Ahdistus vaikeuttaa elämää

Anonyymi

Oon 19v parturi-kampaajaopiskelija. Keskeytin työharjoittelun meneillään olevan tartuntatilanteen takia, jonka jälkeen olen taas hiljalleen aloittanut uudestaan kun tilann on hieman rauhoittunut. Aikaisemmin oli harkasta pois kovan ahdistuksen ja masennuksen takia. Vaikka sairaslomaa sen takia olin jo pari viikkookin ottanu, silti joka päivä työpaikalla ahdistus on käynnissä ja olo on vaikea. Se estää myös tekemästä välillä normaaleja asioita kuten kaupassa käymistä, koska ajattelen joka sekunti mitä muut ajattelee minusta ja että käyttäydunkö normaalisti.
Toivottavasti kohtalontovereita löytyy koska tää asia on mulle tosi iso riesa.

3

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jutun lukeminen pysäytti mut miettimään omaa nuoruuttani aikanaan.

Olin myös 20 vuoden hujakoilla kun kärsin samasta vaivasta eli keskityin liikaa ajattelemaan mitä muut minusta ajattelivat.

Elämäni ei ollut helpoimmasta päästä, oli päihdeongelmaa ja mielenterveysongelmaa.
      Niiden takia pidin itseäni täysi nollana enkä arvostanut itseäni yhtään, toisinsanoen itsetuntoni oli aivan alhaalla.

Huonon itsetunnon takia luulin tietty että muutkin muka näkivät ja tiesivät että en ollut mitään enkä mikään.
      Siitä johtui paniikkihäiriö ja jatkuva ahdistus jotka kestivät monta vuotta.

Sain asiani onneksi paremmiksi koska sain juuri sen itsetunnon kohoamaan, opin pitämään itsestäni sellaisena kuin olen.
      Olen olemassa itseäni varten en niinkään muita. Toki omakin elämä sisältää yhteyden myös muihin ihmisiin, ja muidenkin kanssa pärjää paremmin kun pärjää itsensä kanssa.

Porukassa pärjää paremmin kun tuntee ja tiedostaa itsensä eikä keskity tarkkailemaan kuinka itse käyttäytyy tai mitä muut ajattelevat.

Tuntuu nykyisin olevan aika yleistä, ikään katsomatta, että itsetunto on vähän heikoilla.
      Herää ajatus että miksi ihmiset nykyisin keskittyvät niin paljon vertaamaan itseään muihin ja pitävät sitten itseään jotenkin huonompina tai heikompina.
      Silloin juuri itsetunto kolahtelee alaspäin kun tuntee itsensä kelpaamattomaksi ja riittämättömäksi.

Omaltakaan kohdaltani en osaa loppujen lopuksi sanoa mikä mua auttoi, oliko se jo eletyt vuodet ja elämänkokemus, vai tutustuminen omaan itseen vai oliko se monen eri asian summa.
      Tiedostan nyt sen että olen sellainen kuin olen ja se riittää mulle. Jos se ei jollekin kelpaa niin en ota siitä paineita, olkoon ongelma sille toiselle.

Tiedostan myös että saan työskennellä itsetuntoni kanssa lopun elämää, se on sellainen ikuinen projekti.

• Anonyymi

Tosiaan ahdistus johtuu juuri osittain hunosta itsetunnosta. Olen koko elämäni tuntenut itseni toisia huonommaksi. Olen ollut "juoksupoikana" kaverilleni joskus turhienkin asioiden kanssa. Tämä sai minut ajattelemaan olevani sivuroolissa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      7807
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4533
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      31
      4295
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3559
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2723
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2605
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2313
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      30
      2301
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2023
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      43
      1581
    Aihe