Uusi 307. Vein ensimmäiseen huoltoon ja tarkastivat vain öljyn määrän. Seuraava huolto 30000 km. Vai onko, huoltomies ei kertonut? Onko näin, että samoilla öljyillä ajetaan 30000 km?
öljynvaihtoväli
7
3196
Vastaukset
- SRi
Uusien bensiinimoottorilla varustettujen Pösöjen öljynvaihtoväli on tuo 30000km/1 vuosi, kumpi ensiksi tulee täyteen. Lisäksi autossa on huoltovälinäyttö, joka ilmoittaa jos auto täytyy viedä huoltoon aikaisemmin. Itse kuitenkin olen vaihdattanut tehtaan öljyt parempiin lisätyönä jo tuossa 10000km:n ensihuollossa ja siitä sitten 30000, 60000, 90000, jne huolloissa.
- Markku
Terve
Nykyiset täyssynteettiset öljyt ovat hyviä, mutta niihin kuitenkin luotetaan liikaa.
Oikea öljynvaihtoväli on 5000 km tai vähän alle.
Itse olen vaihtanut öljyt noin 3500 kilometrin välein ja auto on aina toiminut loistavasti.
Öljyterveisin
Markku- Vaihtaja
Samaa mieltä Markun kanssa. Öljyt toki ovat parantuneet, mutta on silkkaa hulluutta ajella kymmeniä tuhansia samoilla öljyillä. Autotehteiden etuhan se olisi, jos autoilla ei ajettaisi kuin 5 vuotta ja 100 tkm. Tämän varmasti moottorit kestää, vaikka öljynvaihtovälit olisivat pitkät. Automerkit kilapailevat huoltovälien pituuksilla, mutta pitkät öljynvaihtovälit koituvat autoilijoiden maksettavaksi. Öljyn suodattimen kustannus on häviävän pieni verrattuna muihin esim. polttoainekustannuksiin. Vaihto on helppo tehdä vaikka itse, mutta ei siitä paljon veloiteta teetettynäkään. Itse vaihdan 5000 km:n välein ja autona on 406 ja öljynä Mobilin 0W40.
- SRi
Vaihtaja kirjoitti:
Samaa mieltä Markun kanssa. Öljyt toki ovat parantuneet, mutta on silkkaa hulluutta ajella kymmeniä tuhansia samoilla öljyillä. Autotehteiden etuhan se olisi, jos autoilla ei ajettaisi kuin 5 vuotta ja 100 tkm. Tämän varmasti moottorit kestää, vaikka öljynvaihtovälit olisivat pitkät. Automerkit kilapailevat huoltovälien pituuksilla, mutta pitkät öljynvaihtovälit koituvat autoilijoiden maksettavaksi. Öljyn suodattimen kustannus on häviävän pieni verrattuna muihin esim. polttoainekustannuksiin. Vaihto on helppo tehdä vaikka itse, mutta ei siitä paljon veloiteta teetettynäkään. Itse vaihdan 5000 km:n välein ja autona on 406 ja öljynä Mobilin 0W40.
...mieltä edellisten kanssa siinä että sitä parempi mitä useammin öljyt vaihdetaan. Tässä taisi vaan olla kysymys siitä että mikä on valmistajan suositus. Kaikilla on sitten oma näkemys siitä miten usein öljyt oikeasti pitäisi vaihtaa. On vähän eri juttu vaihtaa öljyt 5000km:n välein jos kilometrejä tulee vuodessa se 5000 tai jos vuodessa tulee 50000km.
- Veijo Esso
SRi kirjoitti:
...mieltä edellisten kanssa siinä että sitä parempi mitä useammin öljyt vaihdetaan. Tässä taisi vaan olla kysymys siitä että mikä on valmistajan suositus. Kaikilla on sitten oma näkemys siitä miten usein öljyt oikeasti pitäisi vaihtaa. On vähän eri juttu vaihtaa öljyt 5000km:n välein jos kilometrejä tulee vuodessa se 5000 tai jos vuodessa tulee 50000km.
Ei varmaan ole haittaa vaikka vaihtaisi kuinka usein. Itse vaihdan jossain 8000 - 10000 välillä, mikä nyt sattuu sopimaan aikatauluun. Myös öljyn laatua kannattaa tarkkailla mittatikun päästä. Jos se on mustaa kuraa niin älkkiä vaihtoon.
- ukko
että öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa 15000km välein varsinkin jos autolla ajetaan "lyhyttä" ajoa.
Itse vaidatin öljyt eka tarkastuksessa lisätyönä. - Anonyymi
Tuo 30 000 km tai 2 vuotta öljynvaihtovälinä on liian pitkä. Tämän kun puolittaa, asia on tältä osin kunnossa. Myös automaattivaihteiston öljynvaihto kannattaa teettää ajoissa. Moni valmistaja ei määrittele tätä välttämättä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2453115Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell181740Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.231443Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1301253- 1041248
- 761172
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531062Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581045Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717967- 135962