Kontroo että debassoo, Haapavesi Rules!

Anonyymi

Debassoo da la quitta ram tam, niin kuin David Hasselpähkinä saattaisi tässä tilanteessa sanoa ja laittais lisää sekä kontroo että debassoo!
Mistä syystä? No siitä, kun Haapavesi Rulettaa!
Ja kaikki lähtee nimittäin kanteleesta, kansanmusiikkiperinteestä, joka juontaa Kaustisen lankaviertäkin pidemmälle ajanjaksolle! Tästä on lukuisia viitteitä useissa aikalaiskertomuksissa. Eihän Haapavettä suotta mainita kantelepitäjäksi!

Kuten David Hasselpähkinä aikoinaan sanoitti nämä tunteenhippuset näin hienoiksi sanoiksi, niin näin voi toimia myös tänä päivänä, jotta kaikki se eletty elämä, mitä menneet sukupolvet ovat omalla kohdalla kokeneet, tulisivat todeksi keskuudessamme! Tästä hyötyy koko Haapaveden asukasmäärä. Asiaa on sivuttu monissa tiedejulkaisuissakin viime aikoina, joita tosin ei ole jostain syystä päästetty laakapainoon asti. Toisinsanoen kyseiset lehdet eivät ole koskaan pudonneet postiluukkuihin ja lehtihyllyille ympäri maan, vaan ovat toisinsanoen jääneet kokonaan painamatta. Silti se asia ei siitä vähäpätöisemmäksi muutu, vaikkei koskaan ole siirtynytkään musteena paperille!

Ja tästä lopputulemasta voi tietysti tehdä sellaisen johtokehäpäätelmän, että Haapavesi on soinut aina ja soi jatkossakin kunniaa kaikille luoduille päällä maan! Ja vain siksi, että on kerran oleva se, joka tämän kaiken todeksi elää! Huuatkaamme siis kolme kertaa, Haapavesi eläköön, Haapavesi eläköön, Haapavesi eläköön!!!!

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Outoa puhetta! Epäilen dysleksiaa tai vahvasti mielen jakautumista. Oletko täysin terve?

      • Anonyymi

        Mikä sinä olet arvioimaan toisen mielentilaa ja tutkimusta, jos et ole toista nähnyt silmiesi edessä, saatikka ottanut minkäänlaista tutkimusta ja laatinut siten diagnostistista tulosta erilaisin mittausmenetelmin! Et ole tiettävästi lääkäri, joten älä ala laatii toisen pään menoksi minkäänlaisia diagnooseja äläkä heitä epäterveen papereita, tai laske päälle dyskleetikokn diagnoosia, tai edes vihjaile mielen jakautumisesta. Saisit luvan antaa minulle anteeksi tuosta loukkauksesta ja solvauksen äänestä, jonka minua kohtaan osoitit.

        Minun mieli on kurjana, mutta onneksi olen havainnut, että kamomillateen aromit auttaa tähänkin kurjuuteen ja saan oloani muutettua teen voimalla parempaan ja energisempään moodiin. Olen kuullut, että kamomillatee auttaa monenlaisiin vaivoihin, mutta että tällaiseenkin, niin siitä olen kyllä kiitollinen ja otettu. Se, joka aikoinaan keksi kamomillateen, ansaitsisi kyllä Nobelin kunniamaininnan ja lahjavanhurskauden, koska se osoittaa hänen suurta tietämystä Luojamme asioissa ja siksi häntä kohtaan täytyisi osoittaa kunniaa Herrassa!

        Näihin sanomisiin lähen nyt juomaan kamomillateetä ja kohentaa oloa uuteen kuosiin. Hyviä öitä, Jeesus möi... siis hyvää yötä, Jeesus myötä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet arvioimaan toisen mielentilaa ja tutkimusta, jos et ole toista nähnyt silmiesi edessä, saatikka ottanut minkäänlaista tutkimusta ja laatinut siten diagnostistista tulosta erilaisin mittausmenetelmin! Et ole tiettävästi lääkäri, joten älä ala laatii toisen pään menoksi minkäänlaisia diagnooseja äläkä heitä epäterveen papereita, tai laske päälle dyskleetikokn diagnoosia, tai edes vihjaile mielen jakautumisesta. Saisit luvan antaa minulle anteeksi tuosta loukkauksesta ja solvauksen äänestä, jonka minua kohtaan osoitit.

        Minun mieli on kurjana, mutta onneksi olen havainnut, että kamomillateen aromit auttaa tähänkin kurjuuteen ja saan oloani muutettua teen voimalla parempaan ja energisempään moodiin. Olen kuullut, että kamomillatee auttaa monenlaisiin vaivoihin, mutta että tällaiseenkin, niin siitä olen kyllä kiitollinen ja otettu. Se, joka aikoinaan keksi kamomillateen, ansaitsisi kyllä Nobelin kunniamaininnan ja lahjavanhurskauden, koska se osoittaa hänen suurta tietämystä Luojamme asioissa ja siksi häntä kohtaan täytyisi osoittaa kunniaa Herrassa!

        Näihin sanomisiin lähen nyt juomaan kamomillateetä ja kohentaa oloa uuteen kuosiin. Hyviä öitä, Jeesus möi... siis hyvää yötä, Jeesus myötä!

        Tuskin tee pistää kirjoittaan tuolla tavalla. Epäilen syyksi Alkon tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tee pistää kirjoittaan tuolla tavalla. Epäilen syyksi Alkon tuotteita.

        Nautintoaineita, nautintoaineita..!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tee pistää kirjoittaan tuolla tavalla. Epäilen syyksi Alkon tuotteita.

        Kamomillatee auttaa mielipahan loivennukseen, eikä tekstin tuottamiseen. Lueppa käsitykseni uudelleen, niin käsität itsekin jos sulla vain on riittävästi käsitystä. Kaikilla ei ole ja siksi ymmärtää asiat väärälleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamomillatee auttaa mielipahan loivennukseen, eikä tekstin tuottamiseen. Lueppa käsitykseni uudelleen, niin käsität itsekin jos sulla vain on riittävästi käsitystä. Kaikilla ei ole ja siksi ymmärtää asiat väärälleen!

        Juokaa muskottiteetä.
        Sitä joi Roope Ankkakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juokaa muskottiteetä.
        Sitä joi Roope Ankkakin.

        Mistä saa muskottiteetä? Minulla tulee huonot mielleyhtymät muskottiteestä, kun se vie ajatukset kohti muskettisotureita. Mutta ehkä muskottitee ei kuitenkaan liity näihin sotureihin mitenkään. Arvelin tässä äsken, että jos muskottitee liittyisi muskettisotureihin, niin se todennäköisesti olisi silloin muskettiteetä. Tuleekohan muuten sana muskeli tosta musketista?


    • Anonyymi

      Persoonan jakautuminen tullee hyvin esille esim.näin:
      ” Debassoo da la quitta ram tam, niin kuin David Hasselpähkinä saattaisi tässä tilanteessa sanoa ja laittais lisää sekä kontroo että debassoo!
      Mistä syystä? No siitä, kun Haapavesi Rulettaa!..”

      Siitähän outoilusta ja sekotekstistä kun kyseenalaistaen muistuttaa niin hän ”terveenä” hetken perästä hermostuen selkokielisesti:

      ”Mikä sinä olet arvioimaan toisen mielentilaa ja tutkimusta, jos et ole toista nähnyt silmiesi edessä, saatikka ottanut minkäänlaista tutkimusta ja laatinut siten diagnostistista tulosta erilaisin mittausmenetelmin! Et ole tiettävästi lääkäri, joten älä ala laatii toisen pään menoksi minkäänlaisia diagnooseja äläkä heitä epäterveen papereita, tai laske päälle dyskleetikokn diagnoosia...”

      Tämäpä ihmeellistä toipumista sekoilusta, suorastaan outoa sanoisin.. ehkä sw on kamomillateensä ansiota...

      • Anonyymi

        Taas jakelet diagnoosia minun ylle! Koita ymmärtää, ettet ole lääkäri! Minun kertomani asia on ihan järkevää ja jos sitä et tajua, ni konjoo vaan! Koita ymmärtää ettet ole lääkäri. Jos lääkäritön jakalee diagnooseja, se voi johtaa rikosnimikkeen täyttymiseen. Tämä asia kannattaa muistaa!


      • Anonyymi

        Eikä kamomillatee aiheuta syytä diagnosoida muita. Kamomillatee auttaa huonoon oloon. Se on sellainen rohdos. Erityisesti sen aromit paikkaa olotilaa paremmaksi!


    • Anonyymi

      Tässä asiassa on hyvä ydin. Trabassoo täytyy sanoa, niin kuin Donalson Trumpet-Man suurella torilla aamutuimaan haitari toisella olalla ja lokki pään päällä baskeri nokallaan. Tähän on menty ja tästä on tultu. Ei voi muuta sanoa, kuin Haapavesi soronoo, ja hepsan tullaa! Haapavesi kukkii ja soi :)

    • Anonyymi

      Totta turiset! Tässä on pitkä asian lista! Hyvä ja jelppaus!

    • Anonyymi

      No just! Onhan lääkitys kohdallaan?

      • Anonyymi

        En usko että on


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe