Mistä saa Rogaine 2% ?

Äiskävaan

Olen seurannut täältä Rogaineen liittyviä vanhempia keskusteluja. Nyt tilanne on se, että miedompaa 2% tai 220 mg liuosta ei enää myydä Suomessa liiketaloudellisin perustein. Tämän vahvisti maahantuojan tuotepäällikkö. Saksasta ei enää 2017 jälkeen myydä ulkomaille lääkkeeksi rekisteröityjä tuotteita. Fimean mukaan edelleen saa tilata ulkomailta 3 kk:n määrän rekisteröidystä EU nettiapteekista. Onko joku tietoinen, mistä tuotetta saisi? Minulle ei se vahvempi 5% tsk 5å mg sovi, päänahka ärtyy ja punoittaa.

10

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis noi vahvuudet oli 20 mg js 50 mg. Jälkimmäistä saa edelleen Suomessa apteekeista.

    • Anonyymi

      Mistä on peräisin tieto, että Saksasta ei myytäisi ulkomaille lääkkeeksi rekisteröityjä tuotteita? Amazon ainakin antaa saksalaisia apteekkeja, joista voi tilata Rogaineakin. Eikö tullin sivuilta löytyvä tieto, että netin kautta voi tilata 3 kk:n annoksen myös lääkkeitä, pidä paikkaansa?

      • Anonyymi

        Kävin aiheesta chat keskustelua parinkin saksalaisen rekisteröidyn apteekin kanssa, ja he kertoivat , että 2017 laki muuttui Saksassa tältä osin kuvaamallani tavalla. Kun yritin tilata Rogainea, toimituskenttään lomakkeela voi valita vain Deutschland... Jos on muita vinkkejä, otan vastaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin aiheesta chat keskustelua parinkin saksalaisen rekisteröidyn apteekin kanssa, ja he kertoivat , että 2017 laki muuttui Saksassa tältä osin kuvaamallani tavalla. Kun yritin tilata Rogainea, toimituskenttään lomakkeela voi valita vain Deutschland... Jos on muita vinkkejä, otan vastaan!

        Onko vinkkejä muista EU maista?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Amazon UK. Britannia on EU-maiden säännösten piirissä vielä tämän vuoden. Tai kokeile Saksan Amazonia, Amazon.de. Kyllä se antaa toimittajiksi saksalaisia apteekkeja. Ei kai antaisi, jos Saksasta ei toimiteta ulkomaille lääkkeitä. Mikset tilaisi Amazonin kautta. On ihan yhtä helppoa kuin suoraan apteekista tilaaminen.

      • Kiitos vinkistä! Olin tulkinnut Fimean ohjeita niin, että ostaa voi vain suoraan nettiapteekista. Muuten tulli voi estää toimituksen. Eikö tämä pidä paikkaansa?


      • Anonyymi
        Äiskävaan kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Olin tulkinnut Fimean ohjeita niin, että ostaa voi vain suoraan nettiapteekista. Muuten tulli voi estää toimituksen. Eikö tämä pidä paikkaansa?

        Ei pidä paikkaansa. Itsekin vierailin tullin ja Fimean sivuilla, kun tein lääkeostoksia Amazonista. Siellähän puhutaan verkko-ostoksista, mikä tarkoittaa mielestäni mitä tahansa verkko-ostoksia, ei vain suoraan apteekista.

        Muuten, vinkiksi. Rogaine-vaahdon sanotaan olevan hellävaraisempi päänahalle kuin liuos, koska se ei sisällä alkoholia (propylenglykolia?), jota liuoksessa on. Silloin voisi Rogaine-vaahto 5 % sopia sinulle. Tämä on todettu jossain ulkomaisessa tutkimuksessakin, jonka löysin netistä.

        Kauanko muuten ehdit käyttää sitä 5-prosenttista? Itsekin suunnittelemassa minoksidiilin aloitusta, mutta arveluttaa se, että sen sanotaan aiheuttavan alkuvaiheessa hiustenlähtöä. Oliko sinulla sellaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Itsekin vierailin tullin ja Fimean sivuilla, kun tein lääkeostoksia Amazonista. Siellähän puhutaan verkko-ostoksista, mikä tarkoittaa mielestäni mitä tahansa verkko-ostoksia, ei vain suoraan apteekista.

        Muuten, vinkiksi. Rogaine-vaahdon sanotaan olevan hellävaraisempi päänahalle kuin liuos, koska se ei sisällä alkoholia (propylenglykolia?), jota liuoksessa on. Silloin voisi Rogaine-vaahto 5 % sopia sinulle. Tämä on todettu jossain ulkomaisessa tutkimuksessakin, jonka löysin netistä.

        Kauanko muuten ehdit käyttää sitä 5-prosenttista? Itsekin suunnittelemassa minoksidiilin aloitusta, mutta arveluttaa se, että sen sanotaan aiheuttavan alkuvaiheessa hiustenlähtöä. Oliko sinulla sellaista?

        Kiitos vastauksista!
        Käytin 2 % liuosta n. 9 kk, hyviä tuloksia. Ihotautilääkäri suositteli ja kirjoitti reseptin 5 % liuokselle. Punoitus ja ärsytys alkoi muistaakseni 2-3 kk tästä. Lopetin heti enkä ole käyttänyt sen jälkeen. Käytän Plantur shampoota. Ostan Notinosta, n. 9 e plo, apteekissa 21 e.Se kyllä on hyvä, muttei Rogainen veroinen. Se ei ole lääketuote.


      • Äiskävaan kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Käytin 2 % liuosta n. 9 kk, hyviä tuloksia. Ihotautilääkäri suositteli ja kirjoitti reseptin 5 % liuokselle. Punoitus ja ärsytys alkoi muistaakseni 2-3 kk tästä. Lopetin heti enkä ole käyttänyt sen jälkeen. Käytän Plantur shampoota. Ostan Notinosta, n. 9 e plo, apteekissa 21 e.Se kyllä on hyvä, muttei Rogainen veroinen. Se ei ole lääketuote.

        Vielä...hiudten lähtöä ei ollut kummankaan Rogainen käytössä. Baby- hiuksia alkoi kasvamaan kaljuille plänteille. Jospa olisin pysynyt 2 %. Minulla ri ole ns. Kaljua kohtaa, mutta keskijakauksen alueella hiuksia harvassa, jakaus piti siirtää sivuun. Kaikki kilpirauhas- ja hormonikokeet on tehty. Ainoaksi mahdolliseksi syyksi on arveltu stressiä, joka on hellittänyt jo vuosi sitten, mutta vaikutukset hiuksiin voivat olla vuosia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe