Ahdistus vaikeuttaa elämää

Anonyymi

Oon 19v parturi-kampaajaopiskelija. Keskeytin työharjoittelun meneillään olevan tartuntatilanteen takia, jonka jälkeen olen taas hiljalleen aloittanut uudestaan kun tilann on hieman rauhoittunut. Aikaisemmin oli harkasta pois kovan ahdistuksen ja masennuksen takia. Vaikka sairaslomaa sen takia olin jo pari viikkookin ottanu, silti joka päivä työpaikalla ahdistus on käynnissä ja olo on vaikea. Se estää myös tekemästä välillä normaaleja asioita kuten kaupassa käymistä, koska ajattelen joka sekunti mitä muut ajattelee minusta ja että käyttäydunkö normaalisti.
Toivottavasti kohtalontovereita löytyy koska tää asia on mulle tosi iso riesa.

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jutun lukeminen pysäytti mut miettimään omaa nuoruuttani aikanaan.

      Olin myös 20 vuoden hujakoilla kun kärsin samasta vaivasta eli keskityin liikaa ajattelemaan mitä muut minusta ajattelivat.

      Elämäni ei ollut helpoimmasta päästä, oli päihdeongelmaa ja mielenterveysongelmaa.
      Niiden takia pidin itseäni täysi nollana enkä arvostanut itseäni yhtään, toisinsanoen itsetuntoni oli aivan alhaalla.

      Huonon itsetunnon takia luulin tietty että muutkin muka näkivät ja tiesivät että en ollut mitään enkä mikään.
      Siitä johtui paniikkihäiriö ja jatkuva ahdistus jotka kestivät monta vuotta.

      Sain asiani onneksi paremmiksi koska sain juuri sen itsetunnon kohoamaan, opin pitämään itsestäni sellaisena kuin olen.
      Olen olemassa itseäni varten en niinkään muita. Toki omakin elämä sisältää yhteyden myös muihin ihmisiin, ja muidenkin kanssa pärjää paremmin kun pärjää itsensä kanssa.

      Porukassa pärjää paremmin kun tuntee ja tiedostaa itsensä eikä keskity tarkkailemaan kuinka itse käyttäytyy tai mitä muut ajattelevat.

      Tuntuu nykyisin olevan aika yleistä, ikään katsomatta, että itsetunto on vähän heikoilla.
      Herää ajatus että miksi ihmiset nykyisin keskittyvät niin paljon vertaamaan itseään muihin ja pitävät sitten itseään jotenkin huonompina tai heikompina.
      Silloin juuri itsetunto kolahtelee alaspäin kun tuntee itsensä kelpaamattomaksi ja riittämättömäksi.

      Omaltakaan kohdaltani en osaa loppujen lopuksi sanoa mikä mua auttoi, oliko se jo eletyt vuodet ja elämänkokemus, vai tutustuminen omaan itseen vai oliko se monen eri asian summa.
      Tiedostan nyt sen että olen sellainen kuin olen ja se riittää mulle. Jos se ei jollekin kelpaa niin en ota siitä paineita, olkoon ongelma sille toiselle.

      Tiedostan myös että saan työskennellä itsetuntoni kanssa lopun elämää, se on sellainen ikuinen projekti.

      • Anonyymi

        Tosiaan ahdistus johtuu juuri osittain hunosta itsetunnosta. Olen koko elämäni tuntenut itseni toisia huonommaksi. Olen ollut "juoksupoikana" kaverilleni joskus turhienkin asioiden kanssa. Tämä sai minut ajattelemaan olevani sivuroolissa.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe