Moikka!
Mut passitettiin vähän aikaa sitten näöntarkastukseen, ja mulle todettiin jonkin asteista hajataittoa. Isäni takavarikoi tietokoneeni tämän takia, jotta en pystyisi tuhoamaan näköäni enempää. Hän sanoi, että jos en "paranna" näköäni kuukaudessa, hän takavarikoisi myös puhelimeni. Tarvitsen kipeästi apua! Voiko hajataittoa siis jotenkin korjata kotikonstein?? :/ T: hätääntynyt 13v
Voiko hajataittoa parantaa??
5
163
Vastaukset
- Anonyymi
Hajataitto korjataan silmälaseilla tai piilolinsseillä.
- Anonyymi
Kyse on siis taittovirheen korjaamisesta itse silmää lasit eivät paranna ihan vain selvennyksenä.
- Anonyymi
Hajataitto on ihan synnynäinen o,onaisuus niin kuin esim. likinäkö. Laseilla voi hajataittoisuutta korjata, jos se haittaa.
Itse olen ollut ikäni likinäköinen ja myös hajataittoa ollut, mutta ei minun nuoruudessa edes ollut tietokoneita tai kännyköitä.
Isäsi on nyt ihan väärillä jaljillä. Hänen kannattaisi googlettaa tuo hajataitto mikä se on ja mistä johtuu.
Toivottavasti saat pian koneesi takaisin.- Anonyymi
On mahdollista että isälläkin on hajataittoa. Jos hänellä on silmälasit, niin voisi kysyä kuinka paljon niillä korjataan hajataittoa hänelläkin.
- Anonyymi
Ei voi olla todellista. Onko sinun isäsi tynnyrissä kasvanut vai missä. Vois lukea asiasta netistä. Hajataitto on ihan tavallinen taittovirheen muoto. Se ei taatusti tule tai mene pois, käyttää silmiään mihin tahansa katsomiseen. Se on synnynnäinen ominaisuus . Esim meidän perheessä ja serkuilla joillakin on reippaasti hajataittoa. Ihan normaaleilla silmälaseilla se korjataan. Ei se parane tai pahene , käytät niitä laseja tai et.
Minulla oli kasvuiässä päänsärkyä. Sain silmälasit ,joissa oli plussaa ja hajataitto korjattu. Pidin taululle katsoessa, mutta sitten olin pitämättä 16-42 ikävuosien välillä ,kun ei ollut vaivoja. Mutta ikänäköisenä, siis 42 ikävuoden jälkeen aloin taas käyttämään.
Niin, ja olen alan asiantuntija. Valista sitä isää hieman.Pistä lukemaan faktat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofian ökyilyt on loppu
Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis1922325Syystäkin ollut kirjoittamatta
Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall2601416Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?
Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä5031410- 741327
- 941225
Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.
Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/4091171- 1411034
Kauhava ansaitsee enemmän ja parempaa
Tervehdys Kauhavalaiset! Sain viestin, että minun pitäisi kirjoittaa myös täällä, koska foorumi kuulema edustaa Kauhavan älymystön mielipidettä ja sa821019Jesper on herrasmies
Kantaa lentokentällä rakkaansa Dior laukkua ja kulkevat rakastuneina käsi kädessä. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Martina-Aitolehden-Jesper-rakas-palj1401001Ässät taas yhdessä
Jollakin asialla lokki kiristää heidät pysymään yhdessä vaikka rakkaudesta tai parisuhteesta ei olekaan kyse. Sääliksi käy pulia.27933