Nyt ei kannata enää mitsuja ostaa, merkki vetäytyy euroopasta. Yhtiö tekee tappiota

Anonyymi

Olette varmaan kuuleet että mitsu vetäytyy euroopasta. Yhtiö tekee tappiota

Tämä tietysti näkyy autojen kysynnässä, myös käytetyissä.

Todennäköisesti varaosissa ja kuinka merkkiin jää sitoutuneita korjaamoita/huoltoja.

15

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa alempana jo kaksi viikkoa sitten samaa juttua käsitelty! Ja nyt jos koskaan kannattaa Mitsu ostaa!
      Voi olla viimeinen tilaisuus köyhilläkin Mitsu ostaa, jos hinnat hieman tippuisi?
      Vaan voi käydä päinvastoin, persaukiset jäävät ilman odottaessa hintojen laskua, kun ne viimeiset viedäänkin kiljuen myyjien käsistä?

      Huolto ja varaosapuoli jatkuu vielä kymmeniä vuosia, kestävä auto kun on, eikä tehdas, merkki ja nykyiset mallit häviä maailmasta mihinkään vaan tuotanto jatkuu muualla normaalisti.

    • Anonyymi

      Menköön, ja Nissan joutaisi mennä kanssa ja pääpirulainen Rellu myös. Rellussa sinänsä on jo kestämistä, saati sitten vielä kun on näitä piilorelluja, eli Nissan ja Mitsubishi :/

      • Anonyymi

        Eiköhän Mitsun nykymallit vielä ole ollut kaikki jaappanin poikien suunnittelemia ja osatkin kaikki omaa tuotantoa sekä valmistuskin enimmäkseen omassa maassa?
        Joku tehdas kai Aasiassa tekee paikallisille markkinoille niitä "pikkubussin" tapaisia vekottimia?

        Nissanille taisi dieselkoneet jo tulla pidemmän aikaa Rellun toimesta ellen ihan väärin muista!
        Mutta ei Mitsulla (nykymalleissa) vielä Rellun osia konepellin alla ole käytetty? Ovat olleet aitoja Made in Japan -autoja ja siksi arvostettuja Euroopassa ja etenkin Australian ja Uuden-Seelannin mantereilla.
        Mutta tyhmät suomalaiset eivät ole rallin menestysvuosien jälkeen osanneet merkkiä arvostaa?

        Mutta jatkossa allianssi tarkoittaa, jotta Rellussa, Nissanilla ja Mitsulla uusissa malleissa lienee samat pohjalevyt, hybriditeknologiaa, vaihteistoja yms.
        Erona vain logot keulassa ja jokunen kytkin mittaristossa, surullista japanilaisen autoteollisuuden raiskaamista ranskalaisilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Mitsun nykymallit vielä ole ollut kaikki jaappanin poikien suunnittelemia ja osatkin kaikki omaa tuotantoa sekä valmistuskin enimmäkseen omassa maassa?
        Joku tehdas kai Aasiassa tekee paikallisille markkinoille niitä "pikkubussin" tapaisia vekottimia?

        Nissanille taisi dieselkoneet jo tulla pidemmän aikaa Rellun toimesta ellen ihan väärin muista!
        Mutta ei Mitsulla (nykymalleissa) vielä Rellun osia konepellin alla ole käytetty? Ovat olleet aitoja Made in Japan -autoja ja siksi arvostettuja Euroopassa ja etenkin Australian ja Uuden-Seelannin mantereilla.
        Mutta tyhmät suomalaiset eivät ole rallin menestysvuosien jälkeen osanneet merkkiä arvostaa?

        Mutta jatkossa allianssi tarkoittaa, jotta Rellussa, Nissanilla ja Mitsulla uusissa malleissa lienee samat pohjalevyt, hybriditeknologiaa, vaihteistoja yms.
        Erona vain logot keulassa ja jokunen kytkin mittaristossa, surullista japanilaisen autoteollisuuden raiskaamista ranskalaisilla!

        Juurisyyllinen on EU ja sen keksimät tuontitullit Japanilaisille Japanissa valmistetuille autoille jo 90-luvulta lähtien, mikä nosti niiden hintaa kohtuuttoman paljon. Vielä 80-luvullahan Mitsubishi oli hyvin yleinen näky Suomessakin, mutta EU:n tuontitullit pilasivat myynnin muiltakin Japanilaismerkeiltä, esim. Mazda putosi kärkikymmeniköstä jonnekin marginaaliin.
        EU:sta ei ole ollut kuin harmia alusta asti!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurisyyllinen on EU ja sen keksimät tuontitullit Japanilaisille Japanissa valmistetuille autoille jo 90-luvulta lähtien, mikä nosti niiden hintaa kohtuuttoman paljon. Vielä 80-luvullahan Mitsubishi oli hyvin yleinen näky Suomessakin, mutta EU:n tuontitullit pilasivat myynnin muiltakin Japanilaismerkeiltä, esim. Mazda putosi kärkikymmeniköstä jonnekin marginaaliin.
        EU:sta ei ole ollut kuin harmia alusta asti!!

        Allekirjoitan tuon kommenttisi. Ja lisäisin siihen vielä EU:n järjettömät päästörajoitukset, joiden takia moni merkki alkoi kikkailla jo muutama vuosi sitten erilaisilla päästö- ja kulutuslukemilla.

        Jotkut jäivät sitten jopa kiinni väärennetyillä kulutus tai päästölukemilla, osa vain "hiukan keplotteli" noita lukemia alas esim. teippaamalla erilaiset raot umpeen teipillä saadaakseen ilmanvastuksen alas jne. jne.
        Onhan niistä luettu useita juttuja, eri merkeiltä ja eri medioissa menneinä vuosina, eikä Mitsukaan syytön niihin ole ollut!

        Ja viime vuosina päästörajat ovat vain kiristyneet sähköhypetyksen mukana ja aiheuttanut lisää kikkailua, kun tehtaiden pitää saada, oliko se kaikkien mallien yhteinen päästö jonkin tietyn rajan alapuolelle (tarkentakoon joku tietäväisempi halutessaan, en jaksa sitä nyt googlata tarkemmin)?

        Mitsun Club sivuilta lainaan tähän mukaillun kommentin, että olisiko seuraava EU:sta lähtijä japskimerkeistä Subaru?
        Bensasyöpön bokserimyllyn kulutusta ei taida fiksuinkaan nipponinssi saada laskettua niihin lukemiin, mitä EU uusilta bensakoneilta vaatii?
        Siis pitämällä auton koon, tilat ja tehot lähellä nykymallien tasoa?

        Joten kyllä, mitään hyvää ei EU:sta ei ole ollut, eikä tullut! Mutta helvetin kalliiksi se on tullut. Kaikille!


    • Anonyymi

      mitsubishi motors tunnusti 2016 että ovat vääristelleen autojen polttoaineen kulutuksia jo vuodesta 1991 lähtien. Eli ne arvot jotka annetaan autojen tyypityksen mukana.

      • Anonyymi

        Aivan? Kuten yllä joku jo totesin; Jotkut väärennetyillä tiedoilla, jotkut vain pikku vilpeillä laskivat kulutuslukemia (ja jotkut asensivat moottoriin jopa tietokoneohjelman näyttämään pienempää lukemaa...oma huom.)! Eikä Mitsukaan syytön niihin ollut!

        Hienoa kun osaa lukea ja toistaa valmista tekstiä, vaikka toiseen kertaankin?


    • Anonyymi

      Puolue sivuilla sanovat että Kekkosella oli karismaa?

      keskusta suomi24

    • Anonyymi

      Sempätakia poistuukin kun liian harva ostaa Mitsun.

    • Anonyymi

      Kun nyt on ylimmän johdon porukka saanut potkut/irtisanottu tai siirretty uudelleen koulutusleireille (linkki alla) tuon typerän päätöksren takia, voi kaikki vanhat aikeet Euroopan myynnin lopettamisesta vielä mennä uusiksi?
      Varsinkin kun uusi hybridimallisto saanut mielenkiintoa paljon Euroopassa sähköhypetyksen takia!
      Ja Suomessakin Mitsun myynti kasvoi tämän vuoden aikana aika reippaasti aktiisen maahantuojan, uusien piirimyyjien ja markkinoinnin ansioista.

      https://www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/

    • Anonyymi

      Olisivat pitäneet vanhat kunnon mallit mallistossa, Lancer, Colt ja Galant eikä keksineet mitään typeriä uusia mallinimiä kuten ASX (assex, persereikäseksi)

      • Anonyymi

        Tuskin se nimestä on kiinni, kyllä Mitsu sössi nuo itse. Galant oli suosittu, mutta 1993 tullut uusi malli kasvoi kooltaan ja samalla hinta nousi aivan liikaa. Lancer putosi muuten vaan kelkasta, kävin joskus 2000-luvun alkuvuosina ajamassa silloin uutta mallia ja mieleen jäi lähinnä se että auto tuntui mallina jo valmiiksi 10 vuotta vanhalta. Samoin ASX on parista faceliftistä huolimatta jo niin vanha malli ettei mikään ihme ettei se myy.


    • Anonyymi

      Itse asiassa kaikki autonvalmistajat ovat tehneet tappiota alkuvuodesta, Tesla vähiten.

    • Anonyymi

      Eiköhän se vain käy nyt niin. että kaikista Mitsun malleista tulee haluttuja "kulttiautoja", jotka viedään käsistä ja hinnat nousee köyhien ulottumattomiin! Seuraavat Suomeen tuotavat Mitsut ovat sitten pelkkiä sähköleluja kolmen vuoden päästä.

      Looginen seuraus, kun jonkin tuotteen saanti vähenee, sen haluttavuus nousee. Sekä sen hinta lähtee nousuun.

      Varsinkin kun varaosa, huolto, merkki ja itse tehdas jatkavat kaikki ihan normaalisti. Joten nyt kannattaa päivittää se Galantin paska vaikka uudempaan ASX:ään tai Outlanderiin.
      Niillä painaa vielä pidempään kuin sillä uudella Rellulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      47
      4621
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      18
      4479
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      64
      3533
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      44
      3513
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      3397
    6. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      91
      3356
    7. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      168
      2886
    8. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      2660
    9. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2499
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      25
      2105
    Aihe