viekö vouti auton

Anonyymi

mulla olis 500egee ylimäärästä ja voisin ostaa sillä 500egen auton joka menee eteen ja taakse tämä olisi tarpeellinen perussairauteni takia ja helpottas elämää mutta viekö vouti auton jos sen ostan ja laitan omiin nimii ja vakuutukset kanssa?

ulosottovelkaa reilut 30t

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ja mites sitten se auton arvo katsotaan oikein? koska auto minkä ostan on ulkoisesti todella huonossa kunnossa, paljon ajettu ja muutenki saattaa levitä tielle milloin tahansa mutta on juuri katsastettu ja sopii omiin tarpeisiin kerran kaks viikossa asioiden hoitamiseen ja sairaala käynteihin.

      samanlaista autoa myydään jopa 4t euroa ja sit halvimmat on tyyliin 500-1000e.

      eli kattooko vouti samointein kalleimman auton mukaan ja päättää että et saa pitää autoa vai tuleeko joku katsastaan auton yleiskunnon ja sen onko järkeä sitä ulosmitata?

      ja mites sitten onko joku raja miten kallis auto voi olla vaikkei töitä tekiskää? vai onko se raja mikä nyt on 3t euroa vain työssä käyville?

      miten vouti edes tajuaa että minulle on auto jos velat olleet jo ulosotossa yli vuoden verran ? tarkastaako ne tietoja jostain vai tuleeko automaattisesti tieto että olen auton ostanut?

      • Anonyymi

        Jos sun auton arvo on 500, tuskinpa ulosmitataan. Lisätietoja löydät kun kirjoitat google hakuun "auton ulosmittaus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sun auton arvo on 500, tuskinpa ulosmitataan. Lisätietoja löydät kun kirjoitat google hakuun "auton ulosmittaus".

        et vastannut oikeastaan mihinkään kysymykseen... ja se että googletat auton ulosmittaus et löydä mitään tietoa muuta kuin että jos auton arvo on tietty x niin sitä ei viedä mutta joku oli kirjottanu että hänen 99 vuoden carina vietiin pois... ja sillä autollaha ei nyt ole mitään arvoa siksi halusin kokemuksien perusteella enempi tietoa en mitään yleistietoo asiasta koska sen jo tiesin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et vastannut oikeastaan mihinkään kysymykseen... ja se että googletat auton ulosmittaus et löydä mitään tietoa muuta kuin että jos auton arvo on tietty x niin sitä ei viedä mutta joku oli kirjottanu että hänen 99 vuoden carina vietiin pois... ja sillä autollaha ei nyt ole mitään arvoa siksi halusin kokemuksien perusteella enempi tietoa en mitään yleistietoo asiasta koska sen jo tiesin

        Jos kaipaat kokemuksia, etkä tietoa, kirjoita se ensi kerralla tekstiisi. Googlaamalla löydät aika tarkasti missä tapauksissa auto ulosmitataan ja missä ei, mm. lakitekstit asiasta.


    • Anonyymi

      Ei vie.
      Oma kaarani on 1500 euron arvoinen, mutta oikein hyvä menopeli. Uo kyseli silloin alkuselvityksessä auton tiedot, ne toki löytää myös trafin palvelusta. Kerroin merkin, mallin ja ajokilometrit, ostohinnan 4 vuotta sitten. Asun maaseudulla sen käyttö on välttämätöntä, ei ole julkisia.

      Kun viimeksi tapasin ulosottohenkilön, ajelin ilman jarruja, koska ei ollut rahaa korjaukseen. Uo-henkilöä ei ongelmani hetkauttanut. Velkaa 25t.

      • Anonyymi

        "Kun viimeksi tapasin ulosottohenkilön, ajelin ilman jarruja, koska ei ollut rahaa korjaukseen. Uo-henkilöä ei ongelmani hetkauttanut. Velkaa 25t."

        Vielä kerran. Ulosottoviranomainen ei ole mikään sosiaalisten tukien jakaja. Ulosotossa ei huomiouda asumiskuluja, liikkumiskuluja, lääkekuluja yms. Ulosmittaus menee ihan lain määräämin taulukoin.

        Mikäli ulosmittauksen jälkeen asumismenojen ja lääkekulujen jälkeen jää työttömällä alle 500 €/kk tai työssä käyvällä alle 650 €/kk käyttörahaa niin toimeentulotuki korvaa erotuksen.

        Mikäli velka lyhenee tarpeeksi nopeasti, itsellä meni 14 vuoden ajan palkasta yli 600 €/kk, niin perustellusta syystä ulosottovapaita kuukausia kyllä saa.

        Nyt olen velaton ja rahaa jää säästöön, vuokralla toki asun.

        Lisäksi huomaittasin aloittajaa siitä, että muuttaisi halvempaan asuntoon. Se auton pitäminen veroineen, pakollisine vakuutuksineen ja polttoaineineen maksaa vähintään 2.400 €/vuosi, siihen päälle hankinta ja korjauskulut. Niitä et saa mistään takaisin. Eli halpa eläminen maaseudulla on myytti. Toki ymmärrän niitä, jotka itkevät köyhyyttä, puolet tuloista autoon, päälle puhelin ja hygieniatarvikkeet sekä vaatekulut, sotten syödään makaronia. Sihen on toki syy, auto...


    • Anonyymi

      2500 auton arvosta ylöspäin harkitsee ja laittaa hukkaamiskiellon. 3000 yli. Joten alle 2000 autot voit pitää ja elää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe