Polveni ollut voimaton ja kipuillut jo puolisen vuotta. Menee suoraksi, mutta taivutus sattuu eli kyykkyyn ei pääse. Kävely suht ok.
Alla radiologin lausunto magneettikuvista. Osaisko joku siitä jo sanoa, onko polvi tähystettävä? Voiko lausunnosta päätellä mitään nivelrikosta? Ortopedille olen menossa, mutta kiitos vastaajille jos jo etukäteen jotain saa tietää.
Lausunto:
Lateraalimeniskin takasarvessa on root tasolla ja korpus-etusarvi alueella degeneratiiviseksi sopivaa meniskinsisäistä signaalilisää. Pinnalle aukeavaa repeämää ei erotu.
Mediaalimeniskin takasarvi-corpus alueella on myös degeneratiiviseksi sopivaa signaalilisää.
Femursulcuksen keskialueen rustossa on reilu senttimetri kokoisella alueella ad G3 fibrillaatiota. Patellan keskialueen rustossa on ad 2-3 ohentumista.
Femursulcuksen mediaalifasetin reunassa ja patellan alapoolin mediaalireunassa on degeneratiivista kerrostumaa ja pieniä degeneraatio kystoja.
ACL, PCL, MCL ja LCL ovat tavalliset kuten quadriceps jännekin. Proksimaalisessa patellajänteessä on lievää tendinoosia.
Tulkkausapua, kiitos!
3
2208
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulla on alkavaa kulumaa muutamissa kohdissa polviniveltä.
- Anonyymi
Minulla on sama kipuvaiva toisessa polvessa mutta ei mitään heikkoutta tai voimattomuutta. Kyykkyynmeno tuntuu kovana kipuna jossain polven sisä- ja etureunassa . Tuosta lääkärin höpinästä en saa mitään tolkkua.
Olen nuoruudessani harrastanut karatea ja oletan vaivan olevan niitä peruja.
Onkohan olemassa mitään jumppaliikkeitä millä asiaa voisi helpottaa tai kukaties parantaa kokonaan.
(Sain itselläni olleen kivuliaan olkapääni parannettua netistä löytyvillä ohjeilla) - Anonyymi
Ei sillä ole mitään väliä mitä joku lääkäri on munkkilatinaksi kertonut. Sehän ei polviasi paranna. Tärkeämpää olisi tietää miten ja millä konstilla asia hoidetaan kuntoon.
Itse uskon myös fysioterapiaan ja oikeisiin liikeohjeisiin.
Pikaisella googletuksella löysin seuraavan sivun:
https://op.media/terveys-ja-hyvinvointi/hyvinvointi/polvikipu:-5-syyta-kivulle-ja-jumppaohjeet-polven-hoitoon-bc543c41658241e289d83073555bb969
Ei siitä haittaakaan ole jos kokeilee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815