Tms hoito pakko-oireeseen

Anonyymi

Onko kokemuksia kenelläkään, onko auttanut?
Olen ollut reilun vuoden kogn.psykoterapiassa ja tätä ehdotettu.

4

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla ei ole pakko-oireita kuin lievinä, mutta ahdistukseen sitä sain. Kannattaa lukea tutkimustietoa aiheesta, jos onnistuu.
      Itsellä oli nettitiedon perusteella kuva että tutkimusnäyttö on omaan vaivaan heikkoa ja turhalta se myös tuntui. Lääkäri toki oli varma että tapahtuu vaikka ja mitä, oli sellainen ylimielinen tapaus.

• Anonyymi

Mielenterveystalossa on tähän omahoito, jossa on myös kokenut henkilö videolla ja apukeinoja mitä pitää tehdä. Käy katsomassa. Se on siis ihan vaan netissä olemassa! Ilmainen!

• Anonyymi

Youtubestakin löytyy ilmaiseksi sitä sun tätä ammattilaisten jakamana. Mielenterveystalon ohjelmasta ei kokemusta, mutta tuskin on kummoinen. Terveydenhuollon ammattilaiset eivät edes hoida ketään sellaista, joka ei ole itsehoitokeinoja kokeillut eli jokainen kokeilee ne läpi ennen ammattiapua.

• Anonyymi

Heipä hei, aloittaja!

Omakohtaista pakko-oiretta ei ole mutta läheisen oiretta olen läheltä seurannut.

Omasta näkökulmastani kyse on koko lailla suurelle yleisölle tuntemattomasta sairaudesta, jota monet luultavimmin tietämättömyydessään vähättelevät mutta joka kumminkin voi olla ihmiselle täydellisen rampauttava ja pilata elämän vuosiksi, kenties koko loppuelämän ajaksi. Mistään pikkuvaivasta ei todellakaan ole kyse!

Jos olen oikein ymmärtänyt, kognitiivinen psykoterapia on juuri se lääke, joka ongelmaan auttaa jos on auttaakseen mutta aikaa se saattaa vaatia. Takapakkeja tulee mutta kannattaa vaan sinnitellä eikä luovuttaa. Ainakin tämä yksi läheiseni tapaus on kääntynyt paremmalle puolelle vaikka likemmäs kymmenen vuotta elämästä meni siihen.

Jos terapiakaan ei auta niin on tiettävästi olemassa vielä leikkaushoito, jossa aivoista katkaistaan jokin hermoyhteys. Tästä lienee Suomessa muutama avun saanut mutta ihan ensimmäiseksi tätä hoitomuotoa ei kyllä harkittane. Hyvä kumminkin tietää että sellainenkin keino vielä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe