As Oy:n yhtiökokouksen osanottajat

Anonyymi

Voisiko joku asian tuntija vastata kysymykseeni.
Onko yhtiökokouksen kokouskutsussa oltava asialistalla
" kokouksen osanottajat"?
Onko kokouksessa todettava osanottajat?
Meillä kokouksessa ei tätä asiaa käsitelty. Kokous todettiin kylläkin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.
Toimiko kokouksen puheenjohtaja Aoyĺ:n mukaisesti?
Kokouksessa oli henkilöitä, joita en tuntenut!

17

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokouskutsussa ei niin väliä. Kokouksessa sitten todetaan laillisuus, osanottajat edustalien valtakirjat ja valitaan kokoustoimihenkilöt.

      • Anonyymi

        Niin, kutsussa ei tietenkään mainita, kutsutut ovat osakkeenomistajat ja isännöitsijä, lisäksi istuvan hallituksen jäsenet mikäli eivät ole osakkeenomistajia.

        Ennen kokouksen alkua tarkistetaan osakkuus ja mahdolliset valtakirjat.

        Sillä, että aloittaja ei tuntenut kaikkia osallistujia ei ole merkitystä, osakkaita ne sijoittajatkin ovat, lisäksi valtuutettuna voi olla jurustikin, itse olen valtakirjalla edustanut yksittäisiä osakkaita noin 30 yhtiökokouksessa, nämä kaikki riitaisissa yhtiöissä ja aina minulle on ilomielin maksettu runsaat 300 €/tunti ja matkarahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kutsussa ei tietenkään mainita, kutsutut ovat osakkeenomistajat ja isännöitsijä, lisäksi istuvan hallituksen jäsenet mikäli eivät ole osakkeenomistajia.

        Ennen kokouksen alkua tarkistetaan osakkuus ja mahdolliset valtakirjat.

        Sillä, että aloittaja ei tuntenut kaikkia osallistujia ei ole merkitystä, osakkaita ne sijoittajatkin ovat, lisäksi valtuutettuna voi olla jurustikin, itse olen valtakirjalla edustanut yksittäisiä osakkaita noin 30 yhtiökokouksessa, nämä kaikki riitaisissa yhtiöissä ja aina minulle on ilomielin maksettu runsaat 300 €/tunti ja matkarahat.

        300€/tunti ei ole mitään verrattuna siihen kuinka paljon nämä "hankalat" asunto-osakeyhtiön pilkunviilaajat maksavat taloyhtiöille. Olen itse ollut mukana useissa tapauksissa jossa kustannukset ovat nousseet kymmeniin tuhansiin ja vastineeksi asukkaat ovat saaneet korkeintaan paikkamaalausta ja pakkelia. Pyydä jatkossa vaan reilusti 800€/tunti jos et laskuta valmisteluista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kutsussa ei tietenkään mainita, kutsutut ovat osakkeenomistajat ja isännöitsijä, lisäksi istuvan hallituksen jäsenet mikäli eivät ole osakkeenomistajia.

        Ennen kokouksen alkua tarkistetaan osakkuus ja mahdolliset valtakirjat.

        Sillä, että aloittaja ei tuntenut kaikkia osallistujia ei ole merkitystä, osakkaita ne sijoittajatkin ovat, lisäksi valtuutettuna voi olla jurustikin, itse olen valtakirjalla edustanut yksittäisiä osakkaita noin 30 yhtiökokouksessa, nämä kaikki riitaisissa yhtiöissä ja aina minulle on ilomielin maksettu runsaat 300 €/tunti ja matkarahat.

        Siis kokouksessamme ei todettu, keitä oli kokouksessa, valtakirjoja ei tarkistettu, nimilistaa ei kiertänyt, osakeluetteloa ei ollut nähtävillä. Kokous todettiin äänestyksen jälkeen lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.
        Tekikö pj oikein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kokouksessamme ei todettu, keitä oli kokouksessa, valtakirjoja ei tarkistettu, nimilistaa ei kiertänyt, osakeluetteloa ei ollut nähtävillä. Kokous todettiin äänestyksen jälkeen lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.
        Tekikö pj oikein

        Kokouksen pj ei ole toiminut lakien mukaisesti.
        Kokous on joko laillisesti kokoon kutsuttu ja päätösvaltainen tai sitten ei.
        Asiaa ei ratkaista äänestämällä.


    • Anonyymi

      Näissä kokouksissa täytyy olla tarkkana.
      Isännöitsijät peesaavat suursijoittajia ja junailevat huomaamatta läpi omia etujaan.

      • Anonyymi

        Vielä tälläkin hetkellä löytyy -vaika ei pitäisi- isännöisijä/isännöitsijöitä jolla ei lain pykälät ole riittävän hyvin hallussa.


      • Anonyymi

        Mitä isännöitsijä hyötyy petoksesta ja diktatuurista? Säästää hoitokuluissa ja vetää välistä?
        Mitä hyötyä on hallita kokousta jos työ on vain paperien siirtelyä? Siivoojien palkkaamista, sähköposteihin vastaamista? En ymmärrä, toki en ole kieroilun ammattilainen mutta miksi tulee olla kokouksessa tarkkana jos ei edes tiedä missä kohtaa se petos tapahtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä isännöitsijä hyötyy petoksesta ja diktatuurista? Säästää hoitokuluissa ja vetää välistä?
        Mitä hyötyä on hallita kokousta jos työ on vain paperien siirtelyä? Siivoojien palkkaamista, sähköposteihin vastaamista? En ymmärrä, toki en ole kieroilun ammattilainen mutta miksi tulee olla kokouksessa tarkkana jos ei edes tiedä missä kohtaa se petos tapahtuu?

        "Mitä isännöitsijä hyötyy petoksesta ja diktatuurista?"
        Kokouksessa on hyvä olla tarkkana koska vielä tälläkin hetkellä löytyy -vaika ei pitäisi- isännöisijä/isännöitsijöitä jolla ei lain pykälät ole riittävän hyvin hallussa.
        Petokset on aivan eri juttu kuin ymmärrys siitä mitä osakeyhtiölaki määrää yhtiökokouksen esityslistan sisällöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä isännöitsijä hyötyy petoksesta ja diktatuurista?"
        Kokouksessa on hyvä olla tarkkana koska vielä tälläkin hetkellä löytyy -vaika ei pitäisi- isännöisijä/isännöitsijöitä jolla ei lain pykälät ole riittävän hyvin hallussa.
        Petokset on aivan eri juttu kuin ymmärrys siitä mitä osakeyhtiölaki määrää yhtiökokouksen esityslistan sisällöstä.

        Eli rikkomus ei ole muuta kuin paperin toteutus väärin? Mä luulin että kyse on jostain vakavammasta.


    • Anonyymi

      Tässä on valvomaton harmaa alue.
      Kiiteistöverojen pitäisi perustua todellisiin tilanteisiin eikä omiin arvioihin.

      • Anonyymi

        Miten kiinteistöverot liittyy taloyhtiöiden yhtiökokouksiin? Älyllinen kekustelu on paljon antoisampaa jos pysytään aiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kiinteistöverot liittyy taloyhtiöiden yhtiökokouksiin? Älyllinen kekustelu on paljon antoisampaa jos pysytään aiheessa.

        Jos sinä ymmärrät niin selitä "aihe".
        Mitä isännöitsijä hyötyy pettäessään kokouksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä ymmärrät niin selitä "aihe".
        Mitä isännöitsijä hyötyy pettäessään kokouksessa?

        Aihehan oli yhtiökokouksen protokolla.
        Mistään pettämisestä ei ole olut puhe. Ymmärrys hoi, äly älä petä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aihehan oli yhtiökokouksen protokolla.
        Mistään pettämisestä ei ole olut puhe. Ymmärrys hoi, äly älä petä.

        Mä voisin keskustella geenimanibulaatiosta varmaan viisaammin kuin sinä. Mutta jos en tiedä mitään yhtiöperiaatteista ja niiden "tärkeydestä" niin ei tarvitse mollata älyhoita.

        Jos teidän rikkaiden ongelmat on noin pieniä kuin että totellaanko paperin järjestystä niin aika pienet on ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voisin keskustella geenimanibulaatiosta varmaan viisaammin kuin sinä. Mutta jos en tiedä mitään yhtiöperiaatteista ja niiden "tärkeydestä" niin ei tarvitse mollata älyhoita.

        Jos teidän rikkaiden ongelmat on noin pieniä kuin että totellaanko paperin järjestystä niin aika pienet on ongelmat.

        Toisille pilkku on tärkeämpi kuin lause.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voisin keskustella geenimanibulaatiosta varmaan viisaammin kuin sinä. Mutta jos en tiedä mitään yhtiöperiaatteista ja niiden "tärkeydestä" niin ei tarvitse mollata älyhoita.

        Jos teidän rikkaiden ongelmat on noin pieniä kuin että totellaanko paperin järjestystä niin aika pienet on ongelmat.

        Silti olisi suotavaa pysyä aiheessa.
        Tuo pettämisen esiin nostaminen oli kanssa pahasti ohi keskustelun, siinä syy tuohon vanhaan viisauteteen joka jälleen kerran oikeaan osuessaan näytti paikkansa pitävyyden.

        Kun asiat tekee niinkuin laki määrää niin ongelmia ei ole, ei isoja eikä pieniä.
        Myös olemattomasta herneen nekkuun vetäminsen voisi luokitella aika pieneksi ongelmaksi,eikö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe