Ongelmia ja kylmyyttä

Anonyymi

Puolison kanssa ollut pitkään kommunikaatio- ongelmia, ja niistä johtuvaa tyytymättömyyttä. Hän sairasti kohta 15 vuotta sitten masennusjakson, jolloin mukaan tuli myös haluttomuutta. Pitkiä kuukausien jaksoja ilman mitään läheisyyttä saati seksiä. Viime vuosina samoja haluttomuusjaksoja ollut useita, puolesta vuodesta puoleentoista. Ne kaikki kestin pysyen uskollisena. Kun asiasta kerran puhuimme, kertoi hän ettei ole koskaan tuntenut itse tarvetta tai himoa seksiin. Kyse on ollut aina vain miellyttämisen tarpeesta.

Ei hän ihan haluton ole. Meillä on ollut yleensä ihan molemminpuolisesti tyydyttävä seksielämä. Mutta tuo panetuksen totaalinen puute oli minullekin uusi asia. Ja käsittämätön viriilille miehelle. Nyt meillä on ollut jo kaksi vuotta seksitön kuiva jakso. Syinä ongelmat parisuhteessa, vaimon tyytymättömyys elämäntilanteeseen, asuntoon ja taloudelliseen tilaan, minun itsekkyyteni ym. Paska ukko, näin tiivistetysti.
Ja vieläkin olen pysynyt uskollisena, vaikka tunnetasolla olen jo muualla. Lasten ja taloudellisten syiden vuoksi en ole vielä pakannut reppuani. Olen hakenut psykologilta apua oman käyttäytymiseni muuttamiseksi ja tilanne huomioiden osoittanut hänelle vieläkin välittäväni hänestä. Silti tuskin saan koskea, saati lähestyä sängyssä millään tavalla. Minua ei lähestytä millään tavalla, ei edes halata tai oteta edes kädestä sohvalla istuessa kiinni. Ei kerrassaan mitään.

Pitäisikö kokeilla pariterapiaa ihan lasten vuoksi vai kylmästi hakea avioeroa? En jaksa tilannetta enää pitkään. Olemme vielä nuorehkoja nelikymppisiä, joten uuden kumppanin löytäminen tuskin on ongelma kummallekaan.

Mies 40 ,

9

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa erota ja etsiä nainen, jolla on libido, jos seksiä haluat parisuhteessa. Sun puolisolla sitä ei ilmeisesti ole koskaan ollut, on vain käyttänyt seksiä muiden asioiden saavuttamiseksi, aseksuaalinen varmaan on.

    • Anonyymi

      Onkohan emäntäsi henkisesti sinua edellä ja kaipaa vastaavaa seuraa?
      Ja nyt en tarkoita uskontoa, vaan henkisyyttä.
      Voisitte kokeilla mennä johonkin Shamaani leirille yhdessä.
      Yhteinen reikihoito tai joogatunti.
      Tai jotain muuta mitä kaupunkinne tarjoaa.

      • Anonyymi

        Leirit ovat muodissa ja paikat pitää varata paljon etukäteen. Mutta tiedän yhden Shamaanirummun valmistuskurssin mihin mahtuu, ajankohta on28.8.-30.8. ja lisätietoja sekä ilmoittautumisen saa osoitteesta Rumpu-ukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leirit ovat muodissa ja paikat pitää varata paljon etukäteen. Mutta tiedän yhden Shamaanirummun valmistuskurssin mihin mahtuu, ajankohta on28.8.-30.8. ja lisätietoja sekä ilmoittautumisen saa osoitteesta Rumpu-ukko.

        Mitä jos onkin kehitysvammainen eikä sitä ole kerrottu ja vasta avioeron aikaan sai itsekkin sen selville onko avioliittoa yleensä ollut olemassakaan. Entäs se esteettömyystodistus joka vaadittiin kirkollisessa vihkimisessä? Vai onko kaikki keksittyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos onkin kehitysvammainen eikä sitä ole kerrottu ja vasta avioeron aikaan sai itsekkin sen selville onko avioliittoa yleensä ollut olemassakaan. Entäs se esteettömyystodistus joka vaadittiin kirkollisessa vihkimisessä? Vai onko kaikki keksittyä.

        Siinä tapauksessa sinun täytyy ottaa yhteys johonkin ammattilaiseen, eikä suinkaan meihin amatööreihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa sinun täytyy ottaa yhteys johonkin ammattilaiseen, eikä suinkaan meihin amatööreihin.

        Aluksi vähän säikähdin, sori siitä, mutta muistin että Rumpu-ukko on vaikean lapsen isä, häneltä ehkä löytyy apu.
        Kannattaa lähteä tuonne rummun teko kurssille.


      • Anonyymi

        Ei ole todellakaan henkinen, vaan ihan perusmallin jalat maassa- ihminen. Ei ole koskaan osannut osoittaa tunteita suoraan, vaan padonnut kaiken sisälleen. Itse koen henkisyyden avoimuutena myös tunnereaktioissa, sellaisena vahvana tuntemisena ja voimana. Hänellä ollut ennemmin lievä tunnevammaisuus /- estoisuus aina. Peitti sitä minulta vuosien ajan pelkällä lievällä miellyttämisenhalullaan. Jos ehdotan jotain rumpukurssia, pitää minua varmaankin tärähtäneenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole todellakaan henkinen, vaan ihan perusmallin jalat maassa- ihminen. Ei ole koskaan osannut osoittaa tunteita suoraan, vaan padonnut kaiken sisälleen. Itse koen henkisyyden avoimuutena myös tunnereaktioissa, sellaisena vahvana tuntemisena ja voimana. Hänellä ollut ennemmin lievä tunnevammaisuus /- estoisuus aina. Peitti sitä minulta vuosien ajan pelkällä lievällä miellyttämisenhalullaan. Jos ehdotan jotain rumpukurssia, pitää minua varmaankin tärähtäneenä.

        Googlaa kurssi ennen kuin mitätöit sen, se on hauska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa kurssi ennen kuin mitätöit sen, se on hauska.

        Voihan tuota miettiä. Jotenkin tuntuu, että emäntä on jo henkisesti pakannut kassinsa lähtövalmiiksi. Kuntoiluvimma iski yhtäkkiä myös. Ei pahemmin ole aikaisemmin liikkunut. Onko kyse sijaistoiminnosta vai markkinakuntoon laittautumisesta? Itse olen myös ehkä elämäni kunnossa, joten huomiota on naisilta aika helppo saada. Peilaako hän jotenkin itseään minun kauttani?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe