Narsistinen äiti

Anonyymi

En haluaisi vieläkään uskoa tätä äidistäni, mutta, olen vasta nyt aikuis-iällä tajunnut kuinka kaikilla lapsilla oli aina tarve miellyttää äitiä ja tiedettiin miten, ja vaikka kaikki olisivat olleet hyvällä tuulella, kun hän tuli kotiin saattoi muuttaa koko talon tunnelman omalla äsyymisellään, ja kaikki oli kestettävä, jos sanoin (12v) vastaan hänelle, sanoi ”muuta pois jos ei kiinnosta kuunnella minua”.

Lapsesta asti ollaan jouduttu kuuntelemaan hänen s*ksi tarinoita yms ja jos yritin sanoa etten halua kuulla sai rangaistuksen ja omista asioista ei saanut kertoa kun hän on niin loppu

Ja äidillä oli vanhin ns ”lemmikki” eli ei ikinä HUOM IKINÄ laittanut äidille vastaan joten tietenkin paras kaikista aina
Keskimmäinen enemmänkin kuritti minua hänen puolestaan, äitini ei esim tehnyt mitään kun veljeni hyökkäsi kimppuun
Itse olen sanonut takaisin ja puolustanut sisaruksia, jonka takia olen vihatuin kaikista

5

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tavallista elämää lapsiperheessä!

• Anonyymi

Kuulostaa aika paljon minun lapsuudeltani. "Äiti" kuoli pois hiljattain, hyvä niin.

• Anonyymi

Itse taas äitini kuoleman jälkeen on tullut sisäinen tarve puolustaa häntä niitä narsisteja kohtaan jotka hänet painoivat pohjamutiin eläessään. En silti ääneen mainitse sillä onhan tämä yksi itsensä ylentäjä nainenkin jo iäkäs, mutta mielessäni tajuan, että teitä itsensä ylentäjiä on suurin osa. Kuten narsisteilla yleensäkin. Heitätte vain edelliset uhrit pois syytellen narsisteiksi ja uuden kimppuun. Muut ihmiset ovat teille kulutustavaraa,huonolaatuista mielestänne, jos ne eivät osaa täyttää vaatimuksianne, nìin löydätte kyllä uusia kohteita helposti.

Kun syyttelet jotakuta narsistiksi, niin lasketko koskaan oman käytöksesi tasoa? Montaako olet vähätellyt

• Anonyymi

Minä koen, että narsistinen äiti on kärsivä ihminen, joka ei ansaitse yhtään lisää kärsimystä keneltäkään.
        Mutta se ei poista sitä, että hän voi aiheuttaa vakaavakin vahinkoa lapselleen, ja sen asian kanssa tulisi olla varuillaan.

"poouyttyuu"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä koen, että narsistinen äiti on kärsivä ihminen, joka ei ansaitse yhtään lisää kärsimystä keneltäkään.
        Mutta se ei poista sitä, että hän voi aiheuttaa vakaavakin vahinkoa lapselleen, ja sen asian kanssa tulisi olla varuillaan.

"poouyttyuu"

Auttavia puhelinpalveluja en enää käytä, koska näkemykseni mukaan keskustelujen taso siellä on niin huono, että se on neurologisesti epäterveellistä-

"pooiuuuuuuu"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      108
      4787
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      403
      1476
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1104
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1088
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1000
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      14
      963
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      948
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    9. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe