Eläkeläisten alkoholisoituminen!

Anonyymi

I-S:n numero 15-16.8. on huolestunut korona-ajan turmiollisesta vaikutuksesta eläkeläisten juomatottumuksiin. Alkoholisoituvatm penteleet.
Juomisen raja-arvot tekivät minuun vaikutuksen.
65v miesten riskirajat kerralla enintään 2 annosta ja viikossa korkeintaan 7 annosta.
Eli viikossa enintään 7 olutta TAI 8,4 dl pöytäviiniä TAI 2,8 dl tislattua.
VIIKOSSA!
Kyllä on rajat vedetty varman päälle! Kukahan noihin uskoo?
Jos lukemat olisivat realistisempia niin niihin saattaisi suhtautua vakavamminkin mutta nuo lähinnä naurattavat!

88

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sinulla alkoholiongelma?
      Siihen löytyy kyllä apua:
      Tule meillä käymään illalla.
      Ota pullo mukaan, niin jutellaan.

    • Anonyymi

      Suurjuoppoja luvut naurattavat.
      Ei-alkoholiriippuvainen ei voi kuvitella noin paljonkaan juovansa.

    • Anonyymi

      Kännissä toheloineita ja kaatuneita eläkeläisiä hoivaillaan päivystyspoleilla.
      Viina vie muistin eikä ne seuraavana päivän muista miksi
      jalka on vedossa tai käsi kipsissä, tikit päässä
      ja naama mustana.

    • Anonyymi

      Täälläkin saa lukea, miten on jollain aina valkkarilasi kädessä. Vaikka ihan yksin istuis iltaa. Se on iso rasitus maksalle, vaikka ei humaltuisikaan.

      • Anonyymi

        Jos ei humallu ei siis ole juonut juuri mitään eikä se ole iso rasitus maksalle,
        MUTTA oikeasti humala on aivojen myrkytystila.


    • Anonyymi

      Yllä olevat ovat ideologisesti täysraittiiden hengentuotteita.
      Ilmoitetut viitearvojen maksimita olisi voinut saman tien asettaa 0:aan!
      65 eläkeläisille kieltolaki jota olisi myös syytä valvoa.
      Jos rajat koskevat eläkeläisiä niin siinähän olisi sopiva kannuste jatkaa työuraa ja a-tuotteiden maistelua.

      • Anonyymi

        Ikärille riittää puolen pullon kumara.


      • Anonyymi

        Suurkuluttajilla on toleranssi noussut. Suositellut annokset ei tunnu missään.
        2-3 lasia viiniä on aivan riittävä satsi itselle kerralla ja maksimi eikä joka päivä. Ehkä kerran viikossa tai ei sitäkään. Joskus hyvän ruuan kanssa pari lasillista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurkuluttajilla on toleranssi noussut. Suositellut annokset ei tunnu missään.
        2-3 lasia viiniä on aivan riittävä satsi itselle kerralla ja maksimi eikä joka päivä. Ehkä kerran viikossa tai ei sitäkään. Joskus hyvän ruuan kanssa pari lasillista.

        Suotta juoda mitään pelkän maun takia.


    • Anonyymi

      Aloittajan kanssa samaa mieltä, kuka sellainen joka yleensä käyttää alkoholia, pysyy noissa rajoissa. En kaatuile, oksentele, enkä tee mitää typeriä avautumisia, mutta 5-6 annosta otan joinakin iltoina ja useimpina iltoina en mitään. Maun takia en juo, kun en tiedä ainuttakaan hyvänmakuista alkoholia, mutta että elimistöön virtaa joksikin aikaa sellainen rattoisa, mukava, vähän välinpitämätön olotila, eikä huoleta mikään. Siinä syy minun ottamiseen. Esim. ruoan maku menee pilalle kun siihen hörppää viiniä päälle.
      Te jotka käytätte harvoin tai ei ollenkaan, Hienoa, arvostan teitä. Kumpa olisin minäkin paheeton. Olen olut elämässä pitkiä aikoja ilman ainuttakaan pahetta, silloin olen ollut stressaantunut. Vanhemmiten olen valinnut alkoholin rentoutuakseni liikunnan, hieronnan ja kumppaniläheisyyden lisäksi.

    • Anonyymi

      Minä ihmettelen tuota sanontaa, että lasi (pari) viiniä ruoan kanssa, koska minulta se vie ruokahalun heti. Ruokaillessa otan joko vettä tai maitoa, mutta en mitään alkoholipitoista.

      Tosin minun täytyy olla syömättä, kunnes alko maistuu, mutta silloin ei riitä se "pari lasillista", vaan täytyy saada enemmän, mutta ei määräänsä enempää, koksa sitten tulee stoppi, että ei enää.

      Mielestäni on aivan erilaiset ihmiset, jotka käyttävät alkoholia eri tavalla. Sitä en ole koskaan käsittänyt, että vedetään joku "viikon putki" ja sitten on taas selvä kausi.

      • Anonyymi

        Ei hernesopan tai maksalaatikon yms. ruuan kanssa tietenkään viiniä juoda.
        Ruoka ja viini kuuluvat yhteen. Tietynlaiset ruuat ja tietynlaiset viinit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hernesopan tai maksalaatikon yms. ruuan kanssa tietenkään viiniä juoda.
        Ruoka ja viini kuuluvat yhteen. Tietynlaiset ruuat ja tietynlaiset viinit.

        Sama täällä, ihmettelen että ruokaillessa pitäisi muka ottaa viiniä ja että se jopa kuuluu asiaan.
        Viinihän maistuu oikeastaan pahalle.
        Vertaapa esim mesimarjamehun makua viiniin, tai ihan vaikka minkä muun makua.

        Viiniä otan jos otan, niin ihan erikseen, vaikka maistuukin pahalle.
        Joo, kyllä ne makeat viinit tosin maistuu hyvälle, mutta niissä on niin paljon kaloreita, että ei niitä viitsi juoda alvariiseensa.


    • Anonyymi

      Juuri tuo, kuten joku tuolla kirjoittikin, alkoholi tekee rennomman ja leppoisan, hälläväliäolon.
      Senpä takia minäkin tuota otan silloin tällöin. Varansa on pidettävä, muuten käy hullusti. Kyllä kylmä olut maistuu jopa hyvältä, sen olen todennut. Siis makukin on yksi syy ottaa sopivassa tilanteessa olutta, mutta ei niin paljon, että sitten röntyilisi. Siitä pidän huolen, että otan fiksusti.
      Näin kirjoitteli vanha nainen.

    • Anonyymi

      Olut on k*usta, josta on erotettu raha.
      (Buisqit)

    • Anonyymi

      Kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee, ei tiedä pahassa maailmassa käyneensä.

    • Anonyymi

      Minusta eläkeläisten juomiset on liioiteltuja juttuja.
      Ne juo, jotka on ennenkin juoneet.
      Se on pieni prosentti kansasta, jotka on suurkuluttajia,
      ne jatkaa vähän aikaa entiseen tahtiin eläkkeelle päästyään
      mutta ei niitten terveys kestä sitä menoa kauan.
      vaikka ne itse luulevat, että kestää.

      Julkisuudessa pitää aina joku ihmisryhmä olla tikun nenässä.
      Vuoronperään jonkun ryhmän syyllistäminen kuuluu suomalaiseen "kulttuuriin".

      Suomalainen voi paremmin, kun sillä on joku jota osoittaa sormella,
      ettei tarvitse peilistä katsoa omia vikojaan.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Minun tuttavani jotka nuorina viehättyivät alkoholiin eivät eläneet pitkään.
        Hätäisin kuoli parikymppisenä sotkeuduttuaan kännissä kalaverkkoihin.
        Muut alkoivat kupsahdella 4-kympin jälkeen ja yhtä lukuun ottamatta kuolivat 5-kympin kahden puolen. Se yksi oli ainoa joka oli töissä ja, luottamusmiesasemansa turvin voi alkoholisoitua 6-kymppiseksi saakka ja ehti nauttimaan eläkettä 2 vuotta.

        Aloituksen ahtaat lukemat lienevät tarkoitettu jatkuvan, päivittäisen kulutuksen "varmoiksi", kaikille sopiviksi rajoiksi?

        Itse kuulun kuurittelijoihin. En oloe laskenut vuositason vuorokautista keskiarvoa mutta "kuurin" aikaiset lukemat näyttävät äkkiä katsoa huolestuttaville.
        Vuosittain kaksi kappaletta 4 - 6:n viikon kuureja tarkoittavat päivittäistä nautiskelua ja keskikulutus on vähintään 20 annosta / vrk.
        Noiden lisäksi on muutama viikon, kahden jakso.

        Maksani ei ole ulvonut paitsi yhden kerran huomautti. Tuollaisen kuukauden kuurin jälkeen kävimme viikon AI-risteilyllä. Sen aikana laivan rannekkeeseeni kirjaantui 65 annosta ja satamissa lisää noin 30 mutta ne olivat etupäässä olutta.
        Laivan juomat viskiä, jonkin verran olutta ( 0,58l ) ja hieman viiniä.
        Pari viikkoa tuon yhdistelmäkuurin jälkeen oli P-Alat lukemani 262 viitemaksimin ollessa 70. Hoitsu tuttavani sanoi, ettei alle 1000:n lukemilla ole syytä huolestua.
        6:n viikon kuluttua lukemani oli 40.
        Oli tuohon aikaan 73v ikäinen.

        Nyt muutamat vaimoni terveyteen liityvät syyt ja niiden jälkeen korona on päättänyt, että minulle tulee pisin raitis jakso 60:een vuoteen.

        Luulen ajasta pääosan elämäntapojen vaikuttavan ja ehkä on myös yksilöllisiä eroja.
        Erän entine n työkaverini kuoli haimatulehdukseen reilusti alle 5-kymppisenä ja kohtuullisen vähäisen juopottelun seurauksena. Viikon putki ja henki pois.

        Tunnen hyvin muutamia ikäluokkani henkilöitä ollen jatkuvan epäsäännöllisesti kanssakäymisessä mutta yksikään ei käsittääkseeni ole juoppo.
        Parhaiten tuntemani henkilö on täysin raitis eikä ole nähnyt aiheelliseksi mainita minun ajoittaista tavoistani muuta kuin se, että lounas olisi hyvä valmistaa selvin päin. Siis selvin päin. Ei maininnut alkoholista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä ei ole liioittelua...
        https://yle.fi/uutiset/3-9470764

        Ylen juttu eläkeläisten juomisesta on yhden henkilön mielipide, ei mikään laaja luotettavan tahon tutkimus.
        "Sairaanhoitaja Maarit Engelberg Jyväskylän vanhuspalveluista"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tuttavani jotka nuorina viehättyivät alkoholiin eivät eläneet pitkään.
        Hätäisin kuoli parikymppisenä sotkeuduttuaan kännissä kalaverkkoihin.
        Muut alkoivat kupsahdella 4-kympin jälkeen ja yhtä lukuun ottamatta kuolivat 5-kympin kahden puolen. Se yksi oli ainoa joka oli töissä ja, luottamusmiesasemansa turvin voi alkoholisoitua 6-kymppiseksi saakka ja ehti nauttimaan eläkettä 2 vuotta.

        Aloituksen ahtaat lukemat lienevät tarkoitettu jatkuvan, päivittäisen kulutuksen "varmoiksi", kaikille sopiviksi rajoiksi?

        Itse kuulun kuurittelijoihin. En oloe laskenut vuositason vuorokautista keskiarvoa mutta "kuurin" aikaiset lukemat näyttävät äkkiä katsoa huolestuttaville.
        Vuosittain kaksi kappaletta 4 - 6:n viikon kuureja tarkoittavat päivittäistä nautiskelua ja keskikulutus on vähintään 20 annosta / vrk.
        Noiden lisäksi on muutama viikon, kahden jakso.

        Maksani ei ole ulvonut paitsi yhden kerran huomautti. Tuollaisen kuukauden kuurin jälkeen kävimme viikon AI-risteilyllä. Sen aikana laivan rannekkeeseeni kirjaantui 65 annosta ja satamissa lisää noin 30 mutta ne olivat etupäässä olutta.
        Laivan juomat viskiä, jonkin verran olutta ( 0,58l ) ja hieman viiniä.
        Pari viikkoa tuon yhdistelmäkuurin jälkeen oli P-Alat lukemani 262 viitemaksimin ollessa 70. Hoitsu tuttavani sanoi, ettei alle 1000:n lukemilla ole syytä huolestua.
        6:n viikon kuluttua lukemani oli 40.
        Oli tuohon aikaan 73v ikäinen.

        Nyt muutamat vaimoni terveyteen liityvät syyt ja niiden jälkeen korona on päättänyt, että minulle tulee pisin raitis jakso 60:een vuoteen.

        Luulen ajasta pääosan elämäntapojen vaikuttavan ja ehkä on myös yksilöllisiä eroja.
        Erän entine n työkaverini kuoli haimatulehdukseen reilusti alle 5-kymppisenä ja kohtuullisen vähäisen juopottelun seurauksena. Viikon putki ja henki pois.

        Tunnen hyvin muutamia ikäluokkani henkilöitä ollen jatkuvan epäsäännöllisesti kanssakäymisessä mutta yksikään ei käsittääkseeni ole juoppo.
        Parhaiten tuntemani henkilö on täysin raitis eikä ole nähnyt aiheelliseksi mainita minun ajoittaista tavoistani muuta kuin se, että lounas olisi hyvä valmistaa selvin päin. Siis selvin päin. Ei maininnut alkoholista mitään.

        80- ja 90-luvulla kirjattiin työkaverin kanssa Hesarin kuolinilmoituksia ylös. Kirkkaasti ylivoimaisin joukko oli miehet välillä 40-50 v.
        Kuolinsyytä ei tietenkään ilmoituksessa ja liikennekin on vienyt osansa, mutta vertaillessa vuoden liikennekuolema-, sairaustilastoihin ja väkivallan seurauksena kuolleisiin, niin selkeästi päällimmäiseksi näytti jäävän alkoholi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylen juttu eläkeläisten juomisesta on yhden henkilön mielipide, ei mikään laaja luotettavan tahon tutkimus.
        "Sairaanhoitaja Maarit Engelberg Jyväskylän vanhuspalveluista"

        Luulenpa että se yksi henkilö puhui kokemuksen tuomalla syvällä rintaäänellä.
        A-klinikan sivulta:
        ''Ikääntyneet juovat alkoholia enemmän kuin aiemmin. Ikääntyneiden fysiologia ja psyyke kestävät alkoholia heikommin kuin nuoremmilla. Kun lääkäri pohtii potilaan kanssa lääkitystä, myös alkoholinkäyttö tulisi ottaa puheeksi.
        Esimerkiksi vahvojen kipulääkkeiden kanssa ei ole suotavaa käyttää alkoholia, eikä ainakaan runsaasti. Lääkkeet ja alkoholi vaikuttavat hyvin eri tavoin riippuen siitä, juoko henkilö jatkuvasti paljon vai satunnaisesti. Myös vähäiset määrät alkoholia saattavat aiheuttaa yllättävän dramaattisia yhteisvaikutuksia.
        Jos alkoholinkäyttöä ei pystytä tunnistamaan, esimerkiksi verenohennuslääkitys saattaa tuottaa suuria hoidollisia ongelmia.

        Kotihoidon ja omalääkärin olisi syytä vaihtaa tietojaan tämänkaltaisissa tilanteissa, sillä kotihoito yleensä on tietoinen asiakkaidensa alkoholinkäytöstä.''


      • Anonyymi

        No juuri näin ja eiköhän meistä nyt vaan haluta päästä eroon kun syömme nuorempien ruokapöydästä, näin ne ainakin väittävät , eivät tosin huomaa että jos emme olisi nuoruudessamme tehneet muuta kuin opiskelleet niin eipä olisi nuorilla millä mällätä.
        Silloin oli pakko tehdä töitä henkensä pitimiksi kun ei ollut sossunluukkua ja Kelan rahoja joten kai me voimme olusemme ja viinimme ottaa ilman kenenkään parranpärinää.


      • Anonyymi

        Kaikki eivät syyllistä. On normaalejakin suomalaisia ihmisiä,
        jotka eivät kyttää mitä muut tekevät.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80- ja 90-luvulla kirjattiin työkaverin kanssa Hesarin kuolinilmoituksia ylös. Kirkkaasti ylivoimaisin joukko oli miehet välillä 40-50 v.
        Kuolinsyytä ei tietenkään ilmoituksessa ja liikennekin on vienyt osansa, mutta vertaillessa vuoden liikennekuolema-, sairaustilastoihin ja väkivallan seurauksena kuolleisiin, niin selkeästi päällimmäiseksi näytti jäävän alkoholi.

        Mistä kukaan sen voi tietää ?


    • Anonyymi

      Minä kyllä olisin enemmän huolissani nuorten päihteiden käytöstä .....kuin eläkeläisten .
      Tämän tästä saa lukea nuorista kuskeista jotk ovat alkoholin tai huumeiden vaikutuksessa ....ja toistavat useasti saman ....vuoden aikana monta samanlaista ...
      Kolme nuorta juuri menettivät henkensä kun kaikki neljä olivat päihteissä ...neljäs joka ajoi autoa ....jäi henkiin...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        mistä olet tuon kuullut että olivat päihteissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä olet tuon kuullut että olivat päihteissä

        Euroopassa juodaan olutta pitkin päivää, ei ne örvellä niinku täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä olet tuon kuullut että olivat päihteissä

        Poliisit ovat kertoneet, että ratsioissa huumeratteja on ainakin yhtä paljon kuin rattijuoppoja (jos ei enemmän).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopassa juodaan olutta pitkin päivää, ei ne örvellä niinku täällä.

        Olen lukuisia kertoja ollut tilanteessa jossa viinimaiden, Espanjan ja Ranskan heput kippaavat naamaansa terävät töihin lähtiessään. Ainakin espanjalaisilla suosikkijuoma on viski.
        Asuntomme sijajaitsee 5:ssä kerroksessa. 3 espanjalaista heppua käsitteli rakennuksen ulkopintaa maalain kelkalta käsin. Tarjosin hepuille kinkkusämpylät ja oluet saafakseni heput saumaamaan parvekkeemme sisäpuolen tiilisisaumat.
        Jonkinnäköinen pomon tapainen kielsi olut ja vaihtoi sen veteen. Saumasivat parvekkeemme.
        Samaan aikaan vastapäisen kerrostalon rakennustyömaan äijät polttivat nuotiota valetulla välipohjalla ja imivät viiniä pullotolkulla aamupäivällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopassa juodaan olutta pitkin päivää, ei ne örvellä niinku täällä.

        Kunnon känni päivässä antaa hyvän rap9iksen.
        Tämän olen oppinut jo useita tuhansia kertoja.
        Olen nyt 72 vuotias jätkä.


    • Olen juonut pari kertaa kuukaudessa saunailtoina valkoviiniä.
      Nuorempana uskalsi enemmän, nyt varovammin.
      En ennenkään juonut itseäni humalaan, sen verran että juttu luisti jos oli juttukaveri.
      Ei minulle viini maistu edes joka viikko, mutta aion jatkaa samaa rataa niin kauan kun siltä tuntuu. En usko että juominen lähtee hallinnasta, olisi lähtenyt jos sellaiseen olisi taipumusta.

    • Anonyymi

      Raittius on hyvä asia niin kauan kun se ei riistäydy hallinnasta.

      • Anonyymi

        Erinomainen ilmaisu! Tämä vuosi on jo riistäytynyt käsistä ja jatko näyttää yhtä uhkaavalle.


      • Anonyymi

        Hauskasti todettu. Hyvät naurut sain, kiitos :DDD


      • Just noin.
        Liika tiukkapipoisuus on pahasta :)


    • Anonyymi

      Aminohappo l-kysteiinia jokaisen lasillisen jälkeen, ei tule rapulaa :D

      • Anonyymi

        Luin Hs-jutun. Onpa hatara tutkimus. Toiset eivät olleet pystyneet juomaan 9 annosta oksentamatta, toiset taas karanneet hotellihuoneesta ravintolan puolelle juomaan lisää. Alkuperäinen osallistujamäärä oli pienentynyt kokeen aikana. On epäselvää, vaikuttaako 1-kysteiini siihen, että humalasta ei tule yhtä miellyttävä kokemus kuin mitä se olisi ilman tätä krapulalääkettä.
        Mistähän tätä 1-kysteiini-aminohappoa saa muualta kuin purkista? Yritin katsoa netistä, mutten vielä löytänyt. Kysyn tutulta kemistiltä, kun näen hänet. Vähän kiinnostaa, vaikka en krapuloita pahemmin podekaan. Tässä vaiheessa en tutkimusta kovin vakavasti ota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin Hs-jutun. Onpa hatara tutkimus. Toiset eivät olleet pystyneet juomaan 9 annosta oksentamatta, toiset taas karanneet hotellihuoneesta ravintolan puolelle juomaan lisää. Alkuperäinen osallistujamäärä oli pienentynyt kokeen aikana. On epäselvää, vaikuttaako 1-kysteiini siihen, että humalasta ei tule yhtä miellyttävä kokemus kuin mitä se olisi ilman tätä krapulalääkettä.
        Mistähän tätä 1-kysteiini-aminohappoa saa muualta kuin purkista? Yritin katsoa netistä, mutten vielä löytänyt. Kysyn tutulta kemistiltä, kun näen hänet. Vähän kiinnostaa, vaikka en krapuloita pahemmin podekaan. Tässä vaiheessa en tutkimusta kovin vakavasti ota.

        Löytyihän netistä. Aminohappo 1-kysteiiniä muodostuu elimistössä itsestään. Sitä saa sipulista, valkosipulista, kahvista, teestä, kirpeästä omenasta, porkkanasta, riisistä jne., pitkä listä englanniksi, on siellä vieraampiakin mm. Brasilialainen pähkinäpuu.
        Kylläpä luontaistuotekaupat saavat ihmisiä höynäytetyksi, mutta ei tyhmä se joka tarjoo vaan....


    • Anonyymi

      liekko Eilen 18:54, Miten määrittelet humalan. Minulle humala on heti kun elimistössä tuntee erilaisen olon kuin mitä täysin selvänä. En ymmärrä kuinka hitaasti alkholi pitäsi ottaa että ei lainkaan humaltuisi. Tunnen vaikutuksen elimistössä jo yhdestä desilitrasta ruokaviiniä, jonka siemaisen parissa kymmenessä minuutissa. Sitten kyllä menee useampi enkä tule mihinkään älyttömään ankyrään, kunnes tulee toppi, nyt ei uppoa enää.

    • Anonyymi

      Mä luulin lapsena, että ihmisestä tulee vanhemmiten fiksu ja .. fiksu.

      Täällä nää dokaa, rähisee ja kaatuilee.

    • Minä aloitin Dokaamisen 1964.
      Edelleen se jatkuu, vaikka olen jo 70v.
      Työ-elämäni vaati Dokaamista ja aika hyvää ruokaa oli puoli-pakosta syötävä.
      Töissä minä lihoin ja sain siksi DB2:en sekä Flimmerin.
      Olen edelleen pirteä ja iloinen.
      Edelleen hallitsen Dokaamistani.

      H.

      • Anonyymi

        Kun aloitit pullossa luki Alko. Lopetat kun pullossa lukee Lakkaa;)


    • Anonyymi

      Hesari kirjoittelee aminohaposta ja krapulasta juuri tänään.

    • Anonyymi

      Juu, kyllä me eläkeläiset olemme rappiolla. Toista on fiksu nykynuoriso, he käyttävät huumeita. Siistiä jauhetta pää täyteen, sitten autollakin pääsee lähemmäs kahtasataa. Maaseutupaikkakunnilakin nuoriso on oppinut fiksut tavat, enemmän jauhetta, vähemmän viinaa.

    • Anonyymi

      Minun nuoruudessani (60-luvulla) oli laihdutuslääke jotain amfetamiiniä, joka siten kielletiin, mutta tehokas oli. Ruokahalu hävisi ja jaksoi mitä vain.

      Nyt haluaisin sitä, mutta en tiedä, mistä noita huumeita saisi. Tuntuu niitä olevan "katu kaupoissa", mutta kun täällä ei ole edes katuja.

      • Anonyymi

        Sain kaverilta sitä 70-luvun lopulla. Hän oli saanut joskus reseptin työpaikkalääkäriltä ja päästyään tavoitteeseen oli osa jäänyt käyttämättä.
        Vei nälän tunteen tehokkaasti kunhan ei joutunut ruuan ääreen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain kaverilta sitä 70-luvun lopulla. Hän oli saanut joskus reseptin työpaikkalääkäriltä ja päästyään tavoitteeseen oli osa jäänyt käyttämättä.
        Vei nälän tunteen tehokkaasti kunhan ei joutunut ruuan ääreen.

        Ano 13:02. Se on ollut myyntikiellossa jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi

        Amfetamiinilla ne miehet ''siellä jossain'' pysyivät pirteinä. Silloin ainetta kutsuttiin nimellä
        ''höökipulveri''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amfetamiinilla ne miehet ''siellä jossain'' pysyivät pirteinä. Silloin ainetta kutsuttiin nimellä
        ''höökipulveri''

        Pervitiiniä sai ostaa apteekeista, Hota-pulveri oli pop sota aikana. Molemmat sen ajan huumeita. Myös Amfetamiini oli sota-ajan piriste.

        Nää on niitä sota-ajan muistoja. Äitikin ostatti minulla paikkakunnan apteekista Hotaa, jota söi kun leipää, mutta teko uskovainen oli viimeiseen ähellykseensä asti.
        Myöhemmin olen ajatellut, hyvää taivasmatkaa mammalle.


    • Anonyymi

      Viini viisastaa jo nuorempaakin. Alle 5-kymppinen, raitis vaimoni erehtyi uimarannalta tultuaan kerran juomaan janoonsa tyhjään vatsaan juomalasillisen jääkaappikylmää tölkkipunkkua.
      Vartin kuluttua alkoi ilmetä ennen näkemätöntä viisautta ja käsittämätöntä hauskuutta. Myöhään illalla vaimoni hiippasi varovasti, matalin askelin päätään pidellen.
      Alkoholiin tottumaton, allerginen ihminen oli sipaissut aimo annoksen alkoholia 50 kiloiseen kehoonsa ja saanut siinä ohessa päätä pakottavan annoksen histamiinia.

      Vaimoni kannalta katsoen nuo suositukset ovat täysin ylimitoitettuja.

      • Anonyymi

        En yritä kaunistella, vaan totean rehellisesti että ongelma on että törpöttelen liikaa.
        Yritän päästä eroon, kirjaan joka ainoan purkillisen.
        Viikolla ei mee kuin pari purkkia, viikonloppuna yks viinipullo ja yks purkki.
        On jotenkin kohtuukäytön rajoissa kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yritä kaunistella, vaan totean rehellisesti että ongelma on että törpöttelen liikaa.
        Yritän päästä eroon, kirjaan joka ainoan purkillisen.
        Viikolla ei mee kuin pari purkkia, viikonloppuna yks viinipullo ja yks purkki.
        On jotenkin kohtuukäytön rajoissa kuitenkin.

        Kun maistelu on rutinoitunut niin ei tarvitse kirjausta.
        Aamuisin yksi olut. Aamupäivän puolivälissä pari annosta konjakkia ja ennen puolta päivää kolmas samanlainen.
        Puolen päivän tietämissä votkapaukut ja päälle juomalaisllinen viiniä.
        Iltapäivällä vakioannos votkaa.
        Olutta, viiniä, votkaa.
        Oluen suhteen on vuorokausikulutus helppo havaita. Tyhjiä tölkkejä 10 - 14kpl.
        Muiden juomien kohdalla viikkokulutus on melko tarkasti arvioitavissa.
        Aikameneerattoisasti.


    • Anonyymi

      Aamupäivisin puuhataan ahkerasti pihamaalla, kasvimaalla ym. Karseesti puuhaa iltapäivään. Sitten niinä päivinä kun haluaa nauttia niin vähän viiniä ennen ruokaa ja telkusta sarja. Ruuan kanssa ei mitään juomia.
      On se niin karseeta ryyppäämistä kai. Ei sentään innosta ajelemaan autolla hurjia ylinopeuksia ja tappamaan toisia.

    • Anonyymi

      Mitäs iloja enään ikäloppuna ? on kalja ja sauna, vaimoa jos lähestyy , mitäs sie turhia :(

    • Anonyymi

      Onko täällä aina ollut yhden kahelin v*ttuilua joka pilaa melkein joka ketjun?
      Kun 70 plussaa lukee tekee mieli vetää päät täyteen.

      • Anonyymi

        Yhden kahelin...? Haheli-Hellukka vai ?


    • Anonyymi

      Miksi elämäntyönsä tehneiden eläkeläisten pitäisi stressata itseään tissutteluaan vahtimalla?
      Mitäpä se muille kuuluu?

      • Anonyymi

        Ei se kuulu muille, mutta ihteähän se vaivaa.

        Täällä keskustellaan siitä ongelmasta, ei tuomita ketään.
        Jos sinua ei vaivaa, niin tissuttele ihan rauhassa.

        Muuten tuo "elämäntyön tehneiden stressailu" ei kuulu asiaan. On, sorry, jonkinlainen veruke.
        Jotkut on tehneet elämäntyön ja vanhoilla päivillään vielä osallistuvat vapaaehtoiseen työhön ja auttavat muita.

        Ite oon ratkaissut asian silleen, että lauantaina käyn hakemassa viiniputelin ja tissuttelen.
        Viikolla en, - vaikka tekiskin mieli.
        On nimittäin niin paljon puuhaa että jos rupeisin viikolla tissuttelemaan, niin olisin vain pöhnässä ja en saisi mitään aikaseksi.

        Voi sanoa että minulle se viinipullo lauantaina merkkaa samaa kuin karkkipussi lapsille lauantaina.

        Ei kukaan käske, ei kiellä, - ite oon laittanut rajat itelleni.
        Hyvin pyyhkii.
        Lauantaina vapaalle, viikot täynnä touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kuulu muille, mutta ihteähän se vaivaa.

        Täällä keskustellaan siitä ongelmasta, ei tuomita ketään.
        Jos sinua ei vaivaa, niin tissuttele ihan rauhassa.

        Muuten tuo "elämäntyön tehneiden stressailu" ei kuulu asiaan. On, sorry, jonkinlainen veruke.
        Jotkut on tehneet elämäntyön ja vanhoilla päivillään vielä osallistuvat vapaaehtoiseen työhön ja auttavat muita.

        Ite oon ratkaissut asian silleen, että lauantaina käyn hakemassa viiniputelin ja tissuttelen.
        Viikolla en, - vaikka tekiskin mieli.
        On nimittäin niin paljon puuhaa että jos rupeisin viikolla tissuttelemaan, niin olisin vain pöhnässä ja en saisi mitään aikaseksi.

        Voi sanoa että minulle se viinipullo lauantaina merkkaa samaa kuin karkkipussi lapsille lauantaina.

        Ei kukaan käske, ei kiellä, - ite oon laittanut rajat itelleni.
        Hyvin pyyhkii.
        Lauantaina vapaalle, viikot täynnä touhua.

        Vinkun orja olet ilmiselvästi, kun viikolla mieli tekee. Mikset hae keskellä viikkoa vinkkupulloa, repäset remseesti unettavat nakit silmille!


    • Anonyymi

      Harvaa kai oma juomisensa vaivaa. Muut siitä lukua pitävät.

      • Anonyymi

        Aika montaa ihmistä kyllä oma juominenkin vaivaa. Ei tietty kaikkia jos on jo mennyt sen vaiheen yli , että antaa mennä vaan, kun on alamäki päällä.
        Se oma terveys kumminkin on tärkeä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika montaa ihmistä kyllä oma juominenkin vaivaa. Ei tietty kaikkia jos on jo mennyt sen vaiheen yli , että antaa mennä vaan, kun on alamäki päällä.
        Se oma terveys kumminkin on tärkeä asia.

        Kyllä siitä itse pitää lukua.
        Jos on yksineläjä kuten minä.

        Muista on yks hailee jos meikkä juo tai on juomatta.

        Asia muuttuu toiseksi jos on yhteydessä muihin.
        Aviopuoliso tai lapset.

        Heille siitä tulee vaivaa ja hankaluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä itse pitää lukua.
        Jos on yksineläjä kuten minä.

        Muista on yks hailee jos meikkä juo tai on juomatta.

        Asia muuttuu toiseksi jos on yhteydessä muihin.
        Aviopuoliso tai lapset.

        Heille siitä tulee vaivaa ja hankaluutta.

        Ei kai 70 ihminen niin paljon ryyppää, että häiriöksi on kellekään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai 70 ihminen niin paljon ryyppää, että häiriöksi on kellekään ?

        En tunne yksityiskohtaisesti ystäväpiirimme eläkeläisten kotielämää mutta uskon kuitenkin, ettei heidän alkoholin käyttönsä ole mikään ongelma. Ei ole havaittavissa mitään siihen viittaavia merkkejä, ei parisuhteissa eikä ulkoisessa elämässä.

        Eräs "välillisesti" hyvin tuntemamme mies ryyppäsi "suojatyössään" avioeron jälkeiset vuodet ja päästyään eläkkeelle kuoli kotonaan ulkopuolisilta osittain peitellyissö olosuhteissa.
        Ei voi yleistää.

        Eiköhän haittajuopottelu ole eläkeläisillä harvinaisempaa kuin aktiivi-ikäisillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne yksityiskohtaisesti ystäväpiirimme eläkeläisten kotielämää mutta uskon kuitenkin, ettei heidän alkoholin käyttönsä ole mikään ongelma. Ei ole havaittavissa mitään siihen viittaavia merkkejä, ei parisuhteissa eikä ulkoisessa elämässä.

        Eräs "välillisesti" hyvin tuntemamme mies ryyppäsi "suojatyössään" avioeron jälkeiset vuodet ja päästyään eläkkeelle kuoli kotonaan ulkopuolisilta osittain peitellyissö olosuhteissa.
        Ei voi yleistää.

        Eiköhän haittajuopottelu ole eläkeläisillä harvinaisempaa kuin aktiivi-ikäisillä!

        Ei me täällä Suomessa olla niin hyvässä asemassa kuin vaikkapa Espanjassa asuvat eläkeläiset, jotka saavat viininsä helpommin ja halvemmalla.

        Jos ei itse keittele, niin aina on Alkoon, usein kepin kanssa kuljettava.
        Jo se hiljentää vauhtia.

        Kun oli pahin korona-aika, niin en mennyt alkoon kolmeen kuukauteen, eli kyllä sitä pystyy olemaan. Olo oli hyvä. Kahvia meni enemmän. Laitan kahvikannun jäähdyttyään jääkaappiin ja juon kylmänä. Lisäksi kaardemummaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me täällä Suomessa olla niin hyvässä asemassa kuin vaikkapa Espanjassa asuvat eläkeläiset, jotka saavat viininsä helpommin ja halvemmalla.

        Jos ei itse keittele, niin aina on Alkoon, usein kepin kanssa kuljettava.
        Jo se hiljentää vauhtia.

        Kun oli pahin korona-aika, niin en mennyt alkoon kolmeen kuukauteen, eli kyllä sitä pystyy olemaan. Olo oli hyvä. Kahvia meni enemmän. Laitan kahvikannun jäähdyttyään jääkaappiin ja juon kylmänä. Lisäksi kaardemummaa.

        Olisit voinut laittaa kiljulatinkin käymään koronanaikaan.
        Muistuu nuoruusvuosista kiljusta, niin ainakin sai ummetuksen auki ja pään sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me täällä Suomessa olla niin hyvässä asemassa kuin vaikkapa Espanjassa asuvat eläkeläiset, jotka saavat viininsä helpommin ja halvemmalla.

        Jos ei itse keittele, niin aina on Alkoon, usein kepin kanssa kuljettava.
        Jo se hiljentää vauhtia.

        Kun oli pahin korona-aika, niin en mennyt alkoon kolmeen kuukauteen, eli kyllä sitä pystyy olemaan. Olo oli hyvä. Kahvia meni enemmän. Laitan kahvikannun jäähdyttyään jääkaappiin ja juon kylmänä. Lisäksi kaardemummaa.

        1986 alkaen tuntumaa Espanjan oloihin.
        Ensinnäkin asuminen. Rannassa sijaitsevan keskustan 78m2 kerrostalon kolmion yhtiövastike on 52€/kk. Kulutusmaksut tulevat lisäksi ja tyhjillään ollessa olemme pitäneet sähkö- ja vesisopimukset voimassa ja ne maksavat yhteensä kuukaudessa pari, kolme euroa.

        Juomat. Talossa on oma puhdistamo mutta 12l:n vesipänikän hintaa en edes muista.
        Litran viinitölkit alkaen alle euron.
        0,7l:n Veterano brandy 7€. Litra Steppi votka 5,65€. San Miquel tölkki 0,40€. Jne. Nuo ovat läheisen marketin hintoja. Matkaa alle 200m. Talomme katutason nurkassa on kinkkien 24h puoti jossa hintataso on paljon korkeampi.
        Mecadonnaan on matkaa puolisen kilometriä.
        Pääsääntöisesti teen itse sapuskat mutta sunnuntaisin käymme ulkona lounaalla. 3:n ruokalajin lounas 7€ -10€/hlö. 10:iin saattaa sisältyä ruokajuoma.
        Joskus haen läheisestä kepakkolasta kepakkorullan joka riittää hyvin kahdelle. Maksaa 4,5€ ja pysyy kuuumana parvekkeelle saakka.

        Alkutalven terveyshämmingin ja sitten tuon koronan johdosta kilkuttelen tätä kotona Suomessa.
        En muista milloin olen viimeeksi käynyt ALKOssa. Kotona treenaan raittiina. Espanjassa rentoudun ja laiskottelen epäterveellisesti mutta sitä rentoutumista olen huomaamattani keventänyt vuosien myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai 70 ihminen niin paljon ryyppää, että häiriöksi on kellekään ?

        Joutuukos rapulat kärsiin sama ihminen , joka on ryypännyt?
        Vai voiko ostaa päästöoikeuksia ja siirtää rappiksen siliän tien.
        Ryyppäsin -68 vihreätä herbaa ja rappis osui!
        Oks tilanne ny toinen. Toivottavasti!


    • Anonyymi

      Köyhälle ja saidalle mukava maa.

      • Anonyymi

        Muu maa mustikka ja nyt koronanaikana enempi variksenmarja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muu maa mustikka ja nyt koronanaikana enempi variksenmarja.

        itse en, henkilökohtaisesti tunne/tiedä ikäryhmässäni alkoholin "suurkuluttajia", huomannut kylläkin, että näitä "eläkeläisiä" etenkin kesäaikana on puistot, ja penkit vallattu aamu klo. 9.00 alkaen, ja laatikot mukana, ja se vasta päiväajan annos, sitten klo.16.00 vielä uusi satsi, niin pärjäävät yön yli . . . , en jaksa uskoa, että norm. eläkeikäinen kotonaan avaisi ainoatkaan pulloa ENEMPÄÄ, kuin jos aiemmin jonkin verran käyttänyt ??
        se on harmi meillä Suomessa, että kesäaikaan olevat istuinpenkit, missä tahansa, on aina niille määrätyille ryhmille !!
        Alkoholin myyntiin, tai lähikauppojen oluenmyyntiin, voisi kylläkin jokin kohtuullinen raja, onhan se nytkin klo. 9.00 alkaen, yhtä hyvin voisi olla klo. 11.00 - 13.00 alkaen, tms.
        Enempi pitäisi seurata näitä todellisia SUURKULUTTAJIA, kuin jotain muutamaa pieneläkkeellä kotona elävää, jotka joskus sen viinilasin, tms?


      • Anonyymi

        Jos viittaaat Espanjaan niin mukava maa mutta ihmiset riivatun meluisia.
        Saituus? Onko se saituutta jos ei halua maksaa tapeidensa tyydyttämisestä kuin kohtuudella on tarpeen? Pätee joka paikkaan ja kaikkiin tarpeisiin.
        Aikaisemmin sellaista on kutsuttu järkevyydeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse en, henkilökohtaisesti tunne/tiedä ikäryhmässäni alkoholin "suurkuluttajia", huomannut kylläkin, että näitä "eläkeläisiä" etenkin kesäaikana on puistot, ja penkit vallattu aamu klo. 9.00 alkaen, ja laatikot mukana, ja se vasta päiväajan annos, sitten klo.16.00 vielä uusi satsi, niin pärjäävät yön yli . . . , en jaksa uskoa, että norm. eläkeikäinen kotonaan avaisi ainoatkaan pulloa ENEMPÄÄ, kuin jos aiemmin jonkin verran käyttänyt ??
        se on harmi meillä Suomessa, että kesäaikaan olevat istuinpenkit, missä tahansa, on aina niille määrätyille ryhmille !!
        Alkoholin myyntiin, tai lähikauppojen oluenmyyntiin, voisi kylläkin jokin kohtuullinen raja, onhan se nytkin klo. 9.00 alkaen, yhtä hyvin voisi olla klo. 11.00 - 13.00 alkaen, tms.
        Enempi pitäisi seurata näitä todellisia SUURKULUTTAJIA, kuin jotain muutamaa pieneläkkeellä kotona elävää, jotka joskus sen viinilasin, tms?

        Tuossa myyntiajassa olen kassasi samaa mieltä. Alkoholin käytön rajoittamisessa tehokkaampaa on vaikeampi saatavuus kuin korkeampi hinnoittelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa myyntiajassa olen kassasi samaa mieltä. Alkoholin käytön rajoittamisessa tehokkaampaa on vaikeampi saatavuus kuin korkeampi hinnoittelu.

        tää, on kylläkin lähes "huvittavaa", että eläkeläisten alkoholin käyttö . . .??
        nimittäin, katsellu tuossa ohi kulkiessani, eräskin kaljaporukka, niin: JO aamupv.llä, ja KAIKKI miehiä, laskin odottaessani, niin, niitä oli ainakin kymmenen miestä, aamusta alkaen . . ., ei siihen kyllä eläkeläisen aika, eikä rahat riittäisi !!
        että siis mikä nyt (kenellä) huoli e l ä k e l ä i s i s t ä ?? (norm. eläke ikäisistä ?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää, on kylläkin lähes "huvittavaa", että eläkeläisten alkoholin käyttö . . .??
        nimittäin, katsellu tuossa ohi kulkiessani, eräskin kaljaporukka, niin: JO aamupv.llä, ja KAIKKI miehiä, laskin odottaessani, niin, niitä oli ainakin kymmenen miestä, aamusta alkaen . . ., ei siihen kyllä eläkeläisen aika, eikä rahat riittäisi !!
        että siis mikä nyt (kenellä) huoli e l ä k e l ä i s i s t ä ?? (norm. eläke ikäisistä ?)

        Tässä oma tilanteeni:

        Viikolla en juo, kun on niin paljon tekemistä.
        Jos juo niin ei saa mitään tehtyä.

        Lauantai-aamuna meen Alkoon ja ostan 11 % sen roseeviinin ja aloitan sen lipittelyn siinä klo 14 -15, kun oon ensin saanut tärkeimmät hommat tehtyä.
        Yleensä siivoan kämppääni lauantaisin ja siinä siivotessa (kun on vähän keljua hommaa) niin lipittelen sitä roseetani. Tää rosee on minulle vähän samaa kuin lapsille "lauantaikarkki".
        Rentoudun ja minusta tulee humoristinen.
        Jotkut rupee räyhäämään, mutta minulta tulee hauskoja juttuja vaan (miten hyvä tilanne).

        Ihan sopivasti tää yks puteli roseeta lauantaisin.
        Oon yksineläjä, niin ei haittaa että kukaan ottaa yhteyttäkään.

        Näillä mennään.
        Maksa-arvot on kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oma tilanteeni:

        Viikolla en juo, kun on niin paljon tekemistä.
        Jos juo niin ei saa mitään tehtyä.

        Lauantai-aamuna meen Alkoon ja ostan 11 % sen roseeviinin ja aloitan sen lipittelyn siinä klo 14 -15, kun oon ensin saanut tärkeimmät hommat tehtyä.
        Yleensä siivoan kämppääni lauantaisin ja siinä siivotessa (kun on vähän keljua hommaa) niin lipittelen sitä roseetani. Tää rosee on minulle vähän samaa kuin lapsille "lauantaikarkki".
        Rentoudun ja minusta tulee humoristinen.
        Jotkut rupee räyhäämään, mutta minulta tulee hauskoja juttuja vaan (miten hyvä tilanne).

        Ihan sopivasti tää yks puteli roseeta lauantaisin.
        Oon yksineläjä, niin ei haittaa että kukaan ottaa yhteyttäkään.

        Näillä mennään.
        Maksa-arvot on kunnossa.

        Naiseläjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiseläjä?

        Niin, naispuolinen yksineläjä oon.
        Ihanpa oon tyytyväinen tilanteeseen.
        Tähän aikaan rupee ramasemaan, meen laittamaan keittiöön jotain sapuskaa ja oon hyvällä tuulella. Ei tee mieli lähteä minnekään kämpiltään, aika kuluu mukavasti yksinkin.
        Kun käytännöllisesti ajattelee, niin pitäisi laittaa kamppeet päälle ja lähteä kuuntelemaan toisten höpisijöiden juttuja, sitten tulla kotiin.

        Mutta näin ollen ei tartte.
        Kohta pistän saunan päälle, siellä lämpimässä köllöttelen ja sitten painun omaan lämpöiseen pehkuuni, vedän peiton korville ja huomen aamulla herään.

        Sunnuntaina ei oo mitään tarvetta lipitellä mitään.
        Vietän rauhallisen sunnuntain,

        Ja sitten alkaa uusi viikko ja uudet hommat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiseläjä?

        Mul oli pari vuotta ystävä joka joi usein ja paljon. Nyt häntä ei ole, menehtyi iän mukana tuomaan sairauteen.Ihmettelin kun koko ikänsä joi ja eli 80v ? Minun olisi pitänyt hylätä hänet juomisensa takia, mutta kun jäi yksin koronan takia joi vielä enempi. Miksi pitää jättää juoja yksin, ei se ainakaan vanhana auta. Olin ystävä loppuun asti, vaikka emme yhdessä oltu kuin hetkittäin ja puhelimessa. Harmittaa kun menehtyi, joiko yksinöisyyden takia liikaa, sitä mietin.


    • Anonyymi

      Jaa,a. Rommia ja kuumia toteja juuri nyt, toivon että toimii kuten usein on toiminut ja flunssan alku häviää huitsin Nevadaan.

      Plusssana on laskettava pikkuinen jurri, ei mitenkään kaamee koska rauhallisesti noita toteja napsinut. Kurkkukin tuntuu paljon paremmalta.

    • Anonyymi

      Olen suorastaan riuhtonut tänään. Hyväntekeväisyyttä, pyörätuolilainenkin on muttei Hn kannata riemastua typerehtimään, ihan tavallisen kokoinen. Kävin Alkossa ja kuntoportaissa.
      Itseäni palkiten naukkailen punkkupulloa jonka juon tämän illan aikana tyhjäksi. Vähän voisi paikkoja järjestellä, saatan tehdäkin. Oikein rattoisa olo. Laulattaa.

      • Anonyymi

        En sen enempää sano kuin että kun voi rajoittaa juomisensa, niin hyvä.

        Tekis mieli törpötellä useamminkin, mutta kun oon päättänyt että pullo lauantaina, niin siinä se!
        Selvä päätös ja siitä en peru.


    • Anonyymi

      Lärvejä täs velen itekseen kun ei varakas vaalee ja kunnollinen mies kelpaa kelleen niin aattelin ryypätä itteni hengiltä näin ehtoo puolen vaik reilu viiskymppii vas t mittaris ja kroppa rautaa....ei nykysin kannat ees yrittää enää mitään , lopen uupunu...kaikkeen pinnistelyyn....

      • Anonyymi

        Oikealla asialla olet, lärvit on hyvä perusta , sittekun herää.

        Ei tartte kuin kaks kaljaa, ja taas on känni päällä!

        Käy nimittäin jopa halvaksi.


    • Anonyymi

      "Kukahan noihin uskoo?"

      Sinä sitten kun kännipäissäsi tai krapulassa saat ensimmäisen aivohalvauksen.

      • Anonyymi

        Kännissä on kivaa. Huolet on poissa. Mitä sitä turhaan murehtia mistään.


    • Anonyymi

      Maha kasvaa, pallo pitäisi pienentyä mutta ruoka maittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe