Talot myyntiin jos vielä kerkee

Anonyymi

Tiedätte varmaan mitä tehtaiden lakkautus tarkoittaisi?! Nyt kannattaa myydä.

Muta mutta.

Kohta on ostajan markkinat. Kyllä Jämsään vielä kannattaa jäädä asumaan. Tässä vaan tulee pieni omaisuuden uudelleenjako Jämsässä. Saa nähdä ketkä voittaa ja ketkä häviää?

42

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä sä kusipää täällä hoet,myydä ja myydä jossakin se on ihmisen asuttava ei kaikilla ole tarvetta myydä.pitäisikö myydä halvalla jollekkin kyttääjälle joka tekee asunnolla bisnestä.noi on kateellisten ja perseaukisten puheita.itse ei ole saanut elämässä mitään aikaiseksi,munannut kaiken nyt katkerana itketään.varmaan äänestät persujakin.

      • Anonyymi

        Tuskin katkera vihervasuri mitään persuja äänestää.


    • Anonyymi

      Nyt en ymmärrä, asun talossa jonka olen ostanut ja mieleisekseni laittanut ihan omaa elämää varten. Halvalla saatiin aikoinaan, työllä ollaan maksettu, eikä ole montaa vuotta kun saadaan käydä hakeen pankista kirjat omaan kaappiin. Mitenkä tehtaiden lakkautusuhka vaikuttaa minun kotonani asumiseen? Miksi sen nyt myisin? Oman talouden tulot ei juurikaan tehtaista riipu. Todellakin kurja kaikille jos nuo lakkautetaan. Mutta vähän jotain suhteellisuuden tajua nyt tähänkin. Käsittääkseni talojen hinnat ovat laskeneet ja myyntiajat pidentyneet jo jonkin aikaa joistain nousuvuosista. Todellakin harmi niille jotka ovat velkaa kovasti ottaneet, mutta ei kaikkien ole pakko myydä.. Asutaan ja eletään niinkuin ennenkin.

      • Anonyymi

        Yhdenkin pösilön talon hinta on laskenut jo melkein 100 tonnia. Eikä kukaan osta sitä siltikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdenkin pösilön talon hinta on laskenut jo melkein 100 tonnia. Eikä kukaan osta sitä siltikään.

        Et voi kuitenkaan taloasi edes polttaa, kun se olisi vakuutuspetos.

        Sinä köyhä kommari.


      • Anonyymi

        Kirjoitat niin hyvin ,että ei juuri lisättävää. No ainut että on maksettu, ja en lähde ,enkä myy vakka loppuisi kaikki tehtaat.


    • Anonyymi

      Aloittajalta ihan älytön mielipide: Jos myyn taloni, niin missäs minä sitten asun?

      • Anonyymi

        Tietysti veneen alla, niinkuin aloittajakin.


      • Anonyymi

        Siellä missä nytkin. SS miehenä. "sitkeesti siivellä"


    • Anonyymi

      Niin minkä takia tässä pitäisi myydä talo? Mehän asutaan tässä. Me asutaan tässä vielä sittenkin, kun tehtaitten piiput lakkaa joskus savuamasta. Oma talo, miksi pitäisi myydä?
      Kertokaa.

    • Anonyymi

      Kyllä sun nyt pitää myydä talos polku hintaan, että joku muu pääsee hyötymään sun elämän työstä. jämpti on näin.

    • Anonyymi

      Jos tehdas kuolee koko Jämsä. Niin minkä omaisuuden uusjaosta aloittaja puhuu? Käytännössä arvottomaksi muuttuneiden omakotitalojenko? Joita ei osta kuin korkeintaan joku Jämsään juuttunut eläkeläinen. Ostovoiman kadottua ja työkykyisen muutettua pois arvottomiksi omistajilleen vain kuluja tuottaviksi kiviriipoiksi muuttuneiden liikekiinteistöjenkö?

    • Anonyymi

      Ei ole tainnut UPM ilmoittaa, että tehtaat lopetetaan. Eikä talouselämäkään kijoittanut, että jämsän tehtaat sujettaisiin. Mielestäni se oli enemmänkin pohdiskeleva kirjpitus. Tosin mainittiin, että vaaravyöhykkeessä ovat ja se miten tämä korona tulee jatkossa vaikuttamaan paperin menekkiin voi vaikuttaa sitten muutaman tehtaan kohtaloon suomessa ja ulkomailla. Vähän ennenaikaista vouhotusta vielä. Jos katsottaisi peli loppuun ja mietittäisiin sitten miten menetellä.

      • Anonyymi

        jaa niin miten se meni...


    • Anonyymi

      Siellä on se Himos. Tapahtumaa kesät talvet..
      'Jos minulla olisi yksikin huone vapaana , niin vuokraisin sitä tapahtumankävijöille .
      Autolla kun vielä hakisi juna-asemalt vieraat ja antisi kyytiä Areenan ja kodin väliä.
      Se olisi n. 100 e yö / 2 hlö esim.
      Sukset peräkonttiin tai katolle ja kapakkakierrokselle mars.
      Ei seillä oo luntakaan ?

    • Anonyymi

      Talouden uusjakoa voisi olla näiltä osin:

      Jos on velkaa talosta/asunnosta ja arvot alenee, ni pankkia alkaa kiinnostamaan kovasti.

      Jos jää työttämäksi (tehtaalla tai muualla) tämän takia, niin saattaa olla vaikea löytää Jämsästä töitä. Taloja/asuntoja tulee siis myyntiin enemmän kuin on kysyntää.

      Jos nyt xxx kerrostalokämppä maksaa 60 000e, niin se voi kohta hyvinkin maksaa 40 000e tai vähemmänkin.

      Noista voi jokainen laskeskella, että kyllä kohta jollakin voi mennä huonommin kuin nyt ja ne joilla irtoaa käteistä saattaa jopa saada hyvän ostosauman. Lopulta se hinta kuitenkin laskeutuu tasolle, jossa käteistä alkaa kiinnostamaan.

      Ja sitten taas joskus hinnat nousee. Tai vuokramarkkinat toimii. En vaan tiedä koska se Jämsässä tapahtuu. Ei hyvältä näytä.

      • Anonyymi

        Lisäki sillä tavalla, että jos nuori pari on ostanut talon 2015 hintaan 50 000 ja laskenut, että saa siitä remppojen jälkeen 80 000 vuonna 2025, jonka jälkeen voi siirtyä unelmien kotiin, niin sitten onkin sormi suussa, kun rempatusta talosta saakin vain 40 000 egee.


    • Anonyymi

      Tehtaitten tai jomman kumman lopettaminen on kuolin isku koko seudulle, ei kaikki voi hakea corona sossu tukee.

      • Anonyymi

        Paljon on paikkakuntia, joilla ei ole kahta paperitehdasta ja yhtä laskettelukeskusta.


    • Anonyymi

      hirttosilmukan ohjeet läydät netistä

      • Anonyymi

        Kyllä monella vanhemmallakin tehtaan miehellä on vielä asuntolainaa jäljellä. Suuri osa niiden kalleimmista taloista on rakenettu 90-luvulla jolloin lainojen korot olivat pitkälle yli 12% Ei siinä lainat juuri lyhentyneet kunhan korkoja makseli. Lisäksi kun piti toteuttaa akan vaatimukset kun näyttämisen tarve oli niin kova . Luottokortilla monet söi tilinsä etukäteen.


    • Anonyymi

      Paperityöläisten asunnot tulisi siirtää pakolaisten käyttöön ja paperityöläiset siirtää johonkin yhteismajoitukseen ym. Ovat kuitenkin saaneet nauttia hyvinvoinnista vuosikymmeniä joten nyt on pakolaisten vuoro.

    • Anonyymi

      Tehtaan miehille olisi pikimmiten laadittava erityinen, hyvinvointi vero. jolla katetaan yhä lisääntyvät jämpsän kaupungin menot.
      ja ne jotka lopputilin saavat vois suosiolla luovuttaa omatoimisesti puolet vähä osaisille virkistäytymistä varten.

    • Anonyymi

      os nyt xxx kerrostalokämppä maksaa 60 000e, niin se voi kohta hyvinkin maksaa 40 000e tai vähemmänkin.

      "Noista voi jokainen laskeskella, että kyllä kohta jollakin voi mennä huonommin kuin nyt ja ne joilla irtoaa käteistä saattaa jopa saada hyvän ostosauman. Lopulta se hinta kuitenkin laskeutuu tasolle, jossa käteistä alkaa kiinnostamaan.

      Ja sitten taas joskus hinnat nousee. Tai vuokramarkkinat toimii. En vaan tiedä koska se Jämsässä tapahtuu. Ei hyvältä näytä."

      Reppahousu luulee pääsevänsä tekemään tiliä;D Ne kerrostalokämpät eivät maksa kohta 60 000€ tai 40 000€ vaan 10 000€ ja osa 0€. Kemijärvellä on arvottomia kerrostalo asuntoja eikä ilmiö ole tuntematon muillakaan taantuvilla paikkakunnilla. Jämsää syrjäisempää paikkaa on vaikea löytää edes Lapista niin lähellä ei ole yhtään isompaa kasvukeskusta josta voisi olla apua.

      Hinnat eivät nouse Jämsässä koskaan vaan ainoastaan laskevat työikäisen väestön paetessa Jämsästä ja eläkeläisten kuollessa. Suunnan voisi kääntää vain samankokoisen tehtaan joka tuo yhtä paljon yhtä hyväpalkkaisia työpaikkoja. Mutta jokainen varmaan ymmärtää kuinka todennäköistä se on.

      • Anonyymi

        Tuo lopputilistä puolet vähäosaisille virkistyskäyttöön on tosi hyvä idea,me täällä lusikkalinnassa otamme uutisen ilolla vastaan.valtio,ray ja veronmaksajat tukevat tukitoimintaa muutenkin liian vähän ja Jämsän pikku k-kauppa on niin pieni,että sen ruoka valikoimakin on käynyt liian tutuksi vaikka jakajia on vain kuusi.pääsisi käymään kunnon hierojallakin kun meillä kaikilla on jännetuppitulehdus kyynärpäässä ankaran juopottelun ja työnteon takia.vaihtaisimme myös uudet Helkamat.papermies tule nyt vastaan,sillä voit vielä tarvita vertaistukea ja tänne piireihin ei pääse ilman suosituksia jos sittenkään.p.s poltamme myös maksusta asuntosi jos et saa sitä myytyä tai et muuten tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lopputilistä puolet vähäosaisille virkistyskäyttöön on tosi hyvä idea,me täällä lusikkalinnassa otamme uutisen ilolla vastaan.valtio,ray ja veronmaksajat tukevat tukitoimintaa muutenkin liian vähän ja Jämsän pikku k-kauppa on niin pieni,että sen ruoka valikoimakin on käynyt liian tutuksi vaikka jakajia on vain kuusi.pääsisi käymään kunnon hierojallakin kun meillä kaikilla on jännetuppitulehdus kyynärpäässä ankaran juopottelun ja työnteon takia.vaihtaisimme myös uudet Helkamat.papermies tule nyt vastaan,sillä voit vielä tarvita vertaistukea ja tänne piireihin ei pääse ilman suosituksia jos sittenkään.p.s poltamme myös maksusta asuntosi jos et saa sitä myytyä tai et muuten tarvitse.

        Keitin just sumppia väljään veteen valmistaudun lähtee Lusikkaan.


    • Anonyymi

      Totuushan, ettei vastaavia tehtaita tule mihinkään kuntaan , ei suomeen , ei liioin mihinkään muuallekkaan, ainut ratkaisu on , että valtio elvyttäis investoimalla niihin tuota suuntiin , jotka suomesta on hävitetty lyhyt näköisesti ulkomaille , teollisia työpaikkoja on pakkokin ryhtyä tekemään , ei mikään talous ala pyöriä vain palvelu elinkeinottelulla.
      toinen vaihtoehto on revoluutio.

    • Anonyymi

      Meikäläisen talo ja mökki on asumista varten.
      Onneksi maksetut, sit kun aika jättää, ei ole minun ongelma saako niistä mitään. 7v ja työt tehty, muutan mökille ja talon voin jättää jo muksuille onpan nitten riesa.

    • Anonyymi

      Kauhee määrä omaan napaan tuijottelijoita:

      "Talo on maksettu jo"

      "Talo on asumista varten"

      "Ei tehtaan lähtö vaikuta asumiseeni millään tavalla"

      Joo-o. Enemmistöllä varmaan noin. Mutta monella on elämäntilanne toinen. On saatettu vast'ikään ostaa talo sellaisella hinnalla, joka on perustunut mm. kahden tehtaan olemassaoloon.

      On saatettu juuri perustaa yritys, joka perustuu kahden tehtaan olemassaoloon.

      On saatettu jopa muuttaa muualta Jämsään, jossa kokonaisratkaisuun vaikuttaa kunnan yleisilme ja suunta ja siinä oletuksena on kahden tehtaan olemassaolo.

      En väitä, että tehtaiden olemassolo on autuaaksi tekevää tai kaiken ratkaisevaa, mutta kyllä me ollaan nähty surullisia tarinoita miten asiat muuttuu, kun tehtaat lähtee.

      • Anonyymi

        Ei kai kukaan täyspäinen ole nyky päivä jämsässä taloa ostaan tai saati rakentaan. Onneks maksettu


    • Anonyymi

      Noissa minulla on maksettu..kirjoitukset korostaa sitä itsekkyyttä jolla kirjoittaja paljastaa sen itsekyyden ja yrittää peitellä häpeää johon päätyy joka tapauksessa jos tehdas tai molemmat menee kiinni. se pitkä pätkä 7 v sinnitellä ilman likua. mutta, mutta,, ne on näitä pahvi päitä joilla ei mitään muuta kuin minä, minä..

      kyllä ne akat ottaa sen puolikkaansa ja äijjät jää tyhjän päälle alkoholisoituu ja napsauttaa itsensä.

      • Anonyymi

        Minä nyt kysyn,mitä itsekkyyttä se on kun ihminen käy töissä,maksaa veronsa,kulunsa ja pankkilainansa ja sitten vain toteaa olen hommani hoitanut,tapahtuu mitä tahansa tulevaisuudessa.heti kateellisena huudellaan nyt lähtee akka ja sit kaveri alkoholisoituu,sit vetää kuulan kalloon yms.kyllä on katkeraa ja pimeitä kommenteja,edes täällä lusikassa ei ole noin pimeetä porukkaa.


      • Anonyymi

        No ei se kenellekkään Jämsäläiselle hyvää tarkoita jos tehtaat lähtee, en minä sillä kyseenalaistanut tuota uhkailmoitusta. Mutta että ei se automaattisesti kaikille tarkoita että pitäisi pistää talo myyntiin ja muuttaa pois jos tehtaat suljetaan.. Minusta aloittaja kuvaa juurikin sellaista laumasieluista tilannetta jossa jos osa jää ilman työtä niin työnantajaan katsomatta pitäisi heittää lusikat nurkkaan.. En minä nyt puolisoani jättäisi jos työt loppuu moisen vuoksi, mutta en häntä työnsä takia aikanaan valinnutkaan.. Itse itseni elätän ja aina olen vaihtanut alaa jos joku leipäpuu alkaa hyytyä. Enkä kotiani sijoitukseksi ostanut vaan asunnoksi. Kyllä nämä tämän alueen talouskasvun realiteetit on ollut aina selvillä, en minä ikinä kuvitellutkaan että sijoittaisin omistuasunnossa täällä käpykylässä.. Silti halvemmalla lainalla täällä on selvinnyt kuin esim Tampereella, siellä saa maksaa liki 3-4* hinnan siitä mitä täällä, Jyväskylässäkin neliöt ja sijainti samassa hintaluokassa jäisi aika kauas täkäläisistä.... Tätä tilaa ja rauhaa ei cityistä saisi rahallakaan..


    • Anonyymi

      Jaahas se koira ärähti johon kalikka kalahti. hmm..

    • Anonyymi

      Lusikassa on pelkkää arvotonta roskaväkeä.

      • Anonyymi

        Tämä kommentoija on itse roskaväkeä,tosiaan.


    • Anonyymi

      Itse asiassa nimenomaan lusikassa on jäpsän todellinen eliitti. voi voi kuinka paljon heitä on kadehdittu vuosien saatossa ja miksi ? no siksi kun kadehtiat pelkäävät ja ovat epävarmoja säilyykö status, joka sekin mielikuvituksensa harhaa, toista se lusikkassa jossa jokainen tietää ja tunnustaa todellisen minänsä.

      • Anonyymi

        Tekis mieli sunkin tulla hakeen ilmasta ruokaa,mutta koita vain pärjäillä takuu eläkkeellä ja muilla etuuksilla.et sä mitään veroja ole itse maksanut.höpö juttuja.


    • Anonyymi

      Totta en ole maksanut oikeestaan mitään, mutta haluisin olla joku muu kuin pelkkä luuseri ja elämän tapa siivellä roikkuja. anteeksi.

    • Anonyymi

      Aikamoinen oraakkeli tuntuu aloittaja olevan.

    • Anonyymi

      Iso talo ja mökki. Volvo ja toyota pihassa. Kaikki maksettu. Eikä oo tarvinnu roukoissa tai vuokralla asua. Pinkka kunnossa. Harmi nuorille. Mutta saman voi tehdä jollain toisella alalla.

    • Anonyymi

      Muta muta. Eletty elämä ratkaisee. Kiitos upm: lle näistä vuosista. Kivasti on elämässä eletty ja pärjätty. Kiitos. Jää jälkipolville vielä kiva pesämuna.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe