öljynvaihtoväli

uusi

Uusi 307. Vein ensimmäiseen huoltoon ja tarkastivat vain öljyn määrän. Seuraava huolto 30000 km. Vai onko, huoltomies ei kertonut? Onko näin, että samoilla öljyillä ajetaan 30000 km?

7

3073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SRi

Uusien bensiinimoottorilla varustettujen Pösöjen öljynvaihtoväli on tuo 30000km/1 vuosi, kumpi ensiksi tulee täyteen. Lisäksi autossa on huoltovälinäyttö, joka ilmoittaa jos auto täytyy viedä huoltoon aikaisemmin. Itse kuitenkin olen vaihdattanut tehtaan öljyt parempiin lisätyönä jo tuossa 10000km:n ensihuollossa ja siitä sitten 30000, 60000, 90000, jne huolloissa.

• Markku

Terve

Nykyiset täyssynteettiset öljyt ovat hyviä, mutta niihin kuitenkin luotetaan liikaa.

Oikea öljynvaihtoväli on 5000 km tai vähän alle.
      Itse olen vaihtanut öljyt noin 3500 kilometrin välein ja auto on aina toiminut loistavasti.

Öljyterveisin
      Markku

• Vaihtaja

Samaa mieltä Markun kanssa. Öljyt toki ovat parantuneet, mutta on silkkaa hulluutta ajella kymmeniä tuhansia samoilla öljyillä. Autotehteiden etuhan se olisi, jos autoilla ei ajettaisi kuin 5 vuotta ja 100 tkm. Tämän varmasti moottorit kestää, vaikka öljynvaihtovälit olisivat pitkät. Automerkit kilapailevat huoltovälien pituuksilla, mutta pitkät öljynvaihtovälit koituvat autoilijoiden maksettavaksi. Öljyn suodattimen kustannus on häviävän pieni verrattuna muihin esim. polttoainekustannuksiin. Vaihto on helppo tehdä vaikka itse, mutta ei siitä paljon veloiteta teetettynäkään. Itse vaihdan 5000 km:n välein ja autona on 406 ja öljynä Mobilin 0W40.

• SRi
        Vaihtaja kirjoitti:

Samaa mieltä Markun kanssa. Öljyt toki ovat parantuneet, mutta on silkkaa hulluutta ajella kymmeniä tuhansia samoilla öljyillä. Autotehteiden etuhan se olisi, jos autoilla ei ajettaisi kuin 5 vuotta ja 100 tkm. Tämän varmasti moottorit kestää, vaikka öljynvaihtovälit olisivat pitkät. Automerkit kilapailevat huoltovälien pituuksilla, mutta pitkät öljynvaihtovälit koituvat autoilijoiden maksettavaksi. Öljyn suodattimen kustannus on häviävän pieni verrattuna muihin esim. polttoainekustannuksiin. Vaihto on helppo tehdä vaikka itse, mutta ei siitä paljon veloiteta teetettynäkään. Itse vaihdan 5000 km:n välein ja autona on 406 ja öljynä Mobilin 0W40.

...mieltä edellisten kanssa siinä että sitä parempi mitä useammin öljyt vaihdetaan. Tässä taisi vaan olla kysymys siitä että mikä on valmistajan suositus. Kaikilla on sitten oma näkemys siitä miten usein öljyt oikeasti pitäisi vaihtaa. On vähän eri juttu vaihtaa öljyt 5000km:n välein jos kilometrejä tulee vuodessa se 5000 tai jos vuodessa tulee 50000km.

• Veijo Esso
        SRi kirjoitti:

...mieltä edellisten kanssa siinä että sitä parempi mitä useammin öljyt vaihdetaan. Tässä taisi vaan olla kysymys siitä että mikä on valmistajan suositus. Kaikilla on sitten oma näkemys siitä miten usein öljyt oikeasti pitäisi vaihtaa. On vähän eri juttu vaihtaa öljyt 5000km:n välein jos kilometrejä tulee vuodessa se 5000 tai jos vuodessa tulee 50000km.

Ei varmaan ole haittaa vaikka vaihtaisi kuinka usein. Itse vaihdan jossain 8000 - 10000 välillä, mikä nyt sattuu sopimaan aikatauluun. Myös öljyn laatua kannattaa tarkkailla mittatikun päästä. Jos se on mustaa kuraa niin älkkiä vaihtoon.

• ukko

että öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa 15000km välein varsinkin jos autolla ajetaan "lyhyttä" ajoa.
      Itse vaidatin öljyt eka tarkastuksessa lisätyönä.

• Anonyymi

Tuo 30 000 km tai 2 vuotta öljynvaihtovälinä on liian pitkä. Tämän kun puolittaa, asia on tältä osin kunnossa. Myös automaattivaihteiston öljynvaihto kannattaa teettää ajoissa. Moni valmistaja ei määrittele tätä välttämättä ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      159
      8388
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      96
      3994
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      114
      3882
    4. 55
      3353
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      41
      2690
    6. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1844
    7. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      360
      1800
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      43
      1751
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1671
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      20
      1491
    Aihe