Miten stalkkerin mieli toimii

Tuossa on video "This is How a Stalker's Brain Works And It's Really Disturbing": https://youtu.be/HY5y4N108R0

Videon pointteja:

— Osa ei edes tiedä tulleensa stalkatuksi.
— Jotkut stalkkereista vievät pakkomielteensä niin pitkälle että menettävät ruokahalunsa, yöunensa ja työpaikkansa.
— Sosiaalinen media tekee stalkkauksesta helppoa.
— Johtuu joskus eron jälkeisestä shokista josta tulee kuoleman surun kaltainen. Suru johtaa paniikkiin ja paniikki johtaa pakkomielteeseen. Tätä tekee pahemmaksi persoonallisuushäiriöt.
— Eron jälkeiset stalkkerit eivät ajattele itseään väijyjinä vaan uhreina. "Jos minä kärsin, niin tulee sinunkin." Kyse on siis kostosta.
— Vieraat stalkkerit ovat luultavasti sosiopaatteja tai narsisteja jotka kuvittelevat että hänen ja väijymänsä henkilön välillä on yhteys jota ei ole olemassa. Useimmiten he eivät kuitenkaan ole stalkkereista niitä vaarallisimpia.
— Vieraiden stalkkereiden mielestä heillä on vain vähän kontrollia omaan elämäänsä. He siis pyrkivät alistamaan uhrinsa pelon avulla saadakseen vallan tunteen takaisin, usein uhkauksia toteuttamatta. Heillä voi olla useampia kohteita.

Loppu videosta onkin sitten mainosta.

Tuossa kyllä käytetään jenkkien tilastoja, en tiedä mitä on tilanne Suomessa.

4

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En siltikään sanoisi että vieraat stalkkerit eivät ole vaarallisia. On mm. tapauksia joissa uhri on kokenut niin suurta ahdistusta että on tehnyt itsemurhan.

      Tapaus Amanda Todd: https://youtu.be/GRidpO7kUO0

    • Anonyymi

      Stalkkereita löytyy jo ihan Suomi24 gay palstalta useampikin

    • Anonyymi

      Brittitutkimuksessa todettiin koston tuottavan mielihyvää. Testissä pelattiin korttipeliä,jossa parit tekivät yhteistyötä toisen tehdessä virheen toisella oli mahdollisuus antaa toiselle sähköshokki mielihyvää mitattiin dopamiinitason nousulla. Kostaneilla taso nousi. Lopputulos oli. Kosto on suloinen. Selittänee stalkkereiden piinaavan itsepintaisuuden ne saa kostostaan sairasta mielihyvää.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti en sitten ole ikinä ollut stalkkeri, koska en välitä vallan tunteesta, en tahdo entiselle ihastukselleni pahaa missään nimessä (en muista tahtoneenikaan), enkä oikeastaan lopulta edes tunne häntä.
      Kyse ei ole minun näkökulmastani mistään kostosta siinä, kun kirjoitin tunteitani hänelle ja kerroin elämästäni tai menneestä hänelle.
      Yhteyden kuvittelin aiemmin koska halusin uskoa että hän signaloi minulle jotenkin. Mutta tämä olikin todellisuudessa psykoosi, olettaen ettei hän minua trollannut/kiusannut tahallaan.
      En ole koskaan halunnut aiheuttaa pelkoa entiselle ihastukselleni.

      Mutta pakko sanoa, että kun tunsimme, entinen ihastus käyttäytyi hyvin epävakaasti ja minun toiminnassa on otettava huomioon että minua on oltu hyväksikäytetty menneisyydessä. Yritin päästä yli ihastuksesta monta vuotta, ja lopulta hain henkistä turvaa hänestä siten että kirjoitin hänelle paljon henkilökohtaisia asioita. Uskon että tämä johtaa juurensa siitä kun tutustuin hyväksikäyttäjääni joskus.
      Tietysti entinen ihastukseni uhriutui ja idioottimaisesti myös provosoi minua.
      Toimimme typerästi silloin kun tunsimme, ja toimimme molemmat typerästi myöhemminkin kun minä sekoilin omiani. Toivon kuitenkin että henkistä kehitystä olisi tapahtunut molemmin puolin, vaikka emme enää ikinä näkisi toisiamme. Ainakin jokapäiväisen stressin ja ahdistuksen jälkeen tunnen itseni vähän aikuisemmaksi, vaikka itken ja panikoin yhä joka päivä - kyllä, minä, "stalkkeri" itkee ja panikoi joka päivä. Koska mua pelottaa pahat ihmiset jotka vain satuttaa käytöksellään. Eikö olekin outoa?

      Entisellä ihastuksellani ei ole (ainakaan ollut) kaikki hyvin eikä ole minullakaan.
      Mutta hän on kyllä idiootti.
      Mulla ei ole ollut ajatustakaan mistään "kostosta".
      Lopulta olen pettynyt entiseen ihastukseeni enkä edes tiedä haluanko olla hänen kanssaan tekemisissä. Haluaisin mennä eteenpäin ja jos kohdataan, hän olisi minulle tuntematon ihminen.

      Oman kokemuksen pohjalta voin sanoa että maalailet yksipuolista kuvaa stalkkereista.
      Stalkkereita on varmasti niin monia kuin on eri ihmisiäkin...
      Ja kuka tahansa "hyvä ja normaali" ihminen voi toimia väärin, myös.
      Se toisen ihmisen leimaaminen ja syyllistäminen varmasti tuntuu sinusta hyvältä, mutta oikeasti teet itsestäsi vain vihamielisen ihmisen ja sen lisäksi vielä lietsot sitä täällä toisille, ehkä jossain vertaistuen toivossa?

      Viha ei ole sekään terve tunne, eikä hyvä asenne.
      Toivon että voit päästää irti vihastasi.
      Toivotan myös kaikkea hyvää niinsanotusti.
      Olen muuten sukupuoleltani nainen jos sillä on väliä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe