Kun purjehdus on hankalaa vastaisilla, kevyissä ja yleisesti hankalissa tuulissa niin olisikohan tapahtumalle tilausta?
Ei nyt mikään poker run, mutta vaikka Tammisaaren saariston moottoriviikot?
Purjeveneille koneajotapahtuma
26
110
Vastaukset
- Anonyymi
Niin miksei.
Hakuun nyt ruvettiin innovoimaan niin moottoripyörille tuuliajotapahtuma.
Veikkaan että korkea flaikkarit siellä keikkuisivat ensimmäisinä, tosin poikittain tuulessa. - Anonyymi
Sellainen on jo.
Uudenmaan purjehtijat vaeltavat Maarianhaminaan ja takaisin pää osin konevoimalla.- Anonyymi
On todellista taitoa vaativaa lähteä liikkeelle oikeaan aikaan riittävän ajoissa ennen tuulen nousemista päivän aikana. Parhaat ehtivät perille juuri kun tulee tuulta. Mutta rantautumisen ehtii vielä suorittamaan vielä ennen kuin tuulee. Taitavaa!
- Anonyymi
Tosipurjehtija kuluttaa koko päivän kolmen lapsen ja vaimon kanssa Porkkala-Helsinki -välillä täysvastaisessa luovien.
Perusjamppa, jonka pitää aamulla päästä töihin ja lasten kouluun, käynnistää koneen ja hankkiutuu rantaan sen sijaan, että hampaat irvessä luovisi tuntikausia vasta-aallokossa.
Pitääkö periaatteen vuoksi purjehduksestakin tehdä vittumaista, koska "tyyliseikat"?
Aika monelle purjehdus on hauska harrastus.
Saunoessakin 100 astetta riittää, aina ei tarvita 140 astetta ja 6 tuntia, jotta olisi oikein oppikirjan mukaan saunottu.
Ja - by the way - mitä vittua se kenellekään kuuluu, vaikka purjeveneessä ei ikinä nostettaisi purjeita?
Kova jätkä purkaa moottorin pois veneestään ja purjehtii joulukuussa sisäväyliä pitkin Hankoon ja takaisin.
Tietysti lapset, vaimo ja tuttavaperhe kyydissä. Sillä saa pisteitä tosipurjehtijoilta.
Mitä jos keskitymme kaikki omaan tekemiseemme ja jätämme toisten maskin käyttämättömyyden vähemmälle?- Anonyymi
No miks vitussa sen perheellisen perusjampan pitää ylipäänsä haikailla jotakin "hankalaa" harrastusta ja purjevenettä?
Ai niin... koska "mäkin haluun" ja "mulla on oikeus" ja sairaalloinen pakko olla osa jotakin elitististä wannabeetä...?
Siksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miks vitussa sen perheellisen perusjampan pitää ylipäänsä haikailla jotakin "hankalaa" harrastusta ja purjevenettä?
Ai niin... koska "mäkin haluun" ja "mulla on oikeus" ja sairaalloinen pakko olla osa jotakin elitististä wannabeetä...?
Siksi!Rauhoitu. Purjehtijoita on monenlaissia. Osalla ei edes ole moottoria ja osa nostaa purjeet vain parhailla tuulilla. Minä olen gastina moottorittomassa puuveneessä jolla kisataan usein. En lähtisi sillä Ahvenannmaalle. En koe olevani enempää tosipurjehtija kuin joku matkapurjehtija.
Ihan niinkuin moottoriveneitäkin on 2,5-heppaisesta 1000 ja rapiat-heppaiseen ja isommat alukset ja laivat päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miks vitussa sen perheellisen perusjampan pitää ylipäänsä haikailla jotakin "hankalaa" harrastusta ja purjevenettä?
Ai niin... koska "mäkin haluun" ja "mulla on oikeus" ja sairaalloinen pakko olla osa jotakin elitististä wannabeetä...?
Siksi!Mistä sinulla on käsitys, että purjehdus olisi jotain "elitismiä"?
Monella on 1970-luvun pieni pursi ja se ajaa asiansa ihan hyvin. Sillä voi käydä vaikka Ruotsissa, jos huvittaa ja ajaa koneella jos ei huvita purjehtia.
Toisten tekemisten kyttääminen se vasta sairaalloista on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miks vitussa sen perheellisen perusjampan pitää ylipäänsä haikailla jotakin "hankalaa" harrastusta ja purjevenettä?
Ai niin... koska "mäkin haluun" ja "mulla on oikeus" ja sairaalloinen pakko olla osa jotakin elitististä wannabeetä...?
Siksi!Purjevenehän on oikein kätevä sille perheelliselle perusjampallekin juuri siksi, että voi ajaa koneella tai purjeilla.
Nämä tyypit, jotka paheksuvat koneajoa purjeveneellä, ovat lähinnä ääliöitä.
- Anonyymi
Helsingin ja Hangon välillä on joka kesä Volvo Penta Ocean Race. Se ajetaan siten, että langalla läpivedettyyn lokikirjaan merkitään konetunnit tuolla välillä. Se, joka saa eniten konetunteja, voittaa. Syyskuun alussa käydään esittelemässä lokikirja paikalliselle Volvo jälleenmyyjälle. Jokainen saa palkinnoksi kupin kahvia, voittaja uuden Volvon Pentan.
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä:) . Iso sisämoottorinen purkkari toimii hyvin sekä purje-että moottoriveneenä.
- Anonyymi
Just näin porkkala hensinki väli viime viikonloppuna oli kyllä ihan helvettiä. Kevyehkö tuuli suoraan lounaasta eli täys myötäinen. Moottoriveneitä jatkuvasti ohi purjeet paukkuu tavarat lentää todella rasittavaa. Ensikerralla otan porkkalasta suunnan kohti tallinnaa ja teen vendan jossain avomerellä. Harmittaa vietävästi että tuota en tehnyt tälläkertaa. 30nm ilman aaltoja sivumyötäisessä olis hemmetisti parempi. Kuin täys plattista 20nm.
- Anonyymi
Ajatelkaa porkkalan selkää ja se arvaamatonta luonnetta. Peräsimet katkeilee ja ties mitä tapahtuu. Ben-Bava-Hannu-Jennut ovat parhaillaan kun sylinterit tikkaa 160 L tankista moottoripolttoainetta. Kyllä Porkkalan selällä on kone oltava varuksi käynnissä. Muusta en tiedä.
- Anonyymi
Paras strekki ja nopeuden mittaus olis se Barösundin jälkeinen n. 4Nm suora. Startti siinä n naisten epäonnistuneen hoplop-saaren kohdalla ja maaliviiva Jussaröön lähtevän väylän risteyksessä. Omat sarjat Vireelle, Bukheille (vauhtipyörällä ja ilman), Yanmareille ja Volvoille.
Saa nähdä, käykö Poker Runille sama kuin Tour de Helsinki -pyöräilytapahtumalle, joka onnettomuuden jälkeen vetäytyi määrittelemättömän pituiselle tauolle. Medialle propsit (pienet) siitä, että Porer Runista käytettiin termiä veneilytapahtuma.
- Anonyymi
Täytyy kyllä olla eri sarjat akselivetoisille ja s-vetolaitteille. Niin ja sitten vielä taitto-, kääntö- ja kiinteälapaiset. Vielä 2-, 3- ja 4-lapaiset alaluokat.
Ei eri luokkia, kun lasketaan tietysti tasoitukset. Ehdotan kaavaksi seuraavaa: (R (L/4)/10 M G)/7,
jossa R=runkonopeus,
L=lapojen määrä
M=Merkkihyvitys, jolloin jos M=0, jos merkki Volvo, Yanmar: M=-0,5, Bukh (ilman vauhtipyörää)=-1, Bukh (vauhtipyörällä)=-0,75
G=1, jos käytetään genuaa samalla ja tuuli ei ole kevyt myötäinen tai täysin vastainen, G=0 muutoin
Homma jaetaan seiskalla, jolloin luvusta tulee LYSin näköinen ja 1,0 vastaa jotain perusvenettä. Kun tasoitukset on laskettu, voidaan voittaja ilmoittaa suoraan ilman kilpailua. Näin olisi voitu tehdä myös Poker Runissa ja olisi selvitty ilman kuolonuhreja.- Anonyymi
Bossu kirjoitti:
Ei eri luokkia, kun lasketaan tietysti tasoitukset. Ehdotan kaavaksi seuraavaa: (R (L/4)/10 M G)/7,
jossa R=runkonopeus,
L=lapojen määrä
M=Merkkihyvitys, jolloin jos M=0, jos merkki Volvo, Yanmar: M=-0,5, Bukh (ilman vauhtipyörää)=-1, Bukh (vauhtipyörällä)=-0,75
G=1, jos käytetään genuaa samalla ja tuuli ei ole kevyt myötäinen tai täysin vastainen, G=0 muutoin
Homma jaetaan seiskalla, jolloin luvusta tulee LYSin näköinen ja 1,0 vastaa jotain perusvenettä. Kun tasoitukset on laskettu, voidaan voittaja ilmoittaa suoraan ilman kilpailua. Näin olisi voitu tehdä myös Poker Runissa ja olisi selvitty ilman kuolonuhreja.Tämä on loistava ehdotus. Näytetään savuttajille, että kyllä mekin osataan.
Ja herrasmiesten tyyliin meillä on tasoitusjärjestelmä joka mahdollistaa laajan osallistujajoukon jne. Olen ehdottomasti mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on loistava ehdotus. Näytetään savuttajille, että kyllä mekin osataan.
Ja herrasmiesten tyyliin meillä on tasoitusjärjestelmä joka mahdollistaa laajan osallistujajoukon jne. Olen ehdottomasti mukana.Se on juhlava näky, kun ensin lähtevät pienet pärryttimet Bukheineen, ja lopuksi isot Bavariat kymmenien Volvojen jyristessä. Loppusuoralle kaikki tulee yhtä aikaa.
- Anonyymi
Bossu kirjoitti:
Ei eri luokkia, kun lasketaan tietysti tasoitukset. Ehdotan kaavaksi seuraavaa: (R (L/4)/10 M G)/7,
jossa R=runkonopeus,
L=lapojen määrä
M=Merkkihyvitys, jolloin jos M=0, jos merkki Volvo, Yanmar: M=-0,5, Bukh (ilman vauhtipyörää)=-1, Bukh (vauhtipyörällä)=-0,75
G=1, jos käytetään genuaa samalla ja tuuli ei ole kevyt myötäinen tai täysin vastainen, G=0 muutoin
Homma jaetaan seiskalla, jolloin luvusta tulee LYSin näköinen ja 1,0 vastaa jotain perusvenettä. Kun tasoitukset on laskettu, voidaan voittaja ilmoittaa suoraan ilman kilpailua. Näin olisi voitu tehdä myös Poker Runissa ja olisi selvitty ilman kuolonuhreja.Pitääkö toi vetää molempiin suuntiin ja otetaan molempien ajojen keskiarvo? Sillon saisi vältettyä napinat tuulen suunnan vaihtelusta yms
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö toi vetää molempiin suuntiin ja otetaan molempien ajojen keskiarvo? Sillon saisi vältettyä napinat tuulen suunnan vaihtelusta yms
Laskutoimitukset voi suorittaa sisätiloissa ovet ja ikkunat suljettuina niin ei tuuli haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö toi vetää molempiin suuntiin ja otetaan molempien ajojen keskiarvo? Sillon saisi vältettyä napinat tuulen suunnan vaihtelusta yms
Aa, tietysti kahteen suuntaan kuten viralliset nopeusennätykset. Mustan kolmion puuttumisesta aikasakko, jos iso on ylhäällä ilman asianmukaista merkintää.
Joku vielä väittää että täällä on tiukkapipoja. Hah. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa, tietysti kahteen suuntaan kuten viralliset nopeusennätykset. Mustan kolmion puuttumisesta aikasakko, jos iso on ylhäällä ilman asianmukaista merkintää.
Joku vielä väittää että täällä on tiukkapipoja. Hah.Eikäkö sit pitää laskutoimitus tehdä kahteen kertaan. Etuperin ja takaperin. Laskea vaihteluväli ja keskihajonta. Tulos hylätään jos hajontaa ilmenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa, tietysti kahteen suuntaan kuten viralliset nopeusennätykset. Mustan kolmion puuttumisesta aikasakko, jos iso on ylhäällä ilman asianmukaista merkintää.
Joku vielä väittää että täällä on tiukkapipoja. Hah.Menee homostelun puolelle jos on iso ylhäällä eikä mustaa kolmiota näy. Voi tietysti olla piilossa jos on pulleat purjeet.
- Anonyymi
Bossu kirjoitti:
Ei eri luokkia, kun lasketaan tietysti tasoitukset. Ehdotan kaavaksi seuraavaa: (R (L/4)/10 M G)/7,
jossa R=runkonopeus,
L=lapojen määrä
M=Merkkihyvitys, jolloin jos M=0, jos merkki Volvo, Yanmar: M=-0,5, Bukh (ilman vauhtipyörää)=-1, Bukh (vauhtipyörällä)=-0,75
G=1, jos käytetään genuaa samalla ja tuuli ei ole kevyt myötäinen tai täysin vastainen, G=0 muutoin
Homma jaetaan seiskalla, jolloin luvusta tulee LYSin näköinen ja 1,0 vastaa jotain perusvenettä. Kun tasoitukset on laskettu, voidaan voittaja ilmoittaa suoraan ilman kilpailua. Näin olisi voitu tehdä myös Poker Runissa ja olisi selvitty ilman kuolonuhreja.Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mikä on tää juttu Bukhin vauhtipyörästä/ilman vauhtipyörää?
- Anonyymi
Sakinhivutusta sille jonka perä painuu alle vesirajan. Selvää fuskausta sellainen!
- Anonyymi
Fysiikan laskujen tapaan tulee kaikista yhtälöistä tietenkin laskea ja julkaista sekä suhteellinen että absoluuttinen virhe.
Muutenhan tulos ei ole tieteellisesti pätevä.
Ai niin nyt unohdinkin, että insinööri vaikka olenkin, purjehduksessa harrastusmielessä ei ole niin paskan väliä, meneekö viittä, kuutta vai kymmentä solmua, kunhan on hauskaa.
Tai ajaa koneella, jos olosuhteiden puolesta ei jaksa otsa hiessä tehdä käännöksiä.
Moottoriveneilyssä taas pitäisi ottaa käyttöön aurinkolasi- ja lippisindeksi. Lippiksestä väärinpäin tulee lisäpisteitä, samoin merkkiaurinkolaseista. Kaljatölkistä kädessä reilusti lisää ja yli promillen kännistä vähintään kunniamaininta.
Ohitustilanteessa alle 10 metrin päästä vetäville kunniaviiri ja keula pystyssä Merisatamassa kyntäville laakeriseppele.
Joo joo en tiedä kuka sä luulet olevasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877