Onko teillä hyviä keinoja, millä kuorossaan saa hiljennemään?
Siis nenästä piristämättä ja herättämättä.
Olisi mukava nukkua lähekkäin, mutta, mutta....
Oletteko kokeilleet "Hyvä uni kuorsauslaastareita"?
Millaisia kokemuksia teillä on?
Toimiiko?
Mikä auttaa kuorsaukseen
14
315
Vastaukset
- Anonyymi
(Halvatun koneen korjauksia tuli tekstiin, yritän korjata tähän. Anteeksi.)
Onko teillä hyviä keinoja, millä kuorsauksen saa hiljenemään?
Siis nenästä puristamatta ja herättämättä.
Olisi mukava nukkua lähekkäin, mutta, mutta....
Oletteko kokeilleet "Hyvä uni kuorsauslaastareita"?
Millaisia kokemuksia teillä on?
Toimiiko? Eivät laastarit auta.
Laihtuminen auttaa.
Erittäin radikaalinen laihtuminen.
Laihtumiseen auttaa siten fineli.fi
H.- Anonyymi
Samoja kokemuksia, mutta ei omakohtaisia. Painonpudotus on hyvä juttu.
Mutta toinen hyvä on taputella kuorsaajaa vaikka poskesta, ja kun se sottem kääntyy kyljelleen niin kuorsauskin loppuu -ainakin vähäksi aikaa. Jos sillä välin saa itse nukahdettua niin eipä enää kaverin kuorsaus häiritse.
- Anonyymi
Kyynerpäällä kylkeen niin että tuntuu,vaihtaa asentoa ja hiljenee vähäksi aikaa.
- Anonyymi
Myös hoikat ihmiset kuorsaavat, ei siihen auta muu kuin uniapnealaite, mikäli on hengityskatkoksia.
Tuttavani 186 cm/72kg sai laitteen ja kuorsaaminen loppui.- Anonyymi
Uniapnealaite on vaikea käytössä. Sen kanssa nukkuminen on kamalaa.
Anonyymi kirjoitti:
Olen liki 15 vuotta käyttänyt uniapnealaitetta
laitteet ovat koko ajan parantuneet, ja kun sen saa, voi testata erilaisia maskeja kunnes löytää itselleen sopivimman.
Kun haluaa unten maille, on kuin ottaisi unipillerin, uni tulee melkein heti.
Olen laitteelle tosi kiitollinen, sukuvikaisena olen sillä laitteella välttynyt paljon pahemmilta vaivoilta kuin kuorsaaminen, hengityskatkoksilta ja rytmihäiriöiltä esmerkiksi.
Ehkä se vaatii aluksi totuttelua ja säännöllistä käyttämistä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totutteluahan käyttö vaatii, mutta hyödyt tulevat nopeasti ja laitteeseen ja käyttöön oppii.
- Anonyymi
Mitä mukavaa on nukkua lähekkäin?
Kuorsauskisko.
Ainakin minulla näkyy vielä auttavan uniapneaan. Säännöllisin väliajoin testaavat. Siihenkin pitää jonkun aikaa totutella, kunnes alkaa tuntua normaalilta, että on jotain ylimääräistä suussa nukkuessaan.- Anonyymi
Muija sanoo että kännissä kuorsaan , noh enhän minä sitä kuule :D
No sinullahan auttaisi sitten pelkkä kännäämisen lopettaminen.
Laulatko muuten kännissä tai muutenkaan?
Joskus kuullut, mutta muuten niin kiltit naapurini huomioiden en ole itse kokeillut, että laulaminen auttaa kuorsaukseen. Tai voisnhan tietysti kokeilla, että kuiskaamalla laulaisin. Se vahvistaa nielussa noita vanhemmiten veltoksi käyneitä nielun osia ja kielen takaosaa.
Ja veltosta nielustahan se kuorsaaminen johtuu.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
No sinullahan auttaisi sitten pelkkä kännäämisen lopettaminen.
Laulatko muuten kännissä tai muutenkaan?
Joskus kuullut, mutta muuten niin kiltit naapurini huomioiden en ole itse kokeillut, että laulaminen auttaa kuorsaukseen. Tai voisnhan tietysti kokeilla, että kuiskaamalla laulaisin. Se vahvistaa nielussa noita vanhemmiten veltoksi käyneitä nielun osia ja kielen takaosaa.
Ja veltosta nielustahan se kuorsaaminen johtuu.Kalsarikännissä kilpaa Fred Åkerströmin ja Lasse Tennanderin ka tietsikalla :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalsarikännissä kilpaa Fred Åkerströmin ja Lasse Tennanderin ka tietsikalla :D
Tellukka edellä toi esille kuorsaamiseen johtuvia syitä. Niin veltostunut nielu siitä roikkuva uvula, liikalihavuus, joitakin syitä mistä koursaaminen johtuu.
Jos on kokeltui kaikkia metodeja joita matkan varrelta on saatu,eivätkä auta, kannattaa harkita korva-nenä-kurkkulääkärille menoa. Voit myös pyytää tk-lääkäriltä lähetteen erik. lääkäreille.
Tulee kysymykseen ns. "kuorsaus operaatio", joka totaalisti auttaa kuorsauksen loppumiseen. Operaatio on operaatio
joten vastaanotolla voi kysyä, millaisesta saneeraus operaatiosta on kysymys.
Sitten se kuorsaus loppuu, operaatio tuleekin kysymykseen kun muut keinot eivät auta.
Kannattaa kuitenkin ensin kokeilla kaikkia mahdollisia keinoja kuorsauksen hillitsemiseksi, joita saa terv.huollon asiatuntijoilta.
Kun kuorsaus , saadaan hallintaan,parisuhdekin ja läheisyys voi tehdä paluun entiseen hyvään parisuhteeseen.
tv. välskäri
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849