Miellä keskustellaan lmiityksen uudistamisesta kerrostaloon termostaatti venttilit pitäisi vaihtaa ja ehkä niille menevät putkistot.
Nyt joku isännöitsijä on saanut päähänsä että kaikki pitäisi vaihtaa pattereita myöten, eli uusi lämpöjärjesrtelmä koko taloon jossa on noin 30 asuntoa.
Tuntuu siltä että hintaa tulisi 70 luvun talloon enemmän kuin asnnoilla on myyntiarvoa.
Suurin ongelma että oss termostaateista on jumissa. Löytisikö Satakunnan puolessa yritystä tai henkilöä joka titäsi ongelmaan jotkin kokemustietoa
Esko
Löytyykö kokemusta yksiputkijärjestelmän korjaamiseen kerrotalossa ?
4
166
Vastaukset
- Anonyymi
Arvoisa Esko,
Elät tarkan markan miehenä pienessä asunnossa, eli tuo 1500 € ei missään tunnu.- Anonyymi
En nyt niin tiedä mikä on mielestäsi pieni asunto ja iso summa kenellekin mutta kalliimmassa versiossa minun osuuteni lähentelee 10.000 euroa. Mainitsemasi summa olisi kyllä minulle sopiva mutta ei monille muille sekään.
- Anonyymi
Patteriverkoston uusiminen kokonaan on kallista hupia ja vaatii hyvät perustelut.
Voi olla paikallaan vaikkapa haluttaessa siirtyä maalämpöön - jolloin halutaan myös mitoittaa järjestelmä paljon alkuperäistä matalammalle lämpötilalle. Tai jos putkistot ovat pahoin ruostuneet. Moinen tuskin kerrostalon vaivana, rivitalot eri juttu (putket alapohjan rakenteissa märkimässä).
Jos nykysysteemissä ainoa vika ovat jumiutuneet venttiilit, niin ei ole tolkkua lähteä kaikkia uusimaan. Ei 1-putkijärjestelmän pitäisi mitään rakettitiedettä olla. Itseasiassa näyttää olevan niin, että moderneissa pattereissa/venttiileissä on mahdollisuus käyttää niitä sekä 1 että 2 putkikytkennällä.... mistä voisi päätellä, että näitä 1-putkikytkentöjä edelleen harrastetaan (muuallakin kuin museoissa). - Anonyymi
Tässä olisi tarpeellista kuulla Nick Nailerin näkemys !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505167Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.672945Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2871466Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721143Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781106Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49924