Ponssen ja käyhkön mettäkonekirjasta

Anonyymi

Mettäkoulun ope puheli kesäkuun lopuilla et antti heikkisen einari-romaanin lisäksi ponsselta olis tuloillaan paksu mettäkoneopus arttu käyhkön sorvaamana. Onko tietoo onkohan tuloillaan millon? kun kuukkelilla ei löydy, uusin on kesäkuussa ilmestynyt lokomosta timberjackiin kirja.

11

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On on kuulemma....

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Parempi ku se einari kirja.... enempi tietoo... ja kivasti kirjotettu

      • Anonyymi

        Mitähän kivaa siinä on, kun on isoa tekstiä ja sitäkin vähän.
        Einari on hyvästi kirjoitettu...ns. itse urakoitsijasta ja tehtaan perustajasta, jossa kone on sivuosassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän kivaa siinä on, kun on isoa tekstiä ja sitäkin vähän.
        Einari on hyvästi kirjoitettu...ns. itse urakoitsijasta ja tehtaan perustajasta, jossa kone on sivuosassa.

        "Mitähän kivaa siinä on, kun on isoa tekstiä ja sitäkin vähän."

        Isoa tekstiä? Käypä ottamassa ne lääkkeet ja vilkaisepa uudestaan... Eenari kirjan fontti on isompaa kuin tossa Ponssen kone- ja tehdashistoriikissa... Olen lukenut molemmat ja tossa Ponssen historiikissa on tietoa rutkasti enempi kuin Eenari kirjassa, joka on lisäksi painettu höttöpaperille... kuvatkin on tulitikkuaskin kokoisia. Eikä se Eenari oo yhtään konetta suunnitellu.... Ponsse kirjassa yhtiön selkäranka pääsuunnittelija Hukkanen pääsee ansaitsemaansa arvostukseen. Sen miehen käsialaa on Scorpionikin, kuten parikymmentä muutakin konetta... Ilman Hukkasta, ei olisi nykyisenlaista Ponsseakaan....

        Ponsse-kirjassa on yhistettynä Eenarin elämäntarina, yhtiön tarina niin Suomenssa ku ulukomaillakii, konneiden historia ja merkittävät henkilöt koneiden suunnittelun takana.

        Revipä siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän kivaa siinä on, kun on isoa tekstiä ja sitäkin vähän.
        Einari on hyvästi kirjoitettu...ns. itse urakoitsijasta ja tehtaan perustajasta, jossa kone on sivuosassa.

        Hei, tuli tuossa mieleen et sähän voit kirjoittaa itse kirjan... taitaisi tulla 3 sivuinen... HAHA
        Se on valitettavaa kun sulla kengän numero on sama ku älykkyysosamäärä, ni minkäs sille voi.... ei luoja kaikkia järellä siunannu.... Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, tuli tuossa mieleen et sähän voit kirjoittaa itse kirjan... taitaisi tulla 3 sivuinen... HAHA
        Se on valitettavaa kun sulla kengän numero on sama ku älykkyysosamäärä, ni minkäs sille voi.... ei luoja kaikkia järellä siunannu.... Otan osaa.

        Siellä ollaankin kovin etevänä...pitää korjata lääkitys kohdilleen.
        Käyhkön kirjat olen suunilleen kahlannut läpitte. Jos ne olisi mieleeni...tilaisin ne omaan hyllyyni.
        Einarin kirjan paperilaadusta, jos on laatu, kuten romaaneissa...niin saattaa jäädä hankkimatta.
        Vaikka kirjailijaa minussa ei ole lainkaan ja alykkyysosamääräkin on kuulema puutteellinen...niin väitänpä kuitenkin, jotta ainakin 33 sivua saisin rustattua kasaan.
        Heikkisen olisin toivinut saada Einari kirjaan lisää sivuja 33...66 tai vaikka 99.
        Ps. kengän numero todella voisi kyllä olla pienempikin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ollaankin kovin etevänä...pitää korjata lääkitys kohdilleen.
        Käyhkön kirjat olen suunilleen kahlannut läpitte. Jos ne olisi mieleeni...tilaisin ne omaan hyllyyni.
        Einarin kirjan paperilaadusta, jos on laatu, kuten romaaneissa...niin saattaa jäädä hankkimatta.
        Vaikka kirjailijaa minussa ei ole lainkaan ja alykkyysosamääräkin on kuulema puutteellinen...niin väitänpä kuitenkin, jotta ainakin 33 sivua saisin rustattua kasaan.
        Heikkisen olisin toivinut saada Einari kirjaan lisää sivuja 33...66 tai vaikka 99.
        Ps. kengän numero todella voisi kyllä olla pienempikin...

        Pääpiirteittäin tiivistettynä. Oma mielipiteeni on tämä: "Ihminen joka ei ole itse luonut vähintään kahta 200 sivuista kirjaa, ei ole oikeutettu arvioimaan kenenkään luomia kirjoja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääpiirteittäin tiivistettynä. Oma mielipiteeni on tämä: "Ihminen joka ei ole itse luonut vähintään kahta 200 sivuista kirjaa, ei ole oikeutettu arvioimaan kenenkään luomia kirjoja".

        Korjaan arviotani...ja otan sanojani veks. Käyhkön Ponsse kirja vaikuttaa hyvältä ja on riittävän pientä tekstiä. Kyseisen kirjan sain näppeihini vasta viimeviikolla.
        Muistan, kun meidänkin mettän laidassa piipahti PAZ yli 40 vuotta sitten.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe