Jos ihminen on sitä mitä syö

Anonyymi

kasvissyöjä on ilmeisesti vihannes ?

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin. Niiden jututkin on pelkkiä kasviksia, puuta heinää.

    • Anonyymi

      Pankaapa merkille että usein henkilö, joka sanoo ettei syö lihaa, on ylipainoinen. Joku selitti että syövät kasvisten mukana niin paljon öljyä että se lihottaa. Ehkä sokeriakin. Olen kaikkiruokainen ja normaalipainoinen. Nuorempana yritin kasvisruokaa, ihan oikeaoppista sellaista, ohjeiden mukaan. Piti syödä niin paljon että maha alkoi olla pullollaan rinnoista alaspäin. Ihan henkeä ahdisti. Nälkä oli koko ajan ja se tunne "mistäs minä ottaisin". Kun palasin kaikkiruokaisuuteeni, maha kutistui parissa päivässä.

      • Anonyymi

        Entä on sellainen raakalainen ihminen, joka syö tartar-pihvejä?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä on sellainen raakalainen ihminen, joka syö tartar-pihvejä?
        Beng

        Tuskin koskaan olen syönyt tartar-pihviä, ei ainakaan mitään mielikuvaa. Mutta 70- ja vielä 80-luvullakin maistoin raa´asta jauhelihataikinasta ovatko mausteet sopivat. Myöhemmmin lakkasin maistamasta, nyt en söisi raakaa lihaa missään muodossa.
        Pari kertaa on sushia syönyt eli raakaa kalaa.
        Sen sijaan raakapuuro ja raakaraasteet ovat herkkuani. Laitan tähän neuvon, jos joku potee usein toistuvia tulehduksia, niin kannattaa syödä ratamon lehtiä. Mulla ei ole, mutta syön ratamoa, kun uskon sen luontaiseen mm. matala-asteista tulehdusta ennalta-ehkäisevään lääkintävaikutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin koskaan olen syönyt tartar-pihviä, ei ainakaan mitään mielikuvaa. Mutta 70- ja vielä 80-luvullakin maistoin raa´asta jauhelihataikinasta ovatko mausteet sopivat. Myöhemmmin lakkasin maistamasta, nyt en söisi raakaa lihaa missään muodossa.
        Pari kertaa on sushia syönyt eli raakaa kalaa.
        Sen sijaan raakapuuro ja raakaraasteet ovat herkkuani. Laitan tähän neuvon, jos joku potee usein toistuvia tulehduksia, niin kannattaa syödä ratamon lehtiä. Mulla ei ole, mutta syön ratamoa, kun uskon sen luontaiseen mm. matala-asteista tulehdusta ennalta-ehkäisevään lääkintävaikutukseen.

        Sulla ei ole usein toistuvia tulehduksia, mutta neuvot muita syömään (!)
        ratamonlehtiä, koska sinun "mielestäsi" ne parantavat ?!
        Just joo......

        Lapsena ratamonlehti haavan päällä olevinaan auttoi, kun laastariakaan ei ollut.
        En söisi. Tosivegaanit märehtii sitä laitumella, mutta niitten mahalaukku sopii siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei ole usein toistuvia tulehduksia, mutta neuvot muita syömään (!)
        ratamonlehtiä, koska sinun "mielestäsi" ne parantavat ?!
        Just joo......

        Lapsena ratamonlehti haavan päällä olevinaan auttoi, kun laastariakaan ei ollut.
        En söisi. Tosivegaanit märehtii sitä laitumella, mutta niitten mahalaukku sopii siihen.

        Ei ole vain minun mielipiteeni, terveysjulkaisuista olen lukenut ja uskon joihinkin niiden väittämiin, mm. ratamon vaikutukseen. Tämän päivän vitsaus on matala-asteinen tulehdus. Sanotaan että ruoka on liian raffinoitua, pitäisi olla enemmän raaka-ravintoa, joka tekisi suolistoon monipuolisemman bakteerikannan.
        Ratamon lehdet sisältävät mm. lima- aineita, parkkiaineita, flovonoideja, allantoiinia (auttaa kudosten paranemisessa), aukubiinia (hidastaa bakteereiden kasvua) ksantofylliä (A- vitamiinin esiaste), mineraaleja, kuten piitä, sinkkiä ja kaliumia.
        Mutta mikäpä minä tosiaan olen ketään nevomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vain minun mielipiteeni, terveysjulkaisuista olen lukenut ja uskon joihinkin niiden väittämiin, mm. ratamon vaikutukseen. Tämän päivän vitsaus on matala-asteinen tulehdus. Sanotaan että ruoka on liian raffinoitua, pitäisi olla enemmän raaka-ravintoa, joka tekisi suolistoon monipuolisemman bakteerikannan.
        Ratamon lehdet sisältävät mm. lima- aineita, parkkiaineita, flovonoideja, allantoiinia (auttaa kudosten paranemisessa), aukubiinia (hidastaa bakteereiden kasvua) ksantofylliä (A- vitamiinin esiaste), mineraaleja, kuten piitä, sinkkiä ja kaliumia.
        Mutta mikäpä minä tosiaan olen ketään nevomaan.

        En ole kuullut, että ratamoa suositeltaisiin syötäväksi erikoisesti.
        Mikä aine ratamossa on lisänä mitä muissa kasvikssissa ei ole ?
        "Terveysjulkaisut" on yleensä luontaistuotekauppojen markkinointia
        vailla lääketieteellistä pohjaa.
        Jutut on muka asiantuntijoitten kirjoittamia.

        Voihan lääkärikin kertoa vitamiineista.
        Mutta lääkäri ei sano, että ne on saatava juuri VitaePro:sta,
        koska ne saa monipuolisesta ruuasta paljon tehokkaammin.

        VitaePro ei tee niitä paremmiksi. Päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut, että ratamoa suositeltaisiin syötäväksi erikoisesti.
        Mikä aine ratamossa on lisänä mitä muissa kasvikssissa ei ole ?
        "Terveysjulkaisut" on yleensä luontaistuotekauppojen markkinointia
        vailla lääketieteellistä pohjaa.
        Jutut on muka asiantuntijoitten kirjoittamia.

        Voihan lääkärikin kertoa vitamiineista.
        Mutta lääkäri ei sano, että ne on saatava juuri VitaePro:sta,
        koska ne saa monipuolisesta ruuasta paljon tehokkaammin.

        VitaePro ei tee niitä paremmiksi. Päinvastoin.

        Olen Toivo Rautavaara-fani 70- ja 80-luvulla, Jo hän kehotti käyttämään ratamoa teessä, kun siinä on tulehdusta parantavaa ainetta ja sitä estävää. Kirjoitan edellisessä viestissäni myös nuo aineet. Syön päivittäin voikukan, horsman, koivun, nokkosen, pihlajan ja vuohenputken lehteä kesäisin, sekä kuusen kerkkiä keväällä. Nokkosta myös kuivatan talveksi. En edes tiedä missä muodossa VitaPro myydään, en tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin koskaan olen syönyt tartar-pihviä, ei ainakaan mitään mielikuvaa. Mutta 70- ja vielä 80-luvullakin maistoin raa´asta jauhelihataikinasta ovatko mausteet sopivat. Myöhemmmin lakkasin maistamasta, nyt en söisi raakaa lihaa missään muodossa.
        Pari kertaa on sushia syönyt eli raakaa kalaa.
        Sen sijaan raakapuuro ja raakaraasteet ovat herkkuani. Laitan tähän neuvon, jos joku potee usein toistuvia tulehduksia, niin kannattaa syödä ratamon lehtiä. Mulla ei ole, mutta syön ratamoa, kun uskon sen luontaiseen mm. matala-asteista tulehdusta ennalta-ehkäisevään lääkintävaikutukseen.

        Olen itsekin maistellut jauhelihataikinaa raakana, vaikka sianlihaa sisäsltävää ei kai pitäisi raakana maistella.
        Syön myös tartar pihviä, jos kohalle sattuu ja hyvää on ollut.
        Naudanphvi saa olla korkeintaan medium. Jos se ei ole sisältä vielä punainen ja mehevä, se on pilalla.
        Sushia haen nykyään ainakin kerran viikossa, kun isoissa marketeissa alkaa olla ihan ravintolatason sushia. Merilevästä tehty keitto tosin jää pois.

        Kanaa en syö raakana, enkä riistaa. Järvikalaa tai edes muikun mätiä en syö graavina, jos sitä ei ole ensin vähintään pakastettu.

        Jos ihminen on sitä, mitä hän syö, niin minä varmaan olen aika raaka ihminen.

        Sain tänään suvun vanhimpana Whats appiin kuvan sukumme toisiksi nuorimmasta ja hänen leikistään. Neiti 3 v oli rakentanut pahvilaatikosta lentokoneen, jossa oli useita erilaisia toimintoja. Lentokoneessa oli tyttäreni mukan myös pappanappi. Melkein tuli raa´an lihan syöjälle tippa linssiin. Pitänee huomenna mennä katsomaan lentokonetta ja sitä, mitä se pappanappi siinä tekee.
        Sukume nuorin on lentokoneen rakentajan pikkusisko ja hän on 1 kk vanha. Kun isosisko 12 v lähti kouluun, niin papalle alkaa olla aika paljon tilausta. Ja mikä sen parempi.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Toivo Rautavaara-fani 70- ja 80-luvulla, Jo hän kehotti käyttämään ratamoa teessä, kun siinä on tulehdusta parantavaa ainetta ja sitä estävää. Kirjoitan edellisessä viestissäni myös nuo aineet. Syön päivittäin voikukan, horsman, koivun, nokkosen, pihlajan ja vuohenputken lehteä kesäisin, sekä kuusen kerkkiä keväällä. Nokkosta myös kuivatan talveksi. En edes tiedä missä muodossa VitaPro myydään, en tunne.

        Ei niistä luonnonyrteistä vahinkoakaan ole, kunhan tietää, mitä syö. Eräät luontaistuotteet tai edes luonnosta poimitut kasvit eivät sovi kaikkien lääkkeiden kanssa.

        VitaPro on Tolosen "Tohtori Tolosen terveystuotteita". Luin aikanani Rautavaarat, Toloset ja Arsilat. Tolonen uskoi hyvin vahvasti siihen, että vitamiineja ja hivenaineita tullaan käyttämään lääkkeinä. Se toive ei toteutunut, mutta Tolonen on kehittänyt hyvin toimivan luontaistuotebisneksen kyseisen uskomuksen varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itsekin maistellut jauhelihataikinaa raakana, vaikka sianlihaa sisäsltävää ei kai pitäisi raakana maistella.
        Syön myös tartar pihviä, jos kohalle sattuu ja hyvää on ollut.
        Naudanphvi saa olla korkeintaan medium. Jos se ei ole sisältä vielä punainen ja mehevä, se on pilalla.
        Sushia haen nykyään ainakin kerran viikossa, kun isoissa marketeissa alkaa olla ihan ravintolatason sushia. Merilevästä tehty keitto tosin jää pois.

        Kanaa en syö raakana, enkä riistaa. Järvikalaa tai edes muikun mätiä en syö graavina, jos sitä ei ole ensin vähintään pakastettu.

        Jos ihminen on sitä, mitä hän syö, niin minä varmaan olen aika raaka ihminen.

        Sain tänään suvun vanhimpana Whats appiin kuvan sukumme toisiksi nuorimmasta ja hänen leikistään. Neiti 3 v oli rakentanut pahvilaatikosta lentokoneen, jossa oli useita erilaisia toimintoja. Lentokoneessa oli tyttäreni mukan myös pappanappi. Melkein tuli raa´an lihan syöjälle tippa linssiin. Pitänee huomenna mennä katsomaan lentokonetta ja sitä, mitä se pappanappi siinä tekee.
        Sukume nuorin on lentokoneen rakentajan pikkusisko ja hän on 1 kk vanha. Kun isosisko 12 v lähti kouluun, niin papalle alkaa olla aika paljon tilausta. Ja mikä sen parempi.

        KM.

        Miten sattui. Oma lapsenlapseni oli tehnyt sisaruksestaan robotin pahvilaatikkoa apunaan käyttäen. Sain eilen kuvan. Oo mitä nokkeluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sattui. Oma lapsenlapseni oli tehnyt sisaruksestaan robotin pahvilaatikkoa apunaan käyttäen. Sain eilen kuvan. Oo mitä nokkeluutta.

        Lastenhuone saattaa olla hienoja leluja väärällään, mutta mielikuvitus luo pahvilaatikosta vielä parempaa.


    • Anonyymi

      Synteettisten vitamiinien teho on niin ja näin.

      • Anonyymi

        Molekyyli on molekyyli on molekyyli. On se syntteettinen tai ei.
        Epäpuhtaudet, joita on ns. luontaistuotteissa halutun vitamiinin lisäksi eivät ainakaan pääsääntöisesti paranna elimistön tarvitseman molekyylin toimivuutta. Lisäksi luontaistuotteiden ongelma on tasalaatuisuuden puute.


    • Anonyymi

      Lihansyöjät raadonsyöjiä.

      Joskus nuorena kalareissulla huvitti yks heebo, joka kysyi meisiltä, "Meinaatsä syödä tota?", kun graavasin harrin aamuksi leivänpäälle. Se ei ollut mitenkää vege, mutta ei nero ilmeisimmin eläinbiologiassa, ei tajunnut, että graaviharri kokolailla täsmälleen samaa muonaa, kuin graavilohi.

      Noh, ihminen syö kuollutta kalaa, jopa aika raakanakin. Eläviä kaloja harvoin syödään. Siitä syystä kai vihannesmurkinaa sanotaan eläväksi ravinnoksi, koska usein salaatit, tomaatit jne. syödään raakana.

      Tossa jotenkin suurin ero vegemuonan ja liharuuan välillä. Toki vihanneksia kypsetetäänkin, mutta harvempi syö lihaa kypsentämättä. Ite pidän kyllä tarar-pihveistä ja mieluusti maistan filettäkin raakana, mutta useimiten kypsänä. Niin. muut lihansyöjäeläimet ei kypsennä lihaa. kuin ehkä ehkä mädättämällä.

      Onko muuten mediumpihvi sitten raakaa-, vaiko kypsennettyä lihaa?

      Niettä oletko itse vihannes- vaiko raadonsyöjä? Meitsi kaikkiruokainen.

      =DW=

      • Anonyymi

        Eihän se naudanpihvikään ole muuta kuin prosessoitua ruohoa.

        KM.


      • Anonyymi

        Tykkään sushista. Enpä ole itse koskaan laittanut. Ihan namnam.
        Beng


    • Anonyymi

      Joo mää oon porkkana.

    • Anonyymi

      Lanttu.

      • Anonyymi

        Mää oon syäny kalaa.
        Mää oon affena!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää oon syäny kalaa.
        Mää oon affena!

        Hiilest tehty.


    • Olen sikajuuresvihannes.

    • Anonyymi

      Mun lautasellani on päivittäin sipulia ja hapankaalia, niitä aina ja sit jotakin muuta.

    • Anonyymi

      Innoissani olen kerännyt syksyn satoa ja niistä laitoin viikonlopun ruoat, naudan lihaa ostin, kaapissä oli silliä, juustoa ja leikkelemakkaraa, muuten kaikki puutarhasta ja metsästä. Kahvinisukin oli paahtoleipää, jossa päällä juuri tehtyä omenahilloa.
      Mies: meillä on liian terveellistä ruokaa, minä laitan leivän päälle kaksi makkaraviipaletta. Selvää uhmaa... ei voinut olla nauramatta.

    • Anonyymi

      Saattaa tietenkin ahistaa noi ruokavalioneuvot, jos on väsynyt keskivartalolihava ennenaikaisesti rusinoitunut harvatukkainen possukka. Ahdistuksesta huolimatta kantsii kokeilla terveellistä ruokavaliota. Tulokset voivat yllättää positiivisesti ja melko nopeastikin.

      Täytyy sanoa, että olen tyytyväinen, kun ei ole lääkitystä, ja verenpaine-ja kolesterolitasot ovat ihanteellisella tasolla. Painoindeksi ja vyötärönympärys ovat näteissä lukemissa. Ei ne perusmätöillä kohdillaan pysy.

      • Anonyymi

        Täytyyhän lanteilla hiukan lihaa olla, mitä keinuttaa.😎
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän lanteilla hiukan lihaa olla, mitä keinuttaa.😎
        Beng

        Juu lanteilla rinnoissa pitää olla muotoa, mutta välissä ei. Pötkötmalli on ruma, eikä se lantio möhömahalla erotu edukseen, vaikka kuinka heiluttaa. Moni luulee, että iän myötä muoto menee väistämättä pötköksi, mutta ei se vaan niin ole. Pintarasva pitää rinnat paikallaan. Sisäelinrasva tekee pötköksi.


      • Anonyymi

        En tiedä vastasitko minulle mutta mun mies on normaalipainoinen ja -oloinen sekä tukka päässä. Syömme yleensäkin terveellisesti, mutta nyt kun satoa on joka puolella, minulla meni innoissani yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu lanteilla rinnoissa pitää olla muotoa, mutta välissä ei. Pötkötmalli on ruma, eikä se lantio möhömahalla erotu edukseen, vaikka kuinka heiluttaa. Moni luulee, että iän myötä muoto menee väistämättä pötköksi, mutta ei se vaan niin ole. Pintarasva pitää rinnat paikallaan. Sisäelinrasva tekee pötköksi.

        Kun mitat ovat 120 -120 - 120, on ihminen tasaisen kaunis.


    • Anonyymi

      No liharuoka on harmaata ja mautonta ilman mausteita. Porkkana ja tomaatti ja linssi ovat kauniin värisiä ja elävän näköisiä. Ihra on ihraa ja kuolleella eläimella suunta on pilaantumiseen päin. Tokihan se vihanneskin kypsennettynä kuolee, mutta näyttää se silti paremmalta kuin kuollut eläin.

      Kasvissyöjät tai kasvispainotteisesti syövät ovat yleensä paremman näköisiä (ja hajuisia) kuin ihmiset keskimäärin

    • Anonyymi

      Huono vertaus aloittajalla. Kun syö kasviksia, vihanneksia yms. luonnon tuotteita, niin saa tarvittavat vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet elimistön käyttöön, eli on enemmänkin em:ja. Itse olen myös paaaljon mieluummin elimistöltäni vitamiini- yms. -pitoinen, kuin ihraa ja tukosta suolet ja suonet täynnään. - Nm. Luonnollisesti

    • Anonyymi

      Olen läski, mutta en ole koskaan pitänyt makeasta. Lapsenakin ostin karkkia vain siksi, kun muut ostivat. Paras ”karkki” oli asfaltista irti raaputettu purukumi ja kun hiekka ratisi hampaissa. Muistan vieläkin sen maun ja tunteen.

      Raakaa lihaa ja kalaa olen syönyt aina. Lastenkodissakin sain oman raakaliha-annokseni. Siinä sitä lepakkotuolissa paketista auringon paistaessa söin ja ajattelin, että kyllä ihminen on onnellinen.

      Olis se ihanaa olla nuori, laiha ja rikas😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe