Suositelkaa purjeompelimo

Ai mää vai?

Kevääntulo yllätti taas, ja käynti purjevarastolla muistutti mieleen et uus pitikin hankki uusi ISOPURJE perheen "22 jalkaseen retkipaattiin! Pikainen katsaus keltaisten sivujen tarjontaan paljasti pienehkön monopolitilanteen tällä alalla, mutta tiedän että varmasti on pikkuompelimoita, joita ei sieltä löydy. Tiedän, että tuskin valmistuu vesillelaskuun mennessä enää missään, mut jos juhannuksen tienoille saisi, niin tulisi hyvä kesäloma. Eli suositelkaapa hyvä/halpa ompelimo eteläisestä suomesta!

10

5126

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelee...

Olen tilannut useampia purjeita Meripurjeelta tarjouskilpailun jälkeen. Olen saanut hyvää palvelua eikä hintakaan ole kalleimmasta päästä.

• jiippi

Kyllä mäkin olen luottanut meripurjeen laatuun. Otin sieltä jonkinlaisen kisasetin ja kruising setin välimuodon. Tuli kevlaria ja DC-laminaattia.
        Purjeisiin meni iso kasa rahaa mutta muihin verrattuna myös materiaaleissa oli eroja. Eli pelkkä raha ei ratkaissut vaikka tarjous olikin halvin. Mulla ratkaisi myös neulomon sijainti koska itse asun Helsingin päässä ei tunnu mielekkäältä viedä purjeita Turkuun tai Loviisaan ja marista että näissä on joku vika..

• purje

Olen hankkinut kahteen veneeseen purjeita Meripurjeelta tarjouskilpailun jälkeen, (kummallakin kerralla edullisimmat). Purjeiden laadussa, viimeistelyssä tai istuvuudessa ei ole moitteen sijaa.

• Skaba

Meripurjeelta usein saa halvimman tarjouksen, mutta mitään kisapurjeita on turha odottaa. Muoto ei oikein vastaa käsitystäni hyvistä purjeista, mutta eipä siihen hintaan taida tosiaan saada WB:n tai Northin purjeita, jotka kisapurjeina ovat aivan omaa luokkaansa. Retkipurjeet saattavat olla ihan OK, mutta kannattaa kyllä miettiä millaiset purjeet mastoonsa nostaa. Jos vaihtosykli on vaikka 7 vuotta, niin kyllä harmittaa, jos purjeisiinsa ei ole tyytyväinen.

• laadusta
        Skaba kirjoitti:

Meripurjeelta usein saa halvimman tarjouksen, mutta mitään kisapurjeita on turha odottaa. Muoto ei oikein vastaa käsitystäni hyvistä purjeista, mutta eipä siihen hintaan taida tosiaan saada WB:n tai Northin purjeita, jotka kisapurjeina ovat aivan omaa luokkaansa. Retkipurjeet saattavat olla ihan OK, mutta kannattaa kyllä miettiä millaiset purjeet mastoonsa nostaa. Jos vaihtosykli on vaikka 7 vuotta, niin kyllä harmittaa, jos purjeisiinsa ei ole tyytyväinen.

Olen kuullut WB:stä paljon negatiivisia kommentteja sekä palvelun laadusta, että itse purjeista. Kuulemma jonkun uuden Bavaria Match:n isopurje on lähinnä vitsi. Eikä niillä ole kuulemma kiinnostusta paneutua 30 jalkaisten veneiden rätteihin. Onko mokemuksia?, mulla uusi setti tulossa, en tiedä vielä mistä?

• Tuulitukka

teetin 22-jalkaiseen Meripurjeella ison ja genuan 3v sitten, pyysin kestävät retkipurjeet ja sellaiset sain, eli tyytyväinen olen (vaikkei muista purjemaakareista olekaan kokemusta).

• JJJ

Itse olen tilannut dacronista tehdyt "retkipurjeet" 26-jalkaiseen purteen Aurasailsista Kaarinasta, kts. http://www.aurasails.fi/ Kohtuuhintaista ja hyvää laatua minun tarpeisiini.

• eki

Helsingissä Herttoniemessa
      Kysele sieltä tekee edullisia ja hyviä
      on pitkä kokemus purjeiden teosta

• Puu...

Mä olen aina käyttänyt North-Niinirantaa. Erinomainen laatu myös kankaissa ja työnjälki moitteetonta. Takana yksi maailman suurimpia purjeneulomoja (North). Kokemusta pienistä isoihin. Mutta muistavat myös palvella pienien veneiden omistajia. Toimitukset aina kuten sovittu.

Pyysin aikoinaan myös muilta tarjouksia ja olihan siellä halvempia (jopa 20 %) Kysyin sitten Niinirannalta että miksi teidän tarjouksenne samasta purjeesta on 20% kalliimpi? Telkola pyysi saada nähdä kilpailevan tarjouksen ja selitti sitten että kilpailevalla oli halvempi (huomompi kulutuksenkesto) kangas ja kaikissa osissa käyttävät numeroa heikompia luisteja, renkaita ja vahvikkeita. Purje saattaa näyttää uutena yhtä hyvältä mutta useamman vuoden käytön jälkeen alakaa Nortihin kokemus ja laatu näkymään siinä kuinka purjeet istuvat edelleen. Halpaa ja hyvää ei saa samassa pussissa (ainakaan purjepussissa)

...pää

• Anonyymi00010

Nostetaan tätä keskustelua näin 2026 vuonna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      62
      1093
    2. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      1016
    3. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      19
      956
    4. Jämsän Paras Ravintola

Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R
      Jämsä
      60
      896
    5. Huh huh...

Törmäsin toisaalla tekstiin, mitä ajattelet masturboidessasi? Yksi kommentti, avaruusolioita! Täh?! Helvettiläinen oik
      Sinkut
      208
      721
    6. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      63
      606
    7. Onko ihan pakko

olla niin hiton pitkävihainen? Sinulle nainen...
      Ikävä
      38
      579
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi elämästä
      Ikävä
      43
      546
    9. Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan

No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni
      Ikävä
      39
      535
    10. Kiellettyjä ajatuksia

Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,
      Ikävä
      38
      496
    Aihe