Varokaa Ubuntun päivitystä!

Anonyymi

Siellä on vakava bugi tms. joka sotkee koneen niin ettei se käynnisty enään päivityksen jälkeen!

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjauksia päivitysongelmaan odotettavissa tänään.

    • Anonyymi

      Huh! Onneksi ei ole automaattipäivitykset päällä.............

    • Anonyymi

      No eipä siltä näytä. Hyvin toimii täysin päivitetty 20.04 LTS.

      • Anonyymi

        HEI! Ei kai mun modattu teutooni-saksalainen Linux Mint 19.1 LXDE ole VAARASSA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI! Ei kai mun modattu teutooni-saksalainen Linux Mint 19.1 LXDE ole VAARASSA

        Voipi olla??????????????????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI! Ei kai mun modattu teutooni-saksalainen Linux Mint 19.1 LXDE ole VAARASSA

        Windows-trollien käyttis on aina vaarassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows-trollien käyttis on aina vaarassa!

        Joo Ubuntu ei ole windows :D


    • Anonyymi

      Nii. Itellä hyydytti biosta.

      • Anonyymi

        Minulla windows 10 imi miljardeja haittaohjelmia ja kaikki ne microsoft vakoillen salaa imutti omille palvelimilleen.


      • Anonyymi

        Linux ei hyydytä biossia joten valehtelet taas.


    • Oikean varoituksen tullessa varoittaja antaisi linkin uutiseen, jolloin Suomi24:n moderaatio välittömästi poistaisi koko viestin.

      Valeuutista toitottava trolli ei tietenkään laita mitään linkkiä olemattomaan uutiseensa, joten viestiä ei poisteta.

      Hyvin menee, Suomi24! :D

      • Anonyymi

        Täällä poistetaan aloituksesta varoittava viesti, säälittävää.


      • Anonyymi

        Juuh, samaa mieltä. Olen kanssa niin miljoona kertaa sanonut näille rölleille että LAITTAKAA SE LINKKI MUKAAN, muuten teitä ei usko kukaan! Mutta ei, aina sama vastaus: "Linuksissa ei taida toimia haku?" vaikka siitä ei ole kyse, vaan kyse on siitä ettei ole muiden tehtävä etsiä netistä jotain valeuutista vaan jos jotain on todella uutisoitu, niin siitä pitää laittaa linkki mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh, samaa mieltä. Olen kanssa niin miljoona kertaa sanonut näille rölleille että LAITTAKAA SE LINKKI MUKAAN, muuten teitä ei usko kukaan! Mutta ei, aina sama vastaus: "Linuksissa ei taida toimia haku?" vaikka siitä ei ole kyse, vaan kyse on siitä ettei ole muiden tehtävä etsiä netistä jotain valeuutista vaan jos jotain on todella uutisoitu, niin siitä pitää laittaa linkki mukaan!

        Ylläpito poistaa sellaset viestit missänäkyy linkkejä.


      • Anonyymi

        Ei onnistu linkin kerjääminen tuolla konstilla. Kun seuraa aikaansa niin tietää mistä kyse.
        . Eikä tietysti koske teitä windowsin käyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh, samaa mieltä. Olen kanssa niin miljoona kertaa sanonut näille rölleille että LAITTAKAA SE LINKKI MUKAAN, muuten teitä ei usko kukaan! Mutta ei, aina sama vastaus: "Linuksissa ei taida toimia haku?" vaikka siitä ei ole kyse, vaan kyse on siitä ettei ole muiden tehtävä etsiä netistä jotain valeuutista vaan jos jotain on todella uutisoitu, niin siitä pitää laittaa linkki mukaan!

        Ilmeisesti käyt suolessa harvoin? Sinun pitäisi tietää että täällä moderointi tapahtuu tekoälyttömän ropotin mielenliikahduksien mukaan. Jos laittaa linkin niin ropotin mielestä se on epäilyttävää. Siitä saa miinuspisteitä tekoälyttömyyteen. Jos sitten vielä linuks-trolli ilmiantaa asiallisen viestin asiattomaksi, ropotti saa kohtauksen ja poistaa sen asiallisen viestin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti käyt suolessa harvoin? Sinun pitäisi tietää että täällä moderointi tapahtuu tekoälyttömän ropotin mielenliikahduksien mukaan. Jos laittaa linkin niin ropotin mielestä se on epäilyttävää. Siitä saa miinuspisteitä tekoälyttömyyteen. Jos sitten vielä linuks-trolli ilmiantaa asiallisen viestin asiattomaksi, ropotti saa kohtauksen ja poistaa sen asiallisen viestin.

        Mitään linuks-trolleja ei ole olemassakaan, ja se muuten pitää kirjoittaa linux, x:llä, ei ks:llä!
        Ja mitään asiallisia viestejä te ette kirjoita, pikemminkin asiattomia valheita kirjoitatte.


    • Anonyymi

      Aloittaja on erehtynyt, uutinen koskee vain Linuxia.

    • Anonyymi

      Valetta tuo aloitus 100%. Ylläpitoihminen nukkuu ja se valvova paskaropotti on sitä sun tätä.
      Tämä keskustelu Niinku tiivistettynä.

      (tuo niinku hokema pitäisi lailla kieltää, tai ainakin laittaa KY-18 raja! Töllössäkin aikuiset alkaneet sitä hokemaan, jopa "olen parempi muita" munamies!).

      • Anonyymi

        Vasepuukistakin mainostajia kaikkoaa valeuutisten takia.


    • Anonyymi

      Korjautuu helposti ajamalla seuraavat komennot:

      sudo update-grub
      sudo grub-install /dev/sdX

    • Anonyymi

      Nyt saa jo päivittää. Ei siihen mitään linkkejä tarvita joita joku hätähousu osaamaton kaipaili.

    • grub lataajassa on pieni ongelma. Tietoturvaongelma ei vaikuta kotikäyttäjiin koska se vaatii koneelle pääsyn. Lataajan päivitystä kannattaa harkita jos kaikki toimii. Sama kernelissä. Kyse on täsätä olettaisin https://ubuntu.com/security/notices/USN-4432-1

      Koneet joissa mbr levy eikä UEFI käytössä ovat turvassa. Jos kotikoneelle pääsee ulkopuolinen niin peli yleensä menetetty. Osaava saa sen kyllä käyntiin jos koko levyä ei ole salattu. Julkisissa tiloissa olevat koneet toinen juttu tai hukattu kannettava. grubissa on se edit-nappula josta pääsee muuttamaan käynnistyksen parametreja. Jos siihen pääsee peli yleensä menetetty.

    • Anonyymi

      Huh! 16.04 32-bittiseen ajoin pitkästä aikaa päivityksen - latasi yli 500 megaa ja ei tämän jälkeen käynnistynyt! Vanhan kernelin rullaamalla sain sen edelleenkin käyntiin, no tämä voi johtua helteistäkin, pitäisi mitään tehdä helteillä! Olisi kyllä mukava, jos asennusohjelma tarkastaisi asennuksensa - gzip-purku ei aina onnistu jos raudassa on vikaa/lämpenemisongelmaa - se pitäisi kyllä havaita!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe