öljynvaihtoväli

uusi

Uusi 307. Vein ensimmäiseen huoltoon ja tarkastivat vain öljyn määrän. Seuraava huolto 30000 km. Vai onko, huoltomies ei kertonut? Onko näin, että samoilla öljyillä ajetaan 30000 km?

7

3169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SRi

Uusien bensiinimoottorilla varustettujen Pösöjen öljynvaihtoväli on tuo 30000km/1 vuosi, kumpi ensiksi tulee täyteen. Lisäksi autossa on huoltovälinäyttö, joka ilmoittaa jos auto täytyy viedä huoltoon aikaisemmin. Itse kuitenkin olen vaihdattanut tehtaan öljyt parempiin lisätyönä jo tuossa 10000km:n ensihuollossa ja siitä sitten 30000, 60000, 90000, jne huolloissa.

• Markku

Terve

Nykyiset täyssynteettiset öljyt ovat hyviä, mutta niihin kuitenkin luotetaan liikaa.

Oikea öljynvaihtoväli on 5000 km tai vähän alle.
      Itse olen vaihtanut öljyt noin 3500 kilometrin välein ja auto on aina toiminut loistavasti.

Öljyterveisin
      Markku

• Vaihtaja

Samaa mieltä Markun kanssa. Öljyt toki ovat parantuneet, mutta on silkkaa hulluutta ajella kymmeniä tuhansia samoilla öljyillä. Autotehteiden etuhan se olisi, jos autoilla ei ajettaisi kuin 5 vuotta ja 100 tkm. Tämän varmasti moottorit kestää, vaikka öljynvaihtovälit olisivat pitkät. Automerkit kilapailevat huoltovälien pituuksilla, mutta pitkät öljynvaihtovälit koituvat autoilijoiden maksettavaksi. Öljyn suodattimen kustannus on häviävän pieni verrattuna muihin esim. polttoainekustannuksiin. Vaihto on helppo tehdä vaikka itse, mutta ei siitä paljon veloiteta teetettynäkään. Itse vaihdan 5000 km:n välein ja autona on 406 ja öljynä Mobilin 0W40.

• SRi
        Vaihtaja kirjoitti:

Samaa mieltä Markun kanssa. Öljyt toki ovat parantuneet, mutta on silkkaa hulluutta ajella kymmeniä tuhansia samoilla öljyillä. Autotehteiden etuhan se olisi, jos autoilla ei ajettaisi kuin 5 vuotta ja 100 tkm. Tämän varmasti moottorit kestää, vaikka öljynvaihtovälit olisivat pitkät. Automerkit kilapailevat huoltovälien pituuksilla, mutta pitkät öljynvaihtovälit koituvat autoilijoiden maksettavaksi. Öljyn suodattimen kustannus on häviävän pieni verrattuna muihin esim. polttoainekustannuksiin. Vaihto on helppo tehdä vaikka itse, mutta ei siitä paljon veloiteta teetettynäkään. Itse vaihdan 5000 km:n välein ja autona on 406 ja öljynä Mobilin 0W40.

...mieltä edellisten kanssa siinä että sitä parempi mitä useammin öljyt vaihdetaan. Tässä taisi vaan olla kysymys siitä että mikä on valmistajan suositus. Kaikilla on sitten oma näkemys siitä miten usein öljyt oikeasti pitäisi vaihtaa. On vähän eri juttu vaihtaa öljyt 5000km:n välein jos kilometrejä tulee vuodessa se 5000 tai jos vuodessa tulee 50000km.

• Veijo Esso
        SRi kirjoitti:

...mieltä edellisten kanssa siinä että sitä parempi mitä useammin öljyt vaihdetaan. Tässä taisi vaan olla kysymys siitä että mikä on valmistajan suositus. Kaikilla on sitten oma näkemys siitä miten usein öljyt oikeasti pitäisi vaihtaa. On vähän eri juttu vaihtaa öljyt 5000km:n välein jos kilometrejä tulee vuodessa se 5000 tai jos vuodessa tulee 50000km.

Ei varmaan ole haittaa vaikka vaihtaisi kuinka usein. Itse vaihdan jossain 8000 - 10000 välillä, mikä nyt sattuu sopimaan aikatauluun. Myös öljyn laatua kannattaa tarkkailla mittatikun päästä. Jos se on mustaa kuraa niin älkkiä vaihtoon.

• ukko

että öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa 15000km välein varsinkin jos autolla ajetaan "lyhyttä" ajoa.
      Itse vaidatin öljyt eka tarkastuksessa lisätyönä.

• Anonyymi

Tuo 30 000 km tai 2 vuotta öljynvaihtovälinä on liian pitkä. Tämän kun puolittaa, asia on tältä osin kunnossa. Myös automaattivaihteiston öljynvaihto kannattaa teettää ajoissa. Moni valmistaja ei määrittele tätä välttämättä ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      251
      4388
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      89
      3348
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      24
      2516
    4. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      58
      2265
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      96
      2159
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      87
      1409
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      26
      1300
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1280
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      68
      1195
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      798
    Aihe