Piimää??

Fuffe

Uusi pentu tuli taloon, pitääkö sille antaa piimää? Millaista piimää koiralle saa antaa? Kuulin että pennun bakteerikanta muuttuu uuteen taloon tullessa ja siksi maha sekaisin. Piimän pitäsi auttaa?

12

14022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piimä on

      pentukoiralle (ja isommallekin) hyväksi.
      Ihan ruuan sekaan lorautat pikkuisen piimää, mieluiten AB-piimää.
      Viilikin sopii koiralle. Maito ei.

      • Fuffe

        Käykö Gefilus piimä vai pitääkö olla AB?


      • maito

        miksi maitoa ei sais antaa koiralle? meillä 9kk pentu jois mielellään maitoa, mutta en ole kyllä paljon antanut. silloin tällöin n. puoli desiä.


      • niinkään
        Fuffe kirjoitti:

        Käykö Gefilus piimä vai pitääkö olla AB?

        noilla lisukkeilla siinä piimässä, mutta siis hapanmaitotuotteita. Viilihän sopii hyvin myös! :o)


      • kestä maitoa
        maito kirjoitti:

        miksi maitoa ei sais antaa koiralle? meillä 9kk pentu jois mielellään maitoa, mutta en ole kyllä paljon antanut. silloin tällöin n. puoli desiä.

        samalla tavalla kuin piimää.
        Maito voi aiheuttaa ripulia tai ainakin vatsavaivoja.


      • Wade
        maito kirjoitti:

        miksi maitoa ei sais antaa koiralle? meillä 9kk pentu jois mielellään maitoa, mutta en ole kyllä paljon antanut. silloin tällöin n. puoli desiä.

        Voit halutessasi antaa vähälaktoosista maitoa, samoin muut tuotteet voi olla vähälaktoosisia, mutta ainakin tuo maito. Makeus ei ainakaan meillä ole menoa haitannut =)
        Jos annat kotiruokaa niin maitotuotteita on hyvä antaa joka päivä, ja kananmunankeltuaistakin kun annat niin murskaa se kuori talouspaperin välissä ja murusta se sen ruokaan.


      • Anonyymi
        maito kirjoitti:

        miksi maitoa ei sais antaa koiralle? meillä 9kk pentu jois mielellään maitoa, mutta en ole kyllä paljon antanut. silloin tällöin n. puoli desiä.

        Laktoositonta maitoa voi kai vähän antaa
        Muuten ei oo hyväksi


    • Marjo

      AB-piimää mekin ollaan annettu! :)

      • minä

        Ei muuten tullut mieleen, että mitä piimää pitäis sitte antaa.. Tuskinpa sillä nyt kuitenkaan niin suurta vaikutusta on...? Meille tuli pentu perjantaina!!! on se niin söpö..


      • href
        minä kirjoitti:

        Ei muuten tullut mieleen, että mitä piimää pitäis sitte antaa.. Tuskinpa sillä nyt kuitenkaan niin suurta vaikutusta on...? Meille tuli pentu perjantaina!!! on se niin söpö..

        Kyllä muuten on piimällä suuri vaikutus. Helsingin yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan koirat, jotka saavat pentuna piimää, kärsivät elämänsä aikana huomattavasti vähemmän vatsavaivoista ja ruoansulatusongelmista kuin ne, jotka eivä ole piimää saaneet. Teho perustuu siis piimän maitohappobakteerikantaan, jota maidossa ei ole. Koiran elimistö ei myöskään pysty pilkkomaan maidon laktoosia, joten maidosta ei ole koiralle mitään hyötyä.


    • fernu

      Meillä meni kauan vatsavaivojen selvittelyssä,mutta lopulta kaikkien kokeilujen tulos on että se maitoproteiini ei sovi meidän hauvalle.Eli ei ole kyse mistään laktoosijutuista, vaan joissakin tuotteissa käytetään maitoproteiinia ja se aiheuttaa heti pulautuksia ja ripulia.

    • Laktoosittomat

      Yleensä kaikki hapanmaitotuotteet käy ja etenkin laktoosittomat.
      Voit antaa piimää, viiliä ja joskus smetanaakin.
      Maustamattomat jugurtit on hyviä myös.

      Omalleni olen ostanut tarjouksesta Hyla-kermaakin eikä se oireillu mitenkään negatiivisesti, tykkäsi vain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe