Hei. 13 vuotias tyttäreni on aina ollut lukutoukka. hän lukee todella paljon. Tähän asti parhaita ovat olleet kuulemma Harry Potterit, universumien tomu sekä Nevermoor kirjasarjat. Nyt hän on erittäin kiinnostunut mangasta, muttei oikein löydä sopivaa sellaista. Kitchen prinses mangaa jossain vaiheessa luki mutta oli kuulemma liian tylsä. Kuitenkaan ei mikään verellä lorvailu kiinnosta tai mikään K18 sisältö. Silent voice elokuvaa rakasti kun yhdessä katsottiin, vaikka olikin hiukan synkempi. Todella pitkästi selitän, mutta sopivaa mangaa hänelle?
Sopivaa mangaa tyttärelleni?
10
74
Vastaukset
- Anonyymi
En oikein suoralta kädeltä ole varma mitä suositella, Ginga sarjasta tykkää moni ja My hero academiasta. Niwa ja minä on myös omasta mielestäni hyvä, eikä ole mikään järin pitkäkään, sitä on vain 3 osaa. Suomeksi julkaistu manga valikoima ei ole mikään järin suuri mutta jos englanti taipuu hyvin niin enkuksi löytyy vaikka mitä.
Kannattaa katsoa kaupassa jos joku siellä olevista nappaisi ja sitten siitä lähteä, taikka sitten vaikka netistä etsiä esim.fantasia mangaa(googlata vaikka best fantasy manga termillä) jos löytyisi jotain mielenkiintoista.- Anonyymi
Tarkoitan siis Nivawa ja minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan siis Nivawa ja minä.
Kiitoksia, kyllä tyttö englantia osaa. Oikeastaan hän on parempi kuin minä siinä.
- Anonyymi
Hyviä mangoja ois my hero academia, navi luna, rinne, prinsessa sakura, happy happy clover ja sugar rume. niitä voi löytää kirjastosta. MUKAVIA LUKUHETKIÄ
- Anonyymi
Tokyo mew mew on hauska
- Anonyymi
Kukaan ei varmaan enää lue näitä, mutta kannattaa ekana katsoa kirjastosta.
Jos joku hyvä sarja löytyy, niin sitten vaan etsimään (esimerkiksi kirpputoreilta, divareista ja Sangatsu mangan ja Punaisen jättiläisen [suomen mangakustantajien] verkkosivuilta: https://www.wernerjarl.fi/)
Suosittelisin itse sarjoja Magic knight rayearth, Your name, K-ON, Fruits basket, ja My hero academia. Riippuu tietysti millaisia kirjoja lukee...
T: 12v tyttö - Anonyymi
Suosittelen hänelle luettavaksi my hero academiaa. Siinä ei mitään kovin epäsopivaa pitäisi olla eikä se tylsäkään ole. Jokaisella on tietenkin omat mielipiteensä.
- Anonyymi
Jos fantasia elokuvista pitää niin kismoton elokuvat kuten Liikkuvalinna tai Henkien kätkemä ovat tosi hyviä perhe-elokuvia
Samoin Kimi no nawa- Anonyymi
Ja kissojen valtakunta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kissojen valtakunta
ei kismoto vaan miyazaki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768