Moikka. Kävin ostamassa JBL 7 ballsseja, kun joku niitä täällä joskus suositteli. Mulla on hiekkapohja ja tyrkkäilin niitä miekkakasveille, melalehdille ja vallisnerioille pohjaan.
Kauppias kuitenkin sanoi, ettei ne riitä vaan tarvitaan myös "ytympää" tavaraa. Hän suositteli laittamaan siis myös esim. Seran florenette tabuja. Niitä käytin ennen, mutta tein nyt tuon vaihdon (joku kertoi floreneten polttavan kasvien juuria). Nestemäisenä lannoitteena käytän kyllä Seraa.
Yrittikö kauppias taas vain ansaita vai puhuiko asiaa?
JBL 7 Balls
4
479
Vastaukset
- Sanna
Eipä siinä muuta tarvita. Nestemäistä toki mutta hiekkaan riittää kyllä nuo 7 balls lannoitteet. Niitä voi vaikka vasaralla pilkkoa ja laittaa paloina juurille.
- patu
Kantsii annostella varovaisesti ettei vaan pääse levät ryöstämään hyviä ravinteita ittelleen.
Mitkä kasvit mielestäsi tarvitsevat nestemäistä ravinnetta akvassasi?
Tarvitko sittenkään ollenkaan???- kerron
Kasvisto (todella runsas)
-(p=pohjalannoitus nyt) eli:
Pari miekkakasvia p, melalehtipusikoita p, jaavansammalta- ja saniaista, karvalehtipuska, pennilehtiköynnös ja uutena vallisnerioita p. No toi sammal ja karvalehti kait pärjäävät aika hyvin ilmankin, mutta entäs pennilehti ja jaavansaniainen? Pääasiassa olenkin noita pohjatököttejä käyttänyt, sillon tällön vähän florenaa. - Hessu
kerron kirjoitti:
Kasvisto (todella runsas)
-(p=pohjalannoitus nyt) eli:
Pari miekkakasvia p, melalehtipusikoita p, jaavansammalta- ja saniaista, karvalehtipuska, pennilehtiköynnös ja uutena vallisnerioita p. No toi sammal ja karvalehti kait pärjäävät aika hyvin ilmankin, mutta entäs pennilehti ja jaavansaniainen? Pääasiassa olenkin noita pohjatököttejä käyttänyt, sillon tällön vähän florenaa.Kasveistasi vain miekkakasvi ei ehkä ota nestemäistä paljoa mutta hyötyy sekin siitä eli kyllä nestemäinen on erittäin tärkeä tuolla. Muut nuo käyttävät nestemäistäkin tehokkaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!571701Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1291343Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701231La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10826- 62775
- 65651
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko37502- 36467
- 43460
- 52442