Olen aloitteleva sukututkimusharrastaja ja tarvitsisin apua. Miten ja mistä saisin selville tietoja ruotusotamiehestä? Lähtötietoni ovat aika niukat: Henrik Henriksson Klinga (s. 15.5.1769) vihittiin Harjussa 15.4.1790 Caisa Henriksdotterin kanssa ja rippikirjassa Henrikiä kutsutaan "Lätta inf". Harjun rippikirjassa 1784-1815 hänet mainitaan sekä Niemis, Peräniittu sotilaana. Vielä kuolinmerkinnässäkin 9.4.1807 on maininta vanhasta sotilaasta. Kuinka nähdä, mihin taisteluihin on osallistunut?
U.k.res.drag. af öfredels corp. vid
S-paikka on epävarma, Harjun srk. nykyisin Tamperetta > Nokiaa.
Mistä löytää ruotusotilaan?
Anonyymi
3
145
Vastaukset
- Anonyymi
Helppo juttu, Teetä dna-testi. Maksaa vain muutaman tonnin, että saat isälinjasta kaiken tietoosi. Niin minullekin luvattiin.
- Anonyymi
Älä viitsi kiusata vaikka et itse osaakaan.
- Anonyymi
Oletko varma että Henrik ja Caisa haluavat kaiken tietonsa tänne tai minnekään muualle kaikkien katsottavaksi?
Niin, he eivät voi enää puolustaa itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643255Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433097- 422457
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1002207- 311913
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271810- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851415- 391300
- 811132