Miten muka duunari saa burnoutin?

Anonyymi

Joo. Mies sai jo toisen burnoutin vaikka vastuuta ei ole juuri yhtään kunhan työnsä tekee. Itse olen korkealla meidän firmassa ja hoidan monta asiaa kerralla ja olen vastuussa monessa asiasta mutta ei mulla vaan mitään stressiä ole.

8

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko tää tosissaan tehty aloitus vai joku huumoritrollaus?

• Anonyymi

Ehkä homman pointti onkin, että sinun mies oikeasti joutuu tekemään jotain ja aidosti ottamaan vastuuta aikatauluista sun muista eikä vain delegoida kaikkea ja vaatia muilta deadlineja. Joku konsultti vaan tuo sinun eteen paperit ja sanot, että toi 6,5 miljoonan hinta on parempi ku 6,7 miljoonan, otetaan toi.

• Anonyymi

Tutkimusten mukaan työstressi ei olekaan yhteydessä suureen vastuuseen, vaan vastuun ja kontrollin suhteeseen. Jos on vähän valtaa vaikuttaa työhön, mutta paljon vastuuta, niin burnout on taattu. Siksi johtajilla on vähemmän työperäistä stressiä kuin duunareilla. Lisäksi korkea asema hierarkiassa tekee korreloi laajojen sosiaalisten verkostojen, ja korkean taloudellisen turvallisuuden kanssa. Tämä tekee elämästä vaivatonta ja ennakoivampaa sekä turvallisempaa.

• Anonyymi

Toinen burnoutti jo, olet ärsyyntynyt siitä ja valitat siitä täällä? Selvästi sinusta ainakaan ole mitään apua burnoutin ehkäisyssä tai siitä toipumisessa. Sellasia ihmissuhteet kyllä on. Loisitaan hyvät ajat, suututaan ja nostetaan kytkintä, jos elämä alkaa olemaan hankalaa. Sano miehelles että hommaa koiran, sitten ainakin on kumppani, joka pysyy vierellä aina.

• Anonyymi

Eiköhän sinun pitäisi keskustella ja kannustaa eikä kitistä täällä ja lannistaa.

• Anonyymi

Kyllä tressiin tunne on tuttua vaikka kuinka duunari olenkin, varsinkin kun juuri on lomilta palattu ja huomattu kuinka ennen lomia kokoustetun ja katselmusten mukaan kirjattuja asioita ei ollutkaan korkeammassa asemassaan diplomiseeraavat insinööri ja tavalliet insinöörit ja projektihenkilöt eivät olekaan saaneet aikaan juuri mitään, kuin kaikki jo palaveeratut asiat tulevat täysin uutena mutta aikatuluihin on jouduttu jo ja helposti puuttumaan.
      Siis taatusti saadaan tressi ja joillekin burn out , miksi ei , kun ei ole, muuta kuin koht`siltään tehtävä ja murista vitutukseen , eikä se paljon auta että näistä palkannauttijoista ei ole edesvastuuseen , kyllä paska valuu aina alas.

• Anonyymi

Ne insinöörit aina syyttää työntekijöitä jos pystyy. Toimistopuolella tehdään mitä lystää ja ei tehdä mitä ei oikein osata tai mitä ei huvita. Syy tunaroinnista on aina muiden.

• Anonyymi

burnout tulee siitä kun on sälytetty liikaa tehtäviä joita ei ehdi tekemään. Monastikin tehtäviä ja työmäärää delegoidaan alaspäin. Työyhteisö ei ole mikään oikeudenmukainen organisaatio. Yritys ei ole demokratia. Kaukana siitä. Jollekin yksilölle tuupataan lisää duunia vaikka kuormaa on enemmän kuin kameli jaksaa kantaa. Burnoutiin ajautuu helpoiten tunnontarkka ihminen joka ei osaa kleltäytyä lisätyökuormasta. Ihminen koettaa suoriutua tehtäväkuormasta ja aikatauluista lisäämällä tempoa urakkatahtiseksi. Se on onnistuu toki jonkin aikaa. Voi jaksaa kuukausia tappotahtia. Alkaa tulemaan väsymyksestä johtuvia virheitä. Sitten vaan yksinkertaisesti romahtaa. Totta on että burnout on enempikin tunnollisten toimistoihmisten tauti. Työt tulevat kotiin mukaan. Unohdetaan harrastukset ja liikunta. Tehdään duunia ilmaiseksi kotona iltaisin ja jopa öisinkin. On vain se työ. Duunaripuolellakin voi olla jonkin verran burboutia. Useimmiten duunareilla on kuitenkin fyysisiä terveysongelmia. Burnoutin voi laukaista työkiireiden päälle tulevat siviilielämän kolhut ja murheet. Burnoutin riskiryhmässä ovat enimmäksensä 40-50 vuotiaat uraa tekevät valkokaulustyöläiset. Pitkäkestoinen tempo ylityöputkessa on varma tae romahtamiselle. On näitä tapauksia tullut nähdyksi. Hotellin minibaari tyhjenee kaukoidässä. Ei jaksa enää ryömiä sovittuun toimittajapalaveriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe