Kun tulotietoja/henkilötodistusta ei kysytä, niin riittääkö pokka.
Menetkö ilmaismaskijonoon.
33
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottavasti kunnilla on riittävästi ilmaismaskeja, 1500€ nettoeläkeestä en pysty maskeihin irroittamaan sentin senttiä.
Vastike, auto, ruoka, vakuutukset, vievät eläkeestä ison siivun,- Anonyymi
Aiot vaan härskisti jonon jatkoksi.
- Anonyymi
Minulla 500 vähemmän eläke,,en silti viitsi mennä ottamaan tarvitsevien maskeja.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla 500 vähemmän eläke,,en silti viitsi mennä ottamaan tarvitsevien maskeja.
Saan ilmaisen, pestävän, kankaisen maskin. kun haen viikottain veljeäni ulos palvelukodista.
En mene ilmaisjonoon.
Jos tarvitsen bussissa maskin, ostan ihan itse.
Vähävaraiset tarvitsevat masjeja, kun he seisovat pitkissä leipäjonoissa.
Siellä virus tarttuu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtio maksaa vähävaraisten maskit. Minusta tuli juuri vähävarainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiot vaan härskisti jonon jatkoksi.
En, vaan pyydän tuomaan kotiovelle. "Tulikin selkä pipiksi".
- Anonyymi
aika uskomatonta jos tuolla eläkkeellä et maskeja ostamaan, taitaa olla vain uppiniskaisuutta. minulla eläke 1900 nettona ja joka kuukausi jää ainakin 500 euroa säästöön. sanot että vievät ison siivun mainitsemasi asiat, mutta ei siis kaikkea, silloinhan pitäisi olla maskeihin varaa. mutta aina on niitä ahneita jotka ottavat muiden veronmaksajien taskusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aika uskomatonta jos tuolla eläkkeellä et maskeja ostamaan, taitaa olla vain uppiniskaisuutta. minulla eläke 1900 nettona ja joka kuukausi jää ainakin 500 euroa säästöön. sanot että vievät ison siivun mainitsemasi asiat, mutta ei siis kaikkea, silloinhan pitäisi olla maskeihin varaa. mutta aina on niitä ahneita jotka ottavat muiden veronmaksajien taskusta.
A-N-O 00:02
Uskon, että siellä kirjoittaa "kaveri", jonka puoliso saa myös eläkettä.
Minä (1500€) maksan kaikki yksin.
Palstalaiset ovat pääasiassa avioliittoihmisiä, jolloin heille ei ole käynyt sitä mitä eronneelle tuppaa käymään, kaikki meni 52 vuotiaana ja aloitettiin alusta.
Eli en tule maksamaan maskeista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstalaiset ovat pääasiassa avioliittoihmisiä, jolloin heille ei ole käynyt sitä mitä eronneelle tuppaa käymään, kaikki meni 52 vuotiaana ja aloitettiin alusta.
Eli en tule maksamaan maskeista.Uskoa saat mitä tahdot, totuus voi olla ihan toisenlainen.
- Anonyymi
Kyllä, pyöritän pippeliä kun helikopterin lapaa. Varomatonta voi osua otsaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli en tule maksamaan maskeista.Nettoeläke 500 vähemmän kuin sulla ja kaikki maksan yksin, silti en aio mennä maskeja jonottamaan. Onneksi olen ompelutaitoinen ja varastostani löytyy hyvää puuvillakangasta josta jo pari maskia olen ommellut kauppareissuja varten, muualla niitä en toistaiseksi tarvitse kun en käy missään. Kävelylle ja pyörälenkille en maskia tarvii kun lenkkeilen sellaiseen aikaan ja paikoissa joissa ei muita juuri ole liikkeellä. Eiliselläkään pyörälenkillä en kohdannut ketään kävelijää, enkä myöskään pyöräilijää.
Eikös suomalainen jonota vaikka peräruisketta, jos sitä ilmaiseksi tarjotaan
Onko siinä maskijonossa sen kummallisempaa/hävettävämpää kuin muoviämpärijonossa. Tartunnan sieltä kyllä voi saada, jos ilman maskia menee jonottamaan, mutta se kai on pieni haitta sen rinnalla, että on jotain saanut ilmaiseksi.- Anonyymi
En hae ilmaisia. Ompelin eilen pari kaunista, nyt on useampi ja yksi on jo ehtinyt mennä hukkaankin. Koska tykkään ja osaan ommella, en menisi ilmaisia hakemaan, vaikka olisin vähävarainenkin. Nyt on montaa väriä, voi vaikka pistää sävy sävyyn.
- Anonyymi
Kyllä haen. Eläkkeeni on 1027,95. En saa tukiaisia jos sellaiseksi ei lasketa sitä, että eläkkeeni muodostuu oman sairaseläkkeen lisäksi kelan lisäosasta.
Olen 72 v nainen. Astmaatikko, sytostaatti lääkitty syöpäkroonikko.
Koska en ole milloinkaan tupakoinut enkä käyttänyt alkoholia niin köyhän työläiskodin perintönä omaksuttu elämän- ja vaatimustaso on taannut kohtalaisen tyydyttävän elämän.
Mutta jos saamaan alkaa niin en ujostele hakemista.- Anonyymi
Ano 15:24.
Sullahan on hyväeläkkeinen mies. Jos itselläsi ei kovin hyvä eläke olekaan ja tyttöjenkin matkat on peruttu sun muut Espanjan loma-asuntojutskat, niin kyllä sinun hyvä miehesi sinullekin maskit kustantaa, luulisin ainakin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano 15:24.
Sullahan on hyväeläkkeinen mies. Jos itselläsi ei kovin hyvä eläke olekaan ja tyttöjenkin matkat on peruttu sun muut Espanjan loma-asuntojutskat, niin kyllä sinun hyvä miehesi sinullekin maskit kustantaa, luulisin ainakin!Mieheni eläkekertymä on hyin vajaa. Vain 35%:n luokkaa ja laskennassa ovat mukana alku ja loppuvuosien pienet ansiot.
On tunnustettava, ettei omakustanne maskeillakaan jäisi yhtään perunaa syömättä mutta kyse on myös periaatteesta. Yksilöverotus kohteli meitä aikanaan kaltoin mutta jos on etuuksista kyse niin silloin otetaan laskentaan mukaan myös parempituloisen puolison ansiot tai eläke.
- Anonyymi
En ole niin köyhä, että köyhemmiltäni varastaisin.
- Anonyymi
Kuten olen ilmoittanut, ja voin ilmoittaa valtakunnallisestikin, että oma maskini tulee olemaan kaulahuivi, sen liepeet nostettuna suun eteen. Mutta vain silloin jos itse sairastun flunssaan, olkoon taudin nimi tappo, murha, räkäpahoinpitely, nenävalu tai mikä tahansa.
Kun lähden liikkeelle ja asioille, pesen kädet jo kotona vedellä, muita myrkkyjä en imeytä itseeni. - Anonyymi
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/nyt-tuli-maskisuositus-pääministeri-marin-ihmiset-hankkisivat-maskinsa-lähtökohtaisesti-itse/ar-BB17UG9m?li=BBr5KbI
Elokuvissahan sankarit asetetaan haavoittuneiseen asemaan ennen sen lopuua. Siis sen loppua. Käyttekö ryhmäkuvissa muuten? - Anonyymi
Miksiköhän vanha totuus siitä rikkaasta ja ahneesta pitää niin hyvin paikkansa: Aivan varmasti ne hyvätuloisimmat eläkeläisistäkin ovat ensimmäisenä jonossa ilmaisia maskeja hakemassa...Mersu nurkan takana parkissa.
- Anonyymi
Kun on kaksi eläkeläistä, niin ei ole rahasta kiinni maskihankinta.
- Anonyymi
Kankainen kasvomaski LIDL 5,99/2kpl. Kertakäytöt haen jonottamalla.
- Anonyymi
Olen ostanut maskini jo ennakkoon, ei tarvitse jonossa koronatartuntaisten kanssa jonottaa.
- Anonyymi
Etukäteen olen hankkinut tietysti, koska suositus oli tiedossa.
- Anonyymi
Olen ostanut ja käyttänyt kuukausia sitten ihan ite.
Ne jotka tarvitsevat ilmaisia suotakoon se heille.
Pääasia, että koronan ajaksi tulisi hyväksi tavaksi ja turhamaisuus unohtuu.
Jo on aikakin.
Suomessa kaikki on niin hidasta.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ostanut ja käyttänyt kuukausia sitten ihan ite.
Ne jotka tarvitsevat ilmaisia suotakoon se heille.
Pääasia, että koronan ajaksi tulisi hyväksi tavaksi ja turhamaisuus unohtuu.
Jo on aikakin.
Suomessa kaikki on niin hidasta.
BengOstin neljä, nyt olen 12€ köyhempi, mutta haluan elää suositusten mukaisesti.
Käytin nuorena AINA myös kumia, mutta naidessa otin sen pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin neljä, nyt olen 12€ köyhempi, mutta haluan elää suositusten mukaisesti.
Käytin nuorena AINA myös kumia, mutta naidessa otin sen pois.Paljonko kumit maksoivat silloin? Hukkaan naituja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko kumit maksoivat silloin? Hukkaan naituja.
Palkka oli 70 markkaa tunti, tuntipalkalla sai viikon kumit.
- Anonyymi
Kankaisia maskeja kaksi jotka riittää kauppareissuille ja yksi 10 kpl:n paketti kertakäyttöisiä varalla, muuten en maskia tarvitse ainakaan toistaiseksi kun ei tarvitse ruuhkissa liikkua. Lenkillekin pääsen reiteille joilla ei juuri kävellen/pyöräillen muita liiku keskellä päivää niin aika helpolla tässä vielä pääsee.
- Anonyymi
" Emme kysele siis henkilötietoja emmekä varallisuustietoja" sanoo erään kaupungin hyvinvointijohtaja.
- Anonyymi
Laitan euron kertakäyttömaskin naamaneteen, niin kukaan ei tunnista maskijonossa.
- Anonyymi
Sosiaalihuolto valikoitui jakopaikaksi. Ei riitä pokka, ainakaan ilman aurinkolaseja ja kk.maskia.
- Anonyymi
Meillä saa ainakin sossusta ja joistakin terveyskeskuksista. Tuli vain mieleen että kun on monta jakopaikkaa niin kontrolloidaanko sitä mitenkään kuka missäkin on käynyt. Jos ei kontrollia niin tuossahan on selvästi väärinkäytön paikka jos voi hakea useammasta paikasta samalla viikolla tai peräti samana päivänä. Nyt on jo herännyt julkisesti epäilyjä että jotkut hakee ilmaiset maskit ja myy eteenpäin kun itse ei tartte.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2024810Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2183663Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html143035Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1233018Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1572995Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis552913Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat152501Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos642462Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien802288En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132105