Miksi pyydettiin allekirjoitus ostosten jälkeen?

Anonyymi

Olin pari päivää sitten ruokaostoksilla läheisessä S-marketissa. Maksoin ostokseni pankkikortilla. Ajattelin että laitanpa kortin laitteeseen ja annan tunnuslukuni kun en muistanut että paljonko olen maksanut lähimaksulla kun on niin epämiellyttävää kun laite ilmoittaa että "hylätty" kun pyytää tunnuslukua. Ylltyksekseni kassamyyjä ojensi pientä lipuketta ja sanoi että hän tarvitsee allekirjoitukseni. Kysyin että miksi, niin hän sanoi että koska laite pyysi tunnuslukua😲. Olinhan antanut tunnusluvun ihan koneen pyytämättä. En ymmärtänyt lainkaan. Kysyin että onko joku uusi juttu ja hän vsstasi ettei ole. Kysynkin että mistähän tässä oli kysymys ja onko kukaan muu törmännyt vastaavaan tilanteeseen?

49

2564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä kassa teki saatuaan tunnuslukusi?

      • Anonyymi

        Siis laitoin laitteeseen tunnuslukuni niin kuin aina muuĺloinkin jos ei maksa lähimaksulla. En katsonut mitä teki mutta ojensi vain samantien sen pikkulipukkeen.


    • Anonyymi

      Muutaman kuukauden aikana olen huomannut, että lähimaksua käyttäessä kone ilmoittaa yhä useammin, että tapahtuma hylätty. Silloin on kortti laitettava lukulaitteeseen ja näpyteltävä tunnusluku.

      Itse säikähdin, kun tuo "tapahtuma hylätty" ensimmäisen kerran ilmoitus tuli ja ajattelin, että joku on tyhjentänyt tilini.
      Kassa selitti, että kone pyytää tunnuslukua, koska väärinkäytökset lähimaksussa ovat lisääntyneet.
      Lähimaksunahan voi aiemmin maksaa ostokset, jotka olivat alle 20€. Nyt raja on 50€.
      Minusta on pelkästään hyvä asia, että pankkikortti on laitettava koneeseen ja tunnusluku on näpyteltävä ennenkuin maksu hyväksytään. Ei siinä mitään noloa ole.
      Nyt korona-aikana on jopa suositelttu, että lähimaksuominaisuutta käytettäisiin.

      Muutama seikka kuvaamassasi tilanteessa minua suuresti ihmetyttää.
      - Olitko epävarma siitä, että tililläsi on riittävästi katetta ostoksiesi maksamiseen?
      -Oliko kassahenkilö ammattitaidoton?
      _Saitko ostoksesi maksettua, siis hyväksyikö maksupääte tunnuslukusi?
      -Pankkikorttiinhan on laitettava käyttäjän allekirjoitus ja vasta sitten sitä voi käyttää.

      En ole törmännyt tuollaiseen tilanteeseen, mutten pidä mahdottomana, että pankkikortilla maksaessani minulta pyydettäisiin allekirjoitusta, koska korttien väärinkäyttö lisääntyy jatkuvasti.
      Tuollaisessa tilanteessa pyytäisin paikalle vastaavan kassahenkilön selvittämään asian.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        En epäröinyt mitään saldon riittävyyttä. Ihan normaalisti vain laitoin kortin koneeseen ja annoin tunnuslukuni. En ymmärtänyt ollenkaan sitä vastausta kysymykseeni että kun kone pyysi tunnuslukua niin sen takia muka piti antaa lipukkeeseen allekirjoitus. Mutta kun annoin koneeseen tunnusluvun pyytämättä niin outoa on. Mutta selvitellään. Joku voi pitää niuhottamisena mutta onhan minulla oijeus tietää. Jos oikein vainoharhaiseksi mentäisiin niin hoku vois käyttäää allekirjoitustani ties mihin.☹


      • Anonyymi kirjoitti:

        En epäröinyt mitään saldon riittävyyttä. Ihan normaalisti vain laitoin kortin koneeseen ja annoin tunnuslukuni. En ymmärtänyt ollenkaan sitä vastausta kysymykseeni että kun kone pyysi tunnuslukua niin sen takia muka piti antaa lipukkeeseen allekirjoitus. Mutta kun annoin koneeseen tunnusluvun pyytämättä niin outoa on. Mutta selvitellään. Joku voi pitää niuhottamisena mutta onhan minulla oijeus tietää. Jos oikein vainoharhaiseksi mentäisiin niin hoku vois käyttäää allekirjoitustani ties mihin.☹

        Meeppäs kaupan infoon ja kerro tästä. Sano että sinua jäi vaivaamaan että miksi piti allekirjoittaa. Ei tuo ihan normikäytäntö ainakaan ole.


    • Anonyymi

      Ei ole mahdollista että S-market tarvitsisi allekirjoitusta kertomassasi tapauksessa "pienelle lipukkeelle".
      Kohta on kello 9. Soittaisin heti. Tuskin on merkitystä sillä oletko ao-jäsen vai et. Tai mene käymään. S-Marketissa ei ainakan meillä ole infopistettä, mutta kysy toiselta kassalta kuin tämä allekirjoituksen pyytäjä.
      S-ryhmän asiakasomistajapalvelu puh. 010 76 5858 ma–to, 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min).
      Minä ainakin olen kovin kiinnostunut tietämään, miten asia eteni.

      • Anonyymi

        Käyn säännöllisesti tässä S-marketissa. Aion nyt torstaina mennä sinne ruokaostoksille ja aion selvittää asiaa. Oli nuori nainen tämö kassahenkilö. Aion kysyä niin kauan että saan vastauksen että mistä kysymys.


      • Anonyymi

        Yritin soittaa tuonne asiakaspalveluun tänään, mutta oli menoa enkä ehtinyt odotella kuin muutaman minuutin. Vähän väliä tuli nauhalta vain että kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja jne. Odottaminen on maksullista. Kannattaa varmaan soittaa just vähän ennen soittoajan loppumista koska keskellä päivää näköjään kaikki soittaa sinne.
        Jos esim. olisin epähuomiossa jättänyt painamatta ok niin silloinhan kassan olis pitänyt sanoa että paina ok. Muuta epäselvää ei siinä maksutapahtumassa voisi tapahtua.
        Oli eri kassaneiti eilen kun kysyin että onko jossain tapauksessa neuvottu ottamaan nimikirjoitus asiakkaalta korttimaksun yhteydessä, niin hän oli täysin tietämätön. Arvasin jo etukäteen ettei osata sanoa. Aion kysellä niin kauan että saan selville. Olen sen verranm utelias. Katsoin verkkopankista ja maksu oli mennyt normaalisti tililtäni.


    • Anonyymi

      Eipä ole koskaan moista kohdalle osunut, aina on kortti toiminut joko lähimaksulla tai tunnusluvun näppäilyllä. Allekirjoitusta ei ole tarvinnut sen jälkeen kun tunnusluvulla on saanut ostokset kuitattua. Tosin en käy S-ryhmän paikoissa vaan suoritan ostokseni ihan muualla.

      vn

    • Anonyymi

      alotukseen:

      jos kassassa istui epälotettava henkilö
      niitäki joskus on

      itselle tapahtui muutamia aikoja sitten melkonen yritys rahastaa liikaa

      onnekki olen päässälaskutaitoinen,
      joten lasken jo ostoksia kerätessä kuinka paljon kassalla ostokseni maksaa,

      käviki niin että kassa napsautti yli kaksikymmentä euroa liikaa kuittiin jokun tavaran hintaa liikaa,

      joten kun maksun aika tuli ja loppusumma oli näkyvissä sanoin
      " olet periny liikaa
      ostokset ei maksa noin paljon osaa laskea päässäni "
      kassa ensin vetosi että siinähän on kallitakin ostoksia,,
      sanoin ,, " minulla on päässälaskutaito vielä tallessa "
      päässälaskutaito on vielä tallella, nooh,
      kassa säikähti ja kattoi kuittia jooooo on täällä jokin virhe,
      ja poisti virheen,

      joten kehotan kaikkia asiakkaita olemaan tarkkana
      mitä lopulta maksatte kassalla rahaa ostoksistanne,
      mä en uskalla ainuttakaan kertaa olla ensin laskematta itse päässä jo tavaroita kerätessä kärryyn,
      tiedän aina mitä ostokset suurin piirteinsaa maksaa kassalla,

      sen kassan henkilön kierrän aina kaukaa
      etsin aina silmilläni mahdollisesti rehellisen näköistä kassaa,
      , olen aina varuillani,
      yli kaksikymmentä euroa on suuri raha tavallisille pienituloisille,

      onnekksi suurinosa kassaoista on rehellisiä,
      hyvin harvoin törmää selkeästi rahastus yritykseen,

      mutta yksinki epärehellinen saa epäluulot heräämään

      kannataa todellakin asiakkaitten itse olla valpaana
      mitä maksaa kassalla loppusummassa,

      nykyään pitää olla hyvin tarkka kaikkien suhteen kun on raha-asioista kyse, ja maksaa laskuja,,

      • Anonyymi

        Melkoinen selostaja taidat olla: Eivät ne kassat juuri hintoja näpyttele kun automaatti lukee tiedot tuotteiden hinnoittelumerkinnöistä jne. Poikkeuksena toki joskus tilanteet jossa se tuotteen paperi on jotenkin liikaa rutussa eikä automaatti saa siitä tarvittavaa tietoa, varajärjestelmänä on sitten että kassa katsoo riittävät tiedot samaisesta paperinpalasta ja näpyttelee koodin koneeseen, jolloin muuten silloinkin kone näkee sinne ennakkoon syötetyistä tiedoista kaiken mitä tarvitsee ja lisää laskuun oikean summan.
        Ylimääräistä loppulaskuun myyjä voisi saada vain luettamalla jonkin tuotteen kahteen kertaan tai antamalla liian suuren kertoimen kun on kyseessä useampia tismalleen samanlaisia tuotteita. Ja vahinkoja nyt itse kullekin toisinaan sattuu, ei tarvitse heti ketään filunki varkaaksi leimata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen selostaja taidat olla: Eivät ne kassat juuri hintoja näpyttele kun automaatti lukee tiedot tuotteiden hinnoittelumerkinnöistä jne. Poikkeuksena toki joskus tilanteet jossa se tuotteen paperi on jotenkin liikaa rutussa eikä automaatti saa siitä tarvittavaa tietoa, varajärjestelmänä on sitten että kassa katsoo riittävät tiedot samaisesta paperinpalasta ja näpyttelee koodin koneeseen, jolloin muuten silloinkin kone näkee sinne ennakkoon syötetyistä tiedoista kaiken mitä tarvitsee ja lisää laskuun oikean summan.
        Ylimääräistä loppulaskuun myyjä voisi saada vain luettamalla jonkin tuotteen kahteen kertaan tai antamalla liian suuren kertoimen kun on kyseessä useampia tismalleen samanlaisia tuotteita. Ja vahinkoja nyt itse kullekin toisinaan sattuu, ei tarvitse heti ketään filunki varkaaksi leimata!

        turha puolustella
        vahingoski kaksikymppiä on ehdottomasti liikkaa, joten epäily heräsi ,


    • Anonyymi

      Alepan kassalla kerran vuosia sitten antaessani pullopanttilapun vähennettäväksi ostoksistani, niin kassa pyysi allekirjoitustani panttilappuun.

      Nooo, siinä varmaan syynä komea mies. Kaunis oli kassanainenkin.....
      Harmitti jälkeenpäin etten laittanut puhelinnumeroani tajutessani miksi pyysi.

      • Anonyymi

        Tuo tapa on käytössä vielä tänä päivänä. Itse vien pullot Prisman infoon ja rahojen palautustositteeseen kirjoitan nimeni, se jää Prismalle.
        Pullojahan ei kannata palauttaa kassalle, koska se vähentää bonusta. Pullojen palautus vähentää bonuksia tuottavaa kokonaisostosten määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tapa on käytössä vielä tänä päivänä. Itse vien pullot Prisman infoon ja rahojen palautustositteeseen kirjoitan nimeni, se jää Prismalle.
        Pullojahan ei kannata palauttaa kassalle, koska se vähentää bonusta. Pullojen palautus vähentää bonuksia tuottavaa kokonaisostosten määrää.

        En ole vuosikausiin käyttänyt pullopanttilappuja kassalla vaan kerään niitä lompakkoon ja annan ihmisille, joilla näyttää menevän huonommin.
        Viimeksi 5-kypänen ujo nainen häpeillen pummasi tupakkaa, niin annoin lappuja sen verran, että sai askillisen. Nytkin lompsassa lappuja n. 50 eur.

        - komea mies -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vuosikausiin käyttänyt pullopanttilappuja kassalla vaan kerään niitä lompakkoon ja annan ihmisille, joilla näyttää menevän huonommin.
        Viimeksi 5-kypänen ujo nainen häpeillen pummasi tupakkaa, niin annoin lappuja sen verran, että sai askillisen. Nytkin lompsassa lappuja n. 50 eur.

        - komea mies -

        Minä jakelen käteistä, silloin tällöin, vähäosaisille.

        - komea raha kasa taskussa -


    • Anonyymi

      Älytöntä täältä kysyä miksi ? Asia olisi pitänyt perinpohjin paikan päällä.
      Men sinne.

      • Anonyymi

        Kello oli jo varttia vaille 22 ja kauppa suljetaan klo 22 ja oli pari asiakasta takana. Olin närkästynyt ja sanoin että sashan sitä ihmetellä kun takanani oli tiukkapipon näköinen nainen. Tuli tunne ikäämkuin olisin jotenkin epärehellinen kun myyjäkin vain jatkoi seuraavaan asiakkaaseen ja oli ylimielisen oloinen.


      • Anonyymi

        Kyysyin täältä sen takia että jos joku olis joutunut samanlaiseen tilanteeseen. Entä jos seuraava kassa sanoo ettei hän vaan tiedä mistä oli kysymys. En tyydy sellaiseen vastaukseen. Siinä kävi naisvsrtijakin jotain hakemassa kassalta mutta en viitsinyt järjestää kohtausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyysyin täältä sen takia että jos joku olis joutunut samanlaiseen tilanteeseen. Entä jos seuraava kassa sanoo ettei hän vaan tiedä mistä oli kysymys. En tyydy sellaiseen vastaukseen. Siinä kävi naisvsrtijakin jotain hakemassa kassalta mutta en viitsinyt järjestää kohtausta.

        Ei ole yhtään älytöntä kysyä tältä palstalta epäselviä asioita, minulla ainakin on selvinnyt monta juttua. Onneksi täällä on ihan fiksuja ja auttamishaluisiakin ihmisiä. Arvostelijat ja mollaajat voi jättää sikseen, he vai purkavat omia vi****siaan. Itse ainakin mielenkiinnolla odotan, millaisen selvityksen tänään asiaan saat. Palataan!


    • Anonyymi

      En alkaisi selvittelyä ajantuhlausta
      Maksulaitteessa on koodi, jossa kauppias saa aina hylätä maksun vaikka henkilöllä olisi mitä pinkoodia korttia henkilötodistusta hallussaan jos epäilee

      Kassatyttöjä on ohjeistettu tarkoiksi
      Venäläset käyttivät maksuja tililtä A ja pyysivät palautusta tilille B joka on Kyproksella, kauppalaskuissa joissa menot olivat tuhansia, se pantiin poikki ja tarkennettiin

      Itse maksan aina sirupuolella ja pin-koodilla

      1. siru ja pin, ei kyselyjä
      2. magneetijuova ja pin, ANNETTAVA ALLEKIRJOITUS
      3. magneettijuoava ja pin, yli 50 euroa, LISÄKSI HENKILÖLLISYYSTODISTUS
      4. siru ja söhläys pin-koodin kanssa, en muista tms.
      kuule, pyydän pin-koodin ohitusta, käykö, ok, henkilöllisyys on todistettava ja allekirjoitus
      5. kauppias/kassa voi aina kieltäytyä hyväksymästä oli mitä lappua tahansa

      En tiedä miten Niinistö maksaa tai kuningatar Elizabeth
      Ehkä he näyttävät sormilla naamaansa ja sanovat, mähän olen mää

      Elizabethilla on protokollan mukaan aina laukku
      Protokolla määrää mitä laukussa on
      Onko siellä jotain eli jos on niin mitä?

      Miksi sinulla ei ole rahaa. Onko edes laukkua? Halla-aho vastaa vartin päästä torstaina 6.8.2020 klo 11.30 suorana Youtube-verkkolähetyksenä. Sen jälkeen löytyy netistä. EU-elvytyspaketti ja syksyn kuumat poliittiset kysymykset. Linkki lähetykseen: Suomen Uutiset

    • Anonyymi

      Häiriöitä yhteyksissä?

      Itellä sattunut parikin kertaa, väärä tunnusluku. Lienenkö muistellut väärin, vaiko mitä, en tiedä. Kuitenkin kaupat tehty, myyjä ottanut kuittiin kuittauksen. Kuittaushan on kokolailla sama asia, kuin koodin näpyttely.

      =DW=

      • Miten teet kaupat jos et muista tunnuslukuasi? Miten kauppa saa rahat tililtäsi?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Miten teet kaupat jos et muista tunnuslukuasi? Miten kauppa saa rahat tililtäsi?

        Kysy kaupalta.

        Jokatapauksessa olen pari kertaa saanut maksun suoritettua kuittaamalla kuittiin, koska kortin tunnusluvussa ollut häikkää.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy kaupalta.

        Jokatapauksessa olen pari kertaa saanut maksun suoritettua kuittaamalla kuittiin, koska kortin tunnusluvussa ollut häikkää.

        =DW=

        Mulle käynyt myös kerran noin, että väärä pin-koodi ja sitten nimi lappuun ja rahat meni tililtä. Kyllä siinä sirussa tiedot on, kuka töppäsi.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Miten teet kaupat jos et muista tunnuslukuasi? Miten kauppa saa rahat tililtäsi?

        kuule, pyydän pin-koodin ohitusta, käykö, ok, henkilöllisyys on todistettava ja allekirjoitus
        5. kauppias/kassa

        Katso yläpuolelta


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuule, pyydän pin-koodin ohitusta, käykö, ok, henkilöllisyys on todistettava ja allekirjoitus
        5. kauppias/kassa

        Katso yläpuolelta

        Aijaa, tuommonenkiko on mahollista et ohitettasi pin-koodi?


    • Anonyymi

      "Ajattelin että laitanpa kortin laitteeseen ja annan tunnuslukuni kun en muistanut että paljonko olen maksanut lähimaksulla kun on niin epämiellyttävää kun laite ilmoittaa että "hylätty" kun pyytää tunnuslukua."

      Selitätkö mitä tämä tarkoittaa?

      • Anonyymi

        No money.

        Kysy kaupalta. Noita ilmoja voi tulla toki muistain syistä, just tietoliikenneyhteydetkin. Ittee nyppi aikanaan, kun visa ei toiminut. Selkisi, oli mennyt vanhaksi, mutta sitä ei kaupassa osattu tietenkään kertoa, maksu oli vaan hylätty. Alussa oli myös noissa electroneissa usein häiriöitä, nyttemmin nekin toimineet oikein hyvin.

        =DW=


      • Anonyymi

        Tarkoitti varmaan sitä, että kuinka monta kertaa on käyttänyt lähimaksua peräkkäin.


    • Anonyymi

      Eipä ole koskaan laite minulle ilmoittanut lähimaksulla "hylätty", ainoastaan on joskus välillä pyytänyt syöttämään pinnin, tosin en ole yrittänyt lähimaksulla kuitata ylärajaa suurempaa summaa.
      Ihmetyttää tuo myös ettei käyttäisi lähimaksua kun ei tiedä paljonko on sillä maksellut, vaan haluaa syöttää kortin laitteeseen. Eikös ne molemmat tapahtumat mene samalta tililtä, ainakin minulla menee.?

      • Kun syöttää kortin laitteeseen voi valita myös luotolle :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kun syöttää kortin laitteeseen voi valita myös luotolle :D.

        siitä ei kyllä aloituksessa mainittu mitään, että olisi käteismaksunsa vaihtanut luotolliseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        siitä ei kyllä aloituksessa mainittu mitään, että olisi käteismaksunsa vaihtanut luotolliseen

        Ei mainittukaan mutta kortilla maksaenhan sellainen mahdollisuus on.


    • Anonyymi

      Eikö se samalla tavalla ilmoita "hylätty", jos saldo ylitetään yritetään maksu tehdä lähi:nä tai pin-koodina?

      "Selitätkö mitä tämä tarkoittaa?"

      • Anonyymi

        silloin hylkää kun tilillä ei katetta, tai yhteys liian huono, tai asiakas kupeksii liian pitkään ja tulee aikakatkaisu myös vanha kortti. Jos viallinen kortti, niin kehoittaa yrittämään uudelleen.


    • Anonyymi

      Onhan sekopäinen aloitus.

      • Anonyymi

        On. Mahtavaa sönkköä. Tilillä ei ole,,/ on / luulen katetta millä maksan jne ...

        Kuka käskee juosta lähimaksujen sun skännäysten perässä keepitsimple


    • Anonyymi

      On se vaan eri kivaa maksaa kahisevalla rahalla, edelleen.
      Ei tarvita tunnuslukuja, ei nimmareiden jakoa.
      Enkä kyllä antaisikaan. Kaupoilla ei ole mitään oikeutta pyytää kenenkään allekirjoitusta. Eihän sitä huolita enää posti pisteissäkään korona pelon vuoksi. Paketin saa ilman kuittausta kun vilauttaa henkkaria. Kotiin toimituksissa ei sitäkään.

      • Anonyymi

        Niinpä. Aina käyttänyt käteistä, niin tietää tarkkaan missä mennään. Parikymppisenä tuli hetken käytettyä korttia ja palasin takaisin käteiseen.
        Nyt on keväästä tullut ruoasta käytettyä korttia, kun muuten ei saa kotiinkuljetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Aina käyttänyt käteistä, niin tietää tarkkaan missä mennään. Parikymppisenä tuli hetken käytettyä korttia ja palasin takaisin käteiseen.
        Nyt on keväästä tullut ruoasta käytettyä korttia, kun muuten ei saa kotiinkuljetusta.

        Korona-aikana joissakin paikoissa lukee: Emme ota käteistä rahaa.


    • Anonyymi

      Käteismaksusta voivat joskus pyytää henkilötodistuksen, jotta tietävät jos raha on rikollista alkuperää.

      Mutta korttimaksuissa eivät ikinä ole minulta pyytäneet, ollenkaan.

      Ja pankissa joo, jos talletat omalle tilillesi rahoja, pyytävät henkilötodistusta samasta syystä että ei ole varmasti mitään Ranta-Ahon huumerahoja sitten...

      • Anonyymi

        "Käteismaksusta voivat joskus pyytää henkilötodistuksen, jotta tietävät jos raha on rikollista alkuperää."

        Ei ole koskaan yli 60 vuoteen pyydetty. Enkä ole koskaan kuullutkaan keneltäkään pyydetyn kaupan kassalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Käteismaksusta voivat joskus pyytää henkilötodistuksen, jotta tietävät jos raha on rikollista alkuperää."

        Ei ole koskaan yli 60 vuoteen pyydetty. Enkä ole koskaan kuullutkaan keneltäkään pyydetyn kaupan kassalla.

        En minäkään. Jos eimuidta oikeaa tunnuslukua ei voi maksaa.........


      • Anonyymi

        Mutta entäs kun syytää seteleitä talletusautomaattiin? Siinä ei voi kysellä mistä rahat ovat kotoisin. SItähän ne epärehelliset tietenkin käyttävät jottei tarvitse selitellä...


    • Anonyymi

      Kasvottomuuteen vaaditaan maski kasvottomuuteen. Veronmaksaja eiole syyllinen kaikkien verojen maksamiseen.

    • Anonyymi

      Tänään Porin Prismassa pyydettiin allekirjoitus.
      En tiedä miksi. Kirjoitin ja tarkistin sekä laskun ,että saldon.
      Jos vielä tapahtuu, otan yhteyttä pankkiin. Siellä kait se tieto on.

      • Anonyymi

        Etkö kysynyt syytä miksi allekirjoitus?
        Minulle jos tuollainen tilanne eteen tulee, tiukkaan taatusti selvät syyt.


    • Anonyymi

      Joskus kassan lukulaite ei hyväksy lähimaksua, vaan vaatii, että käytetään sirua ja pin-koodia, vaikka summa ei ylitä rajaa. Näitä tulee välillä sattumanvaraisesti ja täysin normaalia. Mitään kuittausta ei tosin ole tarve silloinkaan tehdä. En tiedä mistä moinen on voinut johtua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe