Joensuussa jauhetaan paljon paskaa

Anonyymi

Paljon tosi vajaamoraalista jengiä joilla todellisuudessa on heikko itsetunto, pahoja ovat. Tää nyt on tietenkin vaan osa porukkaa, enemmistö on ihan ok.

Mutta jokin tässä kaupungissa on muuttunut. Ennen ei ollu tämmöstä. Pakkasta sairastaavat.

Noissa muissa suomen kaupungeissa porukka on monesti aika "easy going" tyyppiä, ainakin verrattuna joensuuhun.ihmiset hyväksyy toiset helpommin sellasina kuin ovat. Ovat kaikin puolin rennompia. Itseasiassa tykkäävät tutustua siihen toiseen henkilöön. Se on kai sitä sivistystä. No täällä sitä ei ole. Mieluumminkin vittuillaan puolelta toiselle.

Mutta siis, tää kaupunki on muuttunu, tosi paljon noin 15 vuodessa.

18

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näillä joensuun savolaisilla on ihan oma kielensä ja eleensä jota on tulokkaan melko vaikea tulkita oikein. Varsinkin suoraan ilmaisuun tottuneille hämäläisille tämä joensuun small talk on yhtä hebreaa.
      Vain joensuulainen osaa naama norsunv**ulla sanoa että "olipa mukava tavata".
      Jos joensuunsavolainen sanoo että "tulehan käymään", niin se tarkoittaa suunnilleen että älä tule ovea sitten nykimään.
      Jos joku nyt erehtyy yllättäen kylään tulemaan niin joensuunsavolainen sanoo ensimmäiseksi että minäpä laitannii tässä lähtökahvit kiehummaan.
      Kun vieraat lähtee niin mairea hymy naamallaan isäntäväki toivottelee että jos satutte ohi ajelemaan, niin muistakaa jättää poikkeamatta.

• Anonyymi

Junan tuomat ne on täällä aina niitä huonokäytöksisiä olleet, eivät osaa sopeutua uuteen ympäristöön, kyllä Joensuulaiset on ihan asiallisia.

• Anonyymi

Oma mielipide on että ihan paikalliset on pahimpia, johtuuko jämähtäneestä ajatusmaailmasta vai mistä. Tarviis uudistusta asenteet ja ilmapiiri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma mielipide on että ihan paikalliset on pahimpia, johtuuko jämähtäneestä ajatusmaailmasta vai mistä. Tarviis uudistusta asenteet ja ilmapiiri.

Olet itse junantuoma tai sitten vain et tunnista ihmisiä jotka on.Onhan tuo nyt ihan yleistä tietoa että tänne tullaan maalta pullistelemaan.

• Anonyymi

Sepä tuo paskan puhuminen taitaa toimia puolustuksena ettei itse joutuis puheiden kohteeksi. Umpi kieroa porukkaa, vilpittömät ja hyväntahtoiset ihmiset on vähissä.

• Anonyymi

Kyl näi o!

• Anonyymi

Olet törmännyt Outokumpulaiseen tai muihin vastaaviin.

• Anonyymi

Joensuussa asuu pelkkiä kaljaraisia....

• Anonyymi

Moi myö kaikki ollaan, osa jospa härkiä tai kiduttajia kera suuren voiman.

• Anonyymi

Joensuu on Kaljaraisten kaupunki.
      Kaljarainen = Karjalaisten maalla asuva savolainen.

• Anonyymi

Minä olen pitänyt Joensuulaisia suorina ja reiluina ihmisinä. Asuin pari kymmentä vuotta Outokummussa ja siellä törmäsin jatkuvasti umpikieroihin paskan puhujiin. Okussa on ilmapiiri mädäntynyt ja ahdistava jollaiseen en ole muualla törmännyt..

Joensuussa asunut myös parikymmentä vuotta ja ei ongelmia ole ollut kenenkään kanssa, fiksuja helposti lähestyttäviä ihmisiä jotka tervehtivät myös tuntemattomia auliisti..

• Anonyymi

-90 luvulla oli mainoslause "ilo elää karjalassa". Oikea muoto sanonnasta on "vahingonilo elää karjalassa".

• Anonyymi

Lisään tuohon vielä kateuden ja juoruilun.

• Anonyymi

Joensuu on sellainen maalaistollukoiden pitäjä, että ei mitään väliä. Ei siellä voi asua.

• Anonyymi

Amen to that!

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Kakissa on totuus. ( In copro veritas).

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4219
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2715
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2411
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2343
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      38
      1597
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1291
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe