BONGAAMMEKO

Pilmari

Nyt on aika lähteä bongaamaan muuttolintuja.
Hyvä ja taitava tutkiskelija tunnistaa korppikotkan
sen munien hajusta ja
ruisrääkän äänen kuulee matkojen päähän.
Teerenpeliä on kiva seurata ja niittewn kujerrus saattaa herättää jopa omiakin seksuaalisia tunteita
- vai mitä mieltä olette ?

20

1631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajomies

      Tyhmälle pitää sananlaskutkin selittää !

    • lenasalo

      hyvä Pilmari, teerenpeliä voinee seurata ympäri vuoden. Korppikotkan munat sen sijaan jätän niistä kiinnostuneille. Aurinkoista jatkoa vaan

      • pohpoika

        sitä voisi näin keväällä aloittaa teerenkinpeliä pelaamaan vai miten oisi


      • Ajomies

        Minusta kaupassa jokainen huomaa eron kanan ja viiriäisen munien välillä eikä vahingossakaan
        tee väärää valintaa.

        Kananmunien valinnassa ei ole vaikea erottaa sussx tai leghorn- rotuisten kanojen vaaleita
        monien ruskeita munivien munista.

        Hedelmätiskillä ei sekoita Valkeata Kuulasta ja Bergiusta keskenään...

        Kyljyksen sisäfileestä kaikki erottavat.


      • Ajomies
        pohpoika kirjoitti:

        sitä voisi näin keväällä aloittaa teerenkinpeliä pelaamaan vai miten oisi

        Minusta olisi kiva näin ilmojen lämmittyä vaikkapa aloittaa vaiteeksi leikki

        - Paisetetaanko särkiä ?


      • pohpoika
        Ajomies kirjoitti:

        Minusta olisi kiva näin ilmojen lämmittyä vaikkapa aloittaa vaiteeksi leikki

        - Paisetetaanko särkiä ?

        meilläpäin nuo rapakot on vielä kannen peitossa muttaa saahan sitä pilkkiä tuolta reijäs että jos sattuis noita särkiäkin saamaan mitä paistaaa ;))


      • Ajomies
        pohpoika kirjoitti:

        meilläpäin nuo rapakot on vielä kannen peitossa muttaa saahan sitä pilkkiä tuolta reijäs että jos sattuis noita särkiäkin saamaan mitä paistaaa ;))

        " Mamma, tuo mies mua tuijottaa..."
        Niinpä, se oli sitä aikaa. Nykyisin paistellaan särkiä ihan outojenkin kanssa. Aivan kirkkaassa päivän valossa
        - ujostelematta ! ?


      • pohpoika kirjoitti:

        sitä voisi näin keväällä aloittaa teerenkinpeliä pelaamaan vai miten oisi

        hyvinkin kun löytyisi kaveri mikä olisi mieluisampaa kun oksalla kuhertelu ja kannella matoja toisen suuhun onko se lintujen suukko ?


    • pohpoika

      rinnassa niin linnuilla kun eläimilläkin että valolla ja lämmöllä on hyvä vaikutus luonnossa kuin myös ihmisiin näkyy vaikuttaa ;))

    • Näin, että satuolento ”Tunturin tyttö” palaa etelästä ensimmäisen kurkiauran mukana takaisin taikatunturiin.

      BeataB (kunhan bongailin)

      • Saanan Saarakohan?

        Jokohan noita kurkiauroja voisi ruveta bongailemaan vai ihan laulujoutsenkohan lienee?
        Taitavat vain vain olla ohikulkumatkalla.
        Mitä se vanha viisaus nyt tiesikään:
        "Ennen kurki kuolee kuin suo sulaa."
        Olikohan se toisin eli kun suo sulaa niin ei kurki kuole?


    • BilMan

      Mitä näkömme meille aistiemme myötä tuokaan, ja mielemme ymmärtämyksemme kautta paljastaa jokapäiväiseen toimintaamme, voimme olla itsestämme varmoja siintä mielenkuvajaisesta jonka tuotetta kyseisestä asiasta pääsemme työstämään.
      Sanontojen käyttäminen näköhavaintojen yhdessä on ihan ok., mutta jos sellaista tapahtuu mielikuvan yhteydessä, vallankin kun se alistaa kuulijansa arvoasteikkoa, en pidä sitä suotavana.

      Selvästi ilmaistu mielipide, vallankin kun siihen sovellettuna nivoutuu jokin kohdistettu asia on rakentavaa, jopa kiinnostavaa.

      Mieluisia kirjoitushetkiä.




      Kirjoittelemisiin.

      • Sumea loogiikka

        Kirjoitteleppa sitten millä nikillä tahansa et näytä pääsevän tästä traumastasi. Mielestäni serifinä syyllistyt suoranaiseen ajojahtiin. Pitkässä juoksussa saattaa vaan osat vaihtua.Jokaiselle tulee seinä vastaan, ennemmin tai myöhemmin.


      • kivitettäväkö?
        Sumea loogiikka kirjoitti:

        Kirjoitteleppa sitten millä nikillä tahansa et näytä pääsevän tästä traumastasi. Mielestäni serifinä syyllistyt suoranaiseen ajojahtiin. Pitkässä juoksussa saattaa vaan osat vaihtua.Jokaiselle tulee seinä vastaan, ennemmin tai myöhemmin.

        TURPILADAE - RASTAAT-heimoon kuuluu monien mukana myös Turdus pilaris = Räkättirastas.

        Merkillistä on ettemme useinkaan havainnoidessamme erota edes tavallisimpia lintujamme.

        Minuun teki aikanaan suuren vaikutuksen

        Lauri Pohjanpää: Pohjan satakieli

        jota lukiessani en voine välttyä ajatukselta, että täällä palstallakin on "poikasia", jotka tekevät kuin runon pikkupoika.
        Ihmettelen vain, että itse he pitävät itseään hyvin kulturellisina ja sivistyneinä kivittäessään tätä kauniisti laulavaa rastasta

        * * KATEUTTAKO LIENEE? * *

        H. C. Andersen kirjoitti aikanaan Rumasta ankanpoikasesta minusta hyvin kauniisti.
        Mikä on vienyt meiltä ilon nauttia kauniista luonnosta, musiikista jopa keskustelusta näillä palstoilla?

        Jaksammeko yhä nauttia "Pohjan satakielen" kivittämisestä vain siksi, että sen laulu soi kauniimmin kuin omat ruisrääkän rääkäisyt?


    • Sens-Ori

      Vilkaiskaapa www.birdlife.fi sivuja.
      Kannattaa myös sipsutella rantamille avoveden tietämiin kiikarin kanssa.
      Parin viikon sisällä katsojaa odottaa mahtava näytelmä veden äärellä:
      Kyhmyjoutsenten piirileikki/baletti, silkkiuikun kosiomenot kaulaa kurottelemalla, heinäsorsapoikien rohkean rietas lähentelyjne.
      Tätä showta täydentää moniääninen konsertti.

      • Pjort

        Minusta pikkujoutsenten tanssia on ilo seurata,
        kuunnella ja mennä jopa oopperaan katsomaan.
        Tämä "automiehen" ja kumppaneitten "soidinmeno" ei ole mistään kotoisin. Tuskin kukaan viitsii sitä tsiikailla kiikaroiden.

        Miksi muuten kaiken maailman suhareiden pitäisi olla jollain erityislailla suojattuja kaikelta arvostelulta?
        Räkättirastaitten räksätyskään ei tainne hivellä
        kenenkään kuuloelimiä saati, että joku tekisi niitten munista edes kokkelia.


      • Ajomies

        Mielenkiintoista bongailua. Itse hankin aikoinaan Pohjolan linnut-kirjan levyineen. Harmi etten pääse niitäkuuntelemaan kun ei ole sopivaa soitinta nykyisin käytössäni.
        Kirjastossa toki taitaa onnistua.
        Tuossa matkaillessa huomasin kurkiaurain ja joutsentenkin olevan muuttomatkalla.

        Mielenkiintoista seurata lähilahdella kun satoja valkoisia lintuja pysähtyy levähtämään.


      • Ajomies kirjoitti:

        Mielenkiintoista bongailua. Itse hankin aikoinaan Pohjolan linnut-kirjan levyineen. Harmi etten pääse niitäkuuntelemaan kun ei ole sopivaa soitinta nykyisin käytössäni.
        Kirjastossa toki taitaa onnistua.
        Tuossa matkaillessa huomasin kurkiaurain ja joutsentenkin olevan muuttomatkalla.

        Mielenkiintoista seurata lähilahdella kun satoja valkoisia lintuja pysähtyy levähtämään.

        on telkän pönttö minkki on kaivanut onkaloita puunjuurelle että saisi syötyä ne tessu-koira kaivoi minkin onkalosta tappoi rannassamme on kaikkia lintuja käypi oika mekastus se tuntuu keväältä vielä eivät ole tulleet kun joutsenet


      • Ajomies
        pääsky kirjoitti:

        on telkän pönttö minkki on kaivanut onkaloita puunjuurelle että saisi syötyä ne tessu-koira kaivoi minkin onkalosta tappoi rannassamme on kaikkia lintuja käypi oika mekastus se tuntuu keväältä vielä eivät ole tulleet kun joutsenet

        Kunhan heräävät papintappajat, ytimennävertäjät,
        tukkimiehentäit, kuolemankellot ja kirjanpainajat.
        Kylppärissä sokeritoukat ja hirsiseinässä tupajumi tupajäärät seuranaan niin siinähän sitä on hillerin killerillekin puuhaa.


      • Erkki

        Heips!
        Olen samaa mieltä sinun kanssasi siitä että heinäsorsan poikien temmellystä on mukava seurata ja ääni on kaikista mukavinta!
        TOTISESTI! Tänään 20.8. alkoi nimittäin sorsastuskausi ja se alkoikin lupaavissa merkein! Oli mukava seurata kun kaksi heinaria laskeutui aivan viereemme ja haulikko pääsi puhumaan. Tarkka laukaus päähän ja pari sorsapaistia kotiin vietäväksi! Ääni (haulikon) todellakin kruunaa kaiken! Letkeitä bongaushetkiä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe