Paljonko olette keränneet mustikoita ikätoverit?

Anonyymi

Me ei olla puoliskon kanssa poimittu kuin kymmenisen litraa. Puhtaana käsin poimitää, kun en pidä siitä siivoamisesta. Paikoin on aivan valtavasti marjaa ja toisaalla ei lainkaan.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen poiminut käsin noin 15 litraa, puoliso koneella noin 30 litraa, osa annettu lapselle ja ystäväperheelle.
      Mustikoita on metsässä niin paljon, etteivät ne keräämällä lopu.

      rr...

      • Anonyymi

        Olen kerännyt 47 litraa, pakastimessa.

        Aikaisemmin keräsin enemmän, siinä 200 litraa, mutta nyt riittää.
        Ei jaksa kantaa metsästä.
        Kun syö vaikka vain ruokalusikallisen päivässä, niin on hyvä silmille.


    • En ole tänä kesänä poiminut yhtään, kun en ole ottanut TBE-rokotetta.

      Mustikoita kuuluu olevan paljon, mutta aivokuumetta levittäviä puutiaisia yhtä paljon.

    • Vain 24 litraa ja lujille otti..)) Osaan käytin poimuria ja totesin, että se ei ole minun juttuni. Poimiseen tuli sellainen suorittamisen henki, en päässyt edes flow-tilaan, kuten käsin poimiessa..))

    • Tähän mennessä 10 litraa ja pari vattuja. Jatkan vielä. Kypsyivätkin vasta noin vähän yli viikko sitten tällä kohtaa.
      Mutta paljon niitä on, ihan pirtin seinämältä alkaen. Noin 50 metrin päässä korkeintaan olen pirtistä ollut.
      Tuo maasto, kun on semmoista, että siinä on mustikat ja puolukat iloisesti sekaisin.
      Saa varoa puolukankin raakileita sotkemasta.
      Käsin poimin mustikan, poimurilla puolukan.

    • Anonyymi

      Vain 10 litraa ja käsin., jos reissun jälkeen kävisin vielä lisää
      Pirre

    • Anonyymi

      Kolme ämpäriä olen poiminut mutta kuten mieheni sanoo, Tuolla lailla kouhaten, puoli metsää mukana niin eihän niitä niin paljon ole.

    • Anonyymi

      Muutaman litran mustikoita olen poiminut, ne on pakastimessa rasioissa. Tämänhetkisessä asunnossa on niin pieni pakastin (enkä isoa halua hankkia esim. vaatehuoneeseen) ettei sinne enempää sovikaan muun sälän lisäksi.

      Lisäksi pari litraa vattuja, niistä tehtiin hilloketta mutta näkyy olevan kaksi suht isoa purkkia vanhojakin niin että eipä ole tarvetta enempään. Lapsen perheelle meinaan viedä toisen purkillisen. Siitä uudemmasta satsista siis ;D

      Puolukoitakin näkyy tulevan, mutta puolukkasurvoksen kanssa on ongelmallista kun ei ole kylmäkellaria... Pitää vielä miettiä, josko perunakellariin maalle veisin? Puolukkaa kuitenkin syömme vuoden mittaan aika paljon.

      Mrs.W

    • Anonyymi

      Joku ahkeruus tuolla kertoi ,että on 47 l pakastimessa. Kysyn vaan syötkö tohella yksin vuoden aikana noin paljon , vai jaatko niitä ystävällisesti tutuille ja muille.

      Niin no, eihän siinä tule kuin 4 litraa /kk. ,mut luulis ,että kyllästyy. Eri asia on ,jos syöjiä on paljon.

    • Anonyymi

      En marjaakaan, eikä ole aikomus poimia yhtään enempää.

      • Sama täällä, entinen naapurini kerää ja ostan häneltä, tänä kesänä vain yhden ämpärillisen koska pakkasessa on vielä entisiäkin.
        Hän keitti myös ämpärillisen mansikka mehua ja tilasin jo kaksi ämpäriä puolukoita. Hän kertoi, että niitäkin näyttää tulevan.
        Tilasin mehukkaita , vaikka kehui, että niistä ensimmäisistä saa hyvää melkein hyytelöä,
        koska niissä on eniten pektiiniä.
        Puolukkahillo on tosi hyvää, puuron päälle sitä jo ihan odotan.


    • Tänään poimin pari litraa mustikoita ja litran vattuja.
      Koska ne kaikki ovat niin lähellä nyt, ei tarvitse kauas mennä ja välillä voi käydä huilaamassa jos siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Poikkesin metsään ja keräsin 10 litraa.
        Eli oon kerännyt tähän asti yhteensä 57 litraa.

        Minulle se kerääminen on tärkeintä ja että saa liikuntoa.

        On vielä viime vuoden mustikoita pakkasessa, syön ne ensin.
        Lapsenlapsille vien, tykkäävät mustikoista, ja tuttaville tuliaisiksi.
        Sitruuna-mustikkahilloa tein aikoinani, ja voi että oli hyvää.
        Jos löydän sen reseptin, niin laitan tänne. Löytyy varmaan netiltäkin.

        Joka aamu laitan jugurttiin mustikoita, näkkärinpaloja, ynnä muita siemeniä: kurpitsan, chian, auringonkukan, villisipulin (mustia pieniä) ym, kookoshiutaleita.
        Siinä aamiainen.
        Joskus harvemmin kaurapuuroa (en sitä keittele vaan saa 10 minuuttia olla kannen alla).

        On paikat kipeinä.
        Huomenna taas metsään!


    • Anonyymi

      En oikein uskalla noihin lähimetsiin yksin lähteä ....ja kohta ne hirvikärpäsetkin on kiusana ...poimin litran torilta ...
      mimmimum-..mi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe