Peugeot 308 Active PureTech 130 moottorivika

Anonyymi

Ostin vuosi sitten autoliikkeestä Peugeot 308 SW Active PureTech 130 auton.
Ensimmäinen vika ilmeni heti katsastuksesssa, kuminen jakopäänhihna piti vaihtaa, meni myyjän kuluihin. Kuulema tämän moottorin riskitekijä. Nyt vuosihuollon yhteydessä löydettiin vikakoodi, jonka perusteella 1. sylinterin ohivuoto on 40%, vian diagnisointi vikalokin mukaan tapahtunut jo ennen kauppaa, edellisen omistajan aikana, mutta tuli nyt vasta esiin huollon testissä....
Huollon tehnyt merkkiliike ehdottaa uutta vaihtomoottoria, kustannus yli 5000 €..., jos tehdaskunnostettu moottori. Uusi moottori paljon kalliimpi. Autolla mittarissa 88 000 km...
Nyt vääntöä myyjäliikkkeen kanssa kustannuksista. Vikalokin mukaan vika kirjautunut yksiselitteisesti ennen meidän välistä kauppaa.
Onko moottorille tehtävissä korjaustyötä vai vain moottorin vaihto järkevää?
Eräs korjaamo tarjoaa kunnostusta, hintaluokka 2200 €...
Muiden kokemuksia vastaavasta tapuksesta?

18

7947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdotan halvinta vaihtoehtoa ja sitten kiireesti tuosta autosta eroon. Kirpaisee vain kerran. Moottoriongelmat ovat valitettavan yleisiä ko moottorityypissä.

    • Anonyymi

      Mitä aloitus kertoo aloittajasta??

      • Anonyymi

        Niin, ei näy tuossa autossa jakohihnan kunto mitenkään katsastuksessa. Ellei metsäksikäänkö.olensitten selvänäköhän lahjoja.

        Puretec samoin kuin muutkin modernit hyvän hyötysuhteen tehokkaat moottorit vaativat kyllä sen että öljyyn suodattimet ja hihnat hoidetaan ajallaan. Jos haluaa auton jossa ei ole Niin tarkkaa, niin parempi ostaa joku vähän vanhemman teknologian moottori.


    • Anonyymi

      "Ensimmäinen vika ilmeni heti katsastuksesssa, kuminen jakopäänhihna piti vaihtaa, meni myyjän kuluihin."

      Tarina olisi uskottavampi ilman tuota kommenttia.

      Katsastuksessa kun ei katsella jakopäänhihnan kuntoa.

      • Anonyymi

        No kyllä katsastuksessa löytyi vikakoodi, joka korjaantui kumisen jakopäähihnan vaihdolla, kallis remontti sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä katsastuksessa löytyi vikakoodi, joka korjaantui kumisen jakopäähihnan vaihdolla, kallis remontti sekin.

        okei on se sitten mahdollista

        uskottava sekin siis on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä katsastuksessa löytyi vikakoodi, joka korjaantui kumisen jakopäähihnan vaihdolla, kallis remontti sekin.

        Vähän ihmetyttää mistä vikakoodista näkyy että jakohihna on huonossa kunnossa. Eiköhän se hihna pyöri siellä kunnes rämähtää poikki tai vaihdetaan määräaikaan ennen katkeamista. Ainoa "vikakoodi" jonka uskoisin olisi se että että siitä näkyisi viimeisin hihnanvaihto päivämäärineen ja ajokilometreineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ihmetyttää mistä vikakoodista näkyy että jakohihna on huonossa kunnossa. Eiköhän se hihna pyöri siellä kunnes rämähtää poikki tai vaihdetaan määräaikaan ennen katkeamista. Ainoa "vikakoodi" jonka uskoisin olisi se että että siitä näkyisi viimeisin hihnanvaihto päivämäärineen ja ajokilometreineen.

        Tuossa moottorimallissa jakohihna on moottoriöljyn kanssa kosketuksissa ja valitettavasti ei oikein kestä sitä. Hihnasta alkaa kuoriutumaan kuminpalasia jotka sitten tukkivat öljykiertoa.

        Kai tuosta joku koodi voi tulla jos öljynpaine on liian alhainen, esim säätyvä venttiilinajoitus ei säädy oikein, jolloin päästötkin voivat mennä pieleen.


    • Mikä lie kirjoituksen perimmäinen tarkoitus?? Kyseisellä kirjoittajalla on useampia samantason juttuja , eri automerkeistä, lähest`ulkoon samalla kaavalla. Koitetaan pysyä totuudessa.

      • Anonyymi

        Itsellä puretec vm 2013 ajettu 63000 km ja hihna öljykorkista katsottuna kuin uusi. Öljyt vaihdettu 10tkm välein. Mobil 0w40


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä puretec vm 2013 ajettu 63000 km ja hihna öljykorkista katsottuna kuin uusi. Öljyt vaihdettu 10tkm välein. Mobil 0w40

        Niin ja hihna alkuperäinen. Vaihtakaa öljyt tiuhaan puretechiin. Se pelastaa hihnan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä puretec vm 2013 ajettu 63000 km ja hihna öljykorkista katsottuna kuin uusi. Öljyt vaihdettu 10tkm välein. Mobil 0w40

        Tojotahuollossa rintajoupilla, tarkastetaan jakohihna AINA öljykorkista. viidentonnin välein. Sekä katsastushuollon yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä puretec vm 2013 ajettu 63000 km ja hihna öljykorkista katsottuna kuin uusi. Öljyt vaihdettu 10tkm välein. Mobil 0w40

        Siis onko pösössä Fordin moottori missä on jakohihna öljykylvyssä? Yleensähän moottoreissa jakohihna on kuivana öljytilan ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis onko pösössä Fordin moottori missä on jakohihna öljykylvyssä? Yleensähän moottoreissa jakohihna on kuivana öljytilan ulkopuolella.

        Myös Opelissa on hihna öljyssä ainakin Crossland pureetekkii puree ja venyy muttei katkea, öljyt vaihtoon kun mittari näyttää vaihtoa. yleensä alle 15 oookm näyttää jo huoltoa vaikka 25000 väli. Viimeksi näytti että huoltoon 13 000km tai viikko,seuraavana aamuna 1km huoltoon, ihme toosa


    • Anonyymi

      Kyllä öljyssä on ja hiukan tarkka öljylaadusta.
      Suunnittelussa oli ideana pieni kitka.
      Ihan ok moottori, mutta se öljy on TÄRKEÄ. Muistakaa.

    • Anonyymi

      Ford ja Psa aloitti suunnittelun yhdessä, siitä se hihna innovaatio.
      Mutta erosivat sitten moottori hommissa.
      Moottoreissa siksi jotain yhteistä.
      Moottori ei ole huono.

      • Anonyymi

        Opel meni pilalle kun yhdistyi PSA.n kans, ja nyt oulussa viimeinen niitti kun vaihto liikettä Rinta-jouppi oli opelin tunteva liike, nyt meni Delta autoon ja wetterille, Delta-autoon en toista kertaa vie enkä wetterille ensimmäistäkään, molemmat liikkeet tekevät huollon valohoitona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opel meni pilalle kun yhdistyi PSA.n kans, ja nyt oulussa viimeinen niitti kun vaihto liikettä Rinta-jouppi oli opelin tunteva liike, nyt meni Delta autoon ja wetterille, Delta-autoon en toista kertaa vie enkä wetterille ensimmäistäkään, molemmat liikkeet tekevät huollon valohoitona.

        Kyllä opel nyt parani. Näin on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      36
      3944
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      99
      3503
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      110
      3437
    4. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      78
      3195
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      87
      3180
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2845
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2620
    8. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2509
    9. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      69
      2503
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

      Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      92
      2229
    Aihe