Sopivaa mangaa tyttärelleni?

Anonyymi

Hei. 13 vuotias tyttäreni on aina ollut lukutoukka. hän lukee todella paljon. Tähän asti parhaita ovat olleet kuulemma Harry Potterit, universumien tomu sekä Nevermoor kirjasarjat. Nyt hän on erittäin kiinnostunut mangasta, muttei oikein löydä sopivaa sellaista. Kitchen prinses mangaa jossain vaiheessa luki mutta oli kuulemma liian tylsä. Kuitenkaan ei mikään verellä lorvailu kiinnosta tai mikään K18 sisältö. Silent voice elokuvaa rakasti kun yhdessä katsottiin, vaikka olikin hiukan synkempi. Todella pitkästi selitän, mutta sopivaa mangaa hänelle?

10

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En oikein suoralta kädeltä ole varma mitä suositella, Ginga sarjasta tykkää moni ja My hero academiasta. Niwa ja minä on myös omasta mielestäni hyvä, eikä ole mikään järin pitkäkään, sitä on vain 3 osaa. Suomeksi julkaistu manga valikoima ei ole mikään järin suuri mutta jos englanti taipuu hyvin niin enkuksi löytyy vaikka mitä.
      Kannattaa katsoa kaupassa jos joku siellä olevista nappaisi ja sitten siitä lähteä, taikka sitten vaikka netistä etsiä esim.fantasia mangaa(googlata vaikka best fantasy manga termillä) jos löytyisi jotain mielenkiintoista.

• Anonyymi

Tarkoitan siis Nivawa ja minä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan siis Nivawa ja minä.

Kiitoksia, kyllä tyttö englantia osaa. Oikeastaan hän on parempi kuin minä siinä.

• Anonyymi

Hyviä mangoja ois my hero academia, navi luna, rinne, prinsessa sakura, happy happy clover ja sugar rume. niitä voi löytää kirjastosta. MUKAVIA LUKUHETKIÄ

• Anonyymi

Tokyo mew mew on hauska

• Anonyymi

Kukaan ei varmaan enää lue näitä, mutta kannattaa ekana katsoa kirjastosta.
      Jos joku hyvä sarja löytyy, niin sitten vaan etsimään (esimerkiksi kirpputoreilta, divareista ja Sangatsu mangan ja Punaisen jättiläisen [suomen mangakustantajien] verkkosivuilta: https://www.wernerjarl.fi/)
      Suosittelisin itse sarjoja Magic knight rayearth, Your name, K-ON, Fruits basket, ja My hero academia. Riippuu tietysti millaisia kirjoja lukee...
      T: 12v tyttö

• Anonyymi

Suosittelen hänelle luettavaksi my hero academiaa. Siinä ei mitään kovin epäsopivaa pitäisi olla eikä se tylsäkään ole. Jokaisella on tietenkin omat mielipiteensä.

• Anonyymi

Jos fantasia elokuvista pitää niin kismoton elokuvat kuten Liikkuvalinna tai Henkien kätkemä ovat tosi hyviä perhe-elokuvia
      Samoin Kimi no nawa

• Anonyymi

Ja kissojen valtakunta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kissojen valtakunta

ei kismoto vaan miyazaki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 75
      1191
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1184
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1064
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1018
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      985
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      34
      747
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      714
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      54
      646
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      39
      642
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      577
    Aihe