ulkona olevaiset

Anonyymi

Vielä on Jumalalla valittuja, jotka pitäisi saada esikoislestadiolaisuuteen, ainoaan Jumalan seurakuntaan, jolla on äitiseurakunta Jelli- eli Jällivaarassa.

Miten me heitä sinne voimme johdattaa? Miten voimme sen suuresta todistusten joukosta nostaa sen todistuksen, että vain me Esikoislestadiolaiset omistamme taivaan valtakunnan avaimet. Vain me voimme ihmisen taivaaseen päästää

95

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymällä=missä muualla on raamatun mukainen oppi? Seurakuntaoppi,pyhitysopi,vanhurskauttamisoppi,12 apostolin jne,jne? Kertokaa!!!!!

      • Kertoisitko itse ensin mitä nuo termit tarkoittavat ja mitä ne ovat sinulle itsellesi? Sorselen saarnassa LLL kysyy: onko se oikeassa, joka siitä koviten huutaa, vapaa muistelu.


      • Anonyymi

        Raamatusta löytyy kaikki - kaikki tarvittava ihmisen pelastukseen.

        Vai oletko sitä mieltä, ettei sitä sieltä löydy? Oikeaa oppia?


      • Anonyymi

        VLKY


    • Anonyymi

      ...missä muualla on oikea oppi... mistähän tuon kysyjä on saanut selville niiden muiden opin laadun, kun eläissään ei ol e uskaltanut esikoisuuden verhoa raottaa milliäkään, koska pelkää että väärä oppi heti ponnahtaa ja tunkeutuu otsalohkon läpi suoraan sytämeen!?

      Ihmispolo joka kuvittelee moisia ei ole tervettä hengenelämää millään mittarilla,

      fyysisesti voiolla kovinkin terve, mutta hengellinen terveys on aikoja sitten kadonnut vainme-opin synkkiin sivuvaikutuksiin.

    • Anonyymi

      No kahtokaas kun Jeesus perusti vain yhden seurakunnan eikä missään muualla löydy edellä mainitun kommentoijan järjestystä,jos löytyy niin kertokaa ihmeessä!

    • Anonyymi

      Etsi ensin seurakunta.....

      • Ja kuka sanoi? Onko Jumala jotenkin sidottu?


      • Anonyymi

        Sellaista surakunnan ensin etsimistä ei löydy Raamatun sisäpuolelta.

        siitä voit aloittaa omakohtaisen uskonpuhdistuksen.

        mikä siinä on ettei aikuinen lukutaitoinen ihmispoloinen näe mitä Raamatussa on kirjoitettuna, kertokaa nyt hyvä tihmiset.

        ei suinkaan Jumala lähettänyt POikaansa sitä varten, että olisi piskuinen joukko jossain lapin perillä ja ainut oikea seurakunta !!?

        kyllä köyhä saa olla j akurja muutenkin mutta yksinkertaisuus on jo melkein luvatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista surakunnan ensin etsimistä ei löydy Raamatun sisäpuolelta.

        siitä voit aloittaa omakohtaisen uskonpuhdistuksen.

        mikä siinä on ettei aikuinen lukutaitoinen ihmispoloinen näe mitä Raamatussa on kirjoitettuna, kertokaa nyt hyvä tihmiset.

        ei suinkaan Jumala lähettänyt POikaansa sitä varten, että olisi piskuinen joukko jossain lapin perillä ja ainut oikea seurakunta !!?

        kyllä köyhä saa olla j akurja muutenkin mutta yksinkertaisuus on jo melkein luvatonta.

        Kyl se ny eskareit ahristaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista surakunnan ensin etsimistä ei löydy Raamatun sisäpuolelta.

        siitä voit aloittaa omakohtaisen uskonpuhdistuksen.

        mikä siinä on ettei aikuinen lukutaitoinen ihmispoloinen näe mitä Raamatussa on kirjoitettuna, kertokaa nyt hyvä tihmiset.

        ei suinkaan Jumala lähettänyt POikaansa sitä varten, että olisi piskuinen joukko jossain lapin perillä ja ainut oikea seurakunta !!?

        kyllä köyhä saa olla j akurja muutenkin mutta yksinkertaisuus on jo melkein luvatonta.

        "kyllä köyhä saa olla j akurja muutenkin mutta yksinkertaisuus on jo melkein luvatonta."

        20. Kuitenkin älkäät siitä iloitko, että henget teidän allenne annetaan; vaan iloitkaat paremmin, että teidän nimenne ovat kirjoitetut taivaissa.
        21. Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille * : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.
        22. Kaikki ovat minulle annetut Isältäni: ja ei tiedä kenkään, kuka on Poika, vaan Isä: ja kuka on Isä, vaan Poika ja kelle Poika tahtoo ilmoittaa.

        * se on yksinkertaisille

        5. Sillä minä arvaan, etten minä ole ollut halvempi niitä kaikkein korkeimpia apostoleita.
        6. Ja ehkä minä olen puheessa yksinkertainen, niin en minä ole tiedossa yksinkertainen; kuitenkin olemme me kyllä kaikille teille tiettävät.

        12. Sillä se on meidän kerskauksemme, nimittäin meidän omantuntomme todistus, että me yksinkertaisuudessa ja Jumalan vakuudessa, ei lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa olemme maailmassa vaeltaneet, mutta enimmästi teidän tykönänne.

        46. Ja he pysyivät joka päivä yksimielisesti templissä, ja mursivat huoneessa leipää, ja ottivat ruokaa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47. Ja kiittäin Jumalaa olivat kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi joka päivä autuaaksi tulevaisia seurakunnalle.

        34. Silmä on ruumiin valkeus: kuin siis sinun silmäs on yksinkertainen, niin myös koko sinun ruumiis on valaistu; mutta kuin se paha on, niin myös sinun ruumiis on pimiä.

        8. Herran laki on täydellinen ja virvoittaa sielut: Herran todistus on vahva ja tekee yksinkertaiset taitaviksi.

        130. Kuin sinun sanas julistetaan, niin se valistaa ja antaa yksinkertaisille ymmärryksen.


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Ja kuka sanoi? Onko Jumala jotenkin sidottu?

        On se sidottu Vihne Se on sidoottu omaan seurakuntaansa kun ei se käski karttaa eriseuraa jotka eivät peri taivaanvaltakuntaa


    • Anonyymi

      Kristuksen seurakunta ei ole mikään ajallinen joukko. Jos näin väitetään ja uskotaan, silloin jo perustus on väärä. Jos perustus on hiekalla, ei rakennuksesta tule muuta kuin kaikenkaisten ihmisoppien ja ihmiskäskyjen tuulissa huohuva talo.

      Jos väitetään ettei Kristuksen teko, uskolla omistettuna, riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, silloin on turha jatkaa keskusteluja. Silloin todistelija ei tunne vielä lainkaan kristinuskoa.

      • Anonyymi

        "Kristuksen seurakunta ei ole mikään ajallinen joukko. Jos näin väitetään ja uskotaan, silloin jo perustus on väärä. "

        22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
        23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
        24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

        18. Mutta minä myös sanon sinulle: sinä ole Pietari, ja tämän kallion päälle tahdon minä rakentaa minun seurakuntani, ja helvetin portit ei pidä häntä voittaman.
        19. Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        10. Sen Jumalan armon jälkeen, joka minulle annettu on, olen minä perustuksen laskenut, niinkuin taitava rakentaja, vaan toinen sen päälle rakentaa; mutta katsokaan jokainen, kuinka hän sen päälle rakentaa.
        11. Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus.
        12. Jos nyt joku rakentaa tämän perustuksen päälle kultaa, hopiaa, kalliita kiviä, puita, heiniä, olkia:
        13. Jokainen teko tulee julkiseksi; sillä se päivä sen on selittävä, joka tulessa ilmaantuu: ja minkäkaltainen kunkin teko on, sen tuli koettelee.
        14. Jos jonkun teko pysyy, jonka hän sen päälle rakentanut on, niin hän saa palkan:
        15. Jos jonkun teko palaa, niin hän saa vahingon; mutta hän tulee itse autuaaksi, kuitenkin niinkuin tulen kautta.

        "Jos väitetään ettei Kristuksen teko, uskolla omistettuna, riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, silloin on turha jatkaa keskusteluja. Silloin todistelija ei tunne vielä lainkaan kristinuskoa."

        Kyllä sellainen on ilman uskoa ja armonvaras, joka luulee, että uskomalla, ilman suun tunnustusta puhdistuu synneistä. Esimerkki, ettei salaa tapahdu puhdistusta:

        43. Ja yksi vaimo, joka oli punaista tautia kaksitoistakymmentä vuotta sairastanut, ja oli kaiken saatunsa parantajille kuluttanut, ja ei voitu keltään parannettaa;
        44. Mutta kuin hän kävi takana ja rupesi hänen vaatteensa palteesen, niin kohta hänen verensä juoksu asettui.
        45. Ja Jesus sanoi: kuka on se, joka minuun rupesi? Mutta kuin he kaikki kielsivät, sanoi Pietari ja ne, jotka hänen kanssansa olivat: Mestari, kansa ahdistaa ja tunkee sinua, ja sinä sanot: kuka minuun rupesi?
        46. Mutta Jesus sanoi: joku minuun rupesi, sillä minä tunsin voiman minusta lähteneen ulos.
        47. Mutta kuin vaimo näki, ettei se salaa ollut, tuli hän vapisten, ja maahan lankesi hänen eteensä, ja julisti kaikelle kansalle, minkä syyn tähden hän oli häneen ruvennut, ja kuinka hän niin äkisti terveeksi tuli.
        48. Mutta hän sanoi hänelle: ole hyvässä turvassa, tyttäreni, sinun uskos on sinua auttanut: mene rauhaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristuksen seurakunta ei ole mikään ajallinen joukko. Jos näin väitetään ja uskotaan, silloin jo perustus on väärä. "

        22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
        23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
        24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

        18. Mutta minä myös sanon sinulle: sinä ole Pietari, ja tämän kallion päälle tahdon minä rakentaa minun seurakuntani, ja helvetin portit ei pidä häntä voittaman.
        19. Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        10. Sen Jumalan armon jälkeen, joka minulle annettu on, olen minä perustuksen laskenut, niinkuin taitava rakentaja, vaan toinen sen päälle rakentaa; mutta katsokaan jokainen, kuinka hän sen päälle rakentaa.
        11. Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus.
        12. Jos nyt joku rakentaa tämän perustuksen päälle kultaa, hopiaa, kalliita kiviä, puita, heiniä, olkia:
        13. Jokainen teko tulee julkiseksi; sillä se päivä sen on selittävä, joka tulessa ilmaantuu: ja minkäkaltainen kunkin teko on, sen tuli koettelee.
        14. Jos jonkun teko pysyy, jonka hän sen päälle rakentanut on, niin hän saa palkan:
        15. Jos jonkun teko palaa, niin hän saa vahingon; mutta hän tulee itse autuaaksi, kuitenkin niinkuin tulen kautta.

        "Jos väitetään ettei Kristuksen teko, uskolla omistettuna, riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, silloin on turha jatkaa keskusteluja. Silloin todistelija ei tunne vielä lainkaan kristinuskoa."

        Kyllä sellainen on ilman uskoa ja armonvaras, joka luulee, että uskomalla, ilman suun tunnustusta puhdistuu synneistä. Esimerkki, ettei salaa tapahdu puhdistusta:

        43. Ja yksi vaimo, joka oli punaista tautia kaksitoistakymmentä vuotta sairastanut, ja oli kaiken saatunsa parantajille kuluttanut, ja ei voitu keltään parannettaa;
        44. Mutta kuin hän kävi takana ja rupesi hänen vaatteensa palteesen, niin kohta hänen verensä juoksu asettui.
        45. Ja Jesus sanoi: kuka on se, joka minuun rupesi? Mutta kuin he kaikki kielsivät, sanoi Pietari ja ne, jotka hänen kanssansa olivat: Mestari, kansa ahdistaa ja tunkee sinua, ja sinä sanot: kuka minuun rupesi?
        46. Mutta Jesus sanoi: joku minuun rupesi, sillä minä tunsin voiman minusta lähteneen ulos.
        47. Mutta kuin vaimo näki, ettei se salaa ollut, tuli hän vapisten, ja maahan lankesi hänen eteensä, ja julisti kaikelle kansalle, minkä syyn tähden hän oli häneen ruvennut, ja kuinka hän niin äkisti terveeksi tuli.
        48. Mutta hän sanoi hänelle: ole hyvässä turvassa, tyttäreni, sinun uskos on sinua auttanut: mene rauhaan!

        voi hyvä ihminen noita sinun selityksiäsi, tuollaisiako ne on lestojen saarnat siellä seuroissa !?

        tuolla tapahtumalla ja selitykselläsi ei ole mitään yhtymäkohtaa eikä sen paikan tarkoitus ole antaa typerille kehäpäätelmille mitään tilaa...siinä on kyse arasta ihmisestä jonka arkuus ei estänyt häbntä tulemasta terveeksi, vaan hän oli jo terve ennekuin Jeesus mitään hänelle sanoi !

        ja kyllä sitä jo vuonna 2020 pitäisi uskaltaa muutakin lukea kuin tuota ikivanhaa huonoa suomea jotai kukaan nuorempi ihminen edes tajua mistä on kysymys!

        ...rupesi vaatteensa palteeseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi hyvä ihminen noita sinun selityksiäsi, tuollaisiako ne on lestojen saarnat siellä seuroissa !?

        tuolla tapahtumalla ja selitykselläsi ei ole mitään yhtymäkohtaa eikä sen paikan tarkoitus ole antaa typerille kehäpäätelmille mitään tilaa...siinä on kyse arasta ihmisestä jonka arkuus ei estänyt häbntä tulemasta terveeksi, vaan hän oli jo terve ennekuin Jeesus mitään hänelle sanoi !

        ja kyllä sitä jo vuonna 2020 pitäisi uskaltaa muutakin lukea kuin tuota ikivanhaa huonoa suomea jotai kukaan nuorempi ihminen edes tajua mistä on kysymys!

        ...rupesi vaatteensa palteeseen...

        MITÄ SITTEN TÄLLÄ TARKOITIT? YMMÄRSINKÖ MUKA VÄÄRIN?

        "Kristuksen seurakunta ei ole mikään ajallinen joukko. Jos näin väitetään ja uskotaan, silloin jo perustus on väärä. Jos perustus on hiekalla, ei rakennuksesta tule muuta kuin kaikenkaisten ihmisoppien ja ihmiskäskyjen tuulissa huohuva talo."

        ENTÄ TÄLLÄ?

        "Jos väitetään ettei Kristuksen teko, uskolla omistettuna, riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, silloin on turha jatkaa keskusteluja. Silloin todistelija ei tunne vielä lainkaan kristinuskoa."

        EN YMMÄRRÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ SITTEN TÄLLÄ TARKOITIT? YMMÄRSINKÖ MUKA VÄÄRIN?

        "Kristuksen seurakunta ei ole mikään ajallinen joukko. Jos näin väitetään ja uskotaan, silloin jo perustus on väärä. Jos perustus on hiekalla, ei rakennuksesta tule muuta kuin kaikenkaisten ihmisoppien ja ihmiskäskyjen tuulissa huohuva talo."

        ENTÄ TÄLLÄ?

        "Jos väitetään ettei Kristuksen teko, uskolla omistettuna, riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, silloin on turha jatkaa keskusteluja. Silloin todistelija ei tunne vielä lainkaan kristinuskoa."

        EN YMMÄRRÄ!

        Kannattaako huutaa jos ei ymmärrä? Mene seuroihin ja kuuntele mitä siellä selitetään. Aivan varmasti sanovat ja väittävät, että tarvitaan nimen omaan esikoislestadiolainen välimieheksi. Kristuksen teko, uskolla omistettuna, ei riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, tarvitaan esikoislestadiolainen se todistamaan.

        Löytyykö Raamatusta mitään tukea tuollaisille puheille? Jos löydät, laita paikka muillekin tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako huutaa jos ei ymmärrä? Mene seuroihin ja kuuntele mitä siellä selitetään. Aivan varmasti sanovat ja väittävät, että tarvitaan nimen omaan esikoislestadiolainen välimieheksi. Kristuksen teko, uskolla omistettuna, ei riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, tarvitaan esikoislestadiolainen se todistamaan.

        Löytyykö Raamatusta mitään tukea tuollaisille puheille? Jos löydät, laita paikka muillekin tiedoksi.

        Et siis osaa sano, mitä tarkoitit kirjoituksillasi? Vastasin niihin sitn, millä tavalla ne ymmärsin. Ja vielä ihan raanmatun sanoilla, en omilla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa sano, mitä tarkoitit kirjoituksillasi? Vastasin niihin sitn, millä tavalla ne ymmärsin. Ja vielä ihan raanmatun sanoilla, en omilla,

        Etkö todellakaan ymmärrä lukemaasi? Jos kysyt minulta mitä tarkoitin kirjoituksillani ja sitten vastasit niihin. Mene nyt hyvä ihminen sinne seuroihin ja kuuntele mitä ne siellä selittävät: TARVITAAN ESIKOISLESTADIOLAINEN, jotta yksikään voi pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa sano, mitä tarkoitit kirjoituksillasi? Vastasin niihin sitn, millä tavalla ne ymmärsin. Ja vielä ihan raanmatun sanoilla, en omilla,

        Onkohan sinulla ihan kaikki tontut soutelemassa sitä venettä Karesuandosta Saivomotkaan tai takaisin. Tiedätkö kumpaan suuntaan on vastavirta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ SITTEN TÄLLÄ TARKOITIT? YMMÄRSINKÖ MUKA VÄÄRIN?

        "Kristuksen seurakunta ei ole mikään ajallinen joukko. Jos näin väitetään ja uskotaan, silloin jo perustus on väärä. Jos perustus on hiekalla, ei rakennuksesta tule muuta kuin kaikenkaisten ihmisoppien ja ihmiskäskyjen tuulissa huohuva talo."

        ENTÄ TÄLLÄ?

        "Jos väitetään ettei Kristuksen teko, uskolla omistettuna, riitä vanhurskauttamaan ja puhdistamaan syntistä hänen synneistään, silloin on turha jatkaa keskusteluja. Silloin todistelija ei tunne vielä lainkaan kristinuskoa."

        EN YMMÄRRÄ!

        lainaamasi teksti ja ja sen alla olevat ..mitä tarkoiti tällä ja tällä...ovat eri henkilöiden kirjoittamia, koita vähän skarpata mihin vastaat je keneksi ketäkin luulet!


    • Ajattelin heti, että tämä on tällaista "kristillistä kieliposkessa" kirjoitusta, mutta kysyjä lienee tosissaan kysynyt. Ajattelumalli on minullekin tuttu vuosikymmenten takaa, joten en ihmettele, että niin ajatellaan edelleen, sillä ei ole mitään uutta auringon alla - sanoi jo Salomon aikanaan Saarnaajan kirjassa.
      Jos Jumala ei kirkasta asiaa, niin ei sitä kukaan muukaan voi kirkastaa. Jumala on antanut ainoa poikansa Jeesuksen Kristuksen syntiemme sovitukseksi ja meidän lunastajaksemme.
      Hebrealaiskirjeen kirjoittaja aloittaa kirjeensä, että "monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla, mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat. Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi".

      Tämä Poika on Sana, josta Johannes puhuu ja Hänestä puhuvat Sananpalvelijat, joita Henki ohjaa. Suokoon Jumala, ettemme yritä vangita Henkeä joillekin paikkakunnille tai ihmisiin - olivat ne missä päin maailmaa tahansa. Jeesus sanoo, että "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita".

      • Anonyymi

        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita".


        Kerro kuinka hengestä synnytään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita".


        Kerro kuinka hengestä synnytään?

        Vastaan Jeesuksen omin sanoin, koska Nikodemos ihmetteli asiaa lähes samoilla sanoilla kuin sinä:
        "Miten tämä kaikki on mahdollista?" Nikodemos kysyi.
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä? "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika. "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.
        !!!Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän!!!
        Eli - Hengessä syntyminen tapahtuu, kun uskot ylösnousseen Kristuksen sovitustyöhön sinun omien syntiesi sovittajana ja lunastajana - silloin saat omistaa iankaikkisen elämän jo tämän maan päällä eläessäsi.


      • ToivottomuudestaToivoon kirjoitti:

        Vastaan Jeesuksen omin sanoin, koska Nikodemos ihmetteli asiaa lähes samoilla sanoilla kuin sinä:
        "Miten tämä kaikki on mahdollista?" Nikodemos kysyi.
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä? "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika. "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.
        !!!Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän!!!
        Eli - Hengessä syntyminen tapahtuu, kun uskot ylösnousseen Kristuksen sovitustyöhön sinun omien syntiesi sovittajana ja lunastajana - silloin saat omistaa iankaikkisen elämän jo tämän maan päällä eläessäsi.

        Joo, nythän on kristikunnassa luopumuksen aika. Kaikenlaisia merkkejä etsitään, jotta voitaisiin uskoa. Niinpä Amerikoista rantautuneesta okkultismista on tullut hyvin voimakas vaikuttaja kristinuskon keskuuteen petollisine ihmeineen.

        Usein puhutaan myös voimakkaasti hengestä sen jälkeen, kun Jumalan sana on katsottu ylön halpana, - "alkeisiin kuuluvana".

        Pyhä henki ei puhu mitään mitä se ei ole saanut Jumalalta. Ja JUmalalta on hänen sanansa joka on meille ilmoitettu raamatussa.

        On vain yksi merkki, joka meille kristityille on annettu, profeetta Joonan merkki.


      • Anonyymi
        ToivottomuudestaToivoon kirjoitti:

        Vastaan Jeesuksen omin sanoin, koska Nikodemos ihmetteli asiaa lähes samoilla sanoilla kuin sinä:
        "Miten tämä kaikki on mahdollista?" Nikodemos kysyi.
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä? "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika. "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.
        !!!Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän!!!
        Eli - Hengessä syntyminen tapahtuu, kun uskot ylösnousseen Kristuksen sovitustyöhön sinun omien syntiesi sovittajana ja lunastajana - silloin saat omistaa iankaikkisen elämän jo tämän maan päällä eläessäsi.

        "Eli - Hengessä syntyminen tapahtuu, kun uskot ylösnousseen Kristuksen sovitustyöhön sinun omien syntiesi sovittajana ja lunastajana - silloin saat omistaa iankaikkisen elämän jo tämän maan päällä eläessäsi."

        Missä kohtaa tässä on kipu? Jeesus sanoo:

        20. Totisesti, totisesti sanon minä teille: teidän pitää itkemän ja parkuman, mutta maailma iloitsee: te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne käännetään iloksi.
        21. Kuin vaimo synnyttää, niin hänellä on kipu, sillä hänen hetkensä tuli; mutta kuin hän on lapsen synnyttänyt, niin ei hän enään muista vaivaansa ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.
        22. Niin teillä on myös nyt murhe; mutta minä tahdon teitä jällensä nähdä, ja teidän sydämenne on iloitseva, ja ei kenenkään pidä teidän iloanne teiltä ottaman pois.


      • yksikristitty kirjoitti:

        Joo, nythän on kristikunnassa luopumuksen aika. Kaikenlaisia merkkejä etsitään, jotta voitaisiin uskoa. Niinpä Amerikoista rantautuneesta okkultismista on tullut hyvin voimakas vaikuttaja kristinuskon keskuuteen petollisine ihmeineen.

        Usein puhutaan myös voimakkaasti hengestä sen jälkeen, kun Jumalan sana on katsottu ylön halpana, - "alkeisiin kuuluvana".

        Pyhä henki ei puhu mitään mitä se ei ole saanut Jumalalta. Ja JUmalalta on hänen sanansa joka on meille ilmoitettu raamatussa.

        On vain yksi merkki, joka meille kristityille on annettu, profeetta Joonan merkki.

        Olet hyvin oikeassa. Ei ole kuin Joonaan merkki = evankeliumi ylösnousseesta Kristuksesta. Ongelma on usein siinä, että se ei kaikille riitä.
        Muistelen, että Luther jo aikanaan vakuutti uskovia saarnaajia ja pappeja jotenkin siihen malliin, että ei voida lakata julistamasta evankeliumia sen tähden, että monet ymmärtävät sen antavan lupaa synnin tekemiseen. Sitähän evankeliumi ei tee - ei ole antanut lupaa silloin, eikä anna lupaa tänään, eikä anna lupaa huomenna. Evankeliumi kyllä näyttää synnin, mutta se näyttää myös anteeksiantajan, johon voimme joka hetki turvata - tälläkin hetkellä.


      • Anonyymi
        ToivottomuudestaToivoon kirjoitti:

        Olet hyvin oikeassa. Ei ole kuin Joonaan merkki = evankeliumi ylösnousseesta Kristuksesta. Ongelma on usein siinä, että se ei kaikille riitä.
        Muistelen, että Luther jo aikanaan vakuutti uskovia saarnaajia ja pappeja jotenkin siihen malliin, että ei voida lakata julistamasta evankeliumia sen tähden, että monet ymmärtävät sen antavan lupaa synnin tekemiseen. Sitähän evankeliumi ei tee - ei ole antanut lupaa silloin, eikä anna lupaa tänään, eikä anna lupaa huomenna. Evankeliumi kyllä näyttää synnin, mutta se näyttää myös anteeksiantajan, johon voimme joka hetki turvata - tälläkin hetkellä.

        Mutta eikö ole ihme kuinka se lutterin evankeliumi antoi hänelle luvan vainota aikalaisiaan uskovia !?

        harva meistä kykenee sellaisiin mittasuhteisiin vainon määrässä kuin tämä evankeliumin opettaja näyttää kivunneen, mikäli on historiaa ja omia tekstejään uskominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli - Hengessä syntyminen tapahtuu, kun uskot ylösnousseen Kristuksen sovitustyöhön sinun omien syntiesi sovittajana ja lunastajana - silloin saat omistaa iankaikkisen elämän jo tämän maan päällä eläessäsi."

        Missä kohtaa tässä on kipu? Jeesus sanoo:

        20. Totisesti, totisesti sanon minä teille: teidän pitää itkemän ja parkuman, mutta maailma iloitsee: te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne käännetään iloksi.
        21. Kuin vaimo synnyttää, niin hänellä on kipu, sillä hänen hetkensä tuli; mutta kuin hän on lapsen synnyttänyt, niin ei hän enään muista vaivaansa ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.
        22. Niin teillä on myös nyt murhe; mutta minä tahdon teitä jällensä nähdä, ja teidän sydämenne on iloitseva, ja ei kenenkään pidä teidän iloanne teiltä ottaman pois.

        Miksi lainaat tuota kohtaa Raamatusta, jolla ei ol emitään tekemistä Hengestä syntymisen kanssa, onko teillä jokin yleinen lukihäiriö kun juuri mikään Raamatun lainaaminen ei osu oikeaan !!?

        etkö sinä näe että Jeesus siinä puhuu poismenostaan ja sen aiheuttamasta murheesta...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö ole ihme kuinka se lutterin evankeliumi antoi hänelle luvan vainota aikalaisiaan uskovia !?

        harva meistä kykenee sellaisiin mittasuhteisiin vainon määrässä kuin tämä evankeliumin opettaja näyttää kivunneen, mikäli on historiaa ja omia tekstejään uskominen.

        Miksi valehtelet Lutherista? Kun et tiedä niin jätä kirjoittelematta.


      • ToivottomuudestaToivoon kirjoitti:

        Olet hyvin oikeassa. Ei ole kuin Joonaan merkki = evankeliumi ylösnousseesta Kristuksesta. Ongelma on usein siinä, että se ei kaikille riitä.
        Muistelen, että Luther jo aikanaan vakuutti uskovia saarnaajia ja pappeja jotenkin siihen malliin, että ei voida lakata julistamasta evankeliumia sen tähden, että monet ymmärtävät sen antavan lupaa synnin tekemiseen. Sitähän evankeliumi ei tee - ei ole antanut lupaa silloin, eikä anna lupaa tänään, eikä anna lupaa huomenna. Evankeliumi kyllä näyttää synnin, mutta se näyttää myös anteeksiantajan, johon voimme joka hetki turvata - tälläkin hetkellä.

        Näin on, evankeliumin uskominen ei johda ketään synnintekoon. Laki synninhimot herättää, kuten Raamattu todistaa.

        Room. 7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, ...
        ***) ... niin synnin himot, jotka laki herättää, ...

        ...vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet Lutherista? Kun et tiedä niin jätä kirjoittelematta.

        mitä valehtelin lutterista, kerro tarkemmin mutta älä satuile !

        saksankielistä kirjallisuutta aiheesta on autolasti., lue sieltä ja herää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä valehtelin lutterista, kerro tarkemmin mutta älä satuile !

        saksankielistä kirjallisuutta aiheesta on autolasti., lue sieltä ja herää !

        Kristityistä on aina kerrottu valheita. Lutherin nimissäkin on kirjoitettu monta kirjaa, jotka eivät ole hänen kirkoittamiaan.

        Tämä sinun lutterisikin on varmaan ihan eri henkilö, kun nimikään ei ole sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lainaat tuota kohtaa Raamatusta, jolla ei ol emitään tekemistä Hengestä syntymisen kanssa, onko teillä jokin yleinen lukihäiriö kun juuri mikään Raamatun lainaaminen ei osu oikeaan !!?

        etkö sinä näe että Jeesus siinä puhuu poismenostaan ja sen aiheuttamasta murheesta...!

        Sinä vaan et ymmärrä. Rukoile ymmärrystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vaan et ymmärrä. Rukoile ymmärrystä.

        Ja sinäkö se sitten ymmärrät? Mistä ihmeestä sinä tiedät, että juuri sinä ymmärrät? Ai kun seuroissa niin sanottu? Alappa sinä itse rukoilemaan ymmärrystä. :)


      • Anonyymi
        ToivottomuudestaToivoon kirjoitti:

        Olet hyvin oikeassa. Ei ole kuin Joonaan merkki = evankeliumi ylösnousseesta Kristuksesta. Ongelma on usein siinä, että se ei kaikille riitä.
        Muistelen, että Luther jo aikanaan vakuutti uskovia saarnaajia ja pappeja jotenkin siihen malliin, että ei voida lakata julistamasta evankeliumia sen tähden, että monet ymmärtävät sen antavan lupaa synnin tekemiseen. Sitähän evankeliumi ei tee - ei ole antanut lupaa silloin, eikä anna lupaa tänään, eikä anna lupaa huomenna. Evankeliumi kyllä näyttää synnin, mutta se näyttää myös anteeksiantajan, johon voimme joka hetki turvata - tälläkin hetkellä.

        Ketkä ovat mielstäsi ne monet, joille evankeliumi antaa luvan synnin tekemiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet Lutherista? Kun et tiedä niin jätä kirjoittelematta.

        Ja sinäkö tiedät? Syytät lähimmäistäsi valehtelusta? Herää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityistä on aina kerrottu valheita. Lutherin nimissäkin on kirjoitettu monta kirjaa, jotka eivät ole hänen kirkoittamiaan.

        Tämä sinun lutterisikin on varmaan ihan eri henkilö, kun nimikään ei ole sama.

        jahas ja nyt vaan kerrot niitä kirjoja nimeltä joita on kirjoitettu LUTHERIN nimissä, ok, jopas olikin helppoa eikö vain !

        odottelen, -.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vaan et ymmärrä. Rukoile ymmärrystä.

        Mitä en ymmärrä, kerro tarkemmin, onhan meillä yhteinen kieli, odottelen ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jahas ja nyt vaan kerrot niitä kirjoja nimeltä joita on kirjoitettu LUTHERIN nimissä, ok, jopas olikin helppoa eikö vain !

        odottelen, -.-

        Näin on Luther aikanaan sanonut. En ole tietonen kirjoist, ne on tietysti kirjoitettu saksan kielellä, enkä tiedä kuinka monia niistä on suomennettu. Luther kuitenkin pitää katekismusta pääkirjanaan ja tietysti ilman raamatun käännöstä olisimme vielä paavin pimeydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on Luther aikanaan sanonut. En ole tietonen kirjoist, ne on tietysti kirjoitettu saksan kielellä, enkä tiedä kuinka monia niistä on suomennettu. Luther kuitenkin pitää katekismusta pääkirjanaan ja tietysti ilman raamatun käännöstä olisimme vielä paavin pimeydessä.

        Olisimmekohan kuitenknaan enää? Ja mikä se oikeastaan on paavin pimeys, mitä se Sinulle ystävä hyvä tarkoittaa? Kuinka hyvin tunnet muita uskonkäsityksiä kuin esikoislestadiolaisuuden ? Ajattelet ehkä, että hyvin, koska meille on aina esikoislestadiolaisuudessa opetettu, että kaikki esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella oleva usko on kuollutta ja Paavin usko varsinkin on sitä, pimeää kuollutta uskoa.

        Minä en väitä, etteikö se sitä olisi. Mutta kuinka sinä voit olla noin varma asiasta, vain joidenkin maallikkosaarnaajien perinnepuheiden perusteella? Niiden puheiden tarkoitushan on aivan selvästi todistella kuulijoille esikoislestadiolaiset ry yhdistys Jeesuksen perustamaksi yhdeksi ainoaksi oikeaksi seurakunnaksi, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta. Eikö sellainen puhe herätä sinussa epäilyksiä tuollaista oppia kohtaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisimmekohan kuitenknaan enää? Ja mikä se oikeastaan on paavin pimeys, mitä se Sinulle ystävä hyvä tarkoittaa? Kuinka hyvin tunnet muita uskonkäsityksiä kuin esikoislestadiolaisuuden ? Ajattelet ehkä, että hyvin, koska meille on aina esikoislestadiolaisuudessa opetettu, että kaikki esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella oleva usko on kuollutta ja Paavin usko varsinkin on sitä, pimeää kuollutta uskoa.

        Minä en väitä, etteikö se sitä olisi. Mutta kuinka sinä voit olla noin varma asiasta, vain joidenkin maallikkosaarnaajien perinnepuheiden perusteella? Niiden puheiden tarkoitushan on aivan selvästi todistella kuulijoille esikoislestadiolaiset ry yhdistys Jeesuksen perustamaksi yhdeksi ainoaksi oikeaksi seurakunnaksi, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta. Eikö sellainen puhe herätä sinussa epäilyksiä tuollaista oppia kohtaan?

        Epäileminenkin on syntiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisimmekohan kuitenknaan enää? Ja mikä se oikeastaan on paavin pimeys, mitä se Sinulle ystävä hyvä tarkoittaa? Kuinka hyvin tunnet muita uskonkäsityksiä kuin esikoislestadiolaisuuden ? Ajattelet ehkä, että hyvin, koska meille on aina esikoislestadiolaisuudessa opetettu, että kaikki esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella oleva usko on kuollutta ja Paavin usko varsinkin on sitä, pimeää kuollutta uskoa.

        Minä en väitä, etteikö se sitä olisi. Mutta kuinka sinä voit olla noin varma asiasta, vain joidenkin maallikkosaarnaajien perinnepuheiden perusteella? Niiden puheiden tarkoitushan on aivan selvästi todistella kuulijoille esikoislestadiolaiset ry yhdistys Jeesuksen perustamaksi yhdeksi ainoaksi oikeaksi seurakunnaksi, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta. Eikö sellainen puhe herätä sinussa epäilyksiä tuollaista oppia kohtaan?

        Kaikki uskot, jotka olivat paavia vastaan tukahdutettiin. Ihmisiä poltettiin ja tapettiin. Hus sanoi kun hänet poltettiin, että ankan te paistatte, mutta sanan vuoden kuluttua tulee joutsen, jolle ette mitään mahda.

        Lutherista lähti jo hänen eläessää monta eriseuraa. Tuli protestanttisia liikkeitä. Oliko Luther syyllinen näihin? Ei, vaan perkele. Sillä siihen mihin Jumala rakentaa seurakuntansa, siihen viereen perkele rakentaa kirkkonsa.

        Ajatukset, ettei tämä oppi ole oikea, vaan jossakin muualla on parempi, tai minä itse samanmielisten kanssa teen sen, on perkeleestä.

        Meillä on niin monet todistukset, että tämän opin kautta sielu kelpaa Jumalalle. Raattamaa on sanonut, että tulkoot eriseuraiset uskollaan autuaaksi, jos tulevat, mutta me enmme löydä raamatusta kuin yhden seurakunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uskot, jotka olivat paavia vastaan tukahdutettiin. Ihmisiä poltettiin ja tapettiin. Hus sanoi kun hänet poltettiin, että ankan te paistatte, mutta sanan vuoden kuluttua tulee joutsen, jolle ette mitään mahda.

        Lutherista lähti jo hänen eläessää monta eriseuraa. Tuli protestanttisia liikkeitä. Oliko Luther syyllinen näihin? Ei, vaan perkele. Sillä siihen mihin Jumala rakentaa seurakuntansa, siihen viereen perkele rakentaa kirkkonsa.

        Ajatukset, ettei tämä oppi ole oikea, vaan jossakin muualla on parempi, tai minä itse samanmielisten kanssa teen sen, on perkeleestä.

        Meillä on niin monet todistukset, että tämän opin kautta sielu kelpaa Jumalalle. Raattamaa on sanonut, että tulkoot eriseuraiset uskollaan autuaaksi, jos tulevat, mutta me enmme löydä raamatusta kuin yhden seurakunnan.

        Protestantismi eli protestanttisuus (vrt. lat. protestare, protestoida, julistaa) on yksi kristinuskon kolmesta päähaarasta (kaksi muuta ovat katolilaisuus ja ortodoksisuus), joka syntyi 1500-luvun alussa uskonpuhdistuksen eli reformaation vaikutuksesta erkaantumalla katolisesta kirkosta omaksi kirkoksi. Ranskassa 1500-luvun alku- ja keskivaiheilla toimineiden uskonpuhdistajien lisäksi yksi merkittävimmistä protestantismin syntyyn vaikuttaneista henkilöistä oli saksalainen augustinolaismunkki Martti Luther. Luther kritisoi erityisesti katolisen kirkon rakenteellista ja hengellistä korruptiota sekä uskonopin ja hurskauselämän useita kohtia. Erityisen kriittinen hän oli kirkon harjoittamaa anekauppaa kohtaan.

        Protestantismi oli alun perin lähinnä Lutherin ja hänen työtovereittensa ympärille syntynyt kansanliike, jonka tarkoituksensa ei ollut synnyttää uutta kirkkoa vaan uudistaa katolisen kirkon käytäntöjä, jotka reformaattorit ymmärsivät raamatunvastaisiksi. Protestiliike sai tukea kansalta ja paikallisten ruhtinaskuntien johtajilta. Sen sijaan katolisen kirkon hierarkia ei tunnustanut uudistustarpeita vaan erotti reformaattorit kirkon yhteydestä (ns. ex-kommunikaatio). Tämän seurauksena syntyivät luterilainen ja reformoitu kirkko. Luterilaista ja reformoitua kirkkoa kutsutaan toisinaan myös evankelisiksi kirkoiksi erityisesti Saksassa.

        Uskonpuhdistuksen keskeisin sisältö tiivistyy kahteen pääperiaatteeseen, jotka ovat Raamattuperiaate ja uskonperiaate. Raamattuperiaatteen eli uskonpuhdistuksen muotoperiaatteen mukaan ”Raamattu on kristityn uskon ja elämän ylin ohje” (lat. sola scriptura). Uskonperiaatteen eli uskonpuhdistuksen sisältöperiaatteen mukaan ”Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden” (lat. sola fide, sola gratia).

        Reformoituja 75 milj. (ml. reformoidut kirkot, presbyteerikirkko, puritanismi, yhdistyneet kirkot).
        Anglikaaneja 77 milj.
        Baptisteja 110 milj.
        Luterilaisia 72 milj. [2]
        Metodisteja 70 milj.
        Adventisteja 18 milj.
        Protestantismin suuntaukset jäävät siis jälkeen katolilaisuudesta (1050 milj. kannattajaa), ortodokseista (240 milj.) ja helluntailaisista (105 milj.)selvennä. Jos karismaattisen liikkeen kannattajat lasketaan yhteen, heitä on yhteensä 630 miljoonaa, joista osa tosin on myös protestanttisten suuntausten jäseniä.

        Luettelo protestanttisista suuntauksista
        Adventistit
        Anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit)
        Anglikaanit
        Baptistit
        Helluntailaiset
        Hugenotit
        Luterilaiset
        Metodistit
        Pelastusarmeija
        Reformoidut (kalvinismi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uskot, jotka olivat paavia vastaan tukahdutettiin. Ihmisiä poltettiin ja tapettiin. Hus sanoi kun hänet poltettiin, että ankan te paistatte, mutta sanan vuoden kuluttua tulee joutsen, jolle ette mitään mahda.

        Lutherista lähti jo hänen eläessää monta eriseuraa. Tuli protestanttisia liikkeitä. Oliko Luther syyllinen näihin? Ei, vaan perkele. Sillä siihen mihin Jumala rakentaa seurakuntansa, siihen viereen perkele rakentaa kirkkonsa.

        Ajatukset, ettei tämä oppi ole oikea, vaan jossakin muualla on parempi, tai minä itse samanmielisten kanssa teen sen, on perkeleestä.

        Meillä on niin monet todistukset, että tämän opin kautta sielu kelpaa Jumalalle. Raattamaa on sanonut, että tulkoot eriseuraiset uskollaan autuaaksi, jos tulevat, mutta me enmme löydä raamatusta kuin yhden seurakunnan.

        ”Meillä on niin monet todistukset, että tämän opin kautta sielu kelpaa Jumalalle.”

        Ajatteleekohan tuollaisen kirjoittaja, että esimerkiksi Helluntailaisilla ei olisi paljon enemmän todistuksia siitä, että heidän oppinsa kautta sielu kelpaa Jumalalle?

        Ja tuollaiset Raattamaan sanomisiin tukeutuvat uskonvahvistukset, ja oliko se Raattamaallakaan Esikoislestadiolaiset ry, ei ollut. Purnu Joonas kai aloitti nuo monet todistukset, että vain Esikoislestadiolaiset pääsee taivaaseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Meillä on niin monet todistukset, että tämän opin kautta sielu kelpaa Jumalalle.”

        Ajatteleekohan tuollaisen kirjoittaja, että esimerkiksi Helluntailaisilla ei olisi paljon enemmän todistuksia siitä, että heidän oppinsa kautta sielu kelpaa Jumalalle?

        Ja tuollaiset Raattamaan sanomisiin tukeutuvat uskonvahvistukset, ja oliko se Raattamaallakaan Esikoislestadiolaiset ry, ei ollut. Purnu Joonas kai aloitti nuo monet todistukset, että vain Esikoislestadiolaiset pääsee taivaaseen?

        Kyllähän tämä maailma on täynnä harhaoppeja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Meillä on niin monet todistukset, että tämän opin kautta sielu kelpaa Jumalalle.”

        Ajatteleekohan tuollaisen kirjoittaja, että esimerkiksi Helluntailaisilla ei olisi paljon enemmän todistuksia siitä, että heidän oppinsa kautta sielu kelpaa Jumalalle?

        Ja tuollaiset Raattamaan sanomisiin tukeutuvat uskonvahvistukset, ja oliko se Raattamaallakaan Esikoislestadiolaiset ry, ei ollut. Purnu Joonas kai aloitti nuo monet todistukset, että vain Esikoislestadiolaiset pääsee taivaaseen?

        "Ja tuollaiset Raattamaan sanomisiin tukeutuvat uskonvahvistukset, ja oliko se Raattamaallakaan Esikoislestadiolaiset ry, ei ollut. Purnu Joonas kai aloitti nuo monet todistukset, että vain Esikoislestadiolaiset pääsee taivaaseen?"

        Älä valehtele! Purnu ei varmasti ole sanonut niin. Ruotsissa ei ole edes esikoislestadiolaisia, on van itä- ja länsilestadiolaisia.


    • Anonyymi

      Joko se lesta sipilä pian putoaa koneellaan alas.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei ole helppoa nieltävää esikoislestadiolaiselle, jolle on koko ikänsä opetettu, että Lutherin martti on Jumalasta seuraava, tietenkin Laestadiuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole helppoa nieltävää esikoislestadiolaiselle, jolle on koko ikänsä opetettu, että Lutherin martti on Jumalasta seuraava, tietenkin Laestadiuksen jälkeen.

        Siinäpä ei sitten jää kuin yksi työkalu, syyttää kirjoittajaa valehtelusta, eikä siihen mitään perusteluita tarvita, kuten ei moneen muuhunkaan asiaan, eihän tarvita ei toki.

        kyllä kuulijallakin on vastuunsa, ei pidä ihan kaikkea niellä ilman omaa tutkimista mitä saarnapöntöistä kerrotaan.


      • Täytyy sanoa, että ei Luther ollut virheistä vapaa - isoista ja pahoista. Hän eli ja toimi niissä ulkoisissa olosuhteissa, jotka olivat todella haastavat- yhteiskunnallisesti ja hengellisesti.
        Hän ei kelpaa Jumalalle sen tähden, ettei olisi tehnyt virheitä - eikä sen tähden, että teki niin paljon kristikansan hyväksi.
        Hänen, Raamattuun perustuva opetuksensa pääpointti oli ja on edelleen, että Kristus on meidät jokaisen pelastanut kärsimisensä, kuolemansa ja ylösnousemisen kautta - yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
        Sielunvihollisella ja hänen palvelijoillaan on ainoana tarkoituksena kiinnittää huomiomme toisten synteihin ja virheisiin - omiamme vähätellen. Emme me sillä pelastu, että joku on suurempi syntinen tai rikollisempi kuin minä. Pelastuminen ei todellakaan ole nollasumma peliä.
        Jumala meidät tuomitsee joko tekojemme kautta tai Kristuksen kautta. Ota Kristuksen sovitustyö vastaan niin Jumala sinut tuomitsee armolla ja laupeudella.


      • Anonyymi
        ToivottomuudestaToivoon kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että ei Luther ollut virheistä vapaa - isoista ja pahoista. Hän eli ja toimi niissä ulkoisissa olosuhteissa, jotka olivat todella haastavat- yhteiskunnallisesti ja hengellisesti.
        Hän ei kelpaa Jumalalle sen tähden, ettei olisi tehnyt virheitä - eikä sen tähden, että teki niin paljon kristikansan hyväksi.
        Hänen, Raamattuun perustuva opetuksensa pääpointti oli ja on edelleen, että Kristus on meidät jokaisen pelastanut kärsimisensä, kuolemansa ja ylösnousemisen kautta - yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
        Sielunvihollisella ja hänen palvelijoillaan on ainoana tarkoituksena kiinnittää huomiomme toisten synteihin ja virheisiin - omiamme vähätellen. Emme me sillä pelastu, että joku on suurempi syntinen tai rikollisempi kuin minä. Pelastuminen ei todellakaan ole nollasumma peliä.
        Jumala meidät tuomitsee joko tekojemme kautta tai Kristuksen kautta. Ota Kristuksen sovitustyö vastaan niin Jumala sinut tuomitsee armolla ja laupeudella.

        Lutherin panettelulla yli 500 vuotta hänen kuolemansa jälkeen on hyvin syvä merkitys.
        Sen tarkoituksena on levittää kristinuskon nimissä levitettävää okkultismia, joka ilmenee ihmislihaan rakentamisena. Petollisina ihmeinä, harhaisen ihmismielen luulemista pyhäksi hengeksi ja harhojen kutsumista taivasmatkoiksi, katteettomina lupauksina terveydestä ja menestyksestä. Jeesus nimen röyhkeänä väärinkäyttönä.

        Evankeliumi ei perustu mihinkään edellä mainittuihin, vaan ristillä syntiemme vuoksi uhrattuun Jumalkan Karitsaan. Kristus tehtiin, (Jumala teki ITSENSÄ Kristuksessa) synniksi, syntien rangaistuksena, (joka on kuolema), ihmiseksi inkarnoitunut Jumala Jeesus Kristus kuoli ristillä Golgatalla. Joka tämän omalle kohdalleen uskoo, hän pelastuu. Ja kuten Mestarimme, niin meidänkin aikamme kuluu täällä maailman pilkatessa halveksiessa ja panetellessa, jotkut kriostityt muös tapetaan TÄMÄN uskonsa tähden. Ei siis merkkiäkään mistään ajallisesta menestyksestä, sairaudet ja kivut kohtaavat uskovaa, kuten muitakin ihmisiä.

        Jo ihan faktisesti on ihmeellistä miten monet uskovat näiden okkultistien valheisiin ja hylkäävät ristin häpeän ja kärsimyksen tien, vaihatavat sen petollisiin valheisiin, ja toiveisiin näiden valheiden muuttumisesta todeksi elämässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole helppoa nieltävää esikoislestadiolaiselle, jolle on koko ikänsä opetettu, että Lutherin martti on Jumalasta seuraava, tietenkin Laestadiuksen jälkeen.

        Ei ole Luther, eikä Laestadius nostanut itseään, vaan heidän pilkkaajansa ovat niin väittänet. Yksi niistä olet sinä. Paavi on sanonut itseään Jumalan sijaiseksi maanpäällä.

        Laestadius sanoo saarnassaan, että on nähnyt yhden koiran, joka on kulkenut lauman edellä, mutta minä en ole sellainen koira. Minun täytyy kulkea lauman perässä ja toivon, että isäntä illan tullen raottaisi ovea ja päästäisi koiran sisään.

        Luther ja Laestadius ovat olleet etsikkoaikojensa enimmäiset työntekijät, joille Jumala on antanut suuremman viisauden selittää raamattua. Näiden jälkeen ei ole tullut viisaampia, mutta jos joku luulee itseään viisaammaksi. niin hän on tyhmä. Paavali sanoo:

        18. Älkään kenkään itseänsä pettäkö: jos joku teistä luulee itsensä viisaaksi tässä maailmassa, se tulkoon tyhmäksi, että hän viisaaksi tulis.
        19. Sillä tämän maailman viisaus on hulluus Jumalan tykönä. Sillä kirjoitettu on: hän käsittää taitavat heidän kavaluudessansa,
        20. Ja taas: Herra tietää viisasten ajatukset, että ne turhat ovat.

        Sananlasku:
        12. Koskas näet jonkun, joka luulee itsensä viisaaksi, enempi on silloin toivoa tyhmästä kuin hänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Luther, eikä Laestadius nostanut itseään, vaan heidän pilkkaajansa ovat niin väittänet. Yksi niistä olet sinä. Paavi on sanonut itseään Jumalan sijaiseksi maanpäällä.

        Laestadius sanoo saarnassaan, että on nähnyt yhden koiran, joka on kulkenut lauman edellä, mutta minä en ole sellainen koira. Minun täytyy kulkea lauman perässä ja toivon, että isäntä illan tullen raottaisi ovea ja päästäisi koiran sisään.

        Luther ja Laestadius ovat olleet etsikkoaikojensa enimmäiset työntekijät, joille Jumala on antanut suuremman viisauden selittää raamattua. Näiden jälkeen ei ole tullut viisaampia, mutta jos joku luulee itseään viisaammaksi. niin hän on tyhmä. Paavali sanoo:

        18. Älkään kenkään itseänsä pettäkö: jos joku teistä luulee itsensä viisaaksi tässä maailmassa, se tulkoon tyhmäksi, että hän viisaaksi tulis.
        19. Sillä tämän maailman viisaus on hulluus Jumalan tykönä. Sillä kirjoitettu on: hän käsittää taitavat heidän kavaluudessansa,
        20. Ja taas: Herra tietää viisasten ajatukset, että ne turhat ovat.

        Sananlasku:
        12. Koskas näet jonkun, joka luulee itsensä viisaaksi, enempi on silloin toivoa tyhmästä kuin hänestä.

        Minä luulin että Apostolit olisivat niitä ensimmäisiä evankeliumin julistajia ja oikean opin esille tuojia ja pitäjiä.

        Kerrotko minkä terveen opinkappaleen löydämme lutterin tai leevin saarnoista mitä ei Raamatusta löydy?

        Lutter julistaa kuolinvuoteellaan " olen kastettu, olen pelastuva"!

        mistä tämä löytyy Raamatusta, kertokaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherin panettelulla yli 500 vuotta hänen kuolemansa jälkeen on hyvin syvä merkitys.
        Sen tarkoituksena on levittää kristinuskon nimissä levitettävää okkultismia, joka ilmenee ihmislihaan rakentamisena. Petollisina ihmeinä, harhaisen ihmismielen luulemista pyhäksi hengeksi ja harhojen kutsumista taivasmatkoiksi, katteettomina lupauksina terveydestä ja menestyksestä. Jeesus nimen röyhkeänä väärinkäyttönä.

        Evankeliumi ei perustu mihinkään edellä mainittuihin, vaan ristillä syntiemme vuoksi uhrattuun Jumalkan Karitsaan. Kristus tehtiin, (Jumala teki ITSENSÄ Kristuksessa) synniksi, syntien rangaistuksena, (joka on kuolema), ihmiseksi inkarnoitunut Jumala Jeesus Kristus kuoli ristillä Golgatalla. Joka tämän omalle kohdalleen uskoo, hän pelastuu. Ja kuten Mestarimme, niin meidänkin aikamme kuluu täällä maailman pilkatessa halveksiessa ja panetellessa, jotkut kriostityt muös tapetaan TÄMÄN uskonsa tähden. Ei siis merkkiäkään mistään ajallisesta menestyksestä, sairaudet ja kivut kohtaavat uskovaa, kuten muitakin ihmisiä.

        Jo ihan faktisesti on ihmeellistä miten monet uskovat näiden okkultistien valheisiin ja hylkäävät ristin häpeän ja kärsimyksen tien, vaihatavat sen petollisiin valheisiin, ja toiveisiin näiden valheiden muuttumisesta todeksi elämässään.

        kenelle sinä vaito oikein saarnaat tuota yhtä ja samaa tekstiä vuodesta toiseen, eikö sinun raamatussasi ole kuin yksi lehti ja sekin revennyt puoliksi !!?

        kerron nyt sinulle että tuollaista menoa ei ole missään seurakunnassa tässä maassa, etkä ole sellaista itsekkään koskaan kohdannut, kunhan jauhat tyhjäöä olkiukkoa päivästä toiseen, koita herätä vielä viime metreillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Luther, eikä Laestadius nostanut itseään, vaan heidän pilkkaajansa ovat niin väittänet. Yksi niistä olet sinä. Paavi on sanonut itseään Jumalan sijaiseksi maanpäällä.

        Laestadius sanoo saarnassaan, että on nähnyt yhden koiran, joka on kulkenut lauman edellä, mutta minä en ole sellainen koira. Minun täytyy kulkea lauman perässä ja toivon, että isäntä illan tullen raottaisi ovea ja päästäisi koiran sisään.

        Luther ja Laestadius ovat olleet etsikkoaikojensa enimmäiset työntekijät, joille Jumala on antanut suuremman viisauden selittää raamattua. Näiden jälkeen ei ole tullut viisaampia, mutta jos joku luulee itseään viisaammaksi. niin hän on tyhmä. Paavali sanoo:

        18. Älkään kenkään itseänsä pettäkö: jos joku teistä luulee itsensä viisaaksi tässä maailmassa, se tulkoon tyhmäksi, että hän viisaaksi tulis.
        19. Sillä tämän maailman viisaus on hulluus Jumalan tykönä. Sillä kirjoitettu on: hän käsittää taitavat heidän kavaluudessansa,
        20. Ja taas: Herra tietää viisasten ajatukset, että ne turhat ovat.

        Sananlasku:
        12. Koskas näet jonkun, joka luulee itsensä viisaaksi, enempi on silloin toivoa tyhmästä kuin hänestä.

        Sinä nyt tässä juuri itseäsi minua viisaammaksi luulit? Kun noita lainauksia kirjoittelit ja minua Lutherin tai Laestadiuksen pilkkaajaksi väärin perustein väitit ja itseäsi nostit!
        Eikö yhtään hävetä moinen korskeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kenelle sinä vaito oikein saarnaat tuota yhtä ja samaa tekstiä vuodesta toiseen, eikö sinun raamatussasi ole kuin yksi lehti ja sekin revennyt puoliksi !!?

        kerron nyt sinulle että tuollaista menoa ei ole missään seurakunnassa tässä maassa, etkä ole sellaista itsekkään koskaan kohdannut, kunhan jauhat tyhjäöä olkiukkoa päivästä toiseen, koita herätä vielä viime metreillä.

        Esikoislestadiolaiselle on se olkiukko johon pitää uskoa, Esikoislestadiolaiset ry. Joka ei tuota ymmärrä, ymmärtääkö hän mistään mitään oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulin että Apostolit olisivat niitä ensimmäisiä evankeliumin julistajia ja oikean opin esille tuojia ja pitäjiä.

        Kerrotko minkä terveen opinkappaleen löydämme lutterin tai leevin saarnoista mitä ei Raamatusta löydy?

        Lutter julistaa kuolinvuoteellaan " olen kastettu, olen pelastuva"!

        mistä tämä löytyy Raamatusta, kertokaa?

        Silnulla on lukemisen ymmärtämisessä vähän puutetta. Kirjoitin, että ETSIKKOAIKOJENSA ensimmäisiä.

        Lestadiolaisuus on rakennettu porfeettojen, Kristuksen ja apostolien perustuksen päälle. Luther ja Laestadius ovat selittäneet näiden kirjoituksia raamatusta, eivät ole tuoneet mitään uutta.

        Ekö raamattu riitä, tarvitaanko selityksiä? Raamatussa mainitaan:

        20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        Siis raamattu on Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitettu ja Pyhän Hengen kautta sitä voidaan ainoastaan oikein selittää. Julistusta tarvitaan, ei riitä lukeminen:

        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulin että Apostolit olisivat niitä ensimmäisiä evankeliumin julistajia ja oikean opin esille tuojia ja pitäjiä.

        Kerrotko minkä terveen opinkappaleen löydämme lutterin tai leevin saarnoista mitä ei Raamatusta löydy?

        Lutter julistaa kuolinvuoteellaan " olen kastettu, olen pelastuva"!

        mistä tämä löytyy Raamatusta, kertokaa?

        "Lutter julistaa kuolinvuoteellaan " olen kastettu, olen pelastuva"!

        mistä tämä löytyy Raamatusta, kertokaa?"

        Olet ihme tyyppi. Sun lutteris on elänyt sen jälkeen, kun raamattu on kirjoitettu, niin ei sieltä voi löytyä hänen viimeisiä sanojaan. Onko ne edes hänen viimeiset sanansa?

        Jeesus kyllä sanoo:

        Mar.16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vain hullu vaihtaa Kristuksen johonkin Lindroosiin. Ala painua täältä harhaoppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hullu vaihtaa Kristuksen johonkin Lindroosiin. Ala painua täältä harhaoppinen.

        Niin tai Pietariin tai Paavaliin, eikö olekkin hassua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hullu vaihtaa Kristuksen johonkin Lindroosiin. Ala painua täältä harhaoppinen.

        Taisit säikähtää perinpohjin katsiessasi ensi kerran elämässäsi Raamatullista kastetapausta suomen maassa !

        kyllä siinä on aihettakin on se niin voimakas jakaja kristillisen elämän ja muotojumalisen luulottelun välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hullu vaihtaa Kristuksen johonkin Lindroosiin. Ala painua täältä harhaoppinen.

        Mieti näitä sanojasi vielä toisen kerran, ei Jeesuskaan aja ketään pois, päinvastoin, kutsuu luokseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti näitä sanojasi vielä toisen kerran, ei Jeesuskaan aja ketään pois, päinvastoin, kutsuu luokseen!

        Takuulla ei Jeesus kehoita uskomaan Lindroosiin! Vähemmän täällä noin pimeitä on kun sinä, joka et erota Jeesusta Kristusta Lindroosista. Lindroosiin uskovilla ei TODELLAKAAN ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuulla ei Jeesus kehoita uskomaan Lindroosiin! Vähemmän täällä noin pimeitä on kun sinä, joka et erota Jeesusta Kristusta Lindroosista. Lindroosiin uskovilla ei TODELLAKAAN ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä.

        Mutta on sinne ainakin turusta lyhyempi matka kuin jelliin, niin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuulla ei Jeesus kehoita uskomaan Lindroosiin! Vähemmän täällä noin pimeitä on kun sinä, joka et erota Jeesusta Kristusta Lindroosista. Lindroosiin uskovilla ei TODELLAKAAN ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä.

        Siis, Jeesus ei aja pois harhaoppisiakaan, kuten sinä teet, Hän kutsuu !


    • Anonyymi

      En ole kertaakaan kuunnellut harhaoppista Lindroosia.

      Vertaako joku täällä Lindroosia Pietariin ja Paavaliin. Tehän olette vielä paljon mäntimpiä kun haukkumanne esikoislestadiolaiset. Hekään eivät sentään väitä johtajiansa Pietariksi ja Paavaliksi.

      Älkää hyvät kristityt lainatko korvianne tällaisille harhaoppisille, he ovat lihallisia, Henkeä ei heillä ole, ja siksi heidän viestinsä menee lihan tarpeisiin, kuin vetysi voihin.

      Amerikasta Suomeen rantautunut okkultistinen uushengellisyys petoksineen ja valheineen, on tuhoamassa Suomesta kristinuskon, - kovaa vauhtia.

      • Anonyymi

        Haloo ymmärrys mihin menit, vaito ei enää käsitä asioita, onko vanhuus vienyt mennessään vai onko tosikkous ollut ikiongelma.


    • Anonyymi

      Olen ollut kymmeniä vuosia vapaassa hengellisyydessä mutta en ole kuullut kenenkään saarnaajan sanovan ketään harhaoppiseksi!

      Täällä se näyttää olevan ihan jokapäiväinen leipä kertoa milloin kenestäkin, kuinka se on harhaoppinen.

      onko teillä ollut koskaan puhetta siitä, mikä joukko niistä teidän omistanne yli kolmestakymmenestä porukasta on harhaoppinen, tietääkö joku miten on asian laitama?

      vai onko se lyhyempi lista kertoa kuka on se ainoan Jeesksen perustaman seurakunnan täysivaltainen jäsen?

      • Anonyymi

        Esikoislestadiolaiset saarnaajat muistavat aivan joka saarnassa muistuttaa kuulijoitaan, että kaikki muu kuin Esikoislestadiolaiset ry:n piirissä tapahtuva usko on kuollutta uskoa ja kaikki oppi sen yhdistyksen ulkopuolella on harhaoppia? Eiköpä se näin ole?

        Tämä on minun käsitykseni omien kokemusteni pohjalta. En väitä, että olisin jotenkin oikeassa tässä asiassa. Niin vain olen Pyhän Hengen johdattamana ymmärtänyt . Vai onko Pyhä Henki johdattamana vain tuon maallisen yhdistyksen, Esikoislestadiolaiset ry toimintaa, niin kuin he kirkkain otsin väittävät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaiset saarnaajat muistavat aivan joka saarnassa muistuttaa kuulijoitaan, että kaikki muu kuin Esikoislestadiolaiset ry:n piirissä tapahtuva usko on kuollutta uskoa ja kaikki oppi sen yhdistyksen ulkopuolella on harhaoppia? Eiköpä se näin ole?

        Tämä on minun käsitykseni omien kokemusteni pohjalta. En väitä, että olisin jotenkin oikeassa tässä asiassa. Niin vain olen Pyhän Hengen johdattamana ymmärtänyt . Vai onko Pyhä Henki johdattamana vain tuon maallisen yhdistyksen, Esikoislestadiolaiset ry toimintaa, niin kuin he kirkkain otsin väittävät?

        Jumalan seurakunta on niiden ihmisten hengellinen koti, jotka ovat päässeet ymmärtämään, että on syntinen ja tarvitsee Jeesuksen Kristuksen veripesua ja näin uudestisyntyy. Tunnustaa Jeesuksen omana Vapahtajanaan ihmisten edessä. Päivittäin tuntee tarvitsevansa taivaallista apua ja kokee Herran johdatusta elämässään.

        Herran Henki vaikuttaa, että hän kokee kulkevansa samaa kaitaa tietä, jotka myös ovat saaneet uuden elämän Kristuksessa. Ei se ole pieni uskonnollinen suunta, joka katsoo vain pelastuneeksi vain ne, jotka kuuluvat omaan porukkaan. Uskova tuntee ja tietää, että taivastiellä kulkee kotia kohti luterilaisia ja vapaiden suuntien uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.

        Herra on murheellinen, että hänen omansa riitelevät matkalla. Näin paholainen siitä iloitsee ja saa aikaan Hengen sammuttamisen monen uskovan sisimmässä.
        Jeesuksen opetuslapset Herran kehotuksesta kaksittain saarnasivat ja paransivat sairaita kylissä ja kaupungeissa. Jeesus tiesi lähtevänsä taivaaseen ja joutuu jättämään omansa pahaan maailmaan. Ennen lähtöään Hän antoi omilleen ohjeet, miten heidän tulee tehdä ja mitä kokea Jeesuksen poistuttua maailmasta. Hän sanoi, että teille on hyväksi, että lähden, sillä Isä lähettää teille Puolustajan, Pyhän Hengen. Jeesushan toimi vain siellä, missä hän liikkui. Pyhän Henki tuli koko maailmaan Herran omien tueksi, voimaksi ja lohduttajaksi.

        Apt 2 kertoo, mitä tapahtui. Helluntaina lupaus toteutui. Arka Pietari ei ollut enää arka. Hän nousi tuhansien ihmisten eteen ja julisti Pyhän Hengen voimassa evankeliumia niin, että 3000 ihmistä tuli uskoon ja heidät kastettiin. Valtava hengellinen voima vaikutti niin, että ihmisiä tuli uskoon, sairaita parani, kuolleitakin heräsi. Paavali kertoo Kor. 12-14 luvuissa, mitä merkitsee se, että Pyhä Henki vaikuttaa uskovissa. Armolahjat alkavat toimimaan yliluonnollisesti. Joku on sanonut, että se vaikuttaa mm. niin, että hän hoitaa kahvitarjoilun tilaisuuksiis t.m.s. Kahvia voi tarjota jumalatonkin ihmisen.

        PYHÄN HENGEN ARMOLAHJA ON YLILUONNOLLINEN. v
        VALITETTAVASTI SUURET KIRKOT OVAT TOIMINEET VUOSISATOJA JA HYLÄNNEET JEESUKSEN OHJEET OMILLEEN. Nyt Suomessakin on melkoisesti on ev.lu. uskovia, jotka ovat täynnä Pyhää Henkeä. Sairaita paranee ja Herra vahvistaa sanansa sitä seuraavien merkkien mukaan, kuten Mark. 16:20 lupaakin.

        Olemme tulleet viimeisiin päiviin. Tulee vaikeita aikoja. Ilmeisesti Herra vielä kokoaa pakanoiden lukumäärän täyteen (Room. 11:25.) Siihen kuuluu silloin myös se, että armolahjat tulee vaikuttamaan voimakkaasti. Ei vain sanana, vaan myös voimana, 1 Kor. 3:20. Herralla on silloin sotureita, jotka jopa vainojen aikana vievät kirkkauden evankeliumia eteenpäin. Kuten Kiinassa on meidän aikanamme. tapahtunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan seurakunta on niiden ihmisten hengellinen koti, jotka ovat päässeet ymmärtämään, että on syntinen ja tarvitsee Jeesuksen Kristuksen veripesua ja näin uudestisyntyy. Tunnustaa Jeesuksen omana Vapahtajanaan ihmisten edessä. Päivittäin tuntee tarvitsevansa taivaallista apua ja kokee Herran johdatusta elämässään.

        Herran Henki vaikuttaa, että hän kokee kulkevansa samaa kaitaa tietä, jotka myös ovat saaneet uuden elämän Kristuksessa. Ei se ole pieni uskonnollinen suunta, joka katsoo vain pelastuneeksi vain ne, jotka kuuluvat omaan porukkaan. Uskova tuntee ja tietää, että taivastiellä kulkee kotia kohti luterilaisia ja vapaiden suuntien uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.

        Herra on murheellinen, että hänen omansa riitelevät matkalla. Näin paholainen siitä iloitsee ja saa aikaan Hengen sammuttamisen monen uskovan sisimmässä.
        Jeesuksen opetuslapset Herran kehotuksesta kaksittain saarnasivat ja paransivat sairaita kylissä ja kaupungeissa. Jeesus tiesi lähtevänsä taivaaseen ja joutuu jättämään omansa pahaan maailmaan. Ennen lähtöään Hän antoi omilleen ohjeet, miten heidän tulee tehdä ja mitä kokea Jeesuksen poistuttua maailmasta. Hän sanoi, että teille on hyväksi, että lähden, sillä Isä lähettää teille Puolustajan, Pyhän Hengen. Jeesushan toimi vain siellä, missä hän liikkui. Pyhän Henki tuli koko maailmaan Herran omien tueksi, voimaksi ja lohduttajaksi.

        Apt 2 kertoo, mitä tapahtui. Helluntaina lupaus toteutui. Arka Pietari ei ollut enää arka. Hän nousi tuhansien ihmisten eteen ja julisti Pyhän Hengen voimassa evankeliumia niin, että 3000 ihmistä tuli uskoon ja heidät kastettiin. Valtava hengellinen voima vaikutti niin, että ihmisiä tuli uskoon, sairaita parani, kuolleitakin heräsi. Paavali kertoo Kor. 12-14 luvuissa, mitä merkitsee se, että Pyhä Henki vaikuttaa uskovissa. Armolahjat alkavat toimimaan yliluonnollisesti. Joku on sanonut, että se vaikuttaa mm. niin, että hän hoitaa kahvitarjoilun tilaisuuksiis t.m.s. Kahvia voi tarjota jumalatonkin ihmisen.

        PYHÄN HENGEN ARMOLAHJA ON YLILUONNOLLINEN. v
        VALITETTAVASTI SUURET KIRKOT OVAT TOIMINEET VUOSISATOJA JA HYLÄNNEET JEESUKSEN OHJEET OMILLEEN. Nyt Suomessakin on melkoisesti on ev.lu. uskovia, jotka ovat täynnä Pyhää Henkeä. Sairaita paranee ja Herra vahvistaa sanansa sitä seuraavien merkkien mukaan, kuten Mark. 16:20 lupaakin.

        Olemme tulleet viimeisiin päiviin. Tulee vaikeita aikoja. Ilmeisesti Herra vielä kokoaa pakanoiden lukumäärän täyteen (Room. 11:25.) Siihen kuuluu silloin myös se, että armolahjat tulee vaikuttamaan voimakkaasti. Ei vain sanana, vaan myös voimana, 1 Kor. 3:20. Herralla on silloin sotureita, jotka jopa vainojen aikana vievät kirkkauden evankeliumia eteenpäin. Kuten Kiinassa on meidän aikanamme. tapahtunut

        Tuo on juuri lopun ajan eksytyksen henki, joka nyt ihmispoweria julistaa!! Menneet sukupolvet ovat olleet uskollisia Herran tiellä. Nyt ollaan voimakkaita OMALLA tiellä.
        Sillä tiellä mitä syntiin langennut ihmisliha janoaa.

        Okkultistinen huijaus.

        Powerin julistaminen syöksee nyt myös uskovia valtavat määrät pois ristin ja itsensä kieltämisen tieltä.

        Jonka hengellinen silmä on avoin, hän näkee heti voimakkaasti leviävän toisenlaisen evankeliumin, joka julistaa, ei ristin, sovintoveren ja ja itsensä kieltämisen sanomaa, vaan julistaa mahtipontisesti täyttävänsä ihmisten ajallisia toiveita ja tarpeita. Luvataan ruumiin terveyttä, menestystä, etc. No sehän on ihmislihalle loistavaa mannaa, "susta tulee terve ihminen ja ihmeitä tekevä power hessu."

        Yhtään ei enään kiinnosta näitä harhaoppeihin hullaantuneita millainen Jeesuksen Itsensä ja Jeesuksen seuraajien tie on ollut, HETI ALUSTA saakka, ja jo 2000 vuotta.

        Matt. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        Mark. 8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        Luuk. 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri lopun ajan eksytyksen henki, joka nyt ihmispoweria julistaa!! Menneet sukupolvet ovat olleet uskollisia Herran tiellä. Nyt ollaan voimakkaita OMALLA tiellä.
        Sillä tiellä mitä syntiin langennut ihmisliha janoaa.

        Okkultistinen huijaus.

        Powerin julistaminen syöksee nyt myös uskovia valtavat määrät pois ristin ja itsensä kieltämisen tieltä.

        Jonka hengellinen silmä on avoin, hän näkee heti voimakkaasti leviävän toisenlaisen evankeliumin, joka julistaa, ei ristin, sovintoveren ja ja itsensä kieltämisen sanomaa, vaan julistaa mahtipontisesti täyttävänsä ihmisten ajallisia toiveita ja tarpeita. Luvataan ruumiin terveyttä, menestystä, etc. No sehän on ihmislihalle loistavaa mannaa, "susta tulee terve ihminen ja ihmeitä tekevä power hessu."

        Yhtään ei enään kiinnosta näitä harhaoppeihin hullaantuneita millainen Jeesuksen Itsensä ja Jeesuksen seuraajien tie on ollut, HETI ALUSTA saakka, ja jo 2000 vuotta.

        Matt. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        Mark. 8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        Luuk. 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.

        Eihän tuossa, johon vastasit, ole mielestäni mitään mikä viittaisi okkultismiin. Päin vastoin. Kristus todellakin antoi ohjeen että pitäisimme rakkauden keskenämme ja että me olisimme yhtä - ei välttämättä aina yhtä mieltä, mutta rakkaudessa kärsisimme toisiamme, niin kuin Kristuskin kärsi meidän puolestamme rakkauden tähden.
        Kristus on kärsinyt, kuollut ja ylösnoussut yhtä lailla sinun ja minun syntien tähden. Siitä meidän tulisi olla iloiset ja kiitolliset TaivaanJumalalle ja rukoilla, että jos joku on eri lailla ajatteleva niin että Jumala sen kirkastaisi ja laittaisi asiat oikeaan järjestykseen.


    • Anonyymi

      Kukaan ei löydä Raamatusta minkäänlaista tukea esm Jellivaaran nykymuotoiselle olemassaololle hengellisessä kontekstissa.

      Miksi siis sellaista tyhjään perustettua ei romuteta ja aleta seuraamaan Raamatun oppia ko asiassa.

      Onhan siellä mitä yksinkertaisimmin selitetty seurakunnan ja vanhinten olemus !

      • Anonyymi

        Jellivaaran juttu esikoislestadiolaisen liikkeen SISÄINEN juttu. Tämä liittyy lestadiolaisen liikkeen hajaannuksiin. Joonas Purnulle uskolliset perustivat oman ryhmän. Purnulle uskollisen ryhmän.

        Kysymys on kuitenkin paljon vakavammasta eksytyksestä kun Amerikan mantereelta suomeen rantautunut okkultismi on sekoitettu osaksi kristinuskoa ja sitä nimitetään kristinuskoksi.
        Ristin tieltä on eksytty lihan woimaantumisen ja jalostumisen tielle.

        Kun sitten liha alkaa ravistua, tanssi, savukoneet ja rytmimusiikki lakkaavat viehättämästä, ja kuolema ilmoittaa tulostaan, silloin petos huomataan. On sääli että niin monet ovatjo uskoneet tällaisiin valheisiin, eksyneet pois ristin tieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jellivaaran juttu esikoislestadiolaisen liikkeen SISÄINEN juttu. Tämä liittyy lestadiolaisen liikkeen hajaannuksiin. Joonas Purnulle uskolliset perustivat oman ryhmän. Purnulle uskollisen ryhmän.

        Kysymys on kuitenkin paljon vakavammasta eksytyksestä kun Amerikan mantereelta suomeen rantautunut okkultismi on sekoitettu osaksi kristinuskoa ja sitä nimitetään kristinuskoksi.
        Ristin tieltä on eksytty lihan woimaantumisen ja jalostumisen tielle.

        Kun sitten liha alkaa ravistua, tanssi, savukoneet ja rytmimusiikki lakkaavat viehättämästä, ja kuolema ilmoittaa tulostaan, silloin petos huomataan. On sääli että niin monet ovatjo uskoneet tällaisiin valheisiin, eksyneet pois ristin tieltä.

        olipas tuttua olkiukkoa taas tarjolla.

        kuinka kevyesti se käykään julistaa näppiksestä jotain amerikassa syntynyttä lihan oppia, eikö olekkin, mitään perusteluita ei tarvita, sen kun painaa amerikkalaist a okkulttinappia niin se siinä ja piste.

        voi ihmisparkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olipas tuttua olkiukkoa taas tarjolla.

        kuinka kevyesti se käykään julistaa näppiksestä jotain amerikassa syntynyttä lihan oppia, eikö olekkin, mitään perusteluita ei tarvita, sen kun painaa amerikkalaist a okkulttinappia niin se siinä ja piste.

        voi ihmisparkoja.

        Voi ihmisparkoja niin. Alappa tutustumaan Raamattuun, niin huomaat miten Jumalan kansan tie on kulkenut aina nöyryydessä ja alennuksessa, jo 2000 vuotta. Heidän osansa tässä maailmassa on ollut koko ajan vaino ja ahdistus, jopa marttyyrius.

        2000 luvun power hweeun on turha röyhistellä rintojaan ja paukutella henskeleitään, odota sitä hetkeä kun kuolikellosi alkavat kilkuttaa. Ei ole tälle maailmalle power hwssua pelastajaksi annettu. On vain verinen, tapettu ja runneltu ristin mies, Jos ei hän kelpaa, niin on meno helvettiin. Muuta tietä ei ole, eikä tule! - Paina tämä mieleesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ihmisparkoja niin. Alappa tutustumaan Raamattuun, niin huomaat miten Jumalan kansan tie on kulkenut aina nöyryydessä ja alennuksessa, jo 2000 vuotta. Heidän osansa tässä maailmassa on ollut koko ajan vaino ja ahdistus, jopa marttyyrius.

        2000 luvun power hweeun on turha röyhistellä rintojaan ja paukutella henskeleitään, odota sitä hetkeä kun kuolikellosi alkavat kilkuttaa. Ei ole tälle maailmalle power hwssua pelastajaksi annettu. On vain verinen, tapettu ja runneltu ristin mies, Jos ei hän kelpaa, niin on meno helvettiin. Muuta tietä ei ole, eikä tule! - Paina tämä mieleesi

        Ne ovat henkselit. Vain onko sinulla henskellt, joita paukuttelet? Mikä on power hassua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat henkselit. Vain onko sinulla henskellt, joita paukuttelet? Mikä on power hassua?

        Power hessut on kristittyinä esiintyviä okkultisteja, jotka tuhoavat nyt voimalla Jumalan kansaa petollisilla ihmeillään ja valhelupauksillaan kaikenlaisesta ajallisesta hyvästä. Sehän puree langenneeseen ihmisluontoon kun luvataan ziizus nimessä kaikkea hyvää mitä ihmiset toivovat. Se on 2000 luvulla alkanutta petosta.

        MIksi ihmisiä ei kiinnosta heidän syntiensä vuoksi RUNNELTU KRISTUS RISTILLÄ, JOSSA HEILLÄ OLISI TIE IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN. Mennään vaan kaikkea hyvää lupaavien okkultistien perässä häntä suorana, kun lehmät keväällä. Hyvä aika, jolloin ihmisen ylpeinä rehvastelevat edesmenneitä ja nyksiä Kristuksen seuraajia vastaan loppuu pian, ja silloin veri punnitaan.


    • Anonyymi

      Sulle on uskoteltu asioita, ja kun sitä tarpeeksi on tehty,olet uskonut ne todeksi.Niinhän kaikissa uskonnoissa ihmisille tehdään, ja kaikissa uskonnoissa kuvittelevat olevansa ne ainoat valitut.
      Älä järkyty,mutta sua , ja muitakin on vedätetty.
      Ette ole sen kummempia/ parempia kun muutkaan uskovat.Mutta uskokaa toki sitä olevanne, jos se tuo teille mielenrauhan uskotella sitä jatkossakin muille.
      Ette ole valittuja, itse sen kuvittelette, ja valituiksi itseänne kutsutte.
      Ei pidä ylentää itseään, tai joutuu alennetuksi,hups.

      • Anonyymi

        Ai, sinäkö se olet joka valitsee taivaaseen menijät? 🤣😂


      • Anonyymi

        Noniin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sinäkö se olet joka valitsee taivaaseen menijät? 🤣😂

        No miksi tuollaista kysyit?
        Eihän hän sitä ollut tekemässä, esikoislestadiolaisethan ne niitä ovat, omasta mielestään siis, jotka valitsevat taivaaseen menijät. Jos joku nyt väittää vastaan, onko hän valehtelija, joka ei taivaan valtakuntaa tule näkemään?

        Vain esikoislestadiolaisilla on heidän oman käsityksensä mukaan VALTA antaa ihmisille synnit anteeksi tai ne pidättää, siis olla antamatta anteeksi. Olen omin korvin kuullut kun he saarnaavat niin. Siis vain sen yhden ainoan yhdistyksen jäsenillä tämä valta heidän mielsestään on, esimerkiksi vanhoillislestadiolailla on kuollut usko ja heillä ei ole valtaa antaa ihmisten syntejä anteeksi niin, että se oikeuttaisi taivaspaikkaan.

        Voi kuinka surullista ihmisten harhaanjohtamista, eiköpä näin ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi tuollaista kysyit?
        Eihän hän sitä ollut tekemässä, esikoislestadiolaisethan ne niitä ovat, omasta mielestään siis, jotka valitsevat taivaaseen menijät. Jos joku nyt väittää vastaan, onko hän valehtelija, joka ei taivaan valtakuntaa tule näkemään?

        Vain esikoislestadiolaisilla on heidän oman käsityksensä mukaan VALTA antaa ihmisille synnit anteeksi tai ne pidättää, siis olla antamatta anteeksi. Olen omin korvin kuullut kun he saarnaavat niin. Siis vain sen yhden ainoan yhdistyksen jäsenillä tämä valta heidän mielsestään on, esimerkiksi vanhoillislestadiolailla on kuollut usko ja heillä ei ole valtaa antaa ihmisten syntejä anteeksi niin, että se oikeuttaisi taivaspaikkaan.

        Voi kuinka surullista ihmisten harhaanjohtamista, eiköpä näin ole?

        En ole koskaan kuullut että VAIN MEILLÄ....vaan meillä.siinä on suuri ero!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuullut että VAIN MEILLÄ....vaan meillä.siinä on suuri ero!

        "Tässä kristillisyydessä", - kyllä se näin on esikoislestadiolaisuudessa, mutta poikkeuksiakin liikkeessä on epäilemättä, kaikki eivät usko, että liike Kristus pelastasi.

        Krtitiikki netissä on on varmaan vaikuttanut ja liikkeen hajaannuskin osaltaan, että ovat tulleet "vain me" -väitteidensä kanssa varovaisemmiksi. Te ette ole olleet 1950 luvulta saakka esikoislestadiolaisia, jotka ette näistä opeista mitään tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä kristillisyydessä", - kyllä se näin on esikoislestadiolaisuudessa, mutta poikkeuksiakin liikkeessä on epäilemättä, kaikki eivät usko, että liike Kristus pelastasi.

        Krtitiikki netissä on on varmaan vaikuttanut ja liikkeen hajaannuskin osaltaan, että ovat tulleet "vain me" -väitteidensä kanssa varovaisemmiksi. Te ette ole olleet 1950 luvulta saakka esikoislestadiolaisia, jotka ette näistä opeista mitään tiedä.

        Puhukaa mitä puhutte, mutta vain me Kellivaaralaiset pääsemme meille varatuille Taivaspaikoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä kristillisyydessä", - kyllä se näin on esikoislestadiolaisuudessa, mutta poikkeuksiakin liikkeessä on epäilemättä, kaikki eivät usko, että liike Kristus pelastasi.

        Krtitiikki netissä on on varmaan vaikuttanut ja liikkeen hajaannuskin osaltaan, että ovat tulleet "vain me" -väitteidensä kanssa varovaisemmiksi. Te ette ole olleet 1950 luvulta saakka esikoislestadiolaisia, jotka ette näistä opeista mitään tiedä.

        ’Tässä kristillisyydessä’ jokainen uskoo, että vain Kristus pelastaa, siis ei liike Kristus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ’Tässä kristillisyydessä’ jokainen uskoo, että vain Kristus pelastaa, siis ei liike Kristus!

        Mutta kun uskotte myös niin, että helluntailaisilla ei ole taivaspaikkaa? Vain siellä esikoislestaadiolaisuudessa Kristus pelastaa. Eihän se pelasta eriseura -Esikoisiakaan? Ettekö te oikein tiedä mihin te uskotte?

        Jos ei ihan oikeasti ymmärrä sitä, että esikoislestadiolaisuudessa pidetään vain esikoislestadiolaisen antamaa synninpäästöä pätevänä, ei tiedä mitä esikoislestadiolaisuus on. Ei vanhoillislestadiolaisten synninpäästöllä ole todellakaan mitään voimaa, vai onko joku esikoislestadiolaisuuteen uskova eri mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun uskotte myös niin, että helluntailaisilla ei ole taivaspaikkaa? Vain siellä esikoislestaadiolaisuudessa Kristus pelastaa. Eihän se pelasta eriseura -Esikoisiakaan? Ettekö te oikein tiedä mihin te uskotte?

        Jos ei ihan oikeasti ymmärrä sitä, että esikoislestadiolaisuudessa pidetään vain esikoislestadiolaisen antamaa synninpäästöä pätevänä, ei tiedä mitä esikoislestadiolaisuus on. Ei vanhoillislestadiolaisten synninpäästöllä ole todellakaan mitään voimaa, vai onko joku esikoislestadiolaisuuteen uskova eri mieltä?

        Eihän voima ole kenenkään ihmisten päästöissä, vaan Jeesuksen Kristuksen veressä. Joka sen sydämessään uskoo ja uskonsa suullaan tunnustaa, hän pelastuu.

        Ihmisten päästöistä keskuminen on Kristuksen päälle sylkemistä ja pilkkaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän voima ole kenenkään ihmisten päästöissä, vaan Jeesuksen Kristuksen veressä. Joka sen sydämessään uskoo ja uskonsa suullaan tunnustaa, hän pelastuu.

        Ihmisten päästöistä keskuminen on Kristuksen päälle sylkemistä ja pilkkaamista.

        "Eihän voima ole kenenkään ihmisten päästöissä, vaan Jeesuksen Kristuksen veressä. "

        Näin on. Ihmisen päästö ei auta mitään. Tarvitaan Pyhä Henki. Jeesushan puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut jne."

        Mistä sinä saat Jeesuksen verta?

        "Joka sen sydämessään uskoo ja uskonsa suullaan tunnustaa, hän pelastuu."

        Mitä uskoa sellainen tunnustaa, joka luottaa vain siihen, että Jeesusken veri puhdistaa, mutta ei ota sitä vastaa sieltä, missä sitä on saatavana?

        Tarvitaan jotakin muutakin. Rauhanevankeliumi:

        13. Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
        14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
        15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.

        6. Sentähden pitää minun kansani sinä päivänä minun nimeni tunteman, että minä itse olen se, joka puhun, katso, minä se olen.
        7. O kuinka suloiset ovat evankeliumin saarnaajain jalat vuorilla, jotka rauhaa julistavat, jotka hyvää saarnaavat, autuuden ilmoittavat, jotka Zionille sanovat: sinun Jumalas on kuningas.
        8. Sinun vartias huutavat korkiasti ja iloitsevat ynnä, sillä se nähdään ilmeisesti, koska Herra kääntää Zionin.
        9. Iloitkaat ja riemuitkaat ynnä, te Jerusalemin autiot; sillä Herra on kansaansa lohduttanut, ja Jerusalemin päästänyt.
        10. Herra on ilmoittanut pyhän käsivartensa kaikkein pakanain silmäin edessä, niin että kaikki maailman ääret näkevät meidän Jumalamme autuuden.


    • Anonyymi

      minulle lestalainen puhuja nauroi kun kerroin uskoontulostani!

      ..ei sillä ol e mitään merkitystä kun kukaan lesta ei ole sinua päästänyt..!?

      voiko olla jotain hullumpaa.... aikuiset lukutaitoiset ihmiset..?!

      • Anonyymi

        Mites sinä nyt tuolla tavoin olet äitynyt valvomaan. Nämä mainitut asiatko sinua painaa ja valvottaa.

        Vaitokin menee (nykyisellään) nukkumaan jo ennen kahta yöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sinä nyt tuolla tavoin olet äitynyt valvomaan. Nämä mainitut asiatko sinua painaa ja valvottaa.

        Vaitokin menee (nykyisellään) nukkumaan jo ennen kahta yöllä.

        Kyllä sinunkin olisi syytä äityä "valvomaan". Sitä mihin uskot.

        Etkö lainkaan ymmärrä mitä "tuo lestalainen puhuja" on tehnyt?

        Mieti hetki sitä.

        Onko hän ollut oikealla asialla noin todetessaan, vain lestalaiset voi syntiä anteeksi antaa ja voimme me lestalaiset ne anteeksipyytäjiltä jopa pidättää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe