Ajattelin syksyllä käydä jonkun karaten peruskurssin ja shorinji ryu tuntuis kuvausten perusteella ihan hyvältä. Ajattelin vaan,että voisko joku tyyliä harrastanut kertoa omia kokemuksiaan siitä?
shorinji ryu
4
1116
Vastaukset
- Kenttis
kaksi ja puoli vuotta nyt olen treenaillut ja voin lämpimästi suositella. Ei kyllä kannata tympiintyä peruskurssiin kun siellä ihan perusjutut opetetaan. takakierrepotkut ja muut on sitten vyöllisten juttuja. Tyylisuuntaan kuuluu korkeat potkut ja pyörivä tekniikka sekä täyskontaktin salliva boogutsukikumite, noista peruskurssilla opetetaan korkeintaan noita potkuja.
Itse olen jäänyt täysin koukkuun ja käyn aktiivisesti 5 kertaa viikossa treenailemassa, lajissa fysiikka paranee, saa paljon kavereita ja esiintymistaidot kohenevat. Itsevarmuus kasvaa huomattavasti. Peruskurssille vaan ja sen jälkeen vyöllisten ryhmään, siitä se lähtee.- budoka
pitääkös se paikkansa kun kuulin huhuja että se teidän shorinji olis jakautunut kahteen eri leiriin, toista vetää edelleen Yuji Matsuoi ja toista vetäjää en tiedä, valaise mua !
- kenttis
budoka kirjoitti:
pitääkös se paikkansa kun kuulin huhuja että se teidän shorinji olis jakautunut kahteen eri leiriin, toista vetää edelleen Yuji Matsuoi ja toista vetäjää en tiedä, valaise mua !
Näin on käynyt, Matsuoin tie erosi RenShinKanista ja hän perusti oman tyylisuuntansa. RenShinKan puoli toimii Iwao Tamotsun alaisuudessa, Suomessa ylin vyö on Hannu Nietosvuori. Molemmat siis shorinjiryua ovat, tekniikatkin muistuttavat erittäin paljon toisiaan.
- IK player
Itse olin Shorinji ryu -seurassa, silloin kun Joen Mawashi tähän kuului. Minusta se oli hyvä tyylisuunta. Sittemmin JM muuttui johonkin toiseen tyylisuuntaan, mikähän mahtaa olla kyseessä? Ja onko suuri ero näissä tyyleissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112282- 981374
- 1701197
- 531165
- 681111
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49849
- 115783
- 67776