Vitiligo eli valkopälvi KOKEMUSTA 8/2020

Hei,

Olen ollut julkisella lääkärillä noin kuukausi sitten Vuosaaren terveys asemalla ja lääkäri on todennut näytteeiden oton jälkeen että minulla on Vitiligo sairaus. En tiedä miten tämä sairaus tuli minulle mutta arvaan.. koska minulla ei ollut riittävä tietoa lääkkeistä olen käyttänyt Turkissa ilman lääkärin lausuntoa Dexemethasone tabletteja jotka ”auttaa” saamaan lisää painoa. Ja sairaus on siitä alkaen alkoi tulla. Muutama valko paikkoja alkoi ensin tulla sukupuoli elimen puolella. Sitten alkoi tulla sormissa yläpuolella kynsiltä alas päin. Sukupuoli elimen puolella karvojen väri alkoi muuttua valkoiseksi ja samoin hiuksissa alkoi tulla muutamat. Nyt alkoi myös otsassa näkyä huomattavasti. Arvaan että tämä tapahtui Dexemethasone lääkkeen takia koska se vähentää kortisonia niin paljon. Lääkäriltä en saanut tarkkaa tietoa ja tämä pelottaa minua. Lääkäri määräsi Pro-topic voide joka ei auttanut ollenkaan tähän asti.

En tiedä mitä minun pitää tehdä.. Tiedän että tämä ei ole mitään iso sairaus mitä jotkut ihmiset kokee mutta se ärsyttää vakavasti.

Onko kokemuksia? Onko lääkäriä? Onko hoitoa tähän?

Kyseessä 25 vuotias terve mies.
1127
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Ei haittaa elämää. Itsellä ollut jo n.15v.
- nainen 50.v-

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Hei,

Olen ollut julkisella lääkärillä noin kuukausi sitten Vuosaaren terveys asemalla ja lääkäri on todennut näytteeiden oton jälkeen että minulla on Vitiligo sairaus. En tiedä miten tämä sairaus tuli minulle mutta arvaan.. koska minulla ei ollut riittävä tietoa lääkkeistä olen käyttänyt Turkissa ilman lääkärin lausuntoa Dexemethasone tabletteja jotka ”auttaa” saamaan lisää painoa. Ja sairaus on siitä alkaen alkoi tulla. Muutama valko paikkoja alkoi ensin tulla sukupuoli elimen puolella. Sitten alkoi tulla sormissa yläpuolella kynsiltä alas päin. Sukupuoli elimen puolella karvojen väri alkoi muuttua valkoiseksi ja samoin hiuksissa alkoi tulla muutamat. Nyt alkoi myös otsassa näkyä huomattavasti. Arvaan että tämä tapahtui Dexemethasone lääkkeen takia koska se vähentää kortisonia niin paljon. Lääkäriltä en saanut tarkkaa tietoa ja tämä pelottaa minua. Lääkäri määräsi Pro-topic voide joka ei auttanut ollenkaan tähän asti.

En tiedä mitä minun pitää tehdä.. Tiedän että tämä ei ole mitään iso sairaus mitä jotkut ihmiset kokee mutta se ärsyttää vakavasti.

Onko kokemuksia? Onko lääkäriä? Onko hoitoa tähän?

Kyseessä 25 vuotias terve mies.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu