Mitä hyvää bi olemisessa on

Anonyymi

Joskus tuntuu ettei tähän liity mitään hyvää. Kerro mitä hyvää bi naisena olossa on.

88

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai siinä sen parempaa tai huonompaa ole kuin heterona tai homona olemisessa, tai missään muussakaan muodossa missä ihminen on oma itsensä. Sitä vain on.

      • Anonyymi

        Sitä vain on.
        On mitä on.
        Itse tyytyväinen siihen mitä olen,
        enkä sitä muuttaa voi,
        vaikka lesbojen mielestä
        pitää pystyä muuttumaan umpihomoksi,
        mutten omalla tahdollani pysty muuttumaan,
        olen syntynyt tällaiseksi.


    • Anonyymi

      Se on ihan tavallista olemista. Paitsi että voi ihastua /rakastua /kiihottua sekä miehestä että naisesta. Ei tämä oleminen ole mikään valinta, se on jotain, joka vaan on.
      En minä halunnut tai valinut olla bi, mutta sitten ihastuin naiseen.
      Mitä hyvää mainitsisin.. Hmm, minulla on enemmän potentiaalisia elämän kumppaneita, kun heterolla (mutta ei juuri nyt yhtäkään kumppania ja vain yhden kumppanin haluan)

    • Anonyymi

      Niin, mitä hyvää, tai pahaa missään olemisessa on, minä en osaa verrata muuhun, kun olen lähes koko aikuisikäni tiennyt suuntautumiseni. En koe, enkä ole koskaan kokenut, bi-identiteettiäni ongelmaksi, ehkä siksi, kun olen aina ollut kiinnostunut vaan yhdestä ihmisestä kerrallaan.

    • Anonyymi

      Minä koen, että tässä on enemmän huonoa kuin hyvää. Olisi selkeämpää jos tykkäisi vaan yhdestä sukupuolesta. Kaikkein helpointa olisi, jos tykkäisi vaan vastakkaisesta sukupuolesta. Tää ominaisuus on tuonut mutkia matkaan mun ihmissuhteissa. Tunteita ei voi päättää ja ihastumiset ei suuntaudu aina ideaalin kohteeseen. Ymmärrystä elämän monimuotoisuuteen tämä on lisännyt. Olen yhteen ihmiseen kerrallaan rakastuvaa sorttia, joten mihinkään moniavioisuuteen tää ei ole johtanut. Eikä myöskään siihen, että pitäis saada miestä ja naista. Haluan vaan häntä kenen kanssa kulloinkin seurustelen.

    • Anonyymi

      Minä taas luulen, etten ole oikeasti naisena miehistä edes seksuaalisesti kiinnostunut, vaikka vain heidän kanssaan olen parisuhteessa ollut ja seksiä harrastanut. Jonkinlaista ihastusta olen miehiin kokenut, kenties kaveripohjalla kuitenkin sen väärin tulkiten. Kokemukseni naisista rajoittuvat varhaiseen nuoruuteen, jolloin seksi ei ollut mukana, mutta kosketus ja suudelmat kyllä. Naisiin olen ihastunut ja yhteen naiseen rakastunut tälläkin hetkellä jo vuosia sitten. Omien menneisyyden kokemusten ja tekojen välinen ristiriita harmittaa ja tekee etenemisen vaikeaksi. Onko seksuaalinen kiinnostukseni todella vain naisiin? Ja onko sillä edes väliä, jos hän jota rakastan nyt ja aiemminkin on nainen? Ehkä bi en ole laisinkaan? Mikä on myöhään heränneen lesbon ja bi-seksuaalisuuden ero? Ja sori, tämä ei ollut aiheen alla...

      • Anonyymi

        Ei sillä ole suhteen kannalta väliä onko myöhäisherännyt vai bi. Kunhan tunteet on aidot, molemmin puoliset ja toinen tuntuu hyvältä, kiihottavalta. Eikä sillä ole merkitystä onko kokenut vai ei. Yhdessä sitä suhteessa etsitään oma tapa olla ja rakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole suhteen kannalta väliä onko myöhäisherännyt vai bi. Kunhan tunteet on aidot, molemmin puoliset ja toinen tuntuu hyvältä, kiihottavalta. Eikä sillä ole merkitystä onko kokenut vai ei. Yhdessä sitä suhteessa etsitään oma tapa olla ja rakastaa.

        Kokemuksella ei ole väliä, kunhan tietää mitä nyt haluaa ja ilmaisee tunteensa selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole suhteen kannalta väliä onko myöhäisherännyt vai bi. Kunhan tunteet on aidot, molemmin puoliset ja toinen tuntuu hyvältä, kiihottavalta. Eikä sillä ole merkitystä onko kokenut vai ei. Yhdessä sitä suhteessa etsitään oma tapa olla ja rakastaa.

        Tunteet ovat aidot ja syvät ja hän on super kiihottava ja tiedän mitä haluan. Ja tiedän että on myös toisen puolelta... Sen ilmaisun kanssa on ollut vaikeaa, että olisimme samalla aallolla. Että voisimme edetä tässä asiassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet ovat aidot ja syvät ja hän on super kiihottava ja tiedän mitä haluan. Ja tiedän että on myös toisen puolelta... Sen ilmaisun kanssa on ollut vaikeaa, että olisimme samalla aallolla. Että voisimme edetä tässä asiassa...

        Aloite täytyy vaan tehdä ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti onnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet ovat aidot ja syvät ja hän on super kiihottava ja tiedän mitä haluan. Ja tiedän että on myös toisen puolelta... Sen ilmaisun kanssa on ollut vaikeaa, että olisimme samalla aallolla. Että voisimme edetä tässä asiassa...

        Ei auta kuin opetella ilmaisemaan itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet ovat aidot ja syvät ja hän on super kiihottava ja tiedän mitä haluan. Ja tiedän että on myös toisen puolelta... Sen ilmaisun kanssa on ollut vaikeaa, että olisimme samalla aallolla. Että voisimme edetä tässä asiassa...

        Toihan on selvä homma, jos kerran on molemminpuolista. Seuraavan kerran kun näette, kerrot selvällä suomen kielellä tunteitasi. Kiihottavuudesta kannattaa puhua myöhemmin, ettei tule vaikutelma "seksi edellä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet ovat aidot ja syvät ja hän on super kiihottava ja tiedän mitä haluan. Ja tiedän että on myös toisen puolelta... Sen ilmaisun kanssa on ollut vaikeaa, että olisimme samalla aallolla. Että voisimme edetä tässä asiassa...

        Olisinpa tuollaisen rakkauden kohteena, lähtisin heti ostamaan sormuksia. Mutta kun en ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisinpa tuollaisen rakkauden kohteena, lähtisin heti ostamaan sormuksia. Mutta kun en ole.

        Masentaa kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisinpa tuollaisen rakkauden kohteena, lähtisin heti ostamaan sormuksia. Mutta kun en ole.

        Sama juttu, totta puhuttuna olen jo valinnut minkä sormuksen haluan, kunhan löytyisi se kumppani..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toihan on selvä homma, jos kerran on molemminpuolista. Seuraavan kerran kun näette, kerrot selvällä suomen kielellä tunteitasi. Kiihottavuudesta kannattaa puhua myöhemmin, ettei tule vaikutelma "seksi edellä".

        Eiköhän kaikki joilla on hyvät aikeet tajua itsekin lähestyä ensin tunnetasolla. Ihme jos ei kaikki tiedä, mitä naiset ajattelee seksillä lähestymisestä. Täällä välillä annetaan ohjeita kuin yksikertaisille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kaikki joilla on hyvät aikeet tajua itsekin lähestyä ensin tunnetasolla. Ihme jos ei kaikki tiedä, mitä naiset ajattelee seksillä lähestymisestä. Täällä välillä annetaan ohjeita kuin yksikertaisille...

        Mahtavaa jos kaikki tajuaa! Aina ei jutut mene kuin Strömsössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masentaa kaikki.

        Samat tunnelmat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat tunnelmat

        Täällä myös yksi alakuloinen.


    • Anonyymi

      En jaksa tätä.

      • Anonyymi

        Mitä et jaksa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä et jaksa?

        On paha mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paha mieli.

        Minullakin, sydänsuruja viime aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin, sydänsuruja viime aikoina.

        Sama täällä, yritän olla ajattelematta koko asiaa, mutta sitten se tulee jostain yhtäkkiä mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, yritän olla ajattelematta koko asiaa, mutta sitten se tulee jostain yhtäkkiä mieleen.

        Täällä myös sydänsuruja... Päivät vielä menee puuhastellessa mutta illat on kamalia 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös sydänsuruja... Päivät vielä menee puuhastellessa mutta illat on kamalia 😔

        Täällä eräs jolla ei ole sydänsuruja, mutta on suru siitä ettei ole ketään tunteiden kohdetta tullut vastaan. Näin koronan aikaan ei ketään juuri tapaakaan, muutenkin tuntuu vaikealta luoda sellaista tunnepuolen yhteyttä äkkiseltään näin aikuisempana.


    • Anonyymi

      Eikö joku voi aloittaa jonkun positiivisemman aiheen...

      • Anonyymi

        Itse en koe mitään ongelmaa siinä että olen bi. Kirjoitin nyt vain tämän otsikon alle, kun on muuten paha mieli.


      • Anonyymi

        Aihe oli mitä hyvää on bi olemisessa. Tähän on vaan tullut masennus viestejä. Ehkä tää korona aika loputtomine rajoitteineen masentaa. Mulla on ainakin kaipuu syliin ja ketään ei voi edes tapailla. Kosketuksen puute masentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aihe oli mitä hyvää on bi olemisessa. Tähän on vaan tullut masennus viestejä. Ehkä tää korona aika loputtomine rajoitteineen masentaa. Mulla on ainakin kaipuu syliin ja ketään ei voi edes tapailla. Kosketuksen puute masentaa.

        Koronan myötä ainakin oma elämäni on kapeutunut paljon, kyllä se aiheuttaa alakuloisuutta. Muistakin syistä mieli on matalalla.


    • Anonyymi

      Ei yhtikäs mitään.

      • Olen täysin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      En halua ajatella sinua, mutta en voi lopettaakaan.

      • Anonyymi

        Siinäpä dilema olla vai eikö olla. Käykö tunteet ja järki taistelua mielessäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä dilema olla vai eikö olla. Käykö tunteet ja järki taistelua mielessäsi?

        Olen periaatteen nainen, joten arvomaailmani menee kaiken edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen periaatteen nainen, joten arvomaailmani menee kaiken edelle.

        Jos kyseessä olisi tunteet vastaan järki, seuraisin todennäköisesti tunteitani. En oikeastaan ole järki-ihminen, olen esimerkiksi ostanut täysin järjettömän asunnon vain siksi että tykkään siitä. Puhumattakaan muista elämäni ratkaisuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen periaatteen nainen, joten arvomaailmani menee kaiken edelle.

        No sitten periaatteessa vaan päätät olla ajattelematta enää häntä ja piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten periaatteessa vaan päätät olla ajattelematta enää häntä ja piste.

        Ajatuksiaan ja tunteitaan ei voi täysin hallita, vaikka toimintaansa voikin. Oikeastaan kyllä onnistuikin jo vähän, mutta sitten tapahtui jotain mikä sekoitti ajatukseni uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksiaan ja tunteitaan ei voi täysin hallita, vaikka toimintaansa voikin. Oikeastaan kyllä onnistuikin jo vähän, mutta sitten tapahtui jotain mikä sekoitti ajatukseni uudelleen.

        Eihän niitä voi hallita millään, millä muuten sait sen alkuun ja mikä sekoitti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niitä voi hallita millään, millä muuten sait sen alkuun ja mikä sekoitti?

        Päättelin että hän on unohtanut koko asian. Siitä seurasi ajatus, että miksi ajattelisin ihmistä joka ei ajattele minua (liittyy taas arvomaailmaani). Sitten huomasin ettei hän olekaan unohtanut ja aloin uudelleen ajattelemaan itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättelin että hän on unohtanut koko asian. Siitä seurasi ajatus, että miksi ajattelisin ihmistä joka ei ajattele minua (liittyy taas arvomaailmaani). Sitten huomasin ettei hän olekaan unohtanut ja aloin uudelleen ajattelemaan itsekin.

        Oma tilanteeni on etten pysty lopettamaan ihastukseni ajattelemista, vaikka en tosissani tiedä yhtään onko yksipuolista. Luulen että on, muttei ole puhuttu kuin vähän sivuttu asiaa noin yleisemmällä tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma tilanteeni on etten pysty lopettamaan ihastukseni ajattelemista, vaikka en tosissani tiedä yhtään onko yksipuolista. Luulen että on, muttei ole puhuttu kuin vähän sivuttu asiaa noin yleisemmällä tasolla.

        Täällä yksi jolla saman tapainen jumittunut tilanne ja en tosiaan tiedä onko toinen kiinnostunut vai kaverillista ystävällisyyttäkö vain.. En saa silti tunteita "pois päältä" ja tätähän on jatkunut jo vuosia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättelin että hän on unohtanut koko asian. Siitä seurasi ajatus, että miksi ajattelisin ihmistä joka ei ajattele minua (liittyy taas arvomaailmaani). Sitten huomasin ettei hän olekaan unohtanut ja aloin uudelleen ajattelemaan itsekin.

        Hyvä tilanne jos molemminpuolista, liikaa vatvotte näitä yleensäkin, pitäisi toimia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tilanne jos molemminpuolista, liikaa vatvotte näitä yleensäkin, pitäisi toimia

        Tässä on monenlaisia arvokysymyksiä, mitkä ovat koko ajan estäneet kaikkea toimintaa. Sanoin jo että en toimi arvomaailmaani vastaan. Vaikea silti lopettaa asian ajattelemista, kun huomaa toisenkin ajattelevan. Olen ehkä vähän liian vaikutuksille altis tunneasioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on monenlaisia arvokysymyksiä, mitkä ovat koko ajan estäneet kaikkea toimintaa. Sanoin jo että en toimi arvomaailmaani vastaan. Vaikea silti lopettaa asian ajattelemista, kun huomaa toisenkin ajattelevan. Olen ehkä vähän liian vaikutuksille altis tunneasioissa.

        Omalla tapauksessa tulee näitä tunteita ilman vaikutuksiakin.. Saa välillä ihmetellä miten näitä kehittelee omassa päässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma tilanteeni on etten pysty lopettamaan ihastukseni ajattelemista, vaikka en tosissani tiedä yhtään onko yksipuolista. Luulen että on, muttei ole puhuttu kuin vähän sivuttu asiaa noin yleisemmällä tasolla.

        En ymmärtänyt, ensin huomasit ettei hän olekaan unohtanut sinua ja aloit taas ajattelemaan häntä mutta sitten et tiedä onko yksipuolista vai ei.. vai onko tässä nyt kaksi eri kirjoittajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt, ensin huomasit ettei hän olekaan unohtanut sinua ja aloit taas ajattelemaan häntä mutta sitten et tiedä onko yksipuolista vai ei.. vai onko tässä nyt kaksi eri kirjoittajaa

        Enpä tiedä olenko mitään huomannut taitaa olla yksipuolista. Joku muu kirjoitti huomanneensa. Ajattelen kyllä jatkuvasti häntä. Meitä taitaa olla täällä monia samassa veneessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt, ensin huomasit ettei hän olekaan unohtanut sinua ja aloit taas ajattelemaan häntä mutta sitten et tiedä onko yksipuolista vai ei.. vai onko tässä nyt kaksi eri kirjoittajaa

        Minä kirjoitin huomanneeni, ettei hän olekaan unohtanut. Olen siis tuo periaatteen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitin huomanneeni, ettei hän olekaan unohtanut. Olen siis tuo periaatteen nainen.

        Missä päin tämä tapahtuu? Kerro teidän lisää teidän tilanteesta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma tilanteeni on etten pysty lopettamaan ihastukseni ajattelemista, vaikka en tosissani tiedä yhtään onko yksipuolista. Luulen että on, muttei ole puhuttu kuin vähän sivuttu asiaa noin yleisemmällä tasolla.

        Kannattaisi varmaan järjestää kahdenkeskistä aikaa ja puhua kunnolla.Ainakin minä haluaisin niin, jos joku minua ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi jolla saman tapainen jumittunut tilanne ja en tosiaan tiedä onko toinen kiinnostunut vai kaverillista ystävällisyyttäkö vain.. En saa silti tunteita "pois päältä" ja tätähän on jatkunut jo vuosia..

        Eikö sitä voisi ottaa puheeksi. Minä ainakin haluaisin asian jutella, jos joku noin minua kohtaan tuntisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitin huomanneeni, ettei hän olekaan unohtanut. Olen siis tuo periaatteen nainen.

        Onko hän varattu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on monenlaisia arvokysymyksiä, mitkä ovat koko ajan estäneet kaikkea toimintaa. Sanoin jo että en toimi arvomaailmaani vastaan. Vaikea silti lopettaa asian ajattelemista, kun huomaa toisenkin ajattelevan. Olen ehkä vähän liian vaikutuksille altis tunneasioissa.

        Kannattaisiko kuitenkin jutella mitä tuntee ja niistä arvoasetelmistakin. Minä haluaisin ainakin jutella, jos vaan hän tahtoisi vielä puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin tämä tapahtuu? Kerro teidän lisää teidän tilanteesta..

        Vanha juttu ja olin juuri saanut uskoteltua itselleni, että hän on unohtanut koko asian joten itsekin teen niin. Sitten huomasin ettei hän olekaan unohtanut ja nyt taas tämä alkoi vaivaamaan. Ärsyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisiko kuitenkin jutella mitä tuntee ja niistä arvoasetelmistakin. Minä haluaisin ainakin jutella, jos vaan hän tahtoisi vielä puhua.

        Voisin kyllä keskustella, jos hän sitä haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha juttu ja olin juuri saanut uskoteltua itselleni, että hän on unohtanut koko asian joten itsekin teen niin. Sitten huomasin ettei hän olekaan unohtanut ja nyt taas tämä alkoi vaivaamaan. Ärsyttävää.

        Kuinka vanha, vuosia? montako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka vanha, vuosia? montako?

        Ei nyt sentään noin vanha, alle vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt sentään noin vanha, alle vuoden.

        Alle vuoden olette tunteneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle vuoden olette tunteneet?

        Ei vaan siitä on alle vuosi, kun tämä juttu oli meneillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan järjestää kahdenkeskistä aikaa ja puhua kunnolla.Ainakin minä haluaisin niin, jos joku minua ajattelee.

        Kyllähän tässä kahdenkeskistä aikaa saisi järjestettyä, mutta ei auta tähän asiaan, sen eteenpäin menoon. Tuttavia ollaan ja tavataan väistämättä, hän ei vain tunne samoin näin luulen. Noin yleisesti olemme puhuneet tästä aihepiiristä, kesälläkin tuli puheeksi pride tapahtuman peruuntuminen. Sen pidemmälle ei päästä, hän ei ole millään lailla ilmaissut mitään varmaa eikä kiinnostusta.

        Taitaa vain olla paras suunnata katseensa muualle, eikä jäädä haaveilemaan olemattomia. Tästä on kyllä vaikea irrottautua, nähdä väistämättä siinä kerran viikossa ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha juttu ja olin juuri saanut uskoteltua itselleni, että hän on unohtanut koko asian joten itsekin teen niin. Sitten huomasin ettei hän olekaan unohtanut ja nyt taas tämä alkoi vaivaamaan. Ärsyttävää.

        Kyllä tässä tulee kaikenlaista tunnetta, tuskaannuttaa ihan välillä. Omalla kohdalla ei toinen osapuoli millään lailla ilmaise, voi kyllä sanoa ettei mitään jos rehellisesti tätä asiaa katsoo. Ja pakko alkaa katsoa, eihän tästä mitään synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tässä tulee kaikenlaista tunnetta, tuskaannuttaa ihan välillä. Omalla kohdalla ei toinen osapuoli millään lailla ilmaise, voi kyllä sanoa ettei mitään jos rehellisesti tätä asiaa katsoo. Ja pakko alkaa katsoa, eihän tästä mitään synny.

        Itselläni on tosi ristiriitaisia tunteita. Vaikka ei ole ollut juuri mitään kontaktia ikuisuuksiin, niin heti kun kuulee toisesta jonkun elonmerkin, alkaa taas ajattelemaan.

        Elämänkokemuksen perusteella sanoisin sinulle, että kyllä se näkyy jos on kiinnostunut. Jos toinen ei ilmaise mitään, ei siinä mitään olekaan. Ikävä sanoa näin, mutta en halua tukea kenenkään turhia toiveita. Välillä näkee näillä palstoilla sanottavan, ettei naiset muka näytä ja lähesty niin kuin miehet. Se ei ole totta, voin kertoa ihan omasta bi-naisen kokemuksesta, että kyllä naiset lähestyy ja tuo esiin tunteitaan ihan samoin kuin miehetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on tosi ristiriitaisia tunteita. Vaikka ei ole ollut juuri mitään kontaktia ikuisuuksiin, niin heti kun kuulee toisesta jonkun elonmerkin, alkaa taas ajattelemaan.

        Elämänkokemuksen perusteella sanoisin sinulle, että kyllä se näkyy jos on kiinnostunut. Jos toinen ei ilmaise mitään, ei siinä mitään olekaan. Ikävä sanoa näin, mutta en halua tukea kenenkään turhia toiveita. Välillä näkee näillä palstoilla sanottavan, ettei naiset muka näytä ja lähesty niin kuin miehet. Se ei ole totta, voin kertoa ihan omasta bi-naisen kokemuksesta, että kyllä naiset lähestyy ja tuo esiin tunteitaan ihan samoin kuin miehetkin.

        Miksi ristiriitaisia, onko tapahtunut jotain negatiivista? Itselläni on lähinnä epävarmuutta, epäselvä tilanne tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on tosi ristiriitaisia tunteita. Vaikka ei ole ollut juuri mitään kontaktia ikuisuuksiin, niin heti kun kuulee toisesta jonkun elonmerkin, alkaa taas ajattelemaan.

        Elämänkokemuksen perusteella sanoisin sinulle, että kyllä se näkyy jos on kiinnostunut. Jos toinen ei ilmaise mitään, ei siinä mitään olekaan. Ikävä sanoa näin, mutta en halua tukea kenenkään turhia toiveita. Välillä näkee näillä palstoilla sanottavan, ettei naiset muka näytä ja lähesty niin kuin miehet. Se ei ole totta, voin kertoa ihan omasta bi-naisen kokemuksesta, että kyllä naiset lähestyy ja tuo esiin tunteitaan ihan samoin kuin miehetkin.

        Myöntäkää ettei kaikki naiset lähesty, ei varsinkaan fyysisesti. Ei vaikka odottaisi maailman tappiin, on nähty ja koettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ristiriitaisia, onko tapahtunut jotain negatiivista? Itselläni on lähinnä epävarmuutta, epäselvä tilanne tavallaan.

        Ei ole tapahtunut yhtikäs mitään. Kyse on siitä, että tilanne itsessään aiheuttaa ristiriitaisia tunteita. Oikeastaan ei ole mitään tilannettakaan enää, mutta oli aikaisemmin ja nyt se tuli taas mieleen, kun kuulin yhtäkkiä toisesta osapuolesta. Siitä tuli ristiriitaisia tunteita, koska se yhtä aikaa ilahdutti ja ärsytti. En uskalla kertoa tarkemmin täällä tunteistani, koska hän ehkä lukee näitä ja voi tunnistaa viestini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöntäkää ettei kaikki naiset lähesty, ei varsinkaan fyysisesti. Ei vaikka odottaisi maailman tappiin, on nähty ja koettu.

        Kuka sellaista on väittänyt, kirjoitin että naisetkin näyttävät tunteensa ja lähestyvät. Sen voi tehdä monella tavalla, ei tarvitse olla heti lääppimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tapahtunut yhtikäs mitään. Kyse on siitä, että tilanne itsessään aiheuttaa ristiriitaisia tunteita. Oikeastaan ei ole mitään tilannettakaan enää, mutta oli aikaisemmin ja nyt se tuli taas mieleen, kun kuulin yhtäkkiä toisesta osapuolesta. Siitä tuli ristiriitaisia tunteita, koska se yhtä aikaa ilahdutti ja ärsytti. En uskalla kertoa tarkemmin täällä tunteistani, koska hän ehkä lukee näitä ja voi tunnistaa viestini.

        Eikö jokainen yleensä toivo juuri tulevansa tunnistetuksi. Harvoin taitaa tapahtua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jokainen yleensä toivo juuri tulevansa tunnistetuksi. Harvoin taitaa tapahtua..

        Ihmisellä voi olla ristiriitaisia tunteita ja toiveita. Muuten ei haittaa vaikka tunnistaisikin, mutta tunteistani en halua kovin tarkasti kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä voi olla ristiriitaisia tunteita ja toiveita. Muuten ei haittaa vaikka tunnistaisikin, mutta tunteistani en halua kovin tarkasti kertoa.

        Missä päin tämä on? Kuulostaa osin tutulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin tämä on? Kuulostaa osin tutulta.

        Ei koske sinua, jos kuulostaa vain osin tutulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä voi olla ristiriitaisia tunteita ja toiveita. Muuten ei haittaa vaikka tunnistaisikin, mutta tunteistani en halua kovin tarkasti kertoa.

        Etkö halua hänellekään tunteistasi kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö halua hänellekään tunteistasi kertoa?

        Sanoin jo että en uskalla kertoa tunteistani tämän enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin jo että en uskalla kertoa tunteistani tämän enempää.

        Siis hänelle henkilökohtaisesti kahden keskenkään et kertoisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin jo että en uskalla kertoa tunteistani tämän enempää.

        Pelkäätkö että hän suuttuu? Vai mitä oikein pelkäät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis hänelle henkilökohtaisesti kahden keskenkään et kertoisi ?

        En uskaltaisi olla täysin avoin, mutta kertoisin tietysti jotain. Hän kyllä tietääkin jo ihan riittävästi.

        Olen muutenkin koko ajan ollut sitä mieltä, että asiasta olisi pitänyt puhua, mutta ei sellaista voi tehdä yksipuolisesti jos toinen ei halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkäätkö että hän suuttuu? Vai mitä oikein pelkäät?

        En pelkää suuttumista tai muutakaan vastaavaa. Pelko liittyy johonkin ihan muuhun. Oikeastaan pelko on vähän huono ilmaisu, mutta ei ole olemassa mitään parempaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pelkää suuttumista tai muutakaan vastaavaa. Pelko liittyy johonkin ihan muuhun. Oikeastaan pelko on vähän huono ilmaisu, mutta ei ole olemassa mitään parempaakaan.

        Pelkäätkö mitä siinä tapaamistilanteessa tapahtuu, jos ryhdyt puhumaan? Arveletko että toinen suhtautuu hämmentyneesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkäätkö mitä siinä tapaamistilanteessa tapahtuu, jos ryhdyt puhumaan? Arveletko että toinen suhtautuu hämmentyneesti?

        Ei ole kyse mistään tilannekohtaisesta, vaan paljon isommista asioista. En voi tässä kuvata tarkemmin ilman, että pitäisi kertoa koko juttu. Voisin kyllä edelleen keskustella hänen kanssaan, jos sellainen mahdollisuus tulisi ja hän sitä haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse mistään tilannekohtaisesta, vaan paljon isommista asioista. En voi tässä kuvata tarkemmin ilman, että pitäisi kertoa koko juttu. Voisin kyllä edelleen keskustella hänen kanssaan, jos sellainen mahdollisuus tulisi ja hän sitä haluaisi.

        Eikö tulisi vaikeaksi keskustella jollei halua puhua avoimesti? No en ole sinänsä mikään tähän sanomaan.. näitä peilaa itseensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse mistään tilannekohtaisesta, vaan paljon isommista asioista. En voi tässä kuvata tarkemmin ilman, että pitäisi kertoa koko juttu. Voisin kyllä edelleen keskustella hänen kanssaan, jos sellainen mahdollisuus tulisi ja hän sitä haluaisi.

        Oletko varattu mahdollisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tulisi vaikeaksi keskustella jollei halua puhua avoimesti? No en ole sinänsä mikään tähän sanomaan.. näitä peilaa itseensä.

        Siis en tarkoittanut, että en voisi puhua avoimesti, nimenomaan haluaisin puhua avoimesti. Tuo uskaltaminen koskee vain tunteista puhumista, ei mitään muita aiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varattu mahdollisesti?

        En tietenkään.


    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä Päivi Räsäseltä, hän on Raamatun voimalla mukana jutussa. Niilo puoliso on myös innolla mukana.


      Mutta itse kysymykseen bi;nä oleminen vapauttaa ja saa nautiskella, irstailla sekä nauttia, ihanaa.

      Paljon on bi ukm jne jotka haluavat nautiskella isoilla ja leikkiä kiimasena.

      • Anonyymi

        Ai olis kyllä ihanaa, jos saisi omakohtaista kokemusta aiheesta oman ihastumisen tai jonkun läheisen ihastumisen kautta. Tulisi kunnon pohdintaa hänelläkin asiaan ja näkökulmaa.


    • Anonyymi

      Bi-fobia on asia, josta pitäisi puhua enemmän. Lesbonaiset/heteromiehet suhtautuvat välillä bi-seksuaaleihin todella ynseästi. Ainakin nettimaailmassa. En ole itse onneksi tavannut tosi elämässä lesbonaisia, jotka olisivat suhtautuneet minuun ynseästi. Olen siis bi-nainen ja olen ollut useita vuosia jo naisen kanssa suhteessa.

      Tuntuu kuitenkin kovin vielä siltä, että joutuu aina selittämään "seksuaalisuuttaan" biseksuaaleista on niin vähän tietoa. Ainakin suomenkielisillä forumeilla internetissä. Minut aina ajatellaan lesboksi jos vaikka tutustun uusiin ihmisiin(heterot) ja kerron, että minulla on tyttöystävä.

      Tämä on ikävää. :D Huomaan, että monien suhtautuminen on myös muuttunut asian tultua ilmi.

      • Anonyymi

        Niin pitäisi, mutta maailmalla keskitytään toitottamaan homo/lesbo/transasiaa ainoastaan ja järjestöt ajavat yksipuolisesti vain heidän asiaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pitäisi, mutta maailmalla keskitytään toitottamaan homo/lesbo/transasiaa ainoastaan ja järjestöt ajavat yksipuolisesti vain heidän asiaansa.

        Onhan tuossa kuollut kulma, vaikka itse en ole juurikaan kohdannut lesbojen tai heterojen taholta ongelmia. Lähinnä riesaa on tullut toisten biseksuaalien taholta, mutta nekin ovat yksittäistapauksia, ei voi yleistää.


    • Anonyymi

      Miehenä voin sanoa, ettei ole mitään erityisen hyvää. Heterot ja homot suhtautuvat syrjivästi järjestäen ja kaikkien mielestä vain petät suhteissa. Ja totuus on aivan toinen ainakin omalla kohdallani, mutta näihin ennakkoluuloihin törmää todella usein.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe