lääkitys ja korkea syke

aloitin 5pv sitten concertan ja tuntuu, että syke on koko ajan korkealla. nyt sängyllä istuessa/maatessa syke on yli 100, joskus jopa yli 110. kofeiini ei varmaan auta asiaan, sitä varmaan ekana lähen vähentämään (yleensä n. 200mg/päivä tai alle, eli sitäkin suositusten mukaan, mutta ei varmasti auta ahdistuneisuuteen ja korkeaan sykkeeseen). myös syömisessä ja nukkumisessa on ongelmia, joka lisää kehon stressiä ja sitä kautta vaikuttaa sykkeeseen. mulla on myös ahdistuneisuutta, joka myös nostaa sykettä. vaihdetaanko/lopetetaanko multa vaan lääke vai voisko tähän esim. ottaa rinnalle jonkun lääkkeen joka voisi alentaa sykettä tai muuten vähän rauhoittaa ahdistusta? oon kumminkin huomannu, että asioiden tekeminen on nyt lääkkeen kanssa helpompaa, saan siivottua ja en jää niin pahasti jumiin. kävin ekg:ssa ennen lääkkeen aloitusta kun vastaanotolla oli korkea syke ahdistuksen takia, mutta lääkäri halusi varmistaa että kaikki on ok (ja tulokset oli ok, sykekin oli siellä normaali). onko kellään tästä kokemuksia tai onko esim. aluksi ollut korkeaa sykettä ja kun käyttö on jatkunu nii palannu normaalimmaks?
13670
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Concertan yksi mahdollisista haittavaikutuksista on korkea verenpaine ja syke. Jos se ei viikkoon, pariin siitä normalisoidu, kannattaa konsultoida lääkäriä, lääke vaihtoon. Vaihtoehtoja löytyy.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

aloitin 5pv sitten concertan ja tuntuu, että syke on koko ajan korkealla. nyt sängyllä istuessa/maatessa syke on yli 100, joskus jopa yli 110. kofeiini ei varmaan auta asiaan, sitä varmaan ekana lähen vähentämään (yleensä n. 200mg/päivä tai alle, eli sitäkin suositusten mukaan, mutta ei varmasti auta ahdistuneisuuteen ja korkeaan sykkeeseen). myös syömisessä ja nukkumisessa on ongelmia, joka lisää kehon stressiä ja sitä kautta vaikuttaa sykkeeseen. mulla on myös ahdistuneisuutta, joka myös nostaa sykettä. vaihdetaanko/lopetetaanko multa vaan lääke vai voisko tähän esim. ottaa rinnalle jonkun lääkkeen joka voisi alentaa sykettä tai muuten vähän rauhoittaa ahdistusta? oon kumminkin huomannu, että asioiden tekeminen on nyt lääkkeen kanssa helpompaa, saan siivottua ja en jää niin pahasti jumiin. kävin ekg:ssa ennen lääkkeen aloitusta kun vastaanotolla oli korkea syke ahdistuksen takia, mutta lääkäri halusi varmistaa että kaikki on ok (ja tulokset oli ok, sykekin oli siellä normaali). onko kellään tästä kokemuksia tai onko esim. aluksi ollut korkeaa sykettä ja kun käyttö on jatkunu nii palannu normaalimmaks?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu