Palstan idea

Olisi mielenkiintoista saada kirjoittajien mielipide palstan tarkoituksesta.
Jokaisen täytyy tietää, miksi palstalle kirjoittaa.

Moni toivoisi keskustelua jostakin aiheesta. Tuli mieleeni tämä kaurapuuroketju, jossa aloittaja toivoo keskustelua tästä aiheesta. Sen käsittely aiheutti tämän aloituksen.
Mitä mieltä ollaan. Onnistuiko aloittaja herättämään kirjoittajat? Jokainen täällä tietää ja on syönyt kaurapuuroa. Se ei ole kenellekään vieras.
Tämä aihe vain esimerkki.

Mitä palstalta haluatte? Mikä on tarkoituksenanne, kun avaatte koneen ja siirrytte Suomi24-sivustolle?
Kertokoon nyt jokainen, millaisia toiveita halutaan esittää, millaisia ketjuja toivotaan syntyvän, ja millä tavoin haluttaisiin ketjuja kehittää.
Kun keskustelu on käyty, tietäisimme paremmin toistemme aivoitukset.

Itse toivon ja odotan keskusteluja. Aikoinaan seuraamallani ikäpalstalla käytiin vilkkaita keskusteluja. Monista asioista meillä on tänäkin päivänä erilaisia näkemyksiä. Kyllä mekin varmasti pystymme pysymään asiassa.
Kaikilla asioilla on monta puolta.

168

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään haluaisin tietää, että mitä te toiset teette Polar-juustosta 5 %, joka on kuin "lapikkaan pohja", eikä sovi oikeastaan raastetuksikaan, koska on niin sitkeää!

      Naapuri on minulle tuonut, kuten myös tyttäreni.

      Sitten sain ihania pieniä purkkeja, joita vilkaistessani, tulkitsin, että on jotain hedelmä nektaria, joten kulautin heti, mutta varjelkoon! Suu oli palaa ja kun luin esitteen, niin oli sitruunatiivistettä, maustettu kurkumalla ja mustapippurilla! Yksi on vielä , mutta viemäriin sen heitän.

      Eipä tässä muita ongelmia nyt olekaan ja koronaa en pelkää, mikäli se ei seinien läpi tule asuntooni, tai toisaalta en pelkää naapureitani koronan levittäjiksi, koska käyn juttelemassa heidän kanssaan tuolla ulkona. Kotiini en päästä edes tytärtäni, mikäli hänellä ei ole vessa hätä!DD

      • Anonyymi

        Miten suhtaudutte hengityssuojaimiin. Olen ymmärtänyt, että niistä tulee nyt pakollisia.
        Mistä niitä hankitte ja miten on käyttö sujunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten suhtaudutte hengityssuojaimiin. Olen ymmärtänyt, että niistä tulee nyt pakollisia.
        Mistä niitä hankitte ja miten on käyttö sujunut?

        Kysyttyäni sain tänään tietää, että Alepa Kauppakassista saa ruokaostoksien lisäksi
        tilata Sievin kertakäyttöistä kansanmaskia, 10 kpl pakkaus maksaa alle 10 euroa.
        Ruokamarketeissakin myydään kuulemma.

        Apteekeissa myydään erilaisia, on vaihtoehtoja.

        Pakollista niistä ei tule, mutta "vahva suositus" tulee.
        Ei mitään voi määrätä pakolliseksi.
        Oman etuni takia ja muita suojellakseni, alan heti käyttää niitä asioilla liikkuessani,
        kun saan Alepa-ruokatilaukseni ja maskit kotiin.

        Laittkaa googlehakuun: kasvosuojain

        hakutuloksena tulee monta paikkaa, mistä voi käydä ostamassa tai mistä voi
        tilata kotiin. Tokmannista alkaen myyjiä on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyttyäni sain tänään tietää, että Alepa Kauppakassista saa ruokaostoksien lisäksi
        tilata Sievin kertakäyttöistä kansanmaskia, 10 kpl pakkaus maksaa alle 10 euroa.
        Ruokamarketeissakin myydään kuulemma.

        Apteekeissa myydään erilaisia, on vaihtoehtoja.

        Pakollista niistä ei tule, mutta "vahva suositus" tulee.
        Ei mitään voi määrätä pakolliseksi.
        Oman etuni takia ja muita suojellakseni, alan heti käyttää niitä asioilla liikkuessani,
        kun saan Alepa-ruokatilaukseni ja maskit kotiin.

        Laittkaa googlehakuun: kasvosuojain

        hakutuloksena tulee monta paikkaa, mistä voi käydä ostamassa tai mistä voi
        tilata kotiin. Tokmannista alkaen myyjiä on paljon.

        Jos määrätään pakolliseksi, niitä pitää sitten jakaa Prismojen ja bussien ovilla ja siihen tällä maalla ei ole varaa. Rahat menevät parempiin turpiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyttyäni sain tänään tietää, että Alepa Kauppakassista saa ruokaostoksien lisäksi
        tilata Sievin kertakäyttöistä kansanmaskia, 10 kpl pakkaus maksaa alle 10 euroa.
        Ruokamarketeissakin myydään kuulemma.

        Apteekeissa myydään erilaisia, on vaihtoehtoja.

        Pakollista niistä ei tule, mutta "vahva suositus" tulee.
        Ei mitään voi määrätä pakolliseksi.
        Oman etuni takia ja muita suojellakseni, alan heti käyttää niitä asioilla liikkuessani,
        kun saan Alepa-ruokatilaukseni ja maskit kotiin.

        Laittkaa googlehakuun: kasvosuojain

        hakutuloksena tulee monta paikkaa, mistä voi käydä ostamassa tai mistä voi
        tilata kotiin. Tokmannista alkaen myyjiä on paljon.

        Alepan kauppakassin voi myöskin vetää päähänsä!


    • Anonyymi

      Minä etsin vääriä väittämiä, joissa valehdellaan pokkanaan, vaikka asia on kokonaan toisin. Voi se kirjoittajan mielestä olla tosikin, kun jotkut uskoo kaikenmaailman kirjoituksiin, vaikka niissä valehdellaan tarkoituksellisesti. Toisaalta laitan kommentin sinne sun tänne, jos se herättää kiinostuksen sillä hetkellä.

      • Olet siis mielestäsi jonkinlainen valheidenpaljastuskone?
        Entäs jos itse luulet jonkin asian olevan valhetta ja se ei sitä olekaan, vaan sinä olet ollut väärässä?
        Laitas esimerkki vääristä väittämistä/valheista jotka mielestäsi kaipaavat korjaamista.


    • Nimenomaan mielekästä keskustelua eri aiheista, kirjatulla nimimerkillä tai vaikkapa anonyyminä, mutta jotenkin pitäisi pystyä kytkemään kommentit johonkin tiettyyn henkilöön, muuten palstakeskustelu on sitä mitä se nyt on ollut paljolti, pusikosta huuteluun jossa on usein joku rekattu kohteena, mutta huutelija piilottaa omat kasvonsa, heittää kiven ja käsi selän taakse, ottamatta vastuuta sanoistaan.
      Järkevä keskustelu edellyttää kaksi osapuolta ja puska ei ole osapuoli.
      ***
      Juuri nyt keskustelemme 70plussissa miten autamme tai ei mitenkään lapsiamme ja lapsenlapsiamme ja mikä periaate meillä on ollut kun aikuiset lapset tarvitsevat apua. Se on esimerkki antoisasta keskustelusta, mikä ei ole vielä karannut pahemmin käsistä. Muuten mikä tahansa aihe on hyvä, kunhan se ei mene toisten loukkaamiseksi, nälvimiseksi tai ivaamiseksi mukamas huumorin varjossa tai aivan avoimesti.

      • Anonyymi

        Nimerkillä en näillä palstoilla palloile ja kirjaudu. Aikanaan kirjoitin synnyinkuntani paikalliselehteen rekisteröidyllä nimimerkillä ja alkoi tulla ilkeitä uhkailuja, että mepä tiedetään kuka olet. Kun tulet lomille, ollaan vastassa.


    • Minulla on yksi tuossa odottamassa, mutta en tarvitse sitä, koska en liiku missään. Lapseni tuo ruokaa, naapureissa voin käydä ulkona juttelemassa, jopa sisälläkin.

      Olen tosin piipahtanut paikallisessa Alkossa, mutta hienot turvavälit on siellä.

      Toki varudun tähän mahdolliseen uuteen koronavirukseen, koska lapsenlapseni lähtee Turkuun opiskelemaan, mutta eihän minun ole pakko tavata häntä, niin paitsi tavata hänen äitiään, joka tuo minulle ruokaa, mutta senkin voi heittää tuohon ulos, koska asun rivitalossa, jossa on oma piha.

      Mitään joukkoliikennettä en joudu käyttämään, koska on tuo oma autokin ja mihinkään joukko tapaamiseen ei ole hinkua, paitsi nyt lauantaina, on lapsenlapseni teatteriesitys hyvin pienessä katsomossa, mutta maski päällä en sinne mene.

      Voisin melkein todeta Kalle Päätalon kirjan mukaan, että se on Luojassa, jolle suuri m...ku kasvaa, kuten se, jolle korona iskee.

      • Anonyymi

        Ei Suomessa nyt tarvi koronaa pelätä, hyvä hygienia vain. Syksyllä tulee uusi aalto. Kohta ei lapsesi perhe tunne sinua kun eristäydyt ihan turhaan.


    • Aikanaan, kun koneen hommasin, olin vähän yli 60, eli sille palstalle menin ensin.
      Ajatukseni oli, että on mukava tutkailla, mitä ja miten ikätoverit asioista ajattelee.
      Alkuun sain vastaani, jotain ihan muuta.
      No en ole lannistuvaa tyyppiä.
      Ajattelen, että kun ihmisillä on jo paljon elämänvuosia takana, mielipiteitä ja kokemuksia ja tietoa löytyy monelta elämän kantilta.
      Mielestäni on surkeaa tuo alituinen toisten haukkuminen ja ilkeyksien viljeleminen.
      Itseltäni kommentit syntyy parhaiten asioista, jotka koskettaa tai on joskus koskettanut omaa elämänpiiriä. Tai asioihin, joista tiedän.
      On myös asioita, joihin ei ole olemassakaan ihmisen tiedossa olevaa totuutta, mutta joihin on muodostunut mielipide elämän palapelistä.

      • Ajankohtaisista asioista keskusteleminen on tuonut lisävaloa joihinkin asioihin, ylensäkin ilahduttaa hyvä käytös toisia kohtaan.
        Kirjallisuudesta, tieteestäkin on mielenkiintoistapuhua, miks'ei aivan arkisistakin touhuistaan, johon Noja-tuolimme on erikoistunut.

        Tilasin muiden tuotteiden ohella juuri apteekista kotiinkuljetuksella kasvosuojimia 10kpl. Käyn laboratoriossa verenkuvaa otattamassa ja röntgenissä. Yleensä siellä on tungosta, joten suojaudun siksi paremmin.
        Lauantaina juhlii pojanpoika ylioppilaslakkiaan, en vielä tiedä kokoontuuko koko suku, silloin muistan poikaa omalla tavallami.

        Persiljaa sulloin runsaasti minipusseihin juuri, ja sain pakastimeen, nyt puuttuu vain silputtu ruohosipuli. Ahvenkeitto on tekeillään, eikä tässä nyt muuta.


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Ajankohtaisista asioista keskusteleminen on tuonut lisävaloa joihinkin asioihin, ylensäkin ilahduttaa hyvä käytös toisia kohtaan.
        Kirjallisuudesta, tieteestäkin on mielenkiintoistapuhua, miks'ei aivan arkisistakin touhuistaan, johon Noja-tuolimme on erikoistunut.

        Tilasin muiden tuotteiden ohella juuri apteekista kotiinkuljetuksella kasvosuojimia 10kpl. Käyn laboratoriossa verenkuvaa otattamassa ja röntgenissä. Yleensä siellä on tungosta, joten suojaudun siksi paremmin.
        Lauantaina juhlii pojanpoika ylioppilaslakkiaan, en vielä tiedä kokoontuuko koko suku, silloin muistan poikaa omalla tavallami.

        Persiljaa sulloin runsaasti minipusseihin juuri, ja sain pakastimeen, nyt puuttuu vain silputtu ruohosipuli. Ahvenkeitto on tekeillään, eikä tässä nyt muuta.

        Kyllä minä haen lohtua ja apua vanhemmilta ihmisiltä joilla on kokemusta paljon enemmän.

        Milloin ihminen on valmis, sitä en tiedä. Kuin hätähuudon tavoin etsin apua elämääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä haen lohtua ja apua vanhemmilta ihmisiltä joilla on kokemusta paljon enemmän.

        Milloin ihminen on valmis, sitä en tiedä. Kuin hätähuudon tavoin etsin apua elämääni.

        Täällä kaikilla on niin supertäydellinen elämä, etteivät he ymmärrä avuntarpeessa olevia.
        Tylyjä kommentteja ja kylmiä pyyhkeitä saa osakseen olen huomannut.
        Itse en täältä apua ole hakenut, mutta säälin ihmisiä, jotka vahingossa ovat avautuneet
        ja saaneet osakseen vain syyttelyä ja tuomitsemista tyyliin: Oma on vikasi !
        Toivon, että löydät apua jostain. En osaa paikkaa neuvoa, koska en tiedä
        minkälainen on henkinen hätäsi, mutta "kriisipuhelimia" ja "auttavia puhelimia"
        on joka puolella Suomessa, toivon että rohkenet soittaa. Se ei kaikille apua tarvitseville
        ole helppoa sekään. Ihminen voi olla arka.


      • Samoin Eliaana!
        Olit ja olet piristysruiske palstalle!
        Kyllä minunmielestäni palsta on raaistunut.
        Tuntuu kuin palstalaisilla olisi jokaisella pahamieli.

        Me jokainen olemme vain palstatuttuja.
        Voimme ottaa kantaa eri asiosta.
        Voimme kertoa,onko aurinko jo noussut
        pihapiiriini.
        Sinä tuot iloa palstalle,kiitos siitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kaikilla on niin supertäydellinen elämä, etteivät he ymmärrä avuntarpeessa olevia.
        Tylyjä kommentteja ja kylmiä pyyhkeitä saa osakseen olen huomannut.
        Itse en täältä apua ole hakenut, mutta säälin ihmisiä, jotka vahingossa ovat avautuneet
        ja saaneet osakseen vain syyttelyä ja tuomitsemista tyyliin: Oma on vikasi !
        Toivon, että löydät apua jostain. En osaa paikkaa neuvoa, koska en tiedä
        minkälainen on henkinen hätäsi, mutta "kriisipuhelimia" ja "auttavia puhelimia"
        on joka puolella Suomessa, toivon että rohkenet soittaa. Se ei kaikille apua tarvitseville
        ole helppoa sekään. Ihminen voi olla arka.

        Minä tilasin kunnan mieleenterveyspuhelimesta ajan.
        Ja siitä se lähti!
        Ei siellä leimattu minua mielenvikaiseksi.
        He ovat vaitiolovelvollisia.
        Kyllä minäkin tilaan ajan,kun he palaavat kesälomiltaan.
        Mielenterveys on elinehto jaksaa nähdä se seuraava auringonnousu.


    • Anonyymi

      Toistoa tai muuta pyöritystä omin systeemein ei pidä hyväksyä.

      • Mitä Sinun ajatuksissasi tarkoittaa ´´toistoa´´ tai ´´muuta pyöritystä omin systeemein.´´
        Anna vaikka jokin esimerkki.


      • Anonyymi

        Jokainen saa nimetä ketjunsa kuten haluaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mitä Sinun ajatuksissasi tarkoittaa ´´toistoa´´ tai ´´muuta pyöritystä omin systeemein.´´
        Anna vaikka jokin esimerkki.

        Mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa nimetä ketjunsa kuten haluaa.

        Onhan otsikkokentässä ohjeet ketjun aloitukseen. Eikä täällä kenelläkään ole omia ketjuja. Mediapalvelun ylläpitäjän ne ovat, jos jonkun ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mieti sitä.

        Miksi minä sitä miettisin, minähän kysyin Sinulta mitä tarkoitat.
        Miksi et pysty vastaamaan? Pyysin esimerkkiä?


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Miksi minä sitä miettisin, minähän kysyin Sinulta mitä tarkoitat.
        Miksi et pysty vastaamaan? Pyysin esimerkkiä?

        No, mä voin osallistua ja kertoa, että pidän Noja-tuoli otsikon aina uudelleen merkitsemistä toistona. Lisäksi se on vastoin otsikkokentässä annettuja ohjeita. Jospa nyt miettisit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, mä voin osallistua ja kertoa, että pidän Noja-tuoli otsikon aina uudelleen merkitsemistä toistona. Lisäksi se on vastoin otsikkokentässä annettuja ohjeita. Jospa nyt miettisit.

        Nojatuoli-nimi on jatkoa edelliselle tuolille, niinkuin kahvipirtti ennen sitä.
        Vetäjä on sen kertonut, että kun noin 200 kommenttia tulee täyteen, laittaa uuden, koska pitkiä ketjuja on hankala selata. Mielestäni ihän järkevää.
        Monen tuolin etusivulla olo, on taas kiusanhenkien aiheuttamaa, jotka haluavat levittää ikävää ilmapiiriä.
        Mielestäni Noja-tuolinimi kuvaa hyvin ketjuun tarkoitettua asiaa. Eli leppoisaa jutustelua elämästä yleensä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Nojatuoli-nimi on jatkoa edelliselle tuolille, niinkuin kahvipirtti ennen sitä.
        Vetäjä on sen kertonut, että kun noin 200 kommenttia tulee täyteen, laittaa uuden, koska pitkiä ketjuja on hankala selata. Mielestäni ihän järkevää.
        Monen tuolin etusivulla olo, on taas kiusanhenkien aiheuttamaa, jotka haluavat levittää ikävää ilmapiiriä.
        Mielestäni Noja-tuolinimi kuvaa hyvin ketjuun tarkoitettua asiaa. Eli leppoisaa jutustelua elämästä yleensä.

        Kiusantekijä on ilmeisesti sadisti, joka saa tyydytyksensä siitä, että toiset kokevat pahaa ja ovat kiusattuina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, mä voin osallistua ja kertoa, että pidän Noja-tuoli otsikon aina uudelleen merkitsemistä toistona. Lisäksi se on vastoin otsikkokentässä annettuja ohjeita. Jospa nyt miettisit.

        Noja-Tuoli-otsikossa on aina uusi numero. En katsoisi sitä toistoksi. Mutta se, että ne vanhat, jo täyteen kirjoitetut Noja-Tuolipalstat nousevat yhä uudelleen esiin, on kummallista. Niihin kirjoittavat ne, jotka eivät tule siihen viimeisimpään ketjuun mukaan.

        Olen huomannut senkin, että kun on ollut puhetta sisäänlämpiävästä porukasta, johon ei ulkopuolinen pääse, niin sen ovat muodostaneet nuo Anonyymit, jotka heittävät lyhyitä lauseita toisilleen ja vihjailevat henkilöistä, joita monet muut eivät tunnista He tietävät, mistä puhuvat, ovat klikkiytyneet omaksi sisäpiiirikseen ja pystyvät keskustelemaan muista omilla sutkautuksillaan, joita muut eivät ymmärrä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Nojatuoli-nimi on jatkoa edelliselle tuolille, niinkuin kahvipirtti ennen sitä.
        Vetäjä on sen kertonut, että kun noin 200 kommenttia tulee täyteen, laittaa uuden, koska pitkiä ketjuja on hankala selata. Mielestäni ihän järkevää.
        Monen tuolin etusivulla olo, on taas kiusanhenkien aiheuttamaa, jotka haluavat levittää ikävää ilmapiiriä.
        Mielestäni Noja-tuolinimi kuvaa hyvin ketjuun tarkoitettua asiaa. Eli leppoisaa jutustelua elämästä yleensä.

        Seli, seli - eihän se ole edes otsikkokentässä olevan ohjeen mukainen.
        Omituista kiemurtelua.
        Käyttäkää tätä sosiaalista mediaa niin kuin on tarkoitettu käytettävän, älkääkä moittiko tarkoituksenmukaisuuteen pyrkiviä ilkelijöiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seli, seli - eihän se ole edes otsikkokentässä olevan ohjeen mukainen.
        Omituista kiemurtelua.
        Käyttäkää tätä sosiaalista mediaa niin kuin on tarkoitettu käytettävän, älkääkä moittiko tarkoituksenmukaisuuteen pyrkiviä ilkelijöiksi.

        Mutta niinhän omilla säännöillään pelaavat klikit juuri tekevät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta niinhän omilla säännöillään pelaavat klikit juuri tekevät.

        Mitkä heevetin klikit ja omat säännöt.
        Kun joku tekee aloituksen vaikka aidanseipäistä. Jo hetken kuluttua tulee matua ja rasistia ja suvakkia.
        Siinä teille klikkejä ja omia sääntöjä.


    • Hauska ketju, vaikka ei juuri sellainen kuin odotin. Mutta ihan aitoja mielipiteitä, ja sille annan arvoa.
      Mielipiteiden ilmaiseminen on minusta se tärkein asia, joka palstalla pitäisi näkyä. Aiheista voidaan puhua hyvinkin monelta kantilta, ja joskus hämmästyy, kun huomaa uskoneensa ja luulleensa aivan eri tavoin kuin joku toinen.
      Joskus saa huomata, että kirjoittaja loukkaantuu siitä, että esitetään uusi näkökanta. Siitä sitten seuraa joskus ilkeääkin sanailua. Silloin on pakko ajatella, että olemme kiinni uskomuksissamme, emmekä aina halua tietää asioiden toista laitaa. Unohdetaan, että totuudellakin on monta puolta. Riippuu siitä, miltä puolelta asiaa katsoo.

      • Anonyymi

        Hauska ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska ???

        Paloman mukainen; "ikäluokassamme on huumori oltava hieman eri tasolla että meitä vanhoja naurattaisi."


      • Ajatelkaa lukijat sekä kokijat!
        Minä hörähdin nauramaan täällä omassa makkarissani.
        Tikru niminen kissani aivan pelästyi.

        Eliaanan elämänmenoa on hauskaa seurata.
        Hänen kirjoitelmansa eivät jätä minuakaan ymmärrykseni ulkopuolelle.
        Leikkimielellä ja huumorilla tuntuu velatkin saatavilta,kuten amalla


    • Anonyymi

      95% haluaa säilyttää 100 prosenttisen yksityisyytensä ja kirjoittaa anonyyminä.
      Se on järkevää. Anonyymi mielipide ei vähennä sen arvoa.
      Häiriköt on ihan erikseen. On niitä rekattujakin.
      Ei rekkaaminen mitään takaa.

      • Anonyymi

        Kyllähän se titteli ja nimi heti kertoo, että tässäpä viisas, jota on syytä kuunnella ja tuotoksia lueskella.
        Joskus aamuisin seuraan televisiosta eräältä kanavalta keskustelua ja ihmettelen miksi ei ole automaattista virheiden korjausta, kun valvoja kuitenkin nuuskii joka viestin.

        Täälläkin tympäsee, kun sujahtaa juttu jossa monta kirjoitusvirhettä ja sitten joku pässä alkaa niistä saivartelemaan.
        Minulla on luukku josta lähettelen viestejä, eilen kirjoitin maskeista ja parissa minuutissa alkoi tippumaan maskimainoksia. Inhottaa kuinka meistä seurataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se titteli ja nimi heti kertoo, että tässäpä viisas, jota on syytä kuunnella ja tuotoksia lueskella.
        Joskus aamuisin seuraan televisiosta eräältä kanavalta keskustelua ja ihmettelen miksi ei ole automaattista virheiden korjausta, kun valvoja kuitenkin nuuskii joka viestin.

        Täälläkin tympäsee, kun sujahtaa juttu jossa monta kirjoitusvirhettä ja sitten joku pässä alkaa niistä saivartelemaan.
        Minulla on luukku josta lähettelen viestejä, eilen kirjoitin maskeista ja parissa minuutissa alkoi tippumaan maskimainoksia. Inhottaa kuinka meistä seurataan.

        Mulla pojanpoika laittoi mainosten eston. Helpompi käyttääkin, kun mainokset eivät hyppyytä sivua.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla pojanpoika laittoi mainosten eston. Helpompi käyttääkin, kun mainokset eivät hyppyytä sivua.

        Se mainosten esto kestää vain hetken ja taas alkaa tippumaan. Ehkä täytyy pyytää poikaa katsomaan konetta.


      • Anonyymi mielipide voi olla kuinka hyvä tai perusteltu, mutta se ei ole hyvä perusta keskustelun jatkumiselle. Mikään mielipide joka vain huudetaan muiden sekaan ilman että siihen pystyy kytkemään jonkun kirjoittajan tukahduttaa keskustelun jatkumon.
        Kuinka monta kertaa onkaan tapahtunut kun vastaa jonkin anonyymin kommenttiin niin vastaukseski tulee ettei se ollut hän joka sanoi noin. Ei synny keskustelua pelkästään irrallisten anonyymien mielipiteiden pohjalle.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Anonyymi mielipide voi olla kuinka hyvä tai perusteltu, mutta se ei ole hyvä perusta keskustelun jatkumiselle. Mikään mielipide joka vain huudetaan muiden sekaan ilman että siihen pystyy kytkemään jonkun kirjoittajan tukahduttaa keskustelun jatkumon.
        Kuinka monta kertaa onkaan tapahtunut kun vastaa jonkin anonyymin kommenttiin niin vastaukseski tulee ettei se ollut hän joka sanoi noin. Ei synny keskustelua pelkästään irrallisten anonyymien mielipiteiden pohjalle.

        Minä käyn oikeat keskustelut ystävien, sukulaisten, työkavereiden ja rakkaitteni kanssa. Tämä on vain sellainen varaventtiili.

        Olisipa hirveää, jos täältä jotain apua joutuisin kriiseihini hakemaan.

        Puhumattakaan että kirjoittaisin tänne ihanista onnenkantamoisista elämässäni.
        Olen muuten kerran sen tehnyt ja mikä pettymys, ihmiset ovat kauhean kateellisia, jopa julmia.
        Suurin virhe on kehua lastaan, olla onnellinen lapsistaan, senkin olen huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn oikeat keskustelut ystävien, sukulaisten, työkavereiden ja rakkaitteni kanssa. Tämä on vain sellainen varaventtiili.

        Olisipa hirveää, jos täältä jotain apua joutuisin kriiseihini hakemaan.

        Puhumattakaan että kirjoittaisin tänne ihanista onnenkantamoisista elämässäni.
        Olen muuten kerran sen tehnyt ja mikä pettymys, ihmiset ovat kauhean kateellisia, jopa julmia.
        Suurin virhe on kehua lastaan, olla onnellinen lapsistaan, senkin olen huomannut.

        Ei meidän ikäiset lapsiaan kehu, itse ovat menestyksensä ansainneet . Lastenlapsia saa jo kehuakkin, ovat kullanmuruja, isovanhempien elämän jälkiruoka.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Anonyymi mielipide voi olla kuinka hyvä tai perusteltu, mutta se ei ole hyvä perusta keskustelun jatkumiselle. Mikään mielipide joka vain huudetaan muiden sekaan ilman että siihen pystyy kytkemään jonkun kirjoittajan tukahduttaa keskustelun jatkumon.
        Kuinka monta kertaa onkaan tapahtunut kun vastaa jonkin anonyymin kommenttiin niin vastaukseski tulee ettei se ollut hän joka sanoi noin. Ei synny keskustelua pelkästään irrallisten anonyymien mielipiteiden pohjalle.

        Anonyymien mielipiteet ninenomaan jatkavat keskustelua neutraalisti. Ei tule inhoefektiä, kun näkee tietyn nikin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Anonyymi mielipide voi olla kuinka hyvä tai perusteltu, mutta se ei ole hyvä perusta keskustelun jatkumiselle. Mikään mielipide joka vain huudetaan muiden sekaan ilman että siihen pystyy kytkemään jonkun kirjoittajan tukahduttaa keskustelun jatkumon.
        Kuinka monta kertaa onkaan tapahtunut kun vastaa jonkin anonyymin kommenttiin niin vastaukseski tulee ettei se ollut hän joka sanoi noin. Ei synny keskustelua pelkästään irrallisten anonyymien mielipiteiden pohjalle.

        Ei ole voinut huomata keskustelua syntyvän rekattujen keskenkään kovin usein.
        Inttämistä ja väittelyä kumpi on oikeassa se näyttää olevan enimmäkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymien mielipiteet ninenomaan jatkavat keskustelua neutraalisti. Ei tule inhoefektiä, kun näkee tietyn nikin.

        Just niin ano 20:31. Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Anonyymi mielipide voi olla kuinka hyvä tai perusteltu, mutta se ei ole hyvä perusta keskustelun jatkumiselle. Mikään mielipide joka vain huudetaan muiden sekaan ilman että siihen pystyy kytkemään jonkun kirjoittajan tukahduttaa keskustelun jatkumon.
        Kuinka monta kertaa onkaan tapahtunut kun vastaa jonkin anonyymin kommenttiin niin vastaukseski tulee ettei se ollut hän joka sanoi noin. Ei synny keskustelua pelkästään irrallisten anonyymien mielipiteiden pohjalle.

        Et siis osaa kohdistaa oikealle kommenttiasi, vaan huitaset sen mihin sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän ikäiset lapsiaan kehu, itse ovat menestyksensä ansainneet . Lastenlapsia saa jo kehuakkin, ovat kullanmuruja, isovanhempien elämän jälkiruoka.

        Joo, olen huomannut että se herättää pahaa verta jos lastaan kehuu. Kun tein kylppärisaunaremontin, ilman lastani se olisi jäänyt haaveeksi.
        Siinä tuli vähän hehkutettua, valikoidusti, kaikille ei passaa puhua onnestaan. En minä mikään huippu ole ollut, lapsi on kuitenkin suurin onnen aihe juuri nyt minulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se mainosten esto kestää vain hetken ja taas alkaa tippumaan. Ehkä täytyy pyytää poikaa katsomaan konetta.

        Kyllä minulla on koko ajan päällä mainoksien esto.
        Pyydä vaan poikaa katsomaan. Se kannattaa, näistä asioista he tietävät enemmän, kuin me.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymien mielipiteet ninenomaan jatkavat keskustelua neutraalisti. Ei tule inhoefektiä, kun näkee tietyn nikin.

        Onko se neutraalia keskustelua. kun ilkeillään ja nimitellään. Ei minusta.
        Eikä pitäisi myöskään yleistää.
        Ei kaikki anonyymitkään ole samaa nippua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mainosten esto kestää vain hetken ja taas alkaa tippumaan. Ehkä täytyy pyytää poikaa katsomaan konetta.

        uBlock Origin - ei enää koskaan mitään mainoksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa kohdistaa oikealle kommenttiasi, vaan huitaset sen mihin sattuu.

        Osaan kohdistaa, kun kohde on näkyvillä.


      • Rekkaamisessa on se taika, että kun haluat vastata mielipiteeseen, on hyvä tietää, kuka on mielipiteen kirjoittanut. Vastauksen voi hänelle sitten osoittaa.
        Nyt ovat lähes kaikki samalla Anonyymin nimellä, ja vastaukset putkahtavat monen kommentin päähän. Siitä seuraa sitten. että siinä välissä olevat anot loukkaantuvat mielipiteestäsi, koska se ei käy heidän tekstiinsä.
        Kyllä tässä rekattujenkin henkilöllisyys säilyy, jollei sitä tarkemmin esittele.

        Huumorista olen Paloman kanssa samoilla linjoilla, Aivan kaikki huumorpitoinen vuodatus ei hetkauta. Vitsit kun ovat lähes aina kuultu jo aikaisemmin. Tähän ikään mennessä varsinkin.


    • Anonyymi

      Mieluimmin keskustelua suoraan toisen keskustelijan kanssa, eikä mitään asettautumista "norsunluutorniin".

    • Anonyymi

      Minulle riittäisi, että voisi kirjoitella omia tuntemuksiaan, ajatuksiaan, kommelluksiaan, ihan mitä mieleen tulee, tietysti ylläpidon ohjeita noudattaen. En halua mitään syvällisiä keskusteluja vieraitten ihmisten kanssa, mutta johonkin olisi mukava kirjoitella aatoksiaan, jos on aikaa ja halua. Myös silloin, kun tuntee yksinäisyyden puskevan päälle. Mutta kirjoittaisin mieluummin anonyyminä, ehkä merkiksi joku pisterivi tai muu sellainen. En kaipaa mitään ystävyyssuhteita täältä, eikä niitä saakkaan, sillä olen huomannut, että jos kertoo nimmarilla jotain omasta elämästään, niin jo joku koiranleuka tai kateuden riivaama laukoo epämiellyttäviä henkilöön meneneviä "totuuksiaan". Mutta kun lukee näitä palstoja, joskus löytää itselleen sopivia ajatelmia tai ohjeistuksia parempaan elämään.

      • Anonyymi

        Totta kyllä täältä jotain löytää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kyllä täältä jotain löytää!

        Elämän ohjeita etsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän ohjeita etsin.

        Väärä paikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kyllä täältä jotain löytää!

        Eihän tämä minunkaan sininen nimimerkkini kerro kenellekään kuka olen.
        Keslusteölu vain on mielekkäämpää, kun tietää onko vastaaja sama, kun äskeinen, vai taas joku toinen.


    • Anonyymi

      Ennen oli hyvä systeemi, kun voi "merkata" itsensä vaikka vain yhtä asiaa koskevaan keskusteluun kesksutelun järjellistämiseksi. Se vapaus poistettiin, yritettiin saada kaikki rekisteröitymään kai.
      Ei onnistunut. Ihmistä ei voi pakottaa.
      Ei tämä palsta ole ainakaan minulle niin tärkeä, että haluan, että kaikki tuntevat minut ja minä kaikki. Joskus käyn luppoikanani vilkaisemassa.

    • Anonyymi

      Ajankuluksi, hetken huiliksi, päivän piristykseksi, kirjoitussormien iloksi, lukukokemukseksi, ajatuksien juoksutukseksi ... - Nm. Kaurapuuroni(kin) on erilaista

    • Anonyymi

      Palstan kirjoittajilla on se ongelma, että eivät pysty sijoittamaan omaa mielipidettään juuri sen kirjoituksen jatkeeksi, johon on halunnut vastauksen antaa. Kun suurin osa kirjoittaa anonyyminä, on kovin vaikeaa tietää, ymmärretäänkö teksti vastaukseksi juuri oikealle mielipiteelle. Kun Suomi24 kaiken aikaa suunnittelee ja parantaa keskustelupalstojaan, niin eikö tämä yksinkertainen asia ole suunnittelijoille selvinnyt? Ilmeisesti ei, sillä he eivät jaksa tietenkään lukea kaikkia ketjuja.
      Keskusteluja ei synny.
      Omien henkilökohtaisten asioiden kertominen palstalla on kakspiippuinen asia. Välillä niihin suhtaudutaan oikein ja ymmärtäen, mutta jostakin syystä on palstalaisia, jotka eivät halua lukea toisten perheestä tai kotielämästä. Se on mielenkiintoinen seikka. Mikä meitä ärsyttää virtuaalituttavamme perhesuhteissa!
      Monelle meistä ikääntyneistä on perhe ja suku muuttuneet läheisiksi ja ensisijaisiksi, koska omassa kodissa ei ehkä ole enää muita kuin kirjoittaja itse, eikä erityistä puheenaihetta synny. Perustuuhan suurin osa kirjoituksistamme jossain määrin päivämme kokemuksiin.
      Ei pitäisi tuohtua, jos joku meistä kertoo tapaamisestaan lapsen kanssa, tai innostuu kertomaan sukulaisten auttamishalusta..
      Yksi asia kuitenkin ilahduttaa:
      Vaikka ehkä kaikki seuraavat uutisia ja lukevat lehtiä, voi ilolla huomata, että emme vatvo täällä politiikkaa, josta kyllä riittäisi sanottavaa itsekullakin. Politiikkapalsta on muualla, onneksi.

      • Anonyymi

        Kirjoittautuminen katosi! Makriina tässä siis mietiskeli.


      • Anonyymi

        Asioista voi kertoa luontevasti eikä levennellä Hyasintti-tyyliin vaikka mitään kehumisen aihetta ei ole, vaan päinvastoin.. Se ärsyttää ja inhottaa jpitskin. Monia säälittää kun tajuaa että tuollainen takertuminen kertoo yksinäisyydestä. Mikäs siinä, mutta pitää antaa tilaa toisillekkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asioista voi kertoa luontevasti eikä levennellä Hyasintti-tyyliin vaikka mitään kehumisen aihetta ei ole, vaan päinvastoin.. Se ärsyttää ja inhottaa jpitskin. Monia säälittää kun tajuaa että tuollainen takertuminen kertoo yksinäisyydestä. Mikäs siinä, mutta pitää antaa tilaa toisillekkin.

        Hyasinttityylin kirjoitus ehkä kaipaa asiallista vastausta. Monesti voi havaita, että joku toinen Hyasintti vastaa, ja silloin ketju on pilalla.
        Aina voi päättää, lähettääkö kirjoituksensa eteenpäin, vai poistaako sen turhana. Joskus kohtalo puuttuu peliin ja lähettämiseen tulee jokin ongelma. Silloin kannattaa uskoa kohtaloon ja jättää teksti julkaisematta! :)
        Joka tapauksessa tällainen kirjoituspalsta on mainio yhteydenpitomuoto ihmisille, jotka syystä tai toisesta ovat paljon omissa oloissaan.
        Kiitokseni kaikille, ihan mukavaa tämä on!


    • Anonyymi

      Aloittaja kysyy palstan ideaa, minkälaisia kirjoituksia toivotaan.
      Aikooko hän siis alkaa täyttämään toiveita ?

      • En ole aikeissa ruveta täyttämään kenenkään toiveita, vaan aloitukseni tarkoitus on saada kirjoittajien perusteluja sille, miksi he palstalla kirjoittavat. Mikä on se kannustin, joka saa meidät palaamaan tänne aina uudelleen.
        Onhan keskustelua syntynytkin.


    • Jo näistäkin vastauksista, jotka tähän kysymykseen on saatu peilautuu osittain palstan tila: kovin erilaisin odotuksin ja asentein tänne tullaan naputtelemaan aloituksia ja vastauksia. Palstan skitso formaatti, puoliksi näkyvillä, puoliksi piilossa, ei auta asiaa, koska yleisesti ottaen kaikki rekisteröityneet (paria esimerkkiä lukuunottamatta) ovat täällä koska he haluavat "oikeaa" keskustelua, mielipiteiden vaihtoa, jossa on vähintäin kaksi osapuolta ja ikäluokkaamme kiinnostavia aiheita.

      Osa anonyymeistä (ei missään tapauksessa kaikki) ei taas ole kiinnostunut muiden mielipiteistä, kunhan vaan saavat esittää oman kantansa jostain enemmän tai vähemmän ajankohtaisesta asiasta. Jotkut kirjoittavat ainoastaan arvostellakseen ja moittiakseen toisia kirjoittajia (esim. nämä Hyasintti ja lauttajutut), henkilökohtainen vendetta tulee ainoaksi palsta-anniksi.

      Osalle kirjoittajista tämä on vain paikka jossa pistäydytään provosoimassa muita kirjoittajia, purkamassa omaa huonoa oloaan, huonoa tuultaan. Palstaa kohdellaan ikäänkuin varaventtiilinä tai laskiämpärinä.

      Koska vain pieni osa palstalle kirjoittavista kokee palstan arvokkaana keskustelualustana, niin ketjut lähtevät seilaamaan "kohti etelää" nuutaman asiallisen ja mielenkiintoisen kommentin jälkeen. Aivan liian suuri osa keskustelijoista suhtautuu palstaan avoimena revittelypaikkana, jossa ei ole sääntöjä, ei valvontaa, ei vastuuta ja he pitävät sitä anonyymiteetin vapautena. Vapaus ilmanvastuuta ei ole välttämättä positiivinen asia, koska ylilyönnit tulevat enemmä normiksi kuin poikkeukseksi.

      • Anonyymi

        Arvoisa Rouva Täydellinen!

        Jospa nyt lukisit mikä oli tämän ketjun aloitus ja sitten katsoisit mikä on sinun antisi tässä ketjussa.

        Minun mielestä sinun antisi on tässä ketjussa vain ja ainoastaan arvostelua muita kirjoittajia kohtaan. Koen nämä tekstisi riidan haastamisena.


      • Anonyymi

        Olisit nyt ihmeessä maininnut ne pari, jotka sitä mielestäsi asiallista keskustelua haluaa ja osaa ? Toinen on tietysti korppikotka toinen varmaan makr. Hyasintti ja lauttajutut otit sinä k henkilökohtaisina. Ja mikä se vendetta on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa Rouva Täydellinen!

        Jospa nyt lukisit mikä oli tämän ketjun aloitus ja sitten katsoisit mikä on sinun antisi tässä ketjussa.

        Minun mielestä sinun antisi on tässä ketjussa vain ja ainoastaan arvostelua muita kirjoittajia kohtaan. Koen nämä tekstisi riidan haastamisena.

        Olisiko syytä rekisteröityjen pyytää ylläpidolta omaa taitavien ja täydellisten palstaa, mutta samantien rekisteröidyiltä evättäisiin anonyyminä kirjoittelu muille palstoille.
        Nämä osaavat ja täydelliset voivat silloin täysin rinnoin kilvoitella keskinäisestä paremmuudestaan. Lukuoikeus kuitenkin molemmille, rekatuille ja anonyymeille. Siitä vasta tulisi oikeudenmukainen palstoitus niitä kohtaan, jotka eivät halua tunnettavuutta itselleen, vaan kirjoittelun halua oman mieltymyksensä mukaan. Silloin ei myös syntyisi ns. kuppikuntia, eturivi/takarivi, joka nykyään on vallalla ainakin rekattujen mielestä.
        Anonyymeinä me muut voisimme ihailla täydellisyyksien sujuvaa kielenkäyttöä, mutta emme pääsisi sotkemaan heidän "katiskojaan ". Mielipiteitä tähän ehdotukseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko syytä rekisteröityjen pyytää ylläpidolta omaa taitavien ja täydellisten palstaa, mutta samantien rekisteröidyiltä evättäisiin anonyyminä kirjoittelu muille palstoille.
        Nämä osaavat ja täydelliset voivat silloin täysin rinnoin kilvoitella keskinäisestä paremmuudestaan. Lukuoikeus kuitenkin molemmille, rekatuille ja anonyymeille. Siitä vasta tulisi oikeudenmukainen palstoitus niitä kohtaan, jotka eivät halua tunnettavuutta itselleen, vaan kirjoittelun halua oman mieltymyksensä mukaan. Silloin ei myös syntyisi ns. kuppikuntia, eturivi/takarivi, joka nykyään on vallalla ainakin rekattujen mielestä.
        Anonyymeinä me muut voisimme ihailla täydellisyyksien sujuvaa kielenkäyttöä, mutta emme pääsisi sotkemaan heidän "katiskojaan ". Mielipiteitä tähän ehdotukseen?

        Vastaan nyt tässä kaikkiin kolmeen edelliseen kommenttiin (mahdollisesti sama anonyymi, mahdotonta tietää)
        Taisi kommenttini osua ja upota ja tehdä vieläpä kipeää, aggressiivisista vastauksista päätellen.
        Otetaan nyt vain muutama kohta esille:
        jospa olin käsittänyt väärin aloituksen tarkoituksen, mutta oletin Makriinan kysyvän mnotiivejamme palstalle kirjoittamiseen ja millaista sisältöä toivoisimme saavamme lukea täältä. Mielestäni olen tiukasti aiheessa kiinni.

        En vaadi keneltäkään täydellisyyttä (kaikkein epätäydellisin olen itse) ainoastaan rehellistä ja vilpitöntä asennetta. Jokainen kirjoittaa asioista mitkä kiinnostavat, mutta jätetään HENKILÖIHIN KOHDISTUVAT HYÖKKÄYKSET pois. Kommentoidaan ASIOITA, ei toinen toisiamme.

        Hyasintti-lautta jne. pilkkaketjut ...ovat henkilökohtainen hyökkäys Korppista kohtaan, ei minua. Ne alentavat palstan tasoa ja eivät ole mitenkään edes hauskoja, ikäluokassamme on huumori oltava hieman eri tasolla että meitä vanhoja naurattaisi.

        Täällä on koko joukko asiallisia, todella mielenkiintoisia keskusteluja ja keskustelijoita. En mainitse nimiä, mutta kaikki te joiden kanssa olemme keskustelleet kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä ilman riidan häivääkään tiedätte ketä olette ja lukumääränne on todellakin paljon enemmän kuin kaksi, tällä hetkellä ehkä parikymmentä aktiivia rekattua ja joukko vakinikkejä myös. Voimme olla eri mieltä asioista, mutta se ei haittaa, ainoastaan tuo uusia näkökulmia keskusteluun.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vastaan nyt tässä kaikkiin kolmeen edelliseen kommenttiin (mahdollisesti sama anonyymi, mahdotonta tietää)
        Taisi kommenttini osua ja upota ja tehdä vieläpä kipeää, aggressiivisista vastauksista päätellen.
        Otetaan nyt vain muutama kohta esille:
        jospa olin käsittänyt väärin aloituksen tarkoituksen, mutta oletin Makriinan kysyvän mnotiivejamme palstalle kirjoittamiseen ja millaista sisältöä toivoisimme saavamme lukea täältä. Mielestäni olen tiukasti aiheessa kiinni.

        En vaadi keneltäkään täydellisyyttä (kaikkein epätäydellisin olen itse) ainoastaan rehellistä ja vilpitöntä asennetta. Jokainen kirjoittaa asioista mitkä kiinnostavat, mutta jätetään HENKILÖIHIN KOHDISTUVAT HYÖKKÄYKSET pois. Kommentoidaan ASIOITA, ei toinen toisiamme.

        Hyasintti-lautta jne. pilkkaketjut ...ovat henkilökohtainen hyökkäys Korppista kohtaan, ei minua. Ne alentavat palstan tasoa ja eivät ole mitenkään edes hauskoja, ikäluokassamme on huumori oltava hieman eri tasolla että meitä vanhoja naurattaisi.

        Täällä on koko joukko asiallisia, todella mielenkiintoisia keskusteluja ja keskustelijoita. En mainitse nimiä, mutta kaikki te joiden kanssa olemme keskustelleet kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä ilman riidan häivääkään tiedätte ketä olette ja lukumääränne on todellakin paljon enemmän kuin kaksi, tällä hetkellä ehkä parikymmentä aktiivia rekattua ja joukko vakinikkejä myös. Voimme olla eri mieltä asioista, mutta se ei haittaa, ainoastaan tuo uusia näkökulmia keskusteluun.

        Rouva täydellinen on taas kritisoimassa muita ja työntämässä tänne omia "viisauksiaan".
        "Voimme olla eri mieltä" osoittaa todella viisautta, joihin me anonyymit tuskin yllämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko syytä rekisteröityjen pyytää ylläpidolta omaa taitavien ja täydellisten palstaa, mutta samantien rekisteröidyiltä evättäisiin anonyyminä kirjoittelu muille palstoille.
        Nämä osaavat ja täydelliset voivat silloin täysin rinnoin kilvoitella keskinäisestä paremmuudestaan. Lukuoikeus kuitenkin molemmille, rekatuille ja anonyymeille. Siitä vasta tulisi oikeudenmukainen palstoitus niitä kohtaan, jotka eivät halua tunnettavuutta itselleen, vaan kirjoittelun halua oman mieltymyksensä mukaan. Silloin ei myös syntyisi ns. kuppikuntia, eturivi/takarivi, joka nykyään on vallalla ainakin rekattujen mielestä.
        Anonyymeinä me muut voisimme ihailla täydellisyyksien sujuvaa kielenkäyttöä, mutta emme pääsisi sotkemaan heidän "katiskojaan ". Mielipiteitä tähän ehdotukseen?

        Kk jakoi kirjoittajat eturivin eevoiksi ja takarivin tyyneiksi, ei kukaan muu. Tietysti itse julistautui eturiviin. Miksi kaikki rekatut niputat samaan, hyvinkin myönteisiä ja ystävällisiä heissä.


    • Anteeksi,nyt aloitin keskustelun samasta aiheesta!
      Se tänne toi tieto tälle leveysasteille kulkeutuu viiveellä?
      No aivan sama!
      En halua tuoda itseäni framille senenpää ama

    • Anonyymi

      Kun kysytään niin kommentoin. Minua ei kiinnosta yhtään ihmisten "päivän puuhat".
      Jokaisella on niitä ja ne ovat aika samanlaista hutunkeittoa ja siivoamista
      ja pikku askaretta. Ei voisi vähempää kiinnostaa minkä pullan joku syö kahvinsa
      kanssa.

      Olen ollut käsityksessä, että keskustelupalstoilla keskustellaan yleiskiinnostavista asioista, ei yksityisasioista, mutta 80 :ssa on päinvastoin.
      Jopa huussintyhjentämisestä keskustellaan.
      Maailma on kadonnut ympäriltä.
      Elämää aivoissa on enää hellan ja vessan välisissä asioissa.
      Niin sitä ihminen taantuu.

      • Anonyymi

        Minua kyl kiinnostais se parannusmössö kolaa kainuulainen paransi kaverinsa.


      • Anonyymi

        Sama täällä .....ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Hyvä keskustelu voi syntyä vaikka porkkanan varsista, jotka muuten sopii hyvin kukkakimppuihin. :)

      Kaksi vaarallista aihetta on politiikka ja uskonto.

    • Anonyymi

      Kun yhteiskunnalliset asiat, politiikka, maailmantalous ja niihin liittyvät asiat
      lakkaavat kiinnostamasta se on taantumisen merkki.
      Joitakin ei kiinnosta koskaan.
      Ikänsä tietämättömänä pysyttäytyminen kertoo jostain.

      Tietämättömyys ja tyhmyys ei kuitenkaan mitenkään estä esittämistä jyrkkiä mielipiteitä poliitikoista ja heidän päätöksistään ja suoltamaan henkilöön
      meneviä loukkauksia heistä.

      Politiikka on oiva keskustelunaihe, mutta tietämättömät ovat ne,
      jotka pilaavat keskustelun asiattomilla kommenteillaan.

    • Anonyymi

      "Hyasintti-lautta jne. pilkkaketjut ...ovat henkilökohtainen hyökkäys Korppista kohtaan, ei minua. Ne alentavat palstan tasoa ja eivät ole mitenkään edes hauskoja, ikäluokassamme ????? on huumori oltava hieman eri tasolla että meitä vanhoja naurattaisi."??

      Mitäs ikäluokkaa itse olet? Pysyisit siellä 70 - palstalla korppiksen kanssa ja sabotoikaa tuo lautta upoksiin, kunnes se "upottaa" teidät siveyden hypistelyyn, että ettehän te, v aan toiset.

      Kuinkahan usein korppis on tyrmännyt pilkalla toisia kirjoittajia, kuten sinä suomalaisia? Kaikkiko täytyisi antaa anteeksi, kuten Jeesus kehoitti, että käännä se toinenkin poskesi.

      • Anonyymi

        Kristiina, mikä mahtaa olla motiivisi takaa-ajaa näitä kahta kirjoittajaa, vainko Luoja tietää.


      • Anonyymi

        Korppis saa niittää mitä on jo kahdella ikäpalstalla kylvänyt, siis ilkeytta, pilkkaa, kateutta ja omakehua muita kirjoittajia kohtaan. Loukattuja on paljon, tyhjän kehuskeluun kyllästyneitä vielä enemmän. Nyt on pilannut jo 80palstan. Ei pärjää alkuunkaan ikäistensä parissa, kaikki siellä tuntee sen 60perusteella. Täällä 80:ssä muutamat säälii sitä kun eivät tunne totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis saa niittää mitä on jo kahdella ikäpalstalla kylvänyt, siis ilkeytta, pilkkaa, kateutta ja omakehua muita kirjoittajia kohtaan. Loukattuja on paljon, tyhjän kehuskeluun kyllästyneitä vielä enemmän. Nyt on pilannut jo 80palstan. Ei pärjää alkuunkaan ikäistensä parissa, kaikki siellä tuntee sen 60perusteella. Täällä 80:ssä muutamat säälii sitä kun eivät tunne totuutta.

        Onko sinulla kristiina näyttöä väitteillesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis saa niittää mitä on jo kahdella ikäpalstalla kylvänyt, siis ilkeytta, pilkkaa, kateutta ja omakehua muita kirjoittajia kohtaan. Loukattuja on paljon, tyhjän kehuskeluun kyllästyneitä vielä enemmän. Nyt on pilannut jo 80palstan. Ei pärjää alkuunkaan ikäistensä parissa, kaikki siellä tuntee sen 60perusteella. Täällä 80:ssä muutamat säälii sitä kun eivät tunne totuutta.

        Näyttöjä on vuosien varrelta. Sen "ominaisuudet" tietää suurinpiirtein kaikki.
        Ei sitä tarvitse kenenkään todistella. Jos joku ei sattuisi tietämään,
        sitten ei tiedä - onnellinen ihminen on se, sanoisin, joka ei tiedä.
        Joku naiivi ei ehkä tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis saa niittää mitä on jo kahdella ikäpalstalla kylvänyt, siis ilkeytta, pilkkaa, kateutta ja omakehua muita kirjoittajia kohtaan. Loukattuja on paljon, tyhjän kehuskeluun kyllästyneitä vielä enemmän. Nyt on pilannut jo 80palstan. Ei pärjää alkuunkaan ikäistensä parissa, kaikki siellä tuntee sen 60perusteella. Täällä 80:ssä muutamat säälii sitä kun eivät tunne totuutta.

        Minulla on ilmeisesti luontainen kyky ohittaa jotkut hyasintit ja lautat, koska en muista kumpaakaan. En ilmeisesti niin tarkalleen lue kommentteja, jotka ärsyttävät.
        Minusta "Hyasintti" on mainio yleisnimitys asiattomia kirjoittavalle, ja siksi käytin sitä aikaisemmassa puheenvuorossani.
        Ei 80-palsta ole pilalla. Ei todellakaan.
        Pitää ottaa se asenne, ettei ota itseensä tölväisyjä, sillä kuten on tässäkin ketjussa todettu, todellisuudessa emme tunne toisiamme. Virtuaalihenkilö ei voi loukata meitä itseämme, vaan virtuaalista nimimerkkiä, jota käytämme. Monet eivät halua edes sitä, vaan piilottelevat jatkuvasti anonyyminä. Se aiheuttaa vaikeuksia keskusteluun ja väärinymmärryksiä, koska ei aina ole tiedossa, kenelle vastaus on osoitettu. Väärässä yhteydessä aivan vilpittömällä mielellä kirjoitettu kommentti saattaa loukata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ilmeisesti luontainen kyky ohittaa jotkut hyasintit ja lautat, koska en muista kumpaakaan. En ilmeisesti niin tarkalleen lue kommentteja, jotka ärsyttävät.
        Minusta "Hyasintti" on mainio yleisnimitys asiattomia kirjoittavalle, ja siksi käytin sitä aikaisemmassa puheenvuorossani.
        Ei 80-palsta ole pilalla. Ei todellakaan.
        Pitää ottaa se asenne, ettei ota itseensä tölväisyjä, sillä kuten on tässäkin ketjussa todettu, todellisuudessa emme tunne toisiamme. Virtuaalihenkilö ei voi loukata meitä itseämme, vaan virtuaalista nimimerkkiä, jota käytämme. Monet eivät halua edes sitä, vaan piilottelevat jatkuvasti anonyyminä. Se aiheuttaa vaikeuksia keskusteluun ja väärinymmärryksiä, koska ei aina ole tiedossa, kenelle vastaus on osoitettu. Väärässä yhteydessä aivan vilpittömällä mielellä kirjoitettu kommentti saattaa loukata.

        Siis Makriina. Kirjoittautunut tänään jo kaksi kertaa! Miksi siinä voidaan rastita ruutuun, että kirjoittautuminen säilytetään! Turhia lupauksia! :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttöjä on vuosien varrelta. Sen "ominaisuudet" tietää suurinpiirtein kaikki.
        Ei sitä tarvitse kenenkään todistella. Jos joku ei sattuisi tietämään,
        sitten ei tiedä - onnellinen ihminen on se, sanoisin, joka ei tiedä.
        Joku naiivi ei ehkä tajua.

        Voisitko kertoa konkreettisesti kuinka sinua on loukattu. Kerro samalla ne kaikki, jotka asiasta ovat tietoisia, minä en. Olen ottanut osaa keskusteluihin joitakin vuosia. Koskaan en ole lukenut kk.n kirjoittaneen niin rumilla ilmaisuilla kuin sinä kirjoitat.


    • Anonyymi

      Tässä nyt nähdään näiden muutamien vastaajien osalta, että eriarvoisuus suorastaan rehottaa palstalla. Muutama paskantärkeä rekattu alottaa heti sen eriarvoistamisen. Eihän kaikki ole verbaalisesti lahjakkaita, kuten ollaan varmasti huomattu. Eikä monikaan jaksa enää kiinnostua keskusteluihin osallistumisesta.
      Tuo mainittu lauttahupailu 70v. palstalla on tosi hauska kertomus, oli se sitten vaikka johonkin osuva ilmaus, kuten se aiemmin mainittu hyasinttikin. Mahtuuhan tänne vaikka minkälaisia kirjoituksia, mutta harvempi lukija niihin osallistuu, pidetään vain piristävänä ruiskeena muuten niin tylsään ja eriarvoiseen kirjoitteluun. Ja ne, jotka kokevat, että heitä pilkataan näissä hupailukirjoiltelmissa, olisiko syytä katsoa peiliin, olenko käyttäytymiselläni nuo kirjoitusten aiheet itse antanut, siis muita palstalaisia halventava ja ylimielinen vähemmän osaavia kohtaan.
      Muuten, oikea kirjailijakin löytää aiheensa usein muitten elämästä, karrikoiden sitä tai muuttamalla kohteensa nimiä tai paikkoja. Annetaan palstan kirjailijalle vapaat kädet keksiä matkalleen yllättäviä tapahtumia. Emmehän moni täältä turhan tärkeitä keskusteluja hae, vaan jotain hauskaa piristystä ankeaan korana-ajan arkeen. Tiukkapipoiset voivat ohittaa ne hupailut, mutta turhaa on pyytää ylläpitoa niitä poistamaan, vanhalla ihmisellä huvit ovat vähäisiä tai niitä ei ole enää ollenkaan. Nauru ja ilo antavat voimia jaksaa seuraavankin harmaan päivän.

      • Anonyymi

        Paras mielipide vuosiin!


      • Tässä ketjussa on selvästi kaksi linjaa: ne jotka haluavat miettiä aloitusta, ja sitten ne, jotka valitsevat henkilön, josta alkavat puhua ja kirjoittaa. Tämä jälkimäinen juonikuvio sopii ihan mihin tahansa ketjuun, koska sillä ei ole mitään yhtymäkohtaa alkuperäisen aiheen kanssa.
        Muutamia kuukausia sitten joka ikiseen ketjuun ilmestyivät "mamut", joista sitten riitti juttua niin pitkään kuin ketjuakin. Mitään kekustelua ei pystytty käymään.
        Nyt kun opimme poimimaan pois ne heitot ja huudahdukset, joita anot viljelevät, saattaa keskustelun juonikin vielä löytyä.


    • Anonyymi

      Se on lisäksi niin tyhmä ihminen, ettei se ymmärrä kuinka moni suorastaan inhoaa sitä.

      • Anonyymi

        Jospa sitä eivät kaikki inhoakaan? Jospa emme nyt tiedä edes, kenestä puhutaan tällä kertaa?
        Itse en ole koskaan oppinut lukemaan rivien välistä, enkä ymmärrä vihjailuja. On myös aiheetonta viitata toisiin ketjuihin ja palstoihin, emme me kaikki ole niitä lukeneet.

        Mkr.


      • Anonyymi

        Ketä tarkoitat?


    • Anonyymi

      Ei sitä aina tule tajuamaan minkälainen joku on. Ihmisellä voi olla monet kasvot,
      joista yksikään ei ole aito. Toisaalla näyttelee hyvää ja sopuisaa,
      toisaalla kieroilee ja loukkaa.

      • Anonyymi

        "Pyhimyksen kehä" päänsä päällä kieroilee. Kieltäytyy näkemästä itseään
        sellaisena kuin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pyhimyksen kehä" päänsä päällä kieroilee. Kieltäytyy näkemästä itseään
        sellaisena kuin on.

        Kertokaa jo kenestä keskustelette?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa jo kenestä keskustelette?

        "Se hänelle nyt kertokaa, kun itse en mä voi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa jo kenestä keskustelette?

        Itse pääpaholainenko siellä anonyyminä kyselee........?
        Kierona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pääpaholainenko siellä anonyyminä kyselee........?
        Kierona.

        Kuka on pääpaholainen?


    • No niin Makriina2!
      Aloituksesestasi päätellen teit rivit suoriksi!
      Me kaikki haluamme olla siellä riman päällä,emme sen alla.

      Voi kirjoitustaitoisia suomalaisia olemme kaikki,vain aloitekyky puuttu.
      Sinä Makriina2 olet oiva esimerkki,teet aloituksia,kuljetat viestintuojaa,olemalla osakirjoituspalstaa.

      Minä tietty,kirjoittelen terveyspalstalle,mielenterveys ja kaikki
      sururyhmät olen läpikolunnut.
      Luojankiitos tajusin silloin,kun poikanitapon jälkeen olin eksyksissä,
      tajusin,että minä pystyn jakamaan suruani,tavallaan kimpassa.
      Tällä kanavalla.

      • Anonyymi

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,


      • Anonyymi

        Minä en kuulu tähän kovasydämisten ylimielisten kahdeksankymppisten vakikalustoon,
        joten minulta saat sylillisen myötätuntoa etähalauksena !
        nm. tuntematon ystävä kaukaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,

        Ole hyvä ja puhu vain omasta puolestasi, Anonyymi 15.08- Loukkaavampaa ei voi kuvitella kuin toisen surun ylenkatsominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,

        Sinä olet pääpaholainen kun noin julmasti kommentoit lapsensa väkivalloin menettäneelle äidille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,

        Minun myötätuntoni hän kyllä saa.
        Ei ole suurempaa surua, kun lapsensa menettäminen.
        Tuo kylmyytesi on hyytävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,

        Ei sinun poikaani kuolemaa täydy alkaa suremaan,
        Ala suremaan omaa tyhmyttäsi siellä puskassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,

        Tuo raaka kommenttisi saa ymmärtämään miten kylmiä ihmisiä tänne kommentoikaan.

        Lämmin myötätuntoni rituliinille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo raaka kommenttisi saa ymmärtämään miten kylmiä ihmisiä tänne kommentoikaan.

        Lämmin myötätuntoni rituliinille!

        Voi kiitos ja halaus!
        Kyllä heitä todella on.
        Hän on menettänyt avostelukykynsä.
        Tiedän kyllä hänet ja jopa tunnenkin
        puhelinyhteyksienvälityksillä.
        Kuinka ihmisellä voi olla noin pahaolo?
        En jaksanut olla samassa veneessä
        Nyt tulee veneeseen täyslaidallista nimenomaan naiselta.
        Jos olisikin ollut hylkäämäni mies?,
        Hän olisi kopannut uuden mimmin kainaloonsa
        ja unohtanut minut viidessä minuuttissa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,

        Hellitä jo!
        Keitä heitä ja olenko pyytänyt sinulta myötätuntoa?
        Alkaa tuntumaan,että minä en olekkaan se avuntarvitsija,vaan sinä?
        Sinä koet kerrontani palstalla äitinä,äitinä joka on menettänyt kaksi poikaansa
        väkivaltaisesti.
        Oletko täysi idiootti,vain vain tunneköyhä ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja, taas tämä poikasi kuolema, johon meidän kaikkien taas täytyisi yhtyä suremaan.
        Toivottavasti saat apua toisaalta mutta et enää myötätuntoa tältä palstalta. Usko jo!,

        Juuri näin, täytyyhän se ymmärtää, ettei tällaiselta vinksahtaneitten kasikymppisten palstalta voi vaatiakaan minkäänlaista apua tai neuvoja mahdollisiin ongelmiinsa, hyvä että saa edes joskus pientä vittuilua.


    • Anonyymi

      Palstan ideaa kyselet. Nyt olen lukenut erilaisia kommentteja ja täytyy sanoa, että näin sekavia kirjoituksia ei pysty analysoimaan, koska täällä kirjoitetaan vastauksia eri aikoina julkaistuihin kommentteihin. Vastaukset ohjautuvat ihan mihin tahansa, ei siihen, johon on tarkoitus kommentoida.
      Minusta ylläpidon on keksittävä joku muu tyyli, kuin nykyinen sekava kirjo eri aihioihin.
      Joskus on kuulemma ollut joku oksa, johon on saanut vastata siihen mihin asiayhteys on tarkoitettu. En ole ollut silloin mukana, mutta ne jotka tietävät tuon "oksan", josta helposti oli löydetty se kohta, johon vastaus on tarkoitettu, voisivat opastaa ylläpitoa, jos se on ollut parempi kuin tämä nykyinen sekamelska. Jäisi turhat arvaukset pois ja palsta täyttäisi paremmin kirjoittajien vastaukset toisilleen. Uusimista tämä kaipaa, sekainen palsta!

      • Anonyymi

        Tämä tarkoitettu aloittajalle.


      • Veli puhuu järkeä!
        Voi hän olla siskokin!
        Voi niitä aikoja entisiä!
        Jokainen palstan parannus,
        on tehnyt siitä vaikeaselkoisemman.
        Ajattelee ama vuosien kokemuksella!


      • Anonyymi

        Ammattikoulun pojat ovat Suomi24ää uudistaneet moneen kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattikoulun pojat ovat Suomi24ää uudistaneet moneen kertaan.

        Minkä ammattikoulun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ammattikoulun?

        Ei mitkään ammattikoululaiset, vaan Lumpion Tyttölyseon taannoiset oppilaat, joista vanhimmat alkavat olemaan jo ysivitosia, he uudistavat sekä pitävät palstat ajantasalla.


    • Anonyymi

      Aina vain menee sekavammaksi ja sitten syytetään anonyymejä.
      Mikään ei ole alkanut anonyymeistä. Ihan rekattu on lautturikin
      pahin palstojen myrkyttäjä.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, ne lautta-aloitukset ovat ala-arvoisia.


      • En ole kovin syyllistäviä kirjoituksia huomannut. Voivottelua vain, kun ketju ei pysy järjestyksessä, ja kommentit eivät osu oikeisiin kohtiin.
        Aloitus kuitenkin herätti keskustelua.
        Jatkakaamme valitsemallamme tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ne lautta-aloitukset ovat ala-arvoisia.

        Lauttajutut esimerkkejä ahkerasta ja kekseliäästä vanhuksesta, joka loihtii toisten hylkäämästä rojusta vaikka mitä ja lähtee seikkailemaan. Risteilyjähän on aina täällä hehkutettu, ei siihen välttämättä rahaa tarvitse ja korona aikaan hyvä välttää väkijoukkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttajutut esimerkkejä ahkerasta ja kekseliäästä vanhuksesta, joka loihtii toisten hylkäämästä rojusta vaikka mitä ja lähtee seikkailemaan. Risteilyjähän on aina täällä hehkutettu, ei siihen välttämättä rahaa tarvitse ja korona aikaan hyvä välttää väkijoukkoa.

        Hyvä kommentti! Näin pelastetaan itsemme, kun lueskelemme vaikka matkakertomuksia
        olivat ne sitten totta tai fiktiota, kotona ollessa yksin korona pysyy kaukana. Ei tartu täältä palstalta, joten iloitkaamme iloisten joukossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti! Näin pelastetaan itsemme, kun lueskelemme vaikka matkakertomuksia
        olivat ne sitten totta tai fiktiota, kotona ollessa yksin korona pysyy kaukana. Ei tartu täältä palstalta, joten iloitkaamme iloisten joukossa!

        Juurikin noin. Tylsä sellainen massaristeily, ja satumaahan se Hollandiakin. Ei kantsi hernettä vetää nokkaan Ruotsin matunkaan.


    • Anonyymi

      Minusta palstan idean pitäisi selvitä otsikon laadintaohjeesta: " Hyvä otsikko tiivistää viestin sisällön yhteen lauseeseen".

      • "Hyvä otsikko tiivistää viestin sisällön yhteen lauseeseen".

        Eli otsikosta riippuu, kuinka tiivistettyjä viestejä saamme aloitukseemme. Jos otsikko on huonosti laadittu, vastauksista tulee laajoja?

        Pystyisimmekö tiivistämään hyvän otsikon antaman aiheen yhteen lauseeseen?
        Muodostuuko yksilauseisista viesteistä keskustelu?


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        "Hyvä otsikko tiivistää viestin sisällön yhteen lauseeseen".

        Eli otsikosta riippuu, kuinka tiivistettyjä viestejä saamme aloitukseemme. Jos otsikko on huonosti laadittu, vastauksista tulee laajoja?

        Pystyisimmekö tiivistämään hyvän otsikon antaman aiheen yhteen lauseeseen?
        Muodostuuko yksilauseisista viesteistä keskustelu?

        Otetaan sitten vähän huonompi otsikko, vaikkapa kaksi lausetta.
        Mielestäni tämän sosiaalisen palvelun idea on se, että otsikko laaditaan kaikkia ko. ryhmään (tässä tapauksessa 80 ) kuuluvia yhteiskuntamme jäseniä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan sitten vähän huonompi otsikko, vaikkapa kaksi lausetta.
        Mielestäni tämän sosiaalisen palvelun idea on se, että otsikko laaditaan kaikkia ko. ryhmään (tässä tapauksessa 80 ) kuuluvia yhteiskuntamme jäseniä varten.

        Ei tämä mikään sosiaalinen palvelu ole.
        Markkinointikikka ja rahankeräyskeino - monille firmoille.


    • Anonyymi

      Olemmeko me rahastuksen kohde vain!
      Voi meitä.

      Mkr.

      • Anonyymi

        Aina vain menee sekavammaksi ja sitten syytetään anonyymejä.
        Mikään ei ole alkanut anonyymeistä. Ihan rekattu on lautturikin
        pahin palstojen myrkyttäjä.

        Olen samaa mieltä, ne lautta-aloitukset ovat ala-arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina vain menee sekavammaksi ja sitten syytetään anonyymejä.
        Mikään ei ole alkanut anonyymeistä. Ihan rekattu on lautturikin
        pahin palstojen myrkyttäjä.

        Olen samaa mieltä, ne lautta-aloitukset ovat ala-arvoisia.

        Lauttajutut on parhaat. Hauskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttajutut on parhaat. Hauskoja.

        Leikkimielellähän ne lauttajutut on kirjoitettu, mutta ei taida kolahtaa kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina vain menee sekavammaksi ja sitten syytetään anonyymejä.
        Mikään ei ole alkanut anonyymeistä. Ihan rekattu on lautturikin
        pahin palstojen myrkyttäjä.

        Olen samaa mieltä, ne lautta-aloitukset ovat ala-arvoisia.

        Kuormalavalautturin tietysti kaikki tunnistaa , mutta eikö ollut joku toinenkin sinne Hollandiaan menossa joka on edellisen kanssa aina ollut riidoissa. Jospa huomaisivat itsekkin naurettavat touhunsa. Hyvää vetää.parodiaa silloin, kun palstasta on näille tullut elämää suurempi ja elämää korvaava juttu. Kun kerran elämänsä täällä tarkkaan esittelee, siitä on tarkoitus keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuormalavalautturin tietysti kaikki tunnistaa , mutta eikö ollut joku toinenkin sinne Hollandiaan menossa joka on edellisen kanssa aina ollut riidoissa. Jospa huomaisivat itsekkin naurettavat touhunsa. Hyvää vetää.parodiaa silloin, kun palstasta on näille tullut elämää suurempi ja elämää korvaava juttu. Kun kerran elämänsä täällä tarkkaan esittelee, siitä on tarkoitus keskustella.

        Ilman alkuperäistä lautturia pari palstaa olisi riidattomampia.
        Hän on riidankylväjä, muitten halveksuja ja on kaiken aikaa yrittänyt manipuloida
        palstoja ja on antanut ymmärtää, että "hän määrää palstaa, takarivin eetlat ei mahda
        hänelle mitään".
        Hän antaa itsestään epämiellyttävä kuvan, me emme sille mahda mitään, minkä kuvan ihminen itsestään antaa kirjoituksillaan, mutta nojatuolissa hän osaa olla toinen
        persoona, "lässyn-lässyn"-kirjoittaja, se pyhimyksen rengas pään päällä.

        Ylläpidollekin tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman alkuperäistä lautturia pari palstaa olisi riidattomampia.
        Hän on riidankylväjä, muitten halveksuja ja on kaiken aikaa yrittänyt manipuloida
        palstoja ja on antanut ymmärtää, että "hän määrää palstaa, takarivin eetlat ei mahda
        hänelle mitään".
        Hän antaa itsestään epämiellyttävä kuvan, me emme sille mahda mitään, minkä kuvan ihminen itsestään antaa kirjoituksillaan, mutta nojatuolissa hän osaa olla toinen
        persoona, "lässyn-lässyn"-kirjoittaja, se pyhimyksen rengas pään päällä.

        Ylläpidollekin tiedoksi.

        Entä sitten? Miksi se haittaa sinua, millainen joku toinen, tuntematon kirjoittaja on? Miksi luet ja seuraat häntä, jos et kestä persoonaa? Jos hän on "riidankylväjä", mikä / mitä sinä olet? - Nm. Käsittämätön kommentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Miksi se haittaa sinua, millainen joku toinen, tuntematon kirjoittaja on? Miksi luet ja seuraat häntä, jos et kestä persoonaa? Jos hän on "riidankylväjä", mikä / mitä sinä olet? - Nm. Käsittämätön kommentti

        19.27 kk käsittämätön kommentti
        = kk korpikirjailija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Miksi se haittaa sinua, millainen joku toinen, tuntematon kirjoittaja on? Miksi luet ja seuraat häntä, jos et kestä persoonaa? Jos hän on "riidankylväjä", mikä / mitä sinä olet? - Nm. Käsittämätön kommentti

        Yksi mätä lihapala pilaa koko sopan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Miksi se haittaa sinua, millainen joku toinen, tuntematon kirjoittaja on? Miksi luet ja seuraat häntä, jos et kestä persoonaa? Jos hän on "riidankylväjä", mikä / mitä sinä olet? - Nm. Käsittämätön kommentti

        Ai toi juntti jänkkääjä, joka töksäyttelee mm. 60 , 70 ja tällä palstalla
        on kk. Kiitos tiedosta ! Olen miettinyt kuka niin s*****nan nuija voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19.27 kk käsittämätön kommentti
        = kk korpikirjailija

        Toistan: minä olen minä enkä minkään sortin "korpikirjailija". - Nm. Sinä olet sekaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan: minä olen minä enkä minkään sortin "korpikirjailija". - Nm. Sinä olet sekaisin

        turha väittää vastaan :DDDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan: minä olen minä enkä minkään sortin "korpikirjailija". - Nm. Sinä olet sekaisin

        sinä olet sekaisin oleva kk


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toistan: minä olen minä enkä minkään sortin "korpikirjailija". - Nm. Sinä olet sekaisin

        Sinä kirjoitat nimettömänä. Oma syysi, jos sinua luullaan joksikin toiseksi. Helppoa käydä kimppuun puskasta. Mutta ei pidä loukkaantua, jos luullaan, että oletkin jossakin toisessa puskassa. Puskia riittää näillä palstoilla.
        Puskafilosofiaan perehtymättömän, ulkopuolisen palstalaisen on mahdoton käsittää näitä ns. mielipiteitä ja lauttureita. hdottaisin, että avaisitte vihjepalstan, jonne kerättäisiin nämä muille käsittämättömät heitot.
        Sekin olisin ihan aito Palstan idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi mätä lihapala pilaa koko sopan !

        Mikä näistä on se mätä? Samaa hapanta mössöä olette kaikki jänkkääjät.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Sinä kirjoitat nimettömänä. Oma syysi, jos sinua luullaan joksikin toiseksi. Helppoa käydä kimppuun puskasta. Mutta ei pidä loukkaantua, jos luullaan, että oletkin jossakin toisessa puskassa. Puskia riittää näillä palstoilla.
        Puskafilosofiaan perehtymättömän, ulkopuolisen palstalaisen on mahdoton käsittää näitä ns. mielipiteitä ja lauttureita. hdottaisin, että avaisitte vihjepalstan, jonne kerättäisiin nämä muille käsittämättömät heitot.
        Sekin olisin ihan aito Palstan idea.

        Jatkan vielä omaa kirjoitustani nimettömyydestä.
        Usein palstoilla moititaan, että täällä on jokin "sisäpiiri", joka valikoi kirjoittajat ja asettelee heitä ryhmiin. Aina on ihmetelty, mikä se piiri mahtaa olla, mutta nyt on minulle kyllä selvinnyt, että se on juuri se joukko, joka käy jatkuvasti eri ikäryhmien palstoilla, seuraa joitakin kirjoittajia ja heittelee sitten puskista vihamielisiä vihjeitä ja salaperäisiä mielipiteitä, joita muuta eivät ymmärrä paitsi tämän sisäpiirin osalliset.
        Jo senkin vuoksi he tarvitsisivat oman ketjun, jolla voisivat harrastustaan häiriintymättä jatkaa. Kuten Ano eilen 12.16 juuri mainitsee, tämä on kaikille avoin palsta.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Jatkan vielä omaa kirjoitustani nimettömyydestä.
        Usein palstoilla moititaan, että täällä on jokin "sisäpiiri", joka valikoi kirjoittajat ja asettelee heitä ryhmiin. Aina on ihmetelty, mikä se piiri mahtaa olla, mutta nyt on minulle kyllä selvinnyt, että se on juuri se joukko, joka käy jatkuvasti eri ikäryhmien palstoilla, seuraa joitakin kirjoittajia ja heittelee sitten puskista vihamielisiä vihjeitä ja salaperäisiä mielipiteitä, joita muuta eivät ymmärrä paitsi tämän sisäpiirin osalliset.
        Jo senkin vuoksi he tarvitsisivat oman ketjun, jolla voisivat harrastustaan häiriintymättä jatkaa. Kuten Ano eilen 12.16 juuri mainitsee, tämä on kaikille avoin palsta.

        Makriina2 Kiitos!
        Voi tämä oli niin mainio aloitus!
        Aivankuin Leelianlepotuoli oli joskus jonkun lehden palstoilla.
        Minä en jaksa olla jokapäiväisessä käytössä,kun täytyy ravata mustikkametsässä ja paatikin potkaista vesille,.
        Kiitos Makriina2 sinä koit jo huolta jaksamisestani ja se oli todella tuuppaus todelliseen elämään.
        Tyttäreni soitti ja itki,minkätähden äiti meille kävi näin?

        Ei se todella ole oikein sälyttää omia menetyksiään toisten kannettaviksi.
        Olen varmaankin tehnyt niin,anteeksi

        Se omanlapsensa väkivltainenkuolema ei todellakan ole kahvipöytäkeskustelu tässä raaistuneessa maailmassa,sen minä ama olen todennut


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Makriina2 Kiitos!
        Voi tämä oli niin mainio aloitus!
        Aivankuin Leelianlepotuoli oli joskus jonkun lehden palstoilla.
        Minä en jaksa olla jokapäiväisessä käytössä,kun täytyy ravata mustikkametsässä ja paatikin potkaista vesille,.
        Kiitos Makriina2 sinä koit jo huolta jaksamisestani ja se oli todella tuuppaus todelliseen elämään.
        Tyttäreni soitti ja itki,minkätähden äiti meille kävi näin?

        Ei se todella ole oikein sälyttää omia menetyksiään toisten kannettaviksi.
        Olen varmaankin tehnyt niin,anteeksi

        Se omanlapsensa väkivltainenkuolema ei todellakan ole kahvipöytäkeskustelu tässä raaistuneessa maailmassa,sen minä ama olen todennut

        Miten tyttäresi on selvinnyt kaikesta ? Oletko pystynyt häntä tukemaan ?
        Tai tukemaan toinen toisianne ? Surunne on yhteinen.
        Toivotan sinulle rauhaa tähän hetkeen
        ja innoitusta huomiseen !


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Makriina2 Kiitos!
        Voi tämä oli niin mainio aloitus!
        Aivankuin Leelianlepotuoli oli joskus jonkun lehden palstoilla.
        Minä en jaksa olla jokapäiväisessä käytössä,kun täytyy ravata mustikkametsässä ja paatikin potkaista vesille,.
        Kiitos Makriina2 sinä koit jo huolta jaksamisestani ja se oli todella tuuppaus todelliseen elämään.
        Tyttäreni soitti ja itki,minkätähden äiti meille kävi näin?

        Ei se todella ole oikein sälyttää omia menetyksiään toisten kannettaviksi.
        Olen varmaankin tehnyt niin,anteeksi

        Se omanlapsensa väkivltainenkuolema ei todellakan ole kahvipöytäkeskustelu tässä raaistuneessa maailmassa,sen minä ama olen todennut

        Kirjoituspalstan tarkoitus on hämärtynyt. Vaikuttaa siltä, että joukossamme on kirjoittajia, joiden mielestä voimme kirjoittaa vain yleisistä asioista, ja henkilökohtaisuus on kielletty.
        Emme kuitenkaan voi mitään sille, että jokainen kokee yleisetkin asiat henkilökohtaisesti ja esittää niistä sitten näkemyksensä. Voimme olla samasta asiasta monta mieltä, ja se taas loukkaa joitakin. Pitäisi ehkä olla samaa mieltä kaikkien.
        Joku kirjoittaa henkilökohtaisuuksiaan tarkemmin kuin toinen. Se on varmasti luonnekysymys. Siitä voimme joka tapauksessa olla kiitolliset, että palstalla ei ole tapana syventyä sairauksiin ja niiden hoitomuotoihin. Kiitos siitä.

        Henkilökohtaisia asioita ovat ilot ja surut. Rituliini kirjoittaa omasta raskaasta surustaan, ja on ilmeisesti niin, että joillekin toisen surun ymmärtäminen on vaikeaa. Se johtuu siitäkin, että meillä ei ole sanavarastossamme sanoja ja lauseita, joita olisi helppo käyttää surun kohdatessa. Tästäkö johtuu, että osa palstalaisista ei pysty kunnioittamaan toisen kirjoittajan tunteita, vaan hätääntyy ja ärsyyntyy?
        Emmehän me odota jokaisen osallistuvan kaikkiin aiheisiin, ja siksi suru-uutista käsittelevää ketjua ei ole pakko seurata tai kommentoida.
        Kuten ama sanookin, se ei ole kahvipöytäkeskustelun aihe.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten tyttäresi on selvinnyt kaikesta ? Oletko pystynyt häntä tukemaan ?
        Tai tukemaan toinen toisianne ? Surunne on yhteinen.
        Toivotan sinulle rauhaa tähän hetkeen
        ja innoitusta huomiseen !

        Anteeksi!
        Minä ätinä olenko pystynyt tukemaan häntä?
        Aika outo kysymys.
        Minä äitinä olen menettänyt kaksi poikaani.
        Toinen teki itsarin ja toinen tapettiin.

        Voi Makriina !
        Eihän meidän elämä voi pysähtyä muutamiin töyssyhin.
        Täällä muuten alkoi satamaan.
        Joten sateentuomia tuulahduksia! aman ranoilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä näistä on se mätä? Samaa hapanta mössöä olette kaikki jänkkääjät.

        Yeap. - Nm. Twelve points


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Sinä kirjoitat nimettömänä. Oma syysi, jos sinua luullaan joksikin toiseksi. Helppoa käydä kimppuun puskasta. Mutta ei pidä loukkaantua, jos luullaan, että oletkin jossakin toisessa puskassa. Puskia riittää näillä palstoilla.
        Puskafilosofiaan perehtymättömän, ulkopuolisen palstalaisen on mahdoton käsittää näitä ns. mielipiteitä ja lauttureita. hdottaisin, että avaisitte vihjepalstan, jonne kerättäisiin nämä muille käsittämättömät heitot.
        Sekin olisin ihan aito Palstan idea.

        Mulla on nimimerkki (Nm.) joka ainoan kommenttini perässä ja omanlaiseni tyyli kirjoittaa. Jos on silmät ym. hoksottimet päässä, erottaa ne. Annan mielipiteeni oman käsityskykyni mukaan, kuten kaikki muutkin, enkä käy kenenkään kimppuun, vaikka olenkin usein - ellen peräti aina - eri mieltä.

        Ts. toimin näitten palstojen idean mukaan enkä suinkaan loukkaannu siitä, että luulotautisia piisaa. Se on lähinnä heidän ongelmansa, jolla ei täällä päässä ole minkäänlaista merkitystä. - Nm. Sanan säilä


    • Anonyymi

      Ihan piruuttain , sanos Irwin :)

    • Anonyymi

      Tarvitseeko miettiä mistä aiheesta voi tehdä aloituksen ?
      Eihän sitä tiedä etukäteen, mikä aihe voi kiinnostaa muita.
      Sen kun kirjoittaa ja jos ei ota tulta, niin sitten ei.

      Ei yhden tai muutamien mieltymykset voi olla rajana.
      Tämä on kaikille avoin palsta ja aihe on vapaa.
      Ei tätä mikään ryhmä voi "omia".

      • Aivan näet palstavavuuden!
        Kirjoitetaan palstalla,miltä minusta nyt tuntuu periaatteella.
        Makriina sinä ota ruorin nyt hallintaan ja ja ohjaat purtta.
        Ama mukana seikkaiuissa,siis keskusteluissa.


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Aivan näet palstavavuuden!
        Kirjoitetaan palstalla,miltä minusta nyt tuntuu periaatteella.
        Makriina sinä ota ruorin nyt hallintaan ja ja ohjaat purtta.
        Ama mukana seikkaiuissa,siis keskusteluissa.

        Onko jollain oikeus ottaa komento täällä ?
        Suomessa on sanavapaus ilmaista itseään.
        Ei tämä palsta ole mikään muutaman "valitun" yksityiskerho,
        jota joku "ohjailee".


    • Anonyymi

      Ei täällä voi käydä keskustelua kun täällä on joku persutrollikeskus.

    • Anonyymi

      En tiedä onko täällä persuja. Yksi trollikeskus on kyllä, sitä johtaa yläilmoista petolintu.

      • Anonyymi

        Petolinnulla on valeasu, rauhanpuluna se esiintyy.


    • Anonyymi

      "Makriina sinä ota ruorin nyt hallintaan ja ja ohjaat purtta.
      Ama mukana seikkaiuissa,siis keskusteluissa."

      Missä seilaa teidän pursi nyt? Nyt olisi satamassakin tilaa, kun Noja-luoli tuhottiin. Odotan jännityksellä, mistä aiheista keskustellaan.

      • Mitä tarkoitat "Noja-tuoli tuhottiin!?
        Turhaan sellaista mainostat.
        On vaikea tajuta, mikä Noja-tuoli-nimisessä ketjussa ihmisiä vaivaa. Jos ei halua lukea siinä käsiteltävistä arkisista asioista, niin on erittäin helppoa ohittaa otsake. Ne ovat vielä numeroitukin aikajärjestyksessä.
        Odotat jännityksellä, mistä asioista keskustellaan. Se osoittaa, että palsta ja sen anti ovat sinulle tärkeät.
        Kuitenkin arvostelet sitä ankarasti. Suosittelen, että arvostelun sijaan alat parantaa mielipiteitten tasoa ja tuoda hyviä kommentteja ja mieluiten aloituksia itse.


    • Anonyymi

      Jokohan päästäisiin normaaliin, tämän sosiaalisen medianlaatijan tarkoittamaan, aihepohjaiseen keskusteluun ilman "sometähtien" johdattelua?

      • Anonyymi

        Palsta on aivan normaali niin kauan, kuin siellä jaksetaan jauhaa täyttä potaskaa, kuten tähänkin asti.


      • Anonyymi

        Aloita keskustelu, joka tyydyttää jokaista kirjoittajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloita keskustelu, joka tyydyttää jokaista kirjoittajaa.

        On se ilmoja pidellyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ilmoja pidellyt...

        Niin on - pitelee varmaan jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloita keskustelu, joka tyydyttää jokaista kirjoittajaa.

        Palstan tarkoitus on kai se, että aloitetaan ketjuja eri aiheista. Niihin voi sitten osallistua sen mukaan, mikä kulloinkin kiinnostaa. Erilaiset mielipiteet ovat tietenkin sallittuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta on aivan normaali niin kauan, kuin siellä jaksetaan jauhaa täyttä potaskaa, kuten tähänkin asti.

        Asiaa ei saa tulla, palstalla närkästytään, jos joku asiaa kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa ei saa tulla, palstalla närkästytään, jos joku asiaa kirjoittaa.

        Eikö omat asiat ole asioita ? Saako kirjoittaa vain yleisistä asioista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa ei saa tulla, palstalla närkästytään, jos joku asiaa kirjoittaa.

        Kun koettaa olla närkästyttämättä, on olo helpompi ja elämä hymyilee.

        Jotkut ikätoverit ne vain ovat menettäneet elämänilonsa, ja närkästyminen alkaa olla ainoa havaittava mielentlla. Sitä sanotaan myös masennukseksi, johon olisi syytä käydä hakemassa apua ammatti-ihmisiltä. Jatkuvasti alavireinen ja närkästynyt jää helposti entistä yksinäisemmäksi ja sappi kiehuu yhä useammin.

        - Mkr. -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö omat asiat ole asioita ? Saako kirjoittaa vain yleisistä asioista ?

        Mieluummin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö omat asiat ole asioita ? Saako kirjoittaa vain yleisistä asioista ?

        Kyllä omat asiat pitää saada välttämättä yleiseen tietouteen. Esim. kivulloiset peräpukamat, joiden takia on ylläpidettävä keinotekoista ripulia, ulostamisen helpottamiseksi, aamuiset jalkasilsan ja satiaisten rapsutukset sekä aamukahvin keitot. Kaikki tällaiset luonnolliset asiat kiinnostavat äärettömästi kaikkia palstalaisia, jotka antavat useinkin aivan kiitettävää palautetta julkitulleista asioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omat asiat pitää saada välttämättä yleiseen tietouteen. Esim. kivulloiset peräpukamat, joiden takia on ylläpidettävä keinotekoista ripulia, ulostamisen helpottamiseksi, aamuiset jalkasilsan ja satiaisten rapsutukset sekä aamukahvin keitot. Kaikki tällaiset luonnolliset asiat kiinnostavat äärettömästi kaikkia palstalaisia, jotka antavat useinkin aivan kiitettävää palautetta julkitulleista asioista.

        Aika vähän kuitenkin olet ongelmistasi kertonut. Turhaan ujostelet.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe