Tunnelmallinen Day Cruiser?

Anonyymi

Joku sairaus varmaan iskenyt, mutta olen alkanut haaveilemaan klassisesta "puisesta" day cruiserista.

En kuitenkaan haluaisi puuvenettä, vaan päiväunieni täydellinen täyttymys olis lasikuiturungolla, mutta puisella kannella varustettu DC, missä mahtuu juuri ja juuri kaksi aikuista nukkumaan. Myös muotokieli saisi olla 60-luvulta tai vielä vanhempaa perua.

Rahaa ei ole Rivaan, hinta mieluummin siellä 10k€ hujakoilla ja mieluummin alle. Työkalut pysyy käsissä.

Joku tällainen, mutta kuiturungolla olisi varmaan nappiosuma: https://www.blocket.se/annons/ostergotland/gullringen_dc___klassiker_till_sommaren/89973366

Mitä vaihtoehtoja tulee Raadilla mieleen?

12

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hieno, kyllä tuollaisella kelpaisi ajella! Osaatko kertoa jotain muuta tuosta? Hyvät ja huonot puolet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno, kyllä tuollaisella kelpaisi ajella! Osaatko kertoa jotain muuta tuosta? Hyvät ja huonot puolet?

        Vene oli ostettu sukuumme joskus ihan 60-luvun lopulla. Pidimme venettä kevyenä ja se kulki 2t 50hp Mercuryllä n. 24 solmua. Veti hyvin yhden suksen vesihiihtäjää vaikka oli muutama henkilö kyydissä. Seuraava moottori Mercury Old Fifty, 45 hp tuntui alitehoiselta mutta veti wakeboardia hyvin. Rungon lasikuitu oli ilmeisen ohut ja heikko koska n. v. 1984 alkoi olemaan kaksoispohjan sisäreunoissa / lattian reunoissa delaminoitumista mitä piti korjailla. Puuosat olisivat tarvinneet 80-luvun lopussa kunnon asiantuntijakorjausta niin myin veneen pois.

        Veneesä oli kyllä jotenkin klassisen nätti muotoilu mitä moni piti hienona.


    • Anonyymi

      Olisiko Coronet 21dc lähellä toiveitasi? Puukansi tietty puuttuu.

      • Anonyymi

        Coronet 21 DC kun olisi puukannella, niin olisin varmaan jo ostohousut kainaloissa katselemassa. Nyt en ole aiiivan varma jääkö kuitenkin liian muoviseksi. Ehkä sitä pitäisi sitten itse ehostaa vähän lisää.


    • Anonyymi

      Tääl olis vm,-67 Coronet 21 explorer. (EI alkuperäinen) 300 hp Volvo-Penta.. straight pipes...

      • Anonyymi

        Paljonko tuollaisella setupilla muuten on Coronetin kulutus? Noin niinkuin normaalissa matka-ajossa, ei kaasu pohjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko tuollaisella setupilla muuten on Coronetin kulutus? Noin niinkuin normaalissa matka-ajossa, ei kaasu pohjassa.

        300 hv bensa v 8, about 80 litraa tunti kaasu pohjassa ajolla ja satakiloiset kaljavattakaverit loisena kyydissä. Tankkausmaksuhousut kyytiin ja menoksi siis ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko tuollaisella setupilla muuten on Coronetin kulutus? Noin niinkuin normaalissa matka-ajossa, ei kaasu pohjassa.

        Tuohon en pysty antamaan tarkkaa vastausta, vene ollut minulla 15vuotta pääasiassa suht lyhyen matkan yhteyskäytössä enkä ole koskaan varsinaisesti mitannut kulutusta. Mutta ns. perstuntumalla ei se kovin paljoa kuluta varsinkin jos malttaa ajella alle 3000 rpm. Kuormalle tunteeton vene ja ihan sama mihin ihmiset ja tavarat lastaa, plaaniin nousu on helppoa.


    • Anonyymi

      Budjetti? Itseänikin moni tuollainen vanhempi klassikko puhuttelee huomattavasti enemmän kuin modernimmat veneet.

    • Anonyymi

      Puuveneen muotokieli ja pääosin laiskuitua sekä 2 makuupaikkaa niin mieleeni tulee Nordic 65.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe