Identiteettipolitiikka ajaa kristittyä valkoihoista lihaa syövää heteromiestä entistä ahtaammalle

Anonyymi

Ongelman taustaa

”Perinteisesti” kristitty valkoihoinen lihaa syövä heteromies on saanut hyvällä omallatunnolla tuntea itsensä paremmaksi ja arvokkaammaksi kuin nainen tai musta tai muslimi tai homo- tai transseksuaali tai ituhippi jne.

Mutta miksi? Tätä harvoin kysytään.

Kyseessä on ollut kapitalistista talousjärjestelmää pönkittävä hajota-ja-hallitse –mekanismi. Ensinnäkin noiden mainittujen miesten riistäminen hieman lievemmin kuin muita on jakanut riistettyjen joukon sisäisesti ja siten heikentänyt sen mahdollisuuksia taistella järjestäytyneesti koko riistoa vastaan. Samalla – ja osana tuota mekanismia – nuo mainitut miehet ovat helpommin voineet samastua riistäjinsä kuin kanssariistettyihin.

Toisin sanoen se, että kristityt valkoihoiset lihaa syövät heteromiehet ovat saaneet tuntea itsensä muita paremmiksi, on ollut ei-taloudellinen kompensaatio heidän kokemastaan taloudellisesta riistosta ja samalla se on jakanut riistettyjen joukon pienempiin osiin ja täten heikentänyt koko porukan joukkovoimaa.

Itse ongelmasta ei voi edes puhua

Perusongelmana on siis talousjärjestelmä, johon kuuluu taloudellinen riisto erottamattomana osana. Mutta nykyisen länsimaisen sananvapauden aikana ei talousjärjestelmästä voida käydä minkäänlaista analyyttista ja kriittistä keskustelua. Valtamedia hukuttaa pienimmätkin siihen suuntaan tehdyt pyrkimykset yhdentekevän tai jopa harhaanjohtavan infohömpän alle.

Kun itse ongelmasta ei voi puhua, keskustelua käydään ongelman oireista eli siitä, että kristityt valkoihoiset lihaa syövät heteromiehet tuntevat itsensä muita paremmiksi. Pitäisikö heillä olla siihen oikeus vai ei? Tästä saadaan loputonta juupas-eipäs –kiistelyä aikaiseksi. Ja samalla saadaan itse ongelma lakaistuksi maton alle unohduksiin.

Identiteettipolitiikan nousu

Viime vuosikymmeninä on alkanut voimistua identiteettipolitiikka eli sellainen politiikka, joka perustuu juurikin yksittäisen ihmisen ihonväriin, uskontoon, etniseen taustaan, kansallisuuteen, seksuaaliseen suuntautumiseen jne. Eli riistetyt on todellakin saatu taistelemaan toisiaan vastaan ihan niin kuin oli tarkoituskin alunperin kun kristityille valkoihoisille lihaa syöville heteromiehille ei pelkästään annettiin oikeus tuntea itsensä muita paremmiksi, vaan tuota tuntemusta jopa ruokittiin aktiivisesti. Nyt sitten muut ryhmät alkavat reagoida tuota vastaan. Ja kuten jo aiemmin sanottu, itse ongelma ja ne todelliset riistäjät eli kapitalistiluokka jäävät huomiotta.

Reaktiona populistiset liikkeet

Kun itse ongelmasta ei voi puhua eikä oireitakaan enää saisi hoitaa niin kuin ennen, jotkut ”perinteisiä” arvoja kannattavat miehet (ja miksei naisetkin; onhan heidät kasvatettu samaan uskomusjärjestelmään) alkavat tuntea ahdistusta; niinsanottu v*tutus alkaa nousta. Se on ymmärrettävää, kun otetaan huomioon, että itse ongelman perusolemus on useimmille tuntematon. Kun ei nähdä itse ongelmaa, huidotaan sokkona kaikkea mikä liikkuu. Tämä juuri tarjoaa kasvupohjaa populistisille liikkeille.

Populistisia liikkeitä eivät ole pelkästään sellaiset liikkeet, jotka pyrkivät pitämään yllä tuota ”perinteistä” kristityn valkoihoisen lihaa syövän heteromiehen paremmuuskuvitelmaa, vaan myös ne liikkeet, jotka tätä vastustavat pinnallisilla syillä näkemättä, mikä itse asiassa on ongelmana; näkemättä, että nuo ”perinteiset” arvot ovat pelkästään ongelman oireita eikä itse ongelman alkusyy.

Populistisiksi liikkeiksi on laskettava myös ne liikkeet, jotka pyrkivät suoraan pönkittämään itse ongelmaa eli nykyään vallitsevaa talousjärjestelmää levittämällä harhakuvia siitä, että se olisi muka kaikkien etu tai että me olemme kaikki kapitalisteja tms.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jannekejo/identiteettipolitiikka-ajaa-kristittya-valkoihoista-lihaa-syovaa-heteromiesta-entista-ahtaammalle/

5

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä analyysi aiheesta. Jopa niin hyvä, että tuskin saa vastauksia.

      • Anonyymi

        Mutta kalajoellahan käydäänkin vain leipäjonossa. Ihminen on sitä, mitä syö...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kalajoellahan käydäänkin vain leipäjonossa. Ihminen on sitä, mitä syö...

        Mutta hän haastaa 3 ministeriä oikeuteen. Taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kalajoellahan käydäänkin vain leipäjonossa. Ihminen on sitä, mitä syö...

        ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hän haastaa 3 ministeriä oikeuteen. Taas

        Se on oikein että herroja kurmuutetaan aina joskus. Pysyvät ehkä paremmin tehtäviensä tasolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3310
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2053
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      82
      1088
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe