Moikka!
Mut passitettiin vähän aikaa sitten näöntarkastukseen, ja mulle todettiin jonkin asteista hajataittoa. Isäni takavarikoi tietokoneeni tämän takia, jotta en pystyisi tuhoamaan näköäni enempää. Hän sanoi, että jos en "paranna" näköäni kuukaudessa, hän takavarikoisi myös puhelimeni. Tarvitsen kipeästi apua! Voiko hajataittoa siis jotenkin korjata kotikonstein?? :/ T: hätääntynyt 13v
Voiko hajataittoa parantaa??
5
596
Vastaukset
- Anonyymi
Hajataitto korjataan silmälaseilla tai piilolinsseillä.
- Anonyymi
Kyse on siis taittovirheen korjaamisesta itse silmää lasit eivät paranna ihan vain selvennyksenä.
- Anonyymi
Hajataitto on ihan synnynäinen o,onaisuus niin kuin esim. likinäkö. Laseilla voi hajataittoisuutta korjata, jos se haittaa.
Itse olen ollut ikäni likinäköinen ja myös hajataittoa ollut, mutta ei minun nuoruudessa edes ollut tietokoneita tai kännyköitä.
Isäsi on nyt ihan väärillä jaljillä. Hänen kannattaisi googlettaa tuo hajataitto mikä se on ja mistä johtuu.
Toivottavasti saat pian koneesi takaisin.- Anonyymi
On mahdollista että isälläkin on hajataittoa. Jos hänellä on silmälasit, niin voisi kysyä kuinka paljon niillä korjataan hajataittoa hänelläkin.
- Anonyymi
Ei voi olla todellista. Onko sinun isäsi tynnyrissä kasvanut vai missä. Vois lukea asiasta netistä. Hajataitto on ihan tavallinen taittovirheen muoto. Se ei taatusti tule tai mene pois, käyttää silmiään mihin tahansa katsomiseen. Se on synnynnäinen ominaisuus . Esim meidän perheessä ja serkuilla joillakin on reippaasti hajataittoa. Ihan normaaleilla silmälaseilla se korjataan. Ei se parane tai pahene , käytät niitä laseja tai et.
Minulla oli kasvuiässä päänsärkyä. Sain silmälasit ,joissa oli plussaa ja hajataitto korjattu. Pidin taululle katsoessa, mutta sitten olin pitämättä 16-42 ikävuosien välillä ,kun ei ollut vaivoja. Mutta ikänäköisenä, siis 42 ikävuoden jälkeen aloin taas käyttämään.
Niin, ja olen alan asiantuntija. Valista sitä isää hieman.Pistä lukemaan faktat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334649Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071643
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718