Rajoitetut linux distribuutiot onko toimivia

Anonyymi

Onko mitään riittävästi toimivaa "rajoitettua" linux distribuutiota kokeilin esim. Stretchdog ja Debian Dog ne asentuu kyllä mutta verkon käyttö erityisesti windows verkon resurssien käyttö vaikeaa tai mahdotonta

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ole ollut tarve käyttää Windows verkkoa edes Windowsilla.

      • Anonyymi

        Käytän mielelläni kaikkia järjestelmiä ns. hybridi-menetelmillä....


    • Anonyymi

      Ne toimii hyvin siihen tarkoitukseen johon ne on siinniteltukin.

    • Anonyymi

      "rajoitettua" on väärä termi, vaan rankasti kevennettyijä.

      • Anonyymi

        Rajoitettu on mm PorteusKiosk..
        se asennuksessa määritetään ja käytäjä ei pysty enään muutaan,


    • Anonyymi

      Riippuu täysin HW:stä: Aikanaan(2017?) yritin asennella 100MHz vanhaan penaan FreeDOS:ia ja siihen sitten verkkokorttia ja selainta, niin täytyy kyllä sanoa, että SE oli hankala operaatio ja lopputulos ei niin mielekäs edes. Em. ajankohdan ohjelmat toimi kyllä kivuttomasti, kuten tekstinkäsittely ja 16-värinen piirto-ohjelma.
      Em. koneellahan toimii DSL-linux ihan kivuttomasti - kun sillä ei tee mitään mihin se ei pysty. Mikä on järkevä kevennys? Siitä tässä on kysymys. Keventämällä kun ei mitään liian raskasta silti saa toimimaan kunnolla. Silti tuollainen vanhakin kone voi hoitaa asiansa jossakin muussa käytössä - kuten tässä eräänlaisena routerin korvikkeena, josta löytyy myös sähköpostit yms. sälää.

    • Anonyymi

      kokeillut useampaa distroa kaikista on löytynyt jokin rajoite joka estää käytön minun tarkoituksiini

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä sä sitten koitat tehdä kun mikään jakelu ei sovellu sulle?


      • Anonyymi

        Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛

        Iltapäivän aluksi taas puutaheinää tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltapäivän aluksi taas puutaheinää tarjolla.

        Älä vedä hernettä nenään, tuohan on ihan hyväntahtoista puutaheinää toisin kuin nuo Win-trollaukset. Hjumooria mukana😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛

        Alkup. kirjoittelija taas tässä kokeilin Freespire 2.0.3 se tuntuu suht hyvältä toki ei varmaan päivityksiä enää tipu ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan upuntu son nii ihana! Tosi ihanaa on sudottaa sillä ja leikkiä kivoja leikkejä kun löytää sopivan nettisivun. Että son sitte ihana! Vähäiset tietotekniikkaan liittyvät työni tosin teen mun Windows 10 koneellani siinä on ohjelmat niitä varten. Mutta heti kunoon saanu työni tehtyä, rämäytän ihanan upuntukoneeni käyntiin ja palaan ihaniin leikkeihini. upuntun kaa vaivun nirvanaan. Ihanaa, ah niin ihanaa. Että mä sit tykkään mun ihanasta upuntusta 💘❤💛

        Minustakin upuntu on ihana. Huolestuttaa tosin tuleeko minustakin fanaattinen. Sitä näyttää olevan liikkeellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe