e pillereiden hankinta

Anonyymi

Haluaisin hankkia ehkäisy pillerit ihan vain menkkojen takia. En siis seurustele. Tampooni ei mene ja kuukautiskivut ovat aika kivuliaat joten olisi helpompaa hankkia pillerit. Tarvitseeko niiden hankkimisesta kertoa äidille? En haluaisi kertoa koska emme ole juurikaan puhuneet tällaisista asioista. Ja saako niitä esim kouluterveydenhoitajalta? Olen siis kohta 16 vuotias.

8

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei saa.Sun pitää ottaa yhteyttä ehkäisyneuvolaan.Koulun terveydenhoitaja ei jakele niitä.

• Anonyymi

Vanhassa koulussani kouluterveydenhoitajalta sai pillereitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhassa koulussani kouluterveydenhoitajalta sai pillereitä.

kuinka pitkäksi ajaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuinka pitkäksi ajaksi?

Kuulin että luokkalaiseni sai kahdeksi vuodeksi ainakin

• Anonyymi

Pillerinkäyttäjän joutuu kohdunpoistoon
      ennen 70v.Pilleritehdas mainostaa,että
      tuote on jopa terveellinen.Kumpaa uskot?

• Anonyymi

olen 44-vuotias nainen joka käyttää e-pillereitä .Miksi kohdunpoisto onongelma?

• Anonyymi

En tiedä mikä juttu tuo on, että tavalliselta koulun terkkarilta sais e pillereitä ja varsinkaan ilman, että vanhempi saa tietää. Ainakaan täälläpäin missä asun, niin ei tuollainen ainakaan luonnistaisi.
      Mutta kantsii varaa aika neuvolaan, siellä on joku sellainen tyyppi jolta muistaakseni hain niitä ja kävin juttelemassa. En ole pariin vuoteen käynyt, koska kokeilemani pillerit (monia kokeilin ja) eivät mulle sopineet tavalla tai toisella ja tuskastuin kokeiluihin. Ideanani ois kans täs kohta käydä hakee näihin runsaisiin ja kivuliaisiin menkkoihin, mutta silti saan syyä särkylääkkeitä ja caprilonia joka auttaa vähentää vuotoa, koska ittellä ne e ja mini pillerit ei oo kauheesti auttanut. Se ei silti siis tarkoita sitä etteikö joillekkin muille sopis. Mut joo, varaa nyt ihmeessä aika sinne ehkäisyneuvolaan ja käyt juttelee. Jos et itse halua äitilles puhua, nii vois ehkä auttaa jos kertoisit siitä neuvolan tädille. Se vois vaik soittaa sun äidille ja jutella, ja sitte voisit vaik pyytää, että se akka sieltä neuvolan puolesta koittas selittää että sua vaa jännittää puhuu asiasta ja ois sulle sekä vanhemmalle kivempaa jos sun vanhempi aloittas asiasta sun kanssa puhumisen silleen varovasti, eikä ala tyylii saarnaa siitä kuinka et ole kertonut hänelle. Ja sitte ne eivät mun kohdalla kauaa olleet ilmasia. Siis ittel oli vissii se kokeilujakson tyyppisen ajan nii ilmaset, mut sitte piti ihan itse halee apteekista ja maksaa. Joten kantsii oikeesti puhuu vanhemmalle, koska ajathan muuttuu paris vuodes aika paljon, mut ei sil sit tuu yhtäkkii yllätyksenä että tarviit rahaa e tai minipillereihin. Siis mä en oo varma, et onks se täälläki päi muuttunut viime kerrasta, että alaikäinen nyt ainaki sais ne aina ilmatteeks. Tai ylipäätään, että ehkäisy ois johonki ikään asti aina ilmainen, mut kannattaa sun ittekki tosiaan ottaa asiasta selvää.
      Ja kyllä mä sen lähtökohdan pitäisin, että ennenku itte alaikäisenä lähdet asioita huseraamaan nii puhu sille vanhemmalle jos välinne ovat kuitenkin hyvät, että pystyy ja voi jutella sillee naamat vastakkain.
      Kokemusta on, että vanhempi hämmästyy todella paljon ja ihmettelee mikä kasvatuksessaan on mennyt pieleen ettei lapsi ole jostain asiasta kertonut hänelle.

• Anonyymi

Vaikka sais aluksi ilmaset pillreit niin sä joudut ne jatkossa kuitenkin maksaa itse.Niitä ei saa ilmaseksi kuin ekat kolme kuukautta.Näin myös ehkäisyneuvolassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8662
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      167
      1242
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      896
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      784
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe