Evinrude 20 -92

Anonyymi

Mikä mahtaa olla vikana kun ei käy tyhjäkäyntiä pitkään vaan alkaa "yskiä" ja sammuu. Nopeammalla eli ns. uistelu tyhjäkäynnillä käy premmin ja pitempään, silläkin välillä "yskii". Ylemmän sylinterin tulpan kastelee.
Kierrroksilla käy ja kulkee hyvin.
Boxi uusittu (magneeton sisällä).
Laakeroitu ja vika ilmennyt sen jälkeen. Stefat uusittu ja tuplattu, niissä ei vikaa.
Kaasuttimessa ei vikaa, tutkittu ja huollettu.

Omat neuvot loppuu. Olisko jollain jotain mahdollista "diagnoosia". Edes arvelua.

Kiitos

9

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinähän on säätösuutin tyhjäkäynti puolella, sellaisen messinkiputken sisällä kaasuttimen peräpäässä. Ootko koittanu sitä säätää, Tyhjäkäynnillä yskähtely viittaisi liian laihaan seokseen.

    • Anonyymi

      Se ylimmän tulpan kastelu vaikuttaa kipinävialta, Koeta ensimmäiseksi toista tulppaa, jos ei auta, mittaa puristukset. Motonetista saa puristuspaine mittarin 15 eurolla. Minun Johnssonissa oli puristukset kummassakin pytyssä tasan 8kg.

    • Anonyymi

      tässä ei o sitä sähkösuutinta.
      Puristukset on mitattu. melko tasan molemmissa yli 9

      • Anonyymi

        Säätösuutin, ei siis sähkösuutin.


    • Anonyymi

      Ihan parhainta.
      Paalattuna.

      • Anonyymi

        Meillä on niin kovakuntoiset moottorit, että sinun paalikone purskauttaa suolensa ulos.
        Onko sitten mukavaa.


    • Anonyymi

      Ei kai edellinen omistaja oo vaihtanu siihen kaasaria, jos se tyhjäkäynnin säätösuutin puuttuu. Mulla on 90-vm, ja siinä on.
      Ootko tarkastanu bensaletkun liittimet tankilta asti, kun yhestä koneesta löytyi samanlainen häiriö muovitankin liittimestä. Päästi hieman ilmaa letkuun. Lutkuttimesta pumppaamisen jälkeen lähti käyntiin, ja kun kaasarissa alkoi bensapinta laskea tyhjäkäynnillä alkoi sammuilla. Kato myös tankin sissä oleva letkunpätkä, nekin pykii , jos halkeama on bensapinnan yläpuolella, ryystää siitä ilmaa.

    • Anonyymi

      Kyllä sieltä löytyy tyhjäkäynnin säätösuutin kaasarin yläosasta!
      Kannattaa varmistaa myös polttoaineen puhtaus, lisäainetta tankkiin veden varalta.

      (http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=4c69892e-5b81-4411-bb92-eceaedd454ef)
      Omassa Johnsonissa yläsylinterin tulpan kastuminen johtui kampiakselin ylästefan vuodosta. Vuoto sotki sytytyksen, koska öljyä pääsi vauhtipyörän alla olevaan sytytysyksikköön.

      • Anonyymi

        Hyvä tieto. Poweri irti ja samantien myös alastefa, niin tulee uudenveroinen kone.Olen tehnyt vastaavaan koneeseen saman ja samalla avarsin imukannen aukon oikeankokoiseksi, eli palautin tehot kuristuksen poistamalla. 20 XP koneessa oli valmiiksi isokurkkuinen kaasari eli muistaakseni 32 mm. Sama suutin riitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe