Punainen Pelikaani 5/2020

Anonyymi

Vinkkejä, kysymyksiä, paljastuksia. Ei draamaa ja riitelyä tähän säikeeseen, kiitos.

61

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettituttuni kehotti ratkomaan ainakin Jope-ristikon (sivut 30-31). Sen on laatinut Erkki Vuokila ja kuvittanut Heli Kärkkäinen.

      Yhdestä pääkuvalauseesta tuli ristiriitainen olo. Muut pääkuvalauseet olivat mainioita.

      En ihan saanut ratkaisua, sillä seuraavan vihjeen piilokirjain meni arvaukseksi:

      KANTTA

      En ymmärrä, keneen viitataan seuraavassa vihjeessä:

      PENSSELI-Z SEDÄN NAINEN

      • Anonyymi

        Eikös pensseli-Z ole tämä julkimigreenikko suuren oppositiopuolueen eduskuntaryhmästä. Juuri hän joka ei suostu ottamaan ikinä mitään vastuuta puheistaan koska kärsii päänsärkykohtauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös pensseli-Z ole tämä julkimigreenikko suuren oppositiopuolueen eduskuntaryhmästä. Juuri hän joka ei suostu ottamaan ikinä mitään vastuuta puheistaan koska kärsii päänsärkykohtauksista.

        Ok. En kyllä löydä ratkaisusanassa yhteyttä em. henkilöön.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisiko tsekata esim.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Zorro

        jos Zeta kiinnostaa.

        Ristikoissa on usein z = tseta, jolloin tässä ei syntyisi ratkaisusanaa kätkönä. Ratkaisusana ei ole ainakaan Zorron mielitietty.


    • Anonyymi

      No ei tue Z-kirjaimen sisältämä vihje mikään suuri ongelma ole, koska risteäviin tulee selkeät ratkaisusanat ja ongelmakohdankin täytyy olla oikein ratkottu. Mutta ihan puhdas arvaus vihjeeseen KANTTA harmittaa.

      • Anonyymi

        Liittyykö se jotenkin tunnettuun ruotsalaiseen jalkapalloilijaan jolla suht iso ego... ja viikset...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyykö se jotenkin tunnettuun ruotsalaiseen jalkapalloilijaan jolla suht iso ego... ja viikset...

        Ei oikein sekään toimi., sillä Wikipedia kertoo:
        "Ibrahimovićin puoliso on Helena Seger"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikein sekään toimi., sillä Wikipedia kertoo:
        "Ibrahimovićin puoliso on Helena Seger"

        Eikä oikein tähänkään kymmenisen vuotta sitren Suomessa vierailleeseen herraan sovi
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ebdo_Mihemed.
        No hauska tapaus sinänsä. Olin kyllä jo unohtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä oikein tähänkään kymmenisen vuotta sitren Suomessa vierailleeseen herraan sovi
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ebdo_Mihemed.
        No hauska tapaus sinänsä. Olin kyllä jo unohtanut.

        No kaikki henkilöarvaukset pielessä. Katsoin virhepalvelua. Siellä sanotaan
        "Vasemmassa reunassa vihjeen “PENSSELI-Z SEDÄN NAINEN” Z on aivan ylimääräinen.".
        No olihan turha arvuuttelu hauskaakin.


      • Anonyymi

        Vihje KANTTA on tosiaan tahallaan piilokirjaimella vaikeutettu. Kutsun tällaisia vihjeitä halpamaisiksi mätävihjeiksi. Tietenkin mollaamatta laatijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihje KANTTA on tosiaan tahallaan piilokirjaimella vaikeutettu. Kutsun tällaisia vihjeitä halpamaisiksi mätävihjeiksi. Tietenkin mollaamatta laatijoita.

        Toki jos ei olisi piilokirjainta, voisi risteävien avulla saada oikean ratkaisun, vaikka vihjettä ei ymmärtäisikään. Vaikeassa vihjeessä piilokirjain on ikivä asia, sillä jos ei hoksaa vihjettä, menee arvailuksi. Mutta en minä nyt laatijaa siitä syyttämässä ole, etten hoksaa vihjeen ideaa. Olen siis yhtä kirjainta vaille ratkonut ristikon.


    • Anonyymi

      Pitukö kukaan muu vihjeen KONSERNIN ALKU alapuolelta alkavia pääkuvasta johdettuja sanoja huonona huumorina. Sanaleikit ovat minusta kivoja, mutta minusta kaikki sananeikit eivät ainakaan kaikissa tilanteissa sitä ole. Minusta laatijalta puuttui tilannetajua. Huonoja sanaleikkejä olen laatijalta satunnaisesti kohdannut (tosi harvoin kuitenkin) , joten tämä ei siinä mielessä kovasti yllättänyt. Sanariksen foorumissa asiasta ei ole komnentoitu.

      • Anonyymi

        Ne oli ihan OK.


    • Anonyymi

      Täältä poistetaan kaikki kritiikki. Aivan turha palsta!

      • Anonyymi

        Robotti poistaa tietyntyyppisiä sanoja. Oliskohan parissa poistetussa kommentissa ollut sellaisia, jotka ovat kieltolistalla. Luettelot robotti saamani tiedon mukaan saattaa tultita spämmiksi. Minkä robotti tulkitsee vääränlaiseksi, siitä nyt ei kukaan ota selvää. Ainakaan minä en ole vielä löytäny logiikan hitustakaan.


    • Anonyymi

      Sivu 22 ”LAUDALLA VIHREÄ” - piilokirjain hukassa. Auttakaa.

      • Anonyymi

        Miksi kukaan ei vastaa?

        Mitähän ulkoasu Arto Kuivanen on ajatellut laittaessaan s. 23 kuvan alas keskelle vihjeestä ”OLE HYVÄ!” viistoon vasemmalle alas. Veikkaan ettei paljon mitään. Kutsun näitä halpamaisiksi selvää saamattomiksi mätäkuviksi laatijaa mollaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan ei vastaa?

        Mitähän ulkoasu Arto Kuivanen on ajatellut laittaessaan s. 23 kuvan alas keskelle vihjeestä ”OLE HYVÄ!” viistoon vasemmalle alas. Veikkaan ettei paljon mitään. Kutsun näitä halpamaisiksi selvää saamattomiksi mätäkuviksi laatijaa mollaamatta.

        Yksityiskohtainen minivörikuva ei näin pienenä toimi kunnolla. Hankala tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityiskohtainen minivörikuva ei näin pienenä toimi kunnolla. Hankala tilanne.

        Tuohan on itsestään selvää. Miksi kustantaja päästää joka lehteen virheitä? Eivätkö he osaa työtään. Mielestäni tämä on maksavan asiakkaan halpamaista aliarviointia. Kuka ottaa tästä vastuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on itsestään selvää. Miksi kustantaja päästää joka lehteen virheitä? Eivätkö he osaa työtään. Mielestäni tämä on maksavan asiakkaan halpamaista aliarviointia. Kuka ottaa tästä vastuun?

        Tämä palsta on täysin kuollut. Pääpalstallekin tulee vain muutama viesti päivässä ristikkopuolelle. Höpöhöpöpuoli on siellä kovin suosittu. Mitä tämä kertoo ristikkoharrastuksesta? Mielestäni sen, että se on yksin nyhväämistä ja vastausten piilottelua. Tämä on hyväksyttävä. Muutos tulee ainoastaan ajan kanssa, kun diginatiivit tulevat ristikkoikään (lue: elämä muuttuu tylsäksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta on täysin kuollut. Pääpalstallekin tulee vain muutama viesti päivässä ristikkopuolelle. Höpöhöpöpuoli on siellä kovin suosittu. Mitä tämä kertoo ristikkoharrastuksesta? Mielestäni sen, että se on yksin nyhväämistä ja vastausten piilottelua. Tämä on hyväksyttävä. Muutos tulee ainoastaan ajan kanssa, kun diginatiivit tulevat ristikkoikään (lue: elämä muuttuu tylsäksi).

        Minunkin mielestä Tapsa saisi perustaa omien kissa-hiiri -leikkien rinnalle toisen kanavan nimeltään "Juonipaljastukset". Sinne jokainen saisi oman osaamisensa puitteissa julistaa vastauksia kysymyksiin ja sivun lukijat tietäisi jo tullessaan että vastauksia on luvassa ennen kuin ehtii edes mitään kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on itsestään selvää. Miksi kustantaja päästää joka lehteen virheitä? Eivätkö he osaa työtään. Mielestäni tämä on maksavan asiakkaan halpamaista aliarviointia. Kuka ottaa tästä vastuun?

        Vuokila tuottaa lehden tappiolla ihan vaan omanakin harrastuksena. Ulkoasuvaatimuksista tingitään. Sehän näkyy jo siinä, että kun IS:ssä tietyillä laatijoilla on oma kuvittaja, Punaisessa Pelikaanissa laatija kuvittaa itse. PuPe kuvituksen laatu on siten yleisellä tasolla huonompi kuin voittoa tuottavissa lehdissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokila tuottaa lehden tappiolla ihan vaan omanakin harrastuksena. Ulkoasuvaatimuksista tingitään. Sehän näkyy jo siinä, että kun IS:ssä tietyillä laatijoilla on oma kuvittaja, Punaisessa Pelikaanissa laatija kuvittaa itse. PuPe kuvituksen laatu on siten yleisellä tasolla huonompi kuin voittoa tuottavissa lehdissä.

        Jos saisin minäkin eräiden muiden harrastelijoiden kanssa ristikoitani Pupeen ainakin kuvituksen laatutaso nousisi hieman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saisin minäkin eräiden muiden harrastelijoiden kanssa ristikoitani Pupeen ainakin kuvituksen laatutaso nousisi hieman.

        Kyllähän niitä sinne saa. Niin se Holopainenkin teki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin mielestä Tapsa saisi perustaa omien kissa-hiiri -leikkien rinnalle toisen kanavan nimeltään "Juonipaljastukset". Sinne jokainen saisi oman osaamisensa puitteissa julistaa vastauksia kysymyksiin ja sivun lukijat tietäisi jo tullessaan että vastauksia on luvassa ennen kuin ehtii edes mitään kysyä.

        No tein kokeeksi säikeen "Punainen Pelikaani 5/2020 - paljastuksia" Pelikaaniristikot osioon.

        Siellä ei ole arvaamattomasti toimivaa robottia.

        En puutu millään lailla keskusteluun, jos käyttäydytään fiksusti. Ennen kaikkea kyse on siitä, että ketään ei mollata eikä loukata eikä ilkeillä kenellekään. Minulla on sellaisiin nollatoleranssi.

        On myös muistettava, että ristikoihin tai suuriin osaan niistä ei saa linkittää. Yksittäisestä vihjeestä voi toki kysyä kuvankin kanssa ja sen voi esittää suoraan sivulla.

        Chatissa minulle voi lähettää ristikon helkilökohtaisesti tarkasteltavakseni. Jos lähettää, olisi kiva olla skannaus/valokuva koko ristikosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokila tuottaa lehden tappiolla ihan vaan omanakin harrastuksena. Ulkoasuvaatimuksista tingitään. Sehän näkyy jo siinä, että kun IS:ssä tietyillä laatijoilla on oma kuvittaja, Punaisessa Pelikaanissa laatija kuvittaa itse. PuPe kuvituksen laatu on siten yleisellä tasolla huonompi kuin voittoa tuottavissa lehdissä.

        Toki tämä on olettamus, mutta IS:ssä Keräsen ja Vaalamon ristikot kuvittaa Heli Kärkkäinen. SK:ssa Keräsen ristikoita kuvittaa usein Päivi Vesanto. Kun laatija tekee ristikon alusta loppun itse, luulisi, että se tulee halvemmaksi kuin erillisen kuvittajan käyttö. Laatutasovaatimus on minun mielestäni alempi kuin em. kahdessa lehdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki tämä on olettamus, mutta IS:ssä Keräsen ja Vaalamon ristikot kuvittaa Heli Kärkkäinen. SK:ssa Keräsen ristikoita kuvittaa usein Päivi Vesanto. Kun laatija tekee ristikon alusta loppun itse, luulisi, että se tulee halvemmaksi kuin erillisen kuvittajan käyttö. Laatutasovaatimus on minun mielestäni alempi kuin em. kahdessa lehdessä.

        Lehdessä on mielestäni ainakin neljä ristikkoa, joita ei voisi kuvituksen laadun vuoksi muualla julkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän niitä sinne saa. Niin se Holopainenkin teki.

        Tapio
        Minä, vaikka miten hyvän laatisin. Nykyisin minulla tosin on vain ulkoasun suhteen riittävän hyviä ristikoita. Ja ulkoausu taas ei ole kovin merkittävässä asemassa PuPe:ssa.

        Toka ristikko ei käy sanaston ja eräiden rakenteellisten puutteiden vuoksi. En sitä itsekään kelpuuttaisi ilman korjailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on itsestään selvää. Miksi kustantaja päästää joka lehteen virheitä? Eivätkö he osaa työtään. Mielestäni tämä on maksavan asiakkaan halpamaista aliarviointia. Kuka ottaa tästä vastuun?

        Kuvasta ei kunnolla saa selvää, mitä tapahtuu vaan ratkaisusana pikemminkin assosioituu hahmoon. Hesarin ristikoiden tasoinen kuva kyllä hoitaa asiansa, mutta saisihan kuva olla paljon parempilaatuinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan ei vastaa?

        Mitähän ulkoasu Arto Kuivanen on ajatellut laittaessaan s. 23 kuvan alas keskelle vihjeestä ”OLE HYVÄ!” viistoon vasemmalle alas. Veikkaan ettei paljon mitään. Kutsun näitä halpamaisiksi selvää saamattomiksi mätäkuviksi laatijaa mollaamatta.

        Mitähän sinä olet ajatellut kirjoittaessasi tuota selitystäsi? Eihän siitä saa tolkkua. Lehti olisi tässä kädessäni ja ko. ristikko melkein täysi, mutta en tajua, mitä oikein tarkoitat.


    • Anonyymi

      Olen nyt ratkonut lehden lähes tulkoon kokonaan. Voi kysellä, jos tarvetta on laatijoita mollaamatta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Otan nyt tämän säikeen haltuuni, koska kilpailevan palstan ylläpitäjä ja avainmestsri siirtyy omalle sivustolleen. Tästä lähtien en salli linkkejä hänen sivustolleen ja muutenkin tämän säikeen tasoa nostetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan nyt tämän säikeen haltuuni, koska kilpailevan palstan ylläpitäjä ja avainmestsri siirtyy omalle sivustolleen. Tästä lähtien en salli linkkejä hänen sivustolleen ja muutenkin tämän säikeen tasoa nostetaan.

        Tätä et tietenkään voi tehdä. Robotti tätä lähinnä oitää hallussaan. Jos joku valittaa, ihminenkin puuttuu pelin joko poistamalla vestejä tai palauttaa robotin ilman perusteltua syytä poistamia viestejä. Mitä täältä poistuu, ei pysty etukäteen päättelemään. En ainakaan minä ymmärrä robotin logiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä et tietenkään voi tehdä. Robotti tätä lähinnä oitää hallussaan. Jos joku valittaa, ihminenkin puuttuu pelin joko poistamalla vestejä tai palauttaa robotin ilman perusteltua syytä poistamia viestejä. Mitä täältä poistuu, ei pysty etukäteen päättelemään. En ainakaan minä ymmärrä robotin logiikkaa.

        Minulla on tämä säe hallussani, koska edeltäjäni keskittyy nyt omiin sivuihinsa ja ei ehdi pitää tätä hallussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tämä säe hallussani, koska edeltäjäni keskittyy nyt omiin sivuihinsa ja ei ehdi pitää tätä hallussaan.

        Ihanaa viisivuotiaiden hiekkalaatikko-väittelyä. Jos ette pidä varaanne niin tuolla näytöllä olette jo vahvoilla päästä jonkun maailman suurvallan pressaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa viisivuotiaiden hiekkalaatikko-väittelyä. Jos ette pidä varaanne niin tuolla näytöllä olette jo vahvoilla päästä jonkun maailman suurvallan pressaksi.

        Ollaanpa hiljaa siellä takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaanpa hiljaa siellä takana.

        Nyt tuntuu jo paljon paremmalta. Tunnen, että säie on hallussani ja turha öyhötys on vähentynyt. Näin haluan tämän säikeen kanssa menetellä. Otan tarvittaessa muitakin säikeitä haltuun..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuntuu jo paljon paremmalta. Tunnen, että säie on hallussani ja turha öyhötys on vähentynyt. Näin haluan tämän säikeen kanssa menetellä. Otan tarvittaessa muitakin säikeitä haltuun..

        Tapio
        Aika outo henkilö on tuonkin kirjoittanut. Kaksi outoa henkilöä nahistelee. Kokonaisuus on verraten outoa. Eiköhän 26.8.2020 17:23 kirjoittanut henkilö ole varsin oikeassa?

        Jos nyt yritettäisiin olematta liikaa outoilematta ja normaalistuttaisiin? On varmaan itselleni ja joillekin muillekin outoa asia käyttäytyä normaalisti, mutta voihan sitä opetella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio
        Aika outo henkilö on tuonkin kirjoittanut. Kaksi outoa henkilöä nahistelee. Kokonaisuus on verraten outoa. Eiköhän 26.8.2020 17:23 kirjoittanut henkilö ole varsin oikeassa?

        Jos nyt yritettäisiin olematta liikaa outoilematta ja normaalistuttaisiin? On varmaan itselleni ja joillekin muillekin outoa asia käyttäytyä normaalisti, mutta voihan sitä opetella.

        Tuntuu, että säie ei ole kokonaan hallussani. Jos joku muu haluaa sen ottaa haltuunsa, täytyy siitä selkeästi ilmoittaa. Pelkkä vihjailu ei riitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joku aloitti tästä lehdestä uuden säikeen. Tämä säie ei ksi ollut sitten uuden säikeen aloittaneen hallussa. Uudessa säikeessä aloittaja pyrkinee pitämään säikeen hallussaan.

      • Anonyymi

        Tämä säie voidaan unohtaa. Liikaa sekoilua ja tapioilua. Uusi säie on paremmin hallussa laatijoita mollaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä säie voidaan unohtaa. Liikaa sekoilua ja tapioilua. Uusi säie on paremmin hallussa laatijoita mollaamatta.

        Kaiken kritiikin luokitteleminen mollaamiseksi on paljon pahemman luokan mielipiteiden vaimentamisyritystä kuin mihin Sanariksen foorumilla jotkut pyrkivät.

        Sanariksenkin foorumilla on kritiikkiä. Miksi jonkun pitää pyrkiä hallitsemaan säiettä niin, että perusteltu kritiikki luokitellaan heti mollaukseksi?

        No tällä säikeellä joku muu kuin minä on esittänyt outoa parodiaa. Oudon parodian vuoksi tämä säie on kyllä hyvä unohtaa. Toivottavasti uudella säikeellä ei joku aloita oudon parodian luomista uudelleen.

        Kun tätä säiettä on pilannut useampikin henkilö, on väärin syyttää vain yhtä henkilöä säikeen pilaamisesta. Ehkä uuden säikeen aloittaja itse pilasi tätä säiettä eniten?

        Erään ristikon kuvituksen kritiikki oli aivan asiallista.

        Mollaamista on vain liioteltu, yliampuva kirjoittaminen. En pyri liioittelemaan vaan pyrin kertomaan asiat vain totuudellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken kritiikin luokitteleminen mollaamiseksi on paljon pahemman luokan mielipiteiden vaimentamisyritystä kuin mihin Sanariksen foorumilla jotkut pyrkivät.

        Sanariksenkin foorumilla on kritiikkiä. Miksi jonkun pitää pyrkiä hallitsemaan säiettä niin, että perusteltu kritiikki luokitellaan heti mollaukseksi?

        No tällä säikeellä joku muu kuin minä on esittänyt outoa parodiaa. Oudon parodian vuoksi tämä säie on kyllä hyvä unohtaa. Toivottavasti uudella säikeellä ei joku aloita oudon parodian luomista uudelleen.

        Kun tätä säiettä on pilannut useampikin henkilö, on väärin syyttää vain yhtä henkilöä säikeen pilaamisesta. Ehkä uuden säikeen aloittaja itse pilasi tätä säiettä eniten?

        Erään ristikon kuvituksen kritiikki oli aivan asiallista.

        Mollaamista on vain liioteltu, yliampuva kirjoittaminen. En pyri liioittelemaan vaan pyrin kertomaan asiat vain totuudellisesti.

        Jos uuden säikeen aloittaja pitää joitakin kommenttejani mollamisena, mitä sitten tämä on
        "Lähteenmäen halpamaisen vaikeaa tavuristikkoa lukuunottamatta..."

        Minusta rstkomani Lähteenmäen ristikot eivät olleet halpamaisella tavalla vaikeita. Usein kyllä öörimmäisen vaikeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uuden säikeen aloittaja pitää joitakin kommenttejani mollamisena, mitä sitten tämä on
        "Lähteenmäen halpamaisen vaikeaa tavuristikkoa lukuunottamatta..."

        Minusta rstkomani Lähteenmäen ristikot eivät olleet halpamaisella tavalla vaikeita. Usein kyllä öörimmäisen vaikeita.

        Uutta säiettä ei ole aloitettu fiksulla kommentilla. Jos on kritidoitavas, se pitää pystyä esittämään perusteet esille ottaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta säiettä ei ole aloitettu fiksulla kommentilla. Jos on kritidoitavas, se pitää pystyä esittämään perusteet esille ottaen.

        Onko aivan liikaa vaadittu että käytät oikolukua kirjoittaessasi? Vakavakin viesti muuntuu vitsiksi tuolla kirjoitusvirheiden määrällä. Selaimet auttaa nykyään näppäilyjen virhesuman purkamisessa. Kiire ei ole pätevä syy kirjoittaa siansaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko aivan liikaa vaadittu että käytät oikolukua kirjoittaessasi? Vakavakin viesti muuntuu vitsiksi tuolla kirjoitusvirheiden määrällä. Selaimet auttaa nykyään näppäilyjen virhesuman purkamisessa. Kiire ei ole pätevä syy kirjoittaa siansaksaa.

        Tämä pn sekleää mollaamitsa! En nyt halua tällaidia mötävitsejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko aivan liikaa vaadittu että käytät oikolukua kirjoittaessasi? Vakavakin viesti muuntuu vitsiksi tuolla kirjoitusvirheiden määrällä. Selaimet auttaa nykyään näppäilyjen virhesuman purkamisessa. Kiire ei ole pätevä syy kirjoittaa siansaksaa.

        Tämä on aivan aiheellinen huomautus. Minun on vain niin vaikea kirjoittaa kosketusnäytöllä oikein. Sormi osuu niin helposti viereiseen painikkeeseen. Kännykän kosketusnäytöllä en uskaltaisi kirjoittaa mitään. Täytyy katsoa teksti läpi ennen lähetä-painallusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pn sekleää mollaamitsa! En nyt halua tällaidia mötävitsejä.

        Oli tuo ihan aiheellinen kommentti. Myönnän että itsellenikin kirjoittaminen meni kirjoitusvirheen takia vitsiksi. Taisin kirjoittaa yhden sanan ikään kuin viroksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli tuo ihan aiheellinen kommentti. Myönnän että itsellenikin kirjoittaminen meni kirjoitusvirheen takia vitsiksi. Taisin kirjoittaa yhden sanan ikään kuin viroksi?

        Huomasin vain, että olin tyhmyyttäni vastanut parodiaan. Joku kirjoitti tuon täynnä kirjoitusvirheitä olevan kommentin, ikään kuin minä olisin kirjoittanut sen. No onpa tämä foorumi ainakin hieman opettanut tunnistamaan sitä, mikä on kirjoitettu tosissaan ja mikä ei. En minä kuitenkaan aina osaa erottaa tosissaan kirjoitettua ja provosointia. Hauskaahan silloin on jonkun provosoida tai parodisoida. On se nyt jostakusta kovin hauskaa provosoida ja parodisoida.


    • Anonyymi

      Kantta suhteen joku on laittanut ihan väärän ratkaisusanan ja seltyksen ratkojiin. Ei lainkaan laatijan tyyliin sopiva.
      Avaimet ymmärtämiseen tuli töstä kommentista:

      Latkaitin vihjeen kantta ihan lepellellen.

      Lasten kielellä KANSSA > KERA on KANTTA > KELA. Vaikeus on siinä, että eri kirjain vaihtuu. Viitataan sekä R- että S-kirjaimen väärin lausumiseen.

      • Anonyymi

        Todella törkeällä tavalla laatija mollaa puhevikaisia. Miten tällainen on voinut päästä koeratkonnan läpi? Käsittääkseni tämä kyseinen laatija on ollut jopa kutsuttuna vieraana linnan juhlissa. Näin se nousee urea päähän joillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella törkeällä tavalla laatija mollaa puhevikaisia. Miten tällainen on voinut päästä koeratkonnan läpi? Käsittääkseni tämä kyseinen laatija on ollut jopa kutsuttuna vieraana linnan juhlissa. Näin se nousee urea päähän joillekin.

        Laatija itse totesi tehneensä vihjeen kohalla vihearvion. Siitä on toisaalla keskusteltu.


    • Anonyymi

      Ongelmallinen Lähteenmäki olikin tässä numerossa.
      Pääkuvalauseeksi laitoimme: koetatha sinäkin pelastaa ahkera pörriäisrassu
      Tuosta ei saatu kunnollisia risteäviä
      Suullita voisi olla koelaulu, mutta sillä ei saa ruokalajia. Koeohje tulisi alaspäin ruoka, mutta pystyyn ei saa kunnollista risteävää.

      Ongelmaksi jäi myös itselle Hakonen. Mikähän olisi kolmas vaakaan menevä pääkuvasana.

      • Anonyymi

        Väärä ratkaisu. Ongelmallista kulmassa on se, että suulliseen esitykseen tuli ratkaisusanaksi "muiskautus". En olisi ikinä sellaista vihjeelle osannut laittaa.


    • Anonyymi

      Lähteenmäen ristikkoon tuli

      MUISTATHAN SINÄKIN PELASTAA AHKERA PÖRRIÄISRASSU

      Yhkä ratkaisusanaa en olisi ikinä pystynyt keksimään, sillä minusta vihje ja ratkaisusana eivät vastaa toisiaan:

      SUULLINEN ESITYS > MUISKAUTUS

      Lähteenmäki on laittanut sanalle tavallisesta kielestä poikkevan merkityksen.  Meni itselleni liian epätavalliseksi.

      • Anonyymi

        Eka väärin, po. MUISTAHAN


    • Anonyymi

      Hakosen oikean yläkulman uskon ratkoneeni nyt myös minä oikein.

      • Anonyymi

        Otapa tästä anonyymien keskustelusta selvää.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe