Hotakaisen Tarina

Anonyymi

Millainen on tukijussin tarina?

"Synnyin nostamaan elikeinotukia joita minulle maksetaan kehdosta hautaan vanhempieni perinnöksi jättämän omaisuuden hoitamisesta"

17

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamulla maikkarilla Hotakainen sanoi, että helsinkiläiset eivät ymmärrä maaseudun ongelmia. Eikös hänkin asunut aiemmin stadissa vaikka syntynyt kai kepulandiassa.

      • Anonyymi

        Maalaiset Isänmaan lypsäjät verottavat tukiriippuvuudessaan yhteiskunnan elinvoimaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaiset Isänmaan lypsäjät verottavat tukiriippuvuudessaan yhteiskunnan elinvoimaa

        Demari jakaa tukea Italiaan eurolla saat melkein kaksi ja korko tappiolla et sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demari jakaa tukea Italiaan eurolla saat melkein kaksi ja korko tappiolla et sitäkään.

        Kyllä noissa päätöksissä on maalaisliitto mukana


      • Anonyymi

        Typerät ja kateelliset eivät ymmärrä mitään maataloustuista. Ne on sitä varten että citi-jussin ranskis ei maksaisi 30 euroa/kpl tai jauhis 50e/kg.
        Typerykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerät ja kateelliset eivät ymmärrä mitään maataloustuista. Ne on sitä varten että citi-jussin ranskis ei maksaisi 30 euroa/kpl tai jauhis 50e/kg.
        Typerykset.

        Ruotsissa ei makseta kansallisia tukia ja siitä huolimatta siellä se ranskis ja jauhis on paljon Suomea halvempaa.


    • Anonyymi

      Miksi kitiset täällä?
      Toiset sentään tekee jotain tukea vastaan.
      Sinä saat tukia katsomalla sitä youtubesta.

      • Anonyymi

        No katsos ääliö, täällähän keskustellaan maataloudesta ja ne elintapasi mahdollistavat tuet kuuluvat olennaisena osana toimialaan.

        Ja niin, itse olen kyllä maksupuolella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No katsos ääliö, täällähän keskustellaan maataloudesta ja ne elintapasi mahdollistavat tuet kuuluvat olennaisena osana toimialaan.

        Ja niin, itse olen kyllä maksupuolella...

        Älä kitise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No katsos ääliö, täällähän keskustellaan maataloudesta ja ne elintapasi mahdollistavat tuet kuuluvat olennaisena osana toimialaan.

        Ja niin, itse olen kyllä maksupuolella...

        ne elintapasi mahdollistavat tuet ; Mahdollistavat myös sinun elintapasi.
        Ja maksupuolella on oikeestaan kaikki, myös maalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne elintapasi mahdollistavat tuet ; Mahdollistavat myös sinun elintapasi.
        Ja maksupuolella on oikeestaan kaikki, myös maalaiset.

        Elämäntapamme ero on siinä että sinä olet täysin riippuvainen elinkeinotuista.

        Hohhoijaa, jos 2/3 tuloista on yhteiskunnan tukia niin miten siinä muka voisi olla maksumiehenä?
        Ne sivu-urakointihommat kunnalle, tuilla hankitulla kalustolla, ovat vain etelän tukirahojen kierrätystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäntapamme ero on siinä että sinä olet täysin riippuvainen elinkeinotuista.

        Hohhoijaa, jos 2/3 tuloista on yhteiskunnan tukia niin miten siinä muka voisi olla maksumiehenä?
        Ne sivu-urakointihommat kunnalle, tuilla hankitulla kalustolla, ovat vain etelän tukirahojen kierrätystä.

        Mitenkäs sää oot muka maksumiehenä, suahan ne"tuet" hyödyttää, sillä sinäkin syöt.
        Ja Kaluston hankintan ei saa tukia. Ja Kunta ei anna urakoita, kun ei oo tier5 konneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sää oot muka maksumiehenä, suahan ne"tuet" hyödyttää, sillä sinäkin syöt.
        Ja Kaluston hankintan ei saa tukia. Ja Kunta ei anna urakoita, kun ei oo tier5 konneet.

        Hidas vai tyhmä?
        Koneet hankitaan elinkeinotukiin perustuvilla tuloilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hidas vai tyhmä?
        Koneet hankitaan elinkeinotukiin perustuvilla tuloilla

        Noi elinkeinotuet on hinnan alennuskorvauksia, siis osa ruuan hintaa, tyhymä.


    • Anonyymi

      Saako asuintalosi hinnalla Helsingistä neliön vai useamman ?
      Vai vain vessanpöntön?

    • Anonyymi

      'Elinkeinotukia' saanee kaikki elinkeinot, joita maatalouden lisäksi on mm. teollisuus, kauppa ja liikenne? Käytännössä kukaan maajussi ei ole 'perinyt' maatilaansa, sillä vähänkin yhteiskuntaopin tunnilla mukana olleet ei ole voineet välttyä tiedolta, että perintö jaetaan vasta vainajan kuoleman jälkeen. Maalla omaisuus vaihtaa sukupolvea jo huomattavasti aiemmin, tilakaupalla. Aiemmin se tapahtui sukupolvenvaihdoskaupalla, jossa jopa kaupunkiin elämänsä jo rakentaneille sisaruksille maksettiin sisarosuutta tilasta, vaikka heidät olisi jo vanhempien varoilla koulutettu ja muuta pesämunaa annettu. Nykyään tilakauppa on sentään vain vanhempien ja jatkajan välinen, ja ne sisarukset todella saa osuutensa sitten vanhusten perinnöstä, kun aika heistä jättää.

      • Anonyymi

        Näin.
        Ja markkinahinnoilla & normi- verotuksella ei ole mitään tekemistä tuon sukupolvenvaihdoksen kanssa.

        Yhteiskunta eli veronmaksajat subventoivat tässäkin viljelijöitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe