Olette varmaan kuuleet että mitsu vetäytyy euroopasta. Yhtiö tekee tappiota
Tämä tietysti näkyy autojen kysynnässä, myös käytetyissä.
Todennäköisesti varaosissa ja kuinka merkkiin jää sitoutuneita korjaamoita/huoltoja.
Nyt ei kannata enää mitsuja ostaa, merkki vetäytyy euroopasta. Yhtiö tekee tappiota
15
1071
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa alempana jo kaksi viikkoa sitten samaa juttua käsitelty! Ja nyt jos koskaan kannattaa Mitsu ostaa!
Voi olla viimeinen tilaisuus köyhilläkin Mitsu ostaa, jos hinnat hieman tippuisi?
Vaan voi käydä päinvastoin, persaukiset jäävät ilman odottaessa hintojen laskua, kun ne viimeiset viedäänkin kiljuen myyjien käsistä?
Huolto ja varaosapuoli jatkuu vielä kymmeniä vuosia, kestävä auto kun on, eikä tehdas, merkki ja nykyiset mallit häviä maailmasta mihinkään vaan tuotanto jatkuu muualla normaalisti.- Anonyymi
Mitsubishi on vain ilmoittanut "jäädyttävänsä" muutamien mallien tuonnin Eurooppaan vuosiksi 2020-2022.
Joukossa olisi isoimmat katumaasturit kuten Outlander, Eclipse Cross, ehkä ASX? Uusi L-200 avolava ja pienet henkilöautot tulisivat edelleen myyntiin maahantuojille?
Syynä se, että isojen katumaasturien bensankulutuksia ja sen vaatimia moottorisuunnittelua ei enää jatketa, vaan Mitsu keskittyisi niiden hybriditeknologiaan ja sähköistämiseen?
Molemmistahan on tulossa jo hybridiversiot jo ensi vuonna.
Ja kun ne saatu EU-säännöksien mukaisesti, alkaisi tuonti ehkä niillä taas muutaman vuoden päästä?
Joten tuon mukaan myynti-, huolto- ja varaosapalvelut jatkaa normaalisti edelleenkin, tuskin alekampanjaa tulee yhdellekään mallille!
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maahantuoja-mitsubishin-tuonti-suomeen-jatkuu-syksylla-entiseen-tapaan/8852c8bf-8128-4c13-ac6b-723b3a61a156
https://todaynewspost.com/auto-news/mitsubishi-to-halt-outlander-asx-shipments-to-europe-source-says/
- Anonyymi
Menköön, ja Nissan joutaisi mennä kanssa ja pääpirulainen Rellu myös. Rellussa sinänsä on jo kestämistä, saati sitten vielä kun on näitä piilorelluja, eli Nissan ja Mitsubishi :/
- Anonyymi
Eiköhän Mitsun nykymallit vielä ole ollut kaikki jaappanin poikien suunnittelemia ja osatkin kaikki omaa tuotantoa sekä valmistuskin enimmäkseen omassa maassa?
Joku tehdas kai Aasiassa tekee paikallisille markkinoille niitä "pikkubussin" tapaisia vekottimia?
Nissanille taisi dieselkoneet jo tulla pidemmän aikaa Rellun toimesta ellen ihan väärin muista!
Mutta ei Mitsulla (nykymalleissa) vielä Rellun osia konepellin alla ole käytetty? Ovat olleet aitoja Made in Japan -autoja ja siksi arvostettuja Euroopassa ja etenkin Australian ja Uuden-Seelannin mantereilla.
Mutta tyhmät suomalaiset eivät ole rallin menestysvuosien jälkeen osanneet merkkiä arvostaa?
Mutta jatkossa allianssi tarkoittaa, jotta Rellussa, Nissanilla ja Mitsulla uusissa malleissa lienee samat pohjalevyt, hybriditeknologiaa, vaihteistoja yms.
Erona vain logot keulassa ja jokunen kytkin mittaristossa, surullista japanilaisen autoteollisuuden raiskaamista ranskalaisilla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän Mitsun nykymallit vielä ole ollut kaikki jaappanin poikien suunnittelemia ja osatkin kaikki omaa tuotantoa sekä valmistuskin enimmäkseen omassa maassa?
Joku tehdas kai Aasiassa tekee paikallisille markkinoille niitä "pikkubussin" tapaisia vekottimia?
Nissanille taisi dieselkoneet jo tulla pidemmän aikaa Rellun toimesta ellen ihan väärin muista!
Mutta ei Mitsulla (nykymalleissa) vielä Rellun osia konepellin alla ole käytetty? Ovat olleet aitoja Made in Japan -autoja ja siksi arvostettuja Euroopassa ja etenkin Australian ja Uuden-Seelannin mantereilla.
Mutta tyhmät suomalaiset eivät ole rallin menestysvuosien jälkeen osanneet merkkiä arvostaa?
Mutta jatkossa allianssi tarkoittaa, jotta Rellussa, Nissanilla ja Mitsulla uusissa malleissa lienee samat pohjalevyt, hybriditeknologiaa, vaihteistoja yms.
Erona vain logot keulassa ja jokunen kytkin mittaristossa, surullista japanilaisen autoteollisuuden raiskaamista ranskalaisilla!Juurisyyllinen on EU ja sen keksimät tuontitullit Japanilaisille Japanissa valmistetuille autoille jo 90-luvulta lähtien, mikä nosti niiden hintaa kohtuuttoman paljon. Vielä 80-luvullahan Mitsubishi oli hyvin yleinen näky Suomessakin, mutta EU:n tuontitullit pilasivat myynnin muiltakin Japanilaismerkeiltä, esim. Mazda putosi kärkikymmeniköstä jonnekin marginaaliin.
EU:sta ei ole ollut kuin harmia alusta asti!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurisyyllinen on EU ja sen keksimät tuontitullit Japanilaisille Japanissa valmistetuille autoille jo 90-luvulta lähtien, mikä nosti niiden hintaa kohtuuttoman paljon. Vielä 80-luvullahan Mitsubishi oli hyvin yleinen näky Suomessakin, mutta EU:n tuontitullit pilasivat myynnin muiltakin Japanilaismerkeiltä, esim. Mazda putosi kärkikymmeniköstä jonnekin marginaaliin.
EU:sta ei ole ollut kuin harmia alusta asti!!Allekirjoitan tuon kommenttisi. Ja lisäisin siihen vielä EU:n järjettömät päästörajoitukset, joiden takia moni merkki alkoi kikkailla jo muutama vuosi sitten erilaisilla päästö- ja kulutuslukemilla.
Jotkut jäivät sitten jopa kiinni väärennetyillä kulutus tai päästölukemilla, osa vain "hiukan keplotteli" noita lukemia alas esim. teippaamalla erilaiset raot umpeen teipillä saadaakseen ilmanvastuksen alas jne. jne.
Onhan niistä luettu useita juttuja, eri merkeiltä ja eri medioissa menneinä vuosina, eikä Mitsukaan syytön niihin ole ollut!
Ja viime vuosina päästörajat ovat vain kiristyneet sähköhypetyksen mukana ja aiheuttanut lisää kikkailua, kun tehtaiden pitää saada, oliko se kaikkien mallien yhteinen päästö jonkin tietyn rajan alapuolelle (tarkentakoon joku tietäväisempi halutessaan, en jaksa sitä nyt googlata tarkemmin)?
Mitsun Club sivuilta lainaan tähän mukaillun kommentin, että olisiko seuraava EU:sta lähtijä japskimerkeistä Subaru?
Bensasyöpön bokserimyllyn kulutusta ei taida fiksuinkaan nipponinssi saada laskettua niihin lukemiin, mitä EU uusilta bensakoneilta vaatii?
Siis pitämällä auton koon, tilat ja tehot lähellä nykymallien tasoa?
Joten kyllä, mitään hyvää ei EU:sta ei ole ollut, eikä tullut! Mutta helvetin kalliiksi se on tullut. Kaikille!
- Anonyymi
mitsubishi motors tunnusti 2016 että ovat vääristelleen autojen polttoaineen kulutuksia jo vuodesta 1991 lähtien. Eli ne arvot jotka annetaan autojen tyypityksen mukana.
- Anonyymi
Aivan? Kuten yllä joku jo totesin; Jotkut väärennetyillä tiedoilla, jotkut vain pikku vilpeillä laskivat kulutuslukemia (ja jotkut asensivat moottoriin jopa tietokoneohjelman näyttämään pienempää lukemaa...oma huom.)! Eikä Mitsukaan syytön niihin ollut!
Hienoa kun osaa lukea ja toistaa valmista tekstiä, vaikka toiseen kertaankin?
- Anonyymi
Puolue sivuilla sanovat että Kekkosella oli karismaa?
keskusta suomi24 - Anonyymi
Sempätakia poistuukin kun liian harva ostaa Mitsun.
- Anonyymi
Kun nyt on ylimmän johdon porukka saanut potkut/irtisanottu tai siirretty uudelleen koulutusleireille (linkki alla) tuon typerän päätöksren takia, voi kaikki vanhat aikeet Euroopan myynnin lopettamisesta vielä mennä uusiksi?
Varsinkin kun uusi hybridimallisto saanut mielenkiintoa paljon Euroopassa sähköhypetyksen takia!
Ja Suomessakin Mitsun myynti kasvoi tämän vuoden aikana aika reippaasti aktiisen maahantuojan, uusien piirimyyjien ja markkinoinnin ansioista.
https://www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/ - Anonyymi
Olisivat pitäneet vanhat kunnon mallit mallistossa, Lancer, Colt ja Galant eikä keksineet mitään typeriä uusia mallinimiä kuten ASX (assex, persereikäseksi)
- Anonyymi
Tuskin se nimestä on kiinni, kyllä Mitsu sössi nuo itse. Galant oli suosittu, mutta 1993 tullut uusi malli kasvoi kooltaan ja samalla hinta nousi aivan liikaa. Lancer putosi muuten vaan kelkasta, kävin joskus 2000-luvun alkuvuosina ajamassa silloin uutta mallia ja mieleen jäi lähinnä se että auto tuntui mallina jo valmiiksi 10 vuotta vanhalta. Samoin ASX on parista faceliftistä huolimatta jo niin vanha malli ettei mikään ihme ettei se myy.
- Anonyymi
Itse asiassa kaikki autonvalmistajat ovat tehneet tappiota alkuvuodesta, Tesla vähiten.
- Anonyymi
Eiköhän se vain käy nyt niin. että kaikista Mitsun malleista tulee haluttuja "kulttiautoja", jotka viedään käsistä ja hinnat nousee köyhien ulottumattomiin! Seuraavat Suomeen tuotavat Mitsut ovat sitten pelkkiä sähköleluja kolmen vuoden päästä.
Looginen seuraus, kun jonkin tuotteen saanti vähenee, sen haluttavuus nousee. Sekä sen hinta lähtee nousuun.
Varsinkin kun varaosa, huolto, merkki ja itse tehdas jatkavat kaikki ihan normaalisti. Joten nyt kannattaa päivittää se Galantin paska vaikka uudempaan ASX:ään tai Outlanderiin.
Niillä painaa vielä pidempään kuin sillä uudella Rellulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717