Mikä ihmeen Coll by Collector bank

Sain kotiin 2 kpl saman sisältöisiä kirjettä Coll -nimiseltä yritykseltä. Niissä sanotaan, että perintäasioitani hoitaa elokuun alusta tämä Coll (ent. Colligent). MInulla ei ole mitään tekemistä tällaisen yrityksen tai perinnän kanssa. Kirjeessä on nettiosoite, jossa voi katsella omia perintäasioitaan (?) ja kirjauduin palveluun. Siellä oli pelkkää tyhjää eli "sinulla ei ole voimassa olevia laskuja tai perintäasioita". Eipä ole ihme ettei ole kun sellaisia ei todellakaan missään ole.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta tai tietoa tästä yrityksestä? Käytän asioissani ainoastaan tunnettuja suuria pankkeja eikä minulla ole niissä mitään perintäasioita.

9

9869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Menit vielä kirjautumaan ja ilmeisesti annoit jotain tietoja itsestäsi. Onneksi olkoon!

    • Anonyymi

      Coll by collector bank. Eli collector bank oyn suomen sivuliike. Entiseltä nimeltään golligent. Ihan on oikea firma

    • Joo, olet oikeassa, ihan joka kirjeessä mainittuihin sivustoihin ei kannata kirjautua. Hain ensin tietoja, esim. yritystietojärjestelmästä (YTJ) ja siellä oli y-tunnus tälle firmalle (Collector Bank, Suomen sivuliike)
      En tilaa netistä esim. vaatteita yms. Olen tilannut vain tunnetuista liikkeistä; Starkista, Citymarketista jne. Siitäkin on jo pari, kolme vuotta. Tilasin, maksoin heti tuotteet ja Postin kuljetus toi tavarat kotiin.
      Ärsyttäviä nämä tällaiset kirjeet, ja vielä kaksin kappalein! Kirjeessä nimenomaan sanottiin, että kyseessä on minun perintäasiani?! Siksi tarkistin asian ja tyhjää olivat tietenkin rekisterit täynnä. Ilmeisesti teknologia mahdollistaa tällaisen "valeasiakkuuden" ja "luo" heti asiakassivun kun kirjautuu. Ei ole muuta selitystä, Kotiosoitteeni on saatu jostain. Tänä päivänä täytyy olla tosi tarkkana ihan kaiken suhteen, tämä verkkorikollisuuskin on jo melkoisissa mitoissa.

      • Anonyymi

        Minä en tilaa mitään netistä.
        En osta sikaa säkissä.
        En osta velaksi mitään. Jos ei ole rahaa, olen ilman.
        Saan aina alennusta kun menen ostamaan kaupasta ja isken rahat tiskiin.
        Vielä kelpaa raha.


    • Anonyymi

      Tänään sain samanlsisen kirjen ja lasku on 117,51. Olen shokissa. Niin paljon huijareitä nykyän!!!

    • Anonyymi

      Minä sain myös perintätoimistolta kirjeen, että olen velkaa Collector Bankille 116€.
      Olivat itse katkaisseet pankin kautta menevän kuukausi suorituksen, eivätkä kertoneet minulle että kk maksu on peruttu. En ole saanut yhtään laskua enkä yhtään perintäkirjettä em yritykseltä. Pitääkö minun maksaa yli 70€:n korko ja perintämaksut perintä toimistolle? Onko kukaan muu saanut perintätoimistolta karhukirjeen?

      • Anonyymi

        Tyypillistä. Sivut ja asiakaspalvelun puhelinnumero tai sovellus ei toimi, jos laittaa sähköpostia, vastaus tulee aikaisintaan n. viikon päästä, koska aina on "ruuhkaa". Numeroita ja yhteystietoja on Ruotsissa. Firma on ollut näköjään ainakin nimillä Colligent, Checkout Finland, Walley, Collector bank, Coll, joista Collector bank siis päänimi, joka pyörittää näitä muita osiaan missä sattuu.

        Eli varokaa maksamasta "Checkout Finland" ja "Walley", millä nimellä ikinä milloinkin toimivatkaan, ne ovat osa Collector bankia!

        Tehkää valitus Kuluttajariitalautakuntaan yhtiön toiminnasta, varokaa allekirjoittamasta yhtään mitään ko. firmaan liittyvää kuten esimerkiksi konserttilippuja ostaessanne, älkää rastittako mitään sopimusehtoja sovelluksissa tai sähköpostitse.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Firma on ollut myös Collector Credit, kuinka paljon näitä entisiä ja nykyisiä nimiä vielä löytyykään? Ei kovin mairittelevaa tietoa käyttäjiltä tai kirjoittajalta, ei suosittele ohessa palvelua:

      https://luottopalvelut.fi/collector-bank/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe