Terve!
Teen rekalla reissuhommia, eli asun viikot autossa.
Saan silloin täyspäivärahan ihan normaalisti. Mutta joskus ajot sattuu osua kotipaikkakunnalleni (mikä on eri kuin firman asemapaikkakunta.)
Jätän auton parkille ja menen kotiin nukkumaan. Niin pitääkö silloin kuitenkin saada päivärahaa vaiko ei.
Juitsarit väittää ettei saa mutta yksi toinen kuski sanoi että pitäis saada kun voi olla vain yksi asemapaikka.
Kiitos vastauksesta!
Päiväraha ja asemapaikkakunta
9
1883
Vastaukset
- Anonyymi
No nyt olet pahassa välikädessä. Haluatko miellyttää juitsareita( on ainakin minulle täysin epämiellyttävä nimitys lähimmästä esimiehestä) Minulla on vain jakeluesimies joka pitää joka asiassa ainoastaan kuljettajan etua tärkeimpänä,koska kuljettaja on jokatapauksessa yrityksen tärkein voimavara. Siellä Kotimaan päiväraha/osapäiväraha
ruokaraha löytyy monta vaihtoehtoa. Jos yrityksellä on halua arvostaa kuskia niin valikoimasta löytyy vaihtoehto jossa kuskille maksetaan asiallinen ruokaraha vaikka hän ei poistuisi yrityksen kotipaikkakunnalta ja se tulo on verovapaata ansiota.
Näin on menty jo vuosikymmenet. Mikä on osaaminen näissä asioissa yrityksissä. Taitaa olla todella huono!!!- Anonyymi
Tesissä ei kylläkään ole kuin tasan kaksi vaihtoehtoa, osapäiväraha ja kokopäiväraha, ei mitään monia vaihtoehtoja. Kysyjälle vastaten, jos Tesiä noudatetaan, ei sillä ole merkitystä nukutko autossa vai kotona. Kokopäiväraha on maksettava jokaiselta 24 tunnin jaksolta joka ollaan asemapaikakunnan ulkopuolella. Tokihan työnantajalla on oikeus päättää missä vuorokausilepo pidetään kunhan se vain ajoaikojen puitteissa on mahdollista, tai on järjestetty esim. paku työmatkoihin ajoneuvolta asemapaikkakunnalle. Eli kannattaa ehkä miettiä voiko työnantaja alkaa hankalaksi esim. määräämällä sinut pois kotipaikkakunnaltasi autoon nukkumaan asemapaikalle jolloin päivärahaa ei saa ja joutuu vielä nukkumaan autossa, vai tyytyä nukkumaan kotona ilman päivärahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesissä ei kylläkään ole kuin tasan kaksi vaihtoehtoa, osapäiväraha ja kokopäiväraha, ei mitään monia vaihtoehtoja. Kysyjälle vastaten, jos Tesiä noudatetaan, ei sillä ole merkitystä nukutko autossa vai kotona. Kokopäiväraha on maksettava jokaiselta 24 tunnin jaksolta joka ollaan asemapaikakunnan ulkopuolella. Tokihan työnantajalla on oikeus päättää missä vuorokausilepo pidetään kunhan se vain ajoaikojen puitteissa on mahdollista, tai on järjestetty esim. paku työmatkoihin ajoneuvolta asemapaikkakunnalle. Eli kannattaa ehkä miettiä voiko työnantaja alkaa hankalaksi esim. määräämällä sinut pois kotipaikkakunnaltasi autoon nukkumaan asemapaikalle jolloin päivärahaa ei saa ja joutuu vielä nukkumaan autossa, vai tyytyä nukkumaan kotona ilman päivärahaa.
Kyllä unet kotisängyssä mamman vieressä aina voittaa hytissä nukkumisen. Jos työnantaja järjestää kuljetuksen "firman" pakettiautolla kotipaikkakunnalle niin ihan hyvä juttu. Ei ne päivärahat nyt ole niin suuria summia,että sen takia kukaan haluaa ehdottomasti nukkua
peltikopissa. Jos on särmä kuski ja tekee todella kovaa tulosta yritykselle niin vaikea uskoa,että kukaan yrittäjä alkaa kitsastella tällaisissa asioissa kuin veroton päiväraha. SE nyt on vain yksi kuseen liraus valtameressä kun puhutaan yrityksen menoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä unet kotisängyssä mamman vieressä aina voittaa hytissä nukkumisen. Jos työnantaja järjestää kuljetuksen "firman" pakettiautolla kotipaikkakunnalle niin ihan hyvä juttu. Ei ne päivärahat nyt ole niin suuria summia,että sen takia kukaan haluaa ehdottomasti nukkua
peltikopissa. Jos on särmä kuski ja tekee todella kovaa tulosta yritykselle niin vaikea uskoa,että kukaan yrittäjä alkaa kitsastella tällaisissa asioissa kuin veroton päiväraha. SE nyt on vain yksi kuseen liraus valtameressä kun puhutaan yrityksen menoista.Ilmeisesti kysyjä ei ole tälläinen tarkoittamasi särmä kovaa tulosta takova kuski. Ja mitä sinä muutenkaaan puutut asioihin mitä et ymmärr
ä, kun vuosikymmenien työn tuloksena olet päässy 40km kauemmas asemapaikastasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti kysyjä ei ole tälläinen tarkoittamasi särmä kovaa tulosta takova kuski. Ja mitä sinä muutenkaaan puutut asioihin mitä et ymmärr
ä, kun vuosikymmenien työn tuloksena olet päässy 40km kauemmas asemapaikastasi?Nyt lähdetään taas ihan väärään suuntaan asian tiimoilta. Jokaisen kuskin pitää olla jo alun alkaen särmä kuski todellinen powerman avainlippu tunnus otsassa. Isänmaan toivo jo syntyessään. Ihmettelen missä on se ammattiylpeys nykyajan nuorisolla. Opiskellaan logistiikka-alaa mutta hommat päättyy siihen,että saadaan kortti. Sitten sanotaan BYE BYE koko alalle ja haistatetaan v..tut koko alalle. Sitten kun armeija kouluttaa myös alalle ihmisiä ja kun sieltä valmistuu naisia joilla onkin ihan eri käsitys kuljetusalasta ja he työllistyvät todella hyvin ja tekevät työnsä todella hyvin niin taas pahoitetaan mieli ja puhutaan ,että kyseessä on telaketju lesbot ja niitä nyt on muutamia vaan....., Mikä näitä nuoria sällejä riivaa. Kuljetusala on ihan hyvä ammatti jos pitää itsenäisestä työstä jossa on itse saa päättää monen monta asiaa,pääasia ,että työt tulee hoidettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt lähdetään taas ihan väärään suuntaan asian tiimoilta. Jokaisen kuskin pitää olla jo alun alkaen särmä kuski todellinen powerman avainlippu tunnus otsassa. Isänmaan toivo jo syntyessään. Ihmettelen missä on se ammattiylpeys nykyajan nuorisolla. Opiskellaan logistiikka-alaa mutta hommat päättyy siihen,että saadaan kortti. Sitten sanotaan BYE BYE koko alalle ja haistatetaan v..tut koko alalle. Sitten kun armeija kouluttaa myös alalle ihmisiä ja kun sieltä valmistuu naisia joilla onkin ihan eri käsitys kuljetusalasta ja he työllistyvät todella hyvin ja tekevät työnsä todella hyvin niin taas pahoitetaan mieli ja puhutaan ,että kyseessä on telaketju lesbot ja niitä nyt on muutamia vaan....., Mikä näitä nuoria sällejä riivaa. Kuljetusala on ihan hyvä ammatti jos pitää itsenäisestä työstä jossa on itse saa päättää monen monta asiaa,pääasia ,että työt tulee hoidettua.
Vai kuljetusala hyvä ala, älä nyt naurata, en suositele pahimaalekkaan vihamiehelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai kuljetusala hyvä ala, älä nyt naurata, en suositele pahimaalekkaan vihamiehelle.
Rekkahommat kannattaa vain KM-palkalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä unet kotisängyssä mamman vieressä aina voittaa hytissä nukkumisen. Jos työnantaja järjestää kuljetuksen "firman" pakettiautolla kotipaikkakunnalle niin ihan hyvä juttu. Ei ne päivärahat nyt ole niin suuria summia,että sen takia kukaan haluaa ehdottomasti nukkua
peltikopissa. Jos on särmä kuski ja tekee todella kovaa tulosta yritykselle niin vaikea uskoa,että kukaan yrittäjä alkaa kitsastella tällaisissa asioissa kuin veroton päiväraha. SE nyt on vain yksi kuseen liraus valtameressä kun puhutaan yrityksen menoista.Huomaa taas että siellä kirjoittelee joku pitkänlinjan jakomies jonka käsitys ja ymmärrys kuljetusalan töistä pyörii vain kyseisen suoritealan ympärillä. Kyllä ne monet yrittäjät kuule kitsastelee ihan joka asiassa kun ensin ovat ahneuksissaan ottaneet ajot väkipakolla alle kannattavuusrajan olevalla hinnalla. Ainoa mistä voi säästää on palkkakulut ja kaluston ylläpito. Eikä monessa pitkänmatkan reissuhommassa, kuten esim. massatavaran ajossa tai vaikka irtoperien vedossa ole kuskilla juuri osuutta siihen kuinka nopeasti hommat etenee. Piirturi ja firmojen aukioloajat määrittävät kuinka auto liikkuu ja tehtaan konekuskit sen miten nopeasti kuormat saadaan jousille ja pois. Siinä voi olla kuski kuinka särmä tahansa mutta näihin asioihin ei hänkään voi paljoa vaikuttaa. Ymmärrän kyllä että jossain jakohommassa voi ripeä ja tehokas kaveri pystyä viemään vuoron aikana esim. yhden kuorman enemmän kuin joku laiskajaakko ja näinollen auto tuottaa enemmän omistajalleen tai ainakin toimeksiantajalleen, mutta se työ onkin pääosin kuljettajan suorittamaa tavaran roudausta autoon ja autosta ulos ja ajamisen osuus on vähäinen.
- Anonyymi
Maksaako muuten tessin palkan kirjaimellisesti työnantajasi? Se on vähän "kaksipiippuinen" asia tuo kertomasi.
Itse lähtisin siitä, että jos isäntä on reilu ja muuten asiallinen työnantajana, niin voisihan kuljettajakin olla reilu vastavuoroisesti myös isäntää kohtaan?
Siinä tapauksessa en velkoisi päivärahaa kotona nukkumisesta, vaikka kysymys onkin aika pienestä rahasta. Riippuu tietenkin kuinka usein taukosi osuu kotiin?
Olen ikäni ajanut suhteellisen pienissä yrityksissä. Kokoluokassa yhdestä kymmeneen autoon, joten kaikki ei aina ole mennyt aivan sen "virallisen" kaavan mukaan.
Tietenkin luonnekysymyskin: Kaikki minulle ja heti, mitä kuuluu! Ei ole sopinut agendaani ikinä.
Tämä ei tarkoita sitä, että ajetaan "ilmaiseksi". Se tarkoittaa hyviä tapoja ja järjen käyttöä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1557072Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142588Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481858Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141441Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901325Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271129- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481075- 691007