Edellisen omistajan jäljiltä Xsarani
maalatut "kynnykset" ovat oikein huolella
naarmutetut. Millähän nuo suojaisi? Tuli mieleeni
maalipinnan paikkauksen jälkeen laittaa esim.
veneissä käytettävää liukuesteteippiä. Onko
parempia ideoita kellään?
Olen myöskin viemässä hoppaa ruostesuojaukseen,
ja mietin josko ostaisin roiskeläpät ja pyytäisin
samassa yhteydessä napsimaan ne autoon kiinni.
Auttaisivatko ruosteen ja kuran kylkiä pitkin
roiskumisen ehkäisyssä?
Mitä sanoo sata ihmistä? :-)
(Tää söi mun ekan viestin, sori jos tulee
tuplasti.)
Xsaran kynnykset ja roiskeläpät
8
1473
Vastaukset
- 2cvkimmo
>josko ostaisin roiskeläpät
Etuvetoiseen autoon tulee aina asentaa/asennuttaa
roiskeläpät eteen, tyylinmukaisuuden ja
perässäajelijan etuja ajatellen myös taakse.
Mallikohtaisia läppiä saa varaosatiskiltä. - JKo
ehdottomasti kannattaa laittaa. pysyy helmat
puhtaina. paljon näkee xantioita joissa ei ole
ollut läppiä edessä ja jälki on ollut sen
mukaista. kynnyksen/helman suojaava maalipinta
kulunut pois, itsellä jäisi ostamatta auto josta
helman maali kulunut pois.- Riikka
Auton maalit on muuten ihan priimakunnossa,
ainoastaan etuovien kynnyksissä on naarmuja.
Näköjään on kenkien kanssa pitänyt niihin
nojailla. =(
Helmat ovat muuten ok. - Lexa
Riikka kirjoitti:
Auton maalit on muuten ihan priimakunnossa,
ainoastaan etuovien kynnyksissä on naarmuja.
Näköjään on kenkien kanssa pitänyt niihin
nojailla. =(
Helmat ovat muuten ok.kannattaa ostaa eteen , sekä siihen kynnykseenkin
saa suojat. Itsellä on edessä roiskeläpät ja on
kannattanut - muuten jo varmaan paistais pelti
maalin alta!
Eli kannattaa hommata merkkikohtaiset niin
sopivat ja pysyvät ja ei hintakaan ollut paha. - Xsaran omistanut
Lexa kirjoitti:
kannattaa ostaa eteen , sekä siihen kynnykseenkin
saa suojat. Itsellä on edessä roiskeläpät ja on
kannattanut - muuten jo varmaan paistais pelti
maalin alta!
Eli kannattaa hommata merkkikohtaiset niin
sopivat ja pysyvät ja ei hintakaan ollut paha.Mulla semmoiset oli lisävarusteena edellisessä
Xsarassa eikä ne olleet kalliit. En kuitenkaan
varauksetta suosittele, ovat kovaa muovia ja
kerran kun tuli ajettua hiljaa 10cm korkeammalta
pihalta ajotielle, nappasi vähän kadunreunukseen:
se irtosi osittain kiinnityksistään kun ei antanut
kovuutensa takia periksi. Kiinnitys on sellainen
puristuskiinnitys mallia kertakäyttöinen niin en
vaivatta saanut sitä taivutettua/painettua
takaisin.
Samoin itse läppä saattaa naarmuttaa maalipintaa.
Laittaisin moiset vain jos todella on
kiveniskemistä alkanut tulla haittaa, helmathan
Xsarassa on hyvin suojatun näköiset. - Xsaran omistanut
Xsaran omistanut kirjoitti:
Mulla semmoiset oli lisävarusteena edellisessä
Xsarassa eikä ne olleet kalliit. En kuitenkaan
varauksetta suosittele, ovat kovaa muovia ja
kerran kun tuli ajettua hiljaa 10cm korkeammalta
pihalta ajotielle, nappasi vähän kadunreunukseen:
se irtosi osittain kiinnityksistään kun ei antanut
kovuutensa takia periksi. Kiinnitys on sellainen
puristuskiinnitys mallia kertakäyttöinen niin en
vaivatta saanut sitä taivutettua/painettua
takaisin.
Samoin itse läppä saattaa naarmuttaa maalipintaa.
Laittaisin moiset vain jos todella on
kiveniskemistä alkanut tulla haittaa, helmathan
Xsarassa on hyvin suojatun näköiset.Siis läppä irtosi, ei kadunreunus jos joku ei
hiffannut.
- PJ
Oli muuten Xantiassa sama homma, joko edellisellä
omistajalla oli ollu liian painavat kengät tai
kankea selkä ;) Mulla ei ollu pelkästään naarmuja
vaan koko maali oli lähteny tietyltä alueelta
nimenomaan vain kuskin puolen kynnyksestä:( No mä
sit maalautin sen ja sit ostin semmoset
kynnyslistat (momo), siis tarvikkeet, kun ainakin
tuolla paikallisessa Sitkka liikkeessä väitettiin
et ei löydy merkkikohtaisia. Ainakin ukon XM:ssä
on vakiona sellaset muoviset suojat niissä
kynnyksissä, et kannattaa viel kysyy jos muilla
liikkeillä tiedettäis paremmin kun mulla on vähän
usko mennyt tohon paikalliseen liikkeeseen :) No
siis ne kynnyslistat tulee vaan ihan
kakspuolisella teipillä kiinni mut kannataa
putsata kiinnityskohta kunnolla ja tehdä homma
lämpimässä :)
Ja roiskeläpät on Sitikassa must, koska auton
raideleveys takana on kapeampi jolloin se heittää
eturenkaista kaiken kuran suoraan takalokasuojan
etureunaan ja maalit kuluu. Ja tosiaan suojaa
samalla sitä helmaa ja sen maalipintaa. Itse
ostin läpät tarvikeliikkeestä, semmoset sitikan
logolla varustetut ja vedin ne
kattopeltiruuveilla kiinni sisälokariin, näin ne
on helppo irroittaa jos tarvii ja ei tarvi
pelteihin tehdä reikiä :)- Casso
Xsaraan ja Xsara Picassoon kynnyssuojia mm.
merkkiliikkeestä. Hintaa n. 250-300 mk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872