e pillereiden hankinta

Anonyymi

Haluaisin hankkia ehkäisy pillerit ihan vain menkkojen takia. En siis seurustele. Tampooni ei mene ja kuukautiskivut ovat aika kivuliaat joten olisi helpompaa hankkia pillerit. Tarvitseeko niiden hankkimisesta kertoa äidille? En haluaisi kertoa koska emme ole juurikaan puhuneet tällaisista asioista. Ja saako niitä esim kouluterveydenhoitajalta? Olen siis kohta 16 vuotias.

8

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei saa.Sun pitää ottaa yhteyttä ehkäisyneuvolaan.Koulun terveydenhoitaja ei jakele niitä.

      • Anonyymi

        Vanhassa koulussani kouluterveydenhoitajalta sai pillereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa koulussani kouluterveydenhoitajalta sai pillereitä.

        kuinka pitkäksi ajaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka pitkäksi ajaksi?

        Kuulin että luokkalaiseni sai kahdeksi vuodeksi ainakin


    • Anonyymi

      Pillerinkäyttäjän joutuu kohdunpoistoon
      ennen 70v.Pilleritehdas mainostaa,että
      tuote on jopa terveellinen.Kumpaa uskot?

      • Anonyymi

        olen 44-vuotias nainen joka käyttää e-pillereitä .Miksi kohdunpoisto onongelma?


    • Anonyymi

      En tiedä mikä juttu tuo on, että tavalliselta koulun terkkarilta sais e pillereitä ja varsinkaan ilman, että vanhempi saa tietää. Ainakaan täälläpäin missä asun, niin ei tuollainen ainakaan luonnistaisi.
      Mutta kantsii varaa aika neuvolaan, siellä on joku sellainen tyyppi jolta muistaakseni hain niitä ja kävin juttelemassa. En ole pariin vuoteen käynyt, koska kokeilemani pillerit (monia kokeilin ja) eivät mulle sopineet tavalla tai toisella ja tuskastuin kokeiluihin. Ideanani ois kans täs kohta käydä hakee näihin runsaisiin ja kivuliaisiin menkkoihin, mutta silti saan syyä särkylääkkeitä ja caprilonia joka auttaa vähentää vuotoa, koska ittellä ne e ja mini pillerit ei oo kauheesti auttanut. Se ei silti siis tarkoita sitä etteikö joillekkin muille sopis. Mut joo, varaa nyt ihmeessä aika sinne ehkäisyneuvolaan ja käyt juttelee. Jos et itse halua äitilles puhua, nii vois ehkä auttaa jos kertoisit siitä neuvolan tädille. Se vois vaik soittaa sun äidille ja jutella, ja sitte voisit vaik pyytää, että se akka sieltä neuvolan puolesta koittas selittää että sua vaa jännittää puhuu asiasta ja ois sulle sekä vanhemmalle kivempaa jos sun vanhempi aloittas asiasta sun kanssa puhumisen silleen varovasti, eikä ala tyylii saarnaa siitä kuinka et ole kertonut hänelle. Ja sitte ne eivät mun kohdalla kauaa olleet ilmasia. Siis ittel oli vissii se kokeilujakson tyyppisen ajan nii ilmaset, mut sitte piti ihan itse halee apteekista ja maksaa. Joten kantsii oikeesti puhuu vanhemmalle, koska ajathan muuttuu paris vuodes aika paljon, mut ei sil sit tuu yhtäkkii yllätyksenä että tarviit rahaa e tai minipillereihin. Siis mä en oo varma, et onks se täälläki päi muuttunut viime kerrasta, että alaikäinen nyt ainaki sais ne aina ilmatteeks. Tai ylipäätään, että ehkäisy ois johonki ikään asti aina ilmainen, mut kannattaa sun ittekki tosiaan ottaa asiasta selvää.
      Ja kyllä mä sen lähtökohdan pitäisin, että ennenku itte alaikäisenä lähdet asioita huseraamaan nii puhu sille vanhemmalle jos välinne ovat kuitenkin hyvät, että pystyy ja voi jutella sillee naamat vastakkain.
      Kokemusta on, että vanhempi hämmästyy todella paljon ja ihmettelee mikä kasvatuksessaan on mennyt pieleen ettei lapsi ole jostain asiasta kertonut hänelle.

    • Anonyymi

      Vaikka sais aluksi ilmaset pillreit niin sä joudut ne jatkossa kuitenkin maksaa itse.Niitä ei saa ilmaseksi kuin ekat kolme kuukautta.Näin myös ehkäisyneuvolassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe