Hei. Olen tehnyt Ubuntu Server palvelimen, jolle olen tallentanut html dokumentin. Tähän palvelimeen olen sitten jakanut netin kännykästä usb:n kautta. Laittamalla kännykän hakukenttään palvelimen osoitteen kännykän aliverkossa, saan html dokumentin auki kännykän selaimeen. Nyt ongelma on kuitenkin se, että miten saan html dokumentin näkymään laitteelle, joka ei ole samassa lähiverkossa? Jos laitan hakukenttään serverin näyttämän julkisen ip-osoitteen, niin sehän on sama kuin kaikilla muilla kännykkään/reitittimeen liitetyillä laitteilla ja reitittimellä. Aliverkon osoitehan näkyy taas vain kännykälle/reitittimelle.
Apua palvelimen kanssa
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pyrit siis käyttämään kotitietokonettasi verkkopalvelimena, jossa olevat www-sivut näkyvät "koko maailmalle"?
Minkälainen nettiliittymä sinulla on? Asianhaaroista riippuen tässä saattaa olla jotain ehtoja ja teknisiäkin estoja, jotka estävät em. toiminnan. Tuo on mahdollista vain jos palvelimella on käytössä julkinen IP osoite.
Jos välissä on reititin joka saa julkisen IP osoitteen, niin reitittimen asetuksissa voi olla vaihtoehto jolla tietty aliverkossa oleva laite laitetaan näkyviin reitittimen IP:llä.
En tiedä onko tuollainen mahdollista kun jakaa netin kännykän kautta, mutta periaatteessa voisi olla mahdollista jos kännykkä saa julkisen IP osoitteen.
Mutta jos reititin/kännykkä ei saa omaa julkista IP osoitetta, vaan on laajemman aliverkon sisällä, niin sitten ei ole ollenkaan mahdollista.Seuraavat IP osoitteet EIVÄT OLE julkisia, eli reitittimellä/kännykällä tulee olla JOKU MUU kuin tässä mainittu osoite:
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255
Eli jos reitittimen/kännykän IP on esimerkiksi 10.45.67.89 niin se ei ole julkinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516304
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461023
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se46923Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845